Hallo UB'ers!
Ik heb de indruk dat enigen onder jullie graag klussen, dus dacht ik de vraag misschien te stellen op UB in plaats van een andere forum. But no fret, indien hier geen kenners zal ik een ander forum proberen
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Ik ben dus onlangs verhuisd en heb nu een eigen CV ketel (+boiler) in plaats van een grote stookolie CV in de kelder voor het gans gebouw. Ik heb al uitgezocht hoe ik algemene instellingen kan veranderen zoals warm watertemperatuur en CV(verlaagd naar 50) watertemperatuur voor in de radiatoren (verlaagd naar 65).
Nu heb ik de slaapkamer waar ik eigenlijk nooit de verwarming aan wil hebben (wellicht een beetje in de winter, maar het huis is goed geïsoleerd dus zo koud zal het niet worden denk ik) en nu is net hier een radiator die niet dicht wil.
Dus in de slaapkamer wordt het niet alleen ongewenst warm, er is ook nog eens energieverspilling.
De thermostaatkraan is denk ik niet defect, want wanneer ik deze wissel met een van een andere radiator is precies hetzelfde probleem. Je zou dus zeggen dat de radiator defect is, maar wanneer ik het pinnetje dicht duw en dicht houd met een euromunt, dan wordt hem niet warm. De radiator kan dus wel degelijk afgesloten worden dmv het pinnetje, maar helaas gebeurt dit niet door om het even welke thermostaatkraan die ik gebruik (en vorstbeveiliging zou niet aan moeten slaan want het is daar wel degelijk 18 a 20 graden).
Daarnaast hebben alle radiatoren ook nog een naregeling/zijn inregelbaar, dus ik weet niet of daar een fout in kan zitten. De informatie van danfoss die ik kan vinden over naregeling gaat mij iets te boven.
Ik zit te denken om evohome te installeren, maar als de radiator vervangen moet worden, dan wil ik me daar eerst mee bezig houden. En gezien dit een defect was voordat we verhuisd zijn, hoop ik deze kosten wel te recupereren bij de verhuurder (ik ben pas 10 dagen echt verhuisd).
Hebben jullie enige tips?
Alvast alle dank!
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Stijn