Belgacom TV s****!

Hier kan je het hebben over IPTV, zoals bijvoorbeeld Proximus-TV
Gebruikersavatar
TiTanium
Moderator
Moderator
Berichten: 5757
Lid geworden op: 27 feb 2007, 02:15
Locatie: Antwerpen 2
Uitgedeelde bedankjes: 710 keer
Bedankt: 469 keer

GunSmoke007 schreef:Goeie Tip voor telenet gebruikers:

Knip die knijpfiches op uw kabel eraf, ga naar een doe het zelf en haal daar schroeffiches. Ga naar huis strip een stukje van de kabel af zoals het hoort en schroef die nieuwe fiches erop.
Da heb ik nog bij u gedaan en de foutjes waren gedaan :D Pff heb da al veel moeten doen die knijp fiches eraf halen en draaiers plaatsen.
PC: PRIME Asus X299 Deluxe ~ i7 7820X ~ 32GB DDR4 ~ 1080Ti Strix ~ M.2 EVO 960 500GB
NUC: NUC8i3BEH2 ~ 8GB DDR4 ~ M.2 SX6000 Pro 256GB
Monitor: Asus 27" ROG Strix XG27WQ
Provider: Telenet
OneUP ~ TVbox ~ HGW CH8568LG
Unifi: Dream Machine Switch: 2x 8 POE-60W ~ 2x Flex Mini AP's: Flex-HD ~ Mesh
Smartphone: Samsung S21 Ultra 512GB[/size]
GunSmoke007
Pro Member
Pro Member
Berichten: 236
Lid geworden op: 10 jul 2008, 14:49
Locatie: Puurs
Bedankt: 5 keer

Klopt
luvr
Starter
Starter
Berichten: 13
Lid geworden op: 05 aug 2010, 22:20

quistnix schreef:
luvr schreef:Afijn--eerst maar eens proberen, of ik erin slaag, een LAN kabel tussen de BBox en de decoder te leggen.
En ? Ben je er in geslaagd ? Wat zijn de eventuele resultaten ? Zuigt het nog steeds of blaast het ondertussen ? 8)
Hmmm... Ik heb er t-o-t-á-á-l geen idee van wat er gebeurd is, maar sinds mijn vorig bericht hier (dd. 17 december 2010) hebben we geen problemen meer gehad.

Ik was beginnen na te denken over een manier om de BBox en de decoder met een ethernet kabel verbonden te krijgen, maar ondertussen gaat het (nog altijd met de Devolo's) gewoon perfect... Dan heeft het ook geen zin om te proberen of een ethernet kabel het probleem oplost, natuurlijk.

Ik kan mij moeilijk voorstellen, dat de problemen zomaar in één klap, zonder dat ik daar iets voor gedaan heb, meteen definitief opgelost zijn, dus ik ga er maar vanuit, dat ze nog wel eens terug zullen komen, en dan kijk ik wel verder. Misschien houden die Devolo's gewoon van winterse toestanden??? :???:

Afijn, ik weet het effe niet meer--maar zoals het nu gaat, ben ik zéér tevreden.
luvr
Starter
Starter
Berichten: 13
Lid geworden op: 05 aug 2010, 22:20

Toch nog effe een reactie: Een dikke maand geleden zijn de problemen weer opgedoken, en zelfs erger dan voordien.

Uiteindelijk, zo'n drie weken geleden, dus toch maar een ethernet kabel van de bbox naar de decoder gelegd, en sindsdien zijn de problemen inderdaad weggebleven.
Ben alleen niet zo gelukkig met de manier waarop de kabel nu ligt, maar dat moeten we hier dan nog maar eens verder bekijken.

Afijn, als 't goed is, dan zeggen we het ook, dus: Belgacom TV is voor ons nu perfect in orde!

Bovendien is een collega van mij geïnteresseerd in de Devolo's, omdat hij ze eens wil proberen voor zijn computernetwerk; zijn ze dus toch niet helemaal verloren...
Gebruikersavatar
hardyscript
Premium Member
Premium Member
Berichten: 540
Lid geworden op: 20 feb 2010, 16:35
Locatie: Brugge
Uitgedeelde bedankjes: 299 keer
Bedankt: 29 keer
Contacteer:

Devolo's werkten bij mij ook niet goed.

Na lang lang zoeken heb ik gevonden wat het was. M'n verwarmingsketel die aansloeg...
Dus enkel in de winter had ik storing met de Devolo's.... Nu een nieuwe verwarmingsketel en geen problemen met Freezes of HD kanalen.
jackho
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4309
Lid geworden op: 05 jun 2011, 21:00
Uitgedeelde bedankjes: 101 keer
Bedankt: 277 keer

PLC blijven gevoelig voor allerhande storingen op het net maar ik heb de indruk ik zeg wel de indruk dat er van de ruckus oplossing blijkbaar minder klachten komen. (of is het omdat er minder ruckus gebruikt wordt t.o.v. plc's!)
Maar een zaak is 100% zeker,als je ze kunt vermijden doe het dan.
mvg
Plaats reactie

Terug naar “IPTV (Proximus-TV/Belgacom-TV, Scarlet, ...)”