Belgacom TV s****!
Blech... Comfortabel TV-kijken zit er écht niet in.
Véél te vaak treden er korte onderbrekingen op: het beeld bevriest, de klank stopt. Dan, misschien één of twee seconden later, gaat de uitzending verder. Als dit nu eens enkel tijdens de reclameblokken gebeurde, dan zou ik het nog een goed idee vinden, maar natuurlijk gebeurt het altijd midden in een dialoog, en riskeer je de draad kwijt te geraken. Ook gisteren hadden we daar alweer last van, maar vandaag is het weer vreselijk erg. Bah!
Dan zijn er van die avonden dat er weliswaar zo geen onderbrekingen zijn, maar dat er heel de tijd "springers" optreden: in plaats van vloeiende bewegingen, verspringt het beeld voortdurend--om duizelig van te worden. Iedereen op TV lijkt dan wel zwaar epileptisch!
Wáár in godsnáám speelt die "leukere TV" zich af, waar Belgacom ons zogezegd naar mee zou nemen?
Ik weet ook wel dat klanten een lagere levensvorm zijn (niet alleen voor Belgacom, maar voor elk groot bedrijf) waar je totáál geen rekening mee mág houden, maar ik vind eerlijk gezegd dat, zolang Belgacom geen aanvaardbare kwaliteit kan leveren, ze dan ook maar niets moeten aanrekenen voor hun miserabele poging tot wat ooit misschien wel eens zou kunnen evolueren tot iets wat je met wat goede wil digitale TV zou kunnen noemen. (Ja, ik wéét het: ze zeggen dat Belgacom TV gratis is, maar dat is het niet: Een pack mét Belgacom TV is duurder dan hetzelfde pack zónder. 'Nuff said.)
Waarom hebben wij hier in Vlaanderen overigens niet óók zo'n Youp van 't Hek? Die hou je tenminste niet zomaar aan het lijntje!
Wordt Telenet digitale TV eigenlijk ook geplaagd door deze problemen?
Véél te vaak treden er korte onderbrekingen op: het beeld bevriest, de klank stopt. Dan, misschien één of twee seconden later, gaat de uitzending verder. Als dit nu eens enkel tijdens de reclameblokken gebeurde, dan zou ik het nog een goed idee vinden, maar natuurlijk gebeurt het altijd midden in een dialoog, en riskeer je de draad kwijt te geraken. Ook gisteren hadden we daar alweer last van, maar vandaag is het weer vreselijk erg. Bah!
Dan zijn er van die avonden dat er weliswaar zo geen onderbrekingen zijn, maar dat er heel de tijd "springers" optreden: in plaats van vloeiende bewegingen, verspringt het beeld voortdurend--om duizelig van te worden. Iedereen op TV lijkt dan wel zwaar epileptisch!
Wáár in godsnáám speelt die "leukere TV" zich af, waar Belgacom ons zogezegd naar mee zou nemen?
Ik weet ook wel dat klanten een lagere levensvorm zijn (niet alleen voor Belgacom, maar voor elk groot bedrijf) waar je totáál geen rekening mee mág houden, maar ik vind eerlijk gezegd dat, zolang Belgacom geen aanvaardbare kwaliteit kan leveren, ze dan ook maar niets moeten aanrekenen voor hun miserabele poging tot wat ooit misschien wel eens zou kunnen evolueren tot iets wat je met wat goede wil digitale TV zou kunnen noemen. (Ja, ik wéét het: ze zeggen dat Belgacom TV gratis is, maar dat is het niet: Een pack mét Belgacom TV is duurder dan hetzelfde pack zónder. 'Nuff said.)
Waarom hebben wij hier in Vlaanderen overigens niet óók zo'n Youp van 't Hek? Die hou je tenminste niet zomaar aan het lijntje!
Wordt Telenet digitale TV eigenlijk ook geplaagd door deze problemen?
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 551 keer
- Bedankt: 194 keer
Heb je mijn topic over de slechte koeling van de Sagem router al eens gelezen, luvr? -> Kan de Sagem 30Mbit profiel aan?.
-
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
- Bedankt: 2 keer
Hier ...luvr schreef:Blech... Comfortabel TV-kijken zit er écht niet in.
snip
more snip
- proximusboyke
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 150 keer
- Bedankt: 364 keer
het bokken van telenet gebeurd ook hoor.
Het doorspeoelen is niet doorspoelen maar frames dat hij wegneemt.
dus overal iets
Het doorspeoelen is niet doorspoelen maar frames dat hij wegneemt.
dus overal iets
iphone 8+ : prox MUP
iphone 12 : max 512gb prox MUP
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb prox MUP
iphone 12 : max 512gb prox MUP
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb prox MUP
-
- Pro Member
- Bedankt: 5 keer
Goeie Tip voor telenet gebruikers:
Knip die knijpfiches op uw kabel eraf, ga naar een doe het zelf en haal daar schroeffiches. Ga naar huis strip een stukje van de kabel af zoals het hoort en schroef die nieuwe fiches erop.
Ohhh wat gebeurt er nu... de storingen zijn weg of komen nog maar zeer zeer zelden voor... ik had vroeger ook telenet digi tv en last hiervan. Eens ik bovenstaande had gedaan was het beel perfect. Komt erop neer dat als de telenet technieker iets te hard met zen tang geknepen heeft er een knikje in de kabel kan komen zonder dat je dat ziet. Gevolg is dat je ruis hebt. Door middel van een draaifiche is die kans er zo goed als niet dat je dat voorhebt.
Als dat niet moest werken, dan is de bekabeling gewoon helemaal bagger, dan bel je naar Telenet en leg je uw probleem uit.
Belgacom s****... wel hier niet Denk eerder dat jij s**** met zo'n topic aan te maken terwijl je niet eerst naar een oplossing zoekt. Of denk je dat in elk bedrijf alles altijd van de eerste keer werkt? Dan ben je wel ZEER naief
Knip die knijpfiches op uw kabel eraf, ga naar een doe het zelf en haal daar schroeffiches. Ga naar huis strip een stukje van de kabel af zoals het hoort en schroef die nieuwe fiches erop.
Ohhh wat gebeurt er nu... de storingen zijn weg of komen nog maar zeer zeer zelden voor... ik had vroeger ook telenet digi tv en last hiervan. Eens ik bovenstaande had gedaan was het beel perfect. Komt erop neer dat als de telenet technieker iets te hard met zen tang geknepen heeft er een knikje in de kabel kan komen zonder dat je dat ziet. Gevolg is dat je ruis hebt. Door middel van een draaifiche is die kans er zo goed als niet dat je dat voorhebt.
Als dat niet moest werken, dan is de bekabeling gewoon helemaal bagger, dan bel je naar Telenet en leg je uw probleem uit.
Belgacom s****... wel hier niet Denk eerder dat jij s**** met zo'n topic aan te maken terwijl je niet eerst naar een oplossing zoekt. Of denk je dat in elk bedrijf alles altijd van de eerste keer werkt? Dan ben je wel ZEER naief
Naar de helpdesk heb ik niet gebeld, maar ik ben al wel meermaals naar de Belgacom shop hier om de hoek gegaan om het probleem uit te leggen. Het enige dat ze daar weten te antwoorden is, dat het een bekend probleem is. Daar kan ik in eerste instantie nog enigszins mee leven, en ik snap heus wel dat zo'n probleem niet meteen, onmiddellijk, nu op te lossen valt, maar ik zou het ondertussen toch wel kunnen waarderen, mocht er één of andere aanwijzing zijn, dat er minstens over nagedacht wordt.iceke schreef:Duh, zou je mischien eerst eens naar de helpdesk kunnen bellen en je probleem daar uitleggen.
Ik vind het voorts ook verbijsterend, vast te moeten stellen, dat zelfs demonstratie-opstellingen in verscheidene handelszaken last hebben van "springers" in het beeld. Ik zou toch durven te veronderstellen, dat daar de allerbest mogelijke kwaliteit, onder de allerbest mogelijke omstandigheden getoond zou worden?
Na de recente panne leek het er even op, dat de toestand fel verbeterd was; we hebben toen een paar dagen geen enkel probleem gehad--een verademing! Misschien moeten ze bij Belgacom nog eens zo'n panne organiseren? Ik was overigens hogelijk verbaasd, dat ze bij de Belgacom shop beweerden, dat ze niet eens op de hoogte waren van de panne--misschien hebben ze daar zelf wel Telenet in huis...
Afijn--maar mee leren leven, zeker? 't Kan alleen maar een stimulans zijn om minder TV te gaan kijken...
-
- Pro Member
- Bedankt: 5 keer
Nee niet mee leren leven, Technische dienst bellen van Belgacom. Of de hulp van Quistnix toelaten
Die belgacom shops zijn er enkel om dingen te verkopen. Het zijn dan ook verkoopspunten. 9/10 zijn niet op de hoogte van de belgacom infrastructuur.
Die belgacom shops zijn er enkel om dingen te verkopen. Het zijn dan ook verkoopspunten. 9/10 zijn niet op de hoogte van de belgacom infrastructuur.
-
- Starter
Idem hier, ben altijd al belgacomklant geweest (vanaf het begin van adsl) en altijd zeer tevreden geweest maar sinds ik ook tv van belgacom heb, heb ik idd al vaak gevloekt. Zit al bijna 2 jaar op VDSL2 maar nog steeds veel problemen met haperend beeld en blokjes. Gisterenavond was het weer verschrikkelijk met het voetbal, ik kreeg al scheve koppijn van naar die oranje bal op dat wit-groene veld te kijken maar als het dan regelmatig nog met horten en stoten gaat dan is de fun er helemaal af. Heb nochtans vorige week een nieuwe bbox2 gekregen nadat mijn oude sagem vast zat na een update van Belgacom. Technieker langsgeweest en die heeft gewoon de modem vervangen en alles werkte weer. Kan je mijn lijn ook eventueel eens checken Quistnix? Misschien ook ineens of ik in aanmerking kom voor dat 30Mbit profiel.
- xenne
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 685 keer
- Bedankt: 141 keer
persoonlijk heb ik geen probleem met belgacom tv, zeker niet na het invoeren van nVPR opnames waardoor je onbeperkt kan opnemen.
mocht ik dergelijke problemen ondervinden zou ik zeker verdere stappen ondernemen, want daar zou ik niet mee kunnen leven. desnoods overstappen naar analoge tv
mocht ik dergelijke problemen ondervinden zou ik zeker verdere stappen ondernemen, want daar zou ik niet mee kunnen leven. desnoods overstappen naar analoge tv
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
- Goztow
- userbase crew
- Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
- Bedankt: 878 keer
Ik had vroeger ook problemen met blokvorming en dat bleek aan mijn binneninstallatie te liggen. Sinds mijn router op het punt staat waar de telefoonlijn binnenkomt en van daar een utp kabel ligt naar mijn decoder, nooit nog dergelijke problemen.
Kan je beschrijven of je setup dezelfde is? gebruik je misschien wireless of devolo's? Geef ook je telefoonnummer via pb eens aan quistnix.
Dit zijn dingen die niet normaal zijn en bijgevolg waarschijnlijk op te lossen zijn, maar niet door te klagen op een forum (onrechtstreeks misschien wel, maar goed ) .
Kan je beschrijven of je setup dezelfde is? gebruik je misschien wireless of devolo's? Geef ook je telefoonnummer via pb eens aan quistnix.
Dit zijn dingen die niet normaal zijn en bijgevolg waarschijnlijk op te lossen zijn, maar niet door te klagen op een forum (onrechtstreeks misschien wel, maar goed ) .
Bedank andere users voor nuttige posts, door op te klikken
Ik ben ook altijd zeer tevreden geweest over Belgacom, en over de internet connectie heb ik nog altijd geen klagen.vandenindenove schreef:Idem hier, ben altijd al belgacomklant geweest (vanaf het begin van adsl) en altijd zeer tevreden geweest maar sinds ik ook tv van belgacom heb, heb ik idd al vaak gevloekt. Zit al bijna 2 jaar op VDSL2 maar nog steeds veel problemen met haperend beeld en blokjes.
Ik kijk niet naar het voetbal, maar gisteravond was het inderdaad weer héél erg. Op zo'n manier "De Allerslimste Mens" moeten volgen is alles behalve fun. Ook achteraf op RTBf nog naar het nieuws gekeken, en nog eventjes naar France24, met dezelfde storingen.Gisterenavond was het weer verschrikkelijk met het voetbal, ik kreeg al scheve koppijn van naar die oranje bal op dat wit-groene veld te kijken maar als het dan regelmatig nog met horten en stoten gaat dan is de fun er helemaal af.
Vandaag, na de middag, was het min of meer aanvaardbaar; wel wat springers, maar geen onderbrekingen. Op dit eigenste moment is het OK; hopelijk blijft het zo tijdens "True Blood"...
@Goztow: Mijn BBox2 staat vlak bij de telefoonstekker, en ik gebruik Devolo plugs voor de verbinding met de decoder.
- quistnix
- Erelid
- Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
- Bedankt: 7 keer
Heb ik ooit gehad. Was dé oorzaak van de problemen. Probeer eens een paar dagen met een CAT5 LAN kabel. Wedden dat al je problemen opgelost zullen zijn ?luvr schreef:ik gebruik Devolo plugs voor de verbinding met de decoder.
Ik heb in elk geval quistnix mijn telefoonnummer doorgestuurd.GunSmoke007 schreef:Nee niet mee leren leven, Technische dienst bellen van Belgacom. Of de hulp van Quistnix toelaten
Neemt niet weg, dat er in zo'n shop al wel eens iemand mag zijn, die weet waar hij mee bezig is. Op dat vlak is onze lokale Belgacom shop overigens de kwaadste nog niet.Die belgacom shops zijn er enkel om dingen te verkopen. Het zijn dan ook verkoopspunten.
Doet mij denken aan een interessant experiment als je op zoek gaat naar electronica: Loop een warenhuis binnen, stel de domst mogelijke vragen aan een verkoper, en ga gewillig mee in de onzin die hij uitkraamt. Levert vaak bijzonder veelzeggende resultaten op!
Da's dan toch wel jammer. Zo'n shop mag dan weliswaar (en begrijpelijk) alleen maar een verkooppunt zijn, het is en blijft toch een belangrijk element in de beeldvorming over Belgacom.9/10 zijn niet op de hoogte van de belgacom infrastructuur.
- hardyscript
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 299 keer
- Bedankt: 29 keer
- Contacteer:
Ik gebruikte ook Devolo en telkens de brander van de verwarming zichzelf opnieuw opwarmde kreeg ik storing.
Pas na de zomer toen de verwarming uitlag ging het beter. Ik dacht dat het probleem dus opgelost was. Deze winter terug hetzelfde...
Nu werk ik niet meer voor TV met Devolo. blijkbaar maakt mijn verwarmingssysteem ergens een storing. Neem Devolo weg en je probleem zal beter zijn.
Let ook eens met uw verwarming aan of uit of er verschil is.
Pas na de zomer toen de verwarming uitlag ging het beter. Ik dacht dat het probleem dus opgelost was. Deze winter terug hetzelfde...
Nu werk ik niet meer voor TV met Devolo. blijkbaar maakt mijn verwarmingssysteem ergens een storing. Neem Devolo weg en je probleem zal beter zijn.
Let ook eens met uw verwarming aan of uit of er verschil is.
- quistnix
- Erelid
Ik heb je lijn nagekeken en die is PERFECT !. Je zal niet de enige zijn die eerst alles op Belgacom steekt en dan met hangende pootjes zal moeten toegeven dat het probleem binnenshuis was ! Probeer maar eens met een LAN kabel, je zal wel zienluvr schreef:Ik heb in elk geval quistnix mijn telefoonnummer doorgestuurd.
Hmmmph... Da's lastig--al denk ik, dat ik het in principe wel provisoir zou kunnen regelen. Zal ik in elk geval de decoder voor moeten verplaatsen. Bestaan er "lange" HDMI kabels voor tussen het televisietoestel en de decoder?quistnix schreef:Probeer eens een paar dagen met een CAT5 LAN kabel. Wedden dat al je problemen opgelost zullen zijn ?
Alvast bedankt. Al zou het mij enigszins verbaasd hebben als er een probleem met de lijn was geweest, want internet gaat perfect. Of heeft dat niets met mekaar te maken?quistnix schreef:Ik heb je lijn nagekeken en die is PERFECT !.
Allemaal goed en wel, maar bij de Belgacom shop hebben ze mij die Devolo's wel aangesmeerd. Als die dingen de oorzaak blijken te zijn van alle miserie, dan moeten ze uit de handel genomen worden (in elk geval toch voor gebruik met digitale TV). Misschien een idee voor de volgende Peeters & Pichal actie: "Say NO to Devolo!"Je zal niet de enige zijn die eerst alles op Belgacom steekt en dan met hangende pootjes zal moeten toegeven dat het probleem binnenshuis was ! Probeer maar eens met een LAN kabel, je zal wel zien
Afijn--eerst maar eens proberen, of ik erin slaag, een LAN kabel tussen de BBox en de decoder te leggen.
- Trojan
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 113 keer
- Bedankt: 241 keer
HDMI kabels zijn supercheap, en zolang je niet langer dan ~10m in lengte wil overbruggen moet je ook niet van die superdure monsterkabels kopen. Aangezien het signaal volledig digitaal is voldoet elke kabel van €5.quistnix schreef:HDMI kabels zijn vrij kostelijk.
De posts van deze gebruiker weerspiegelen op geen enkel moment de mening van Belgacom NV/SA.
- quistnix
- Erelid
@Trojan: Allez vooruit, ik dacht dat ze duur waren. Weer iets bijgeleerd.
Gebruik je Devolo's of Ruckus draadloze toestellen ? Anders geef ik je ook de raad eens een paar dagen te proberen met een LAN kabel.vandenindenove schreef:Idem hier, ben altijd al belgacomklant geweest (vanaf het begin van adsl) en altijd zeer tevreden geweest maar sinds ik ook tv van belgacom heb, heb ik idd al vaak gevloekt. Zit al bijna 2 jaar op VDSL2 maar nog steeds veel problemen met haperend beeld en blokjes. Gisterenavond was het weer verschrikkelijk met het voetbal, ik kreeg al scheve koppijn van naar die oranje bal op dat wit-groene veld te kijken maar als het dan regelmatig nog met horten en stoten gaat dan is de fun er helemaal af.
- xenne
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 685 keer
- Bedankt: 141 keer
hmm... ik gebruik ook Devolo en hier toch geen problemen, maar heb dan ook geen verwarmingsketel
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 71 keer
- Bedankt: 101 keer
DIBO schreef:eeeuhm, 5 à 10€/m HDMI - 1 à 2€/m afgewerkte CAT6 patchkabelTrojan schreef:HDMI kabels zijn supercheap
Hebben we dan toch een 'Win for Life' winnaar in ons midden
Ik heb er eergisteren 3 van 2.5m besteld voor € 9.75 vind ik wel degelijk goedkoop!
3Jaar geleden was het 10€ voor eentje...
-
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 39 keer
- Bedankt: 18 keer
Nog een tip voor Devolo: actualiseer ook een de firmware van deze apparaatjes, bij mij heeft dit enorm veel geholpen!
http://www.devolo.be/consumer/downloads.html?l=nl
Succes!
http://www.devolo.be/consumer/downloads.html?l=nl
Succes!
- quistnix
- Erelid
En ? Ben je er in geslaagd ? Wat zijn de eventuele resultaten ? Zuigt het nog steeds of blaast het ondertussen ?luvr schreef:Afijn--eerst maar eens proberen, of ik erin slaag, een LAN kabel tussen de BBox en de decoder te leggen.
- quistnix
- Erelid
Kijk, een forum is goed om je eens goed te laten gaan en ronkende titels te plaatsen in de trent die jij gedaan hebt. Maar het zou ook fair zijn moest je ons nu eens laten weten of Belgacom TV nu goed bij je werkt.quistnix schreef:En ? Ben je er in geslaagd ? Wat zijn de eventuele resultaten ? Zuigt het nog steeds of blaast het ondertussen ?luvr schreef:Afijn--eerst maar eens proberen, of ik erin slaag, een LAN kabel tussen de BBox en de decoder te leggen.
- quistnix
- Erelid
Dan had je des te meer de oorzaak binnen in huis moeten zoeken. Maar ja, klagen op een forum is gemakkelijker natuurlijk hé ?luvr schreef:quistnix schreef:Ik heb je lijn nagekeken en die is PERFECT !.Alvast bedankt. Al zou het mij enigszins verbaasd hebben als er een probleem met de lijn was geweest, want internet gaat perfect. Of heeft dat niets met mekaar te maken?
- quistnix
- Erelid
Bepaalde mensen dan toch. Maken hier een product met de grond gelijk terwijl ze zo dom zijn om eerst eens verder te kijken dan hun neus lang is. In dit geval, probeer eerst eens een LAN kabel tussen modem en decoder, om uit te sluiten dat de problemen niet veroorzaakt worden door draadloze apparatuur, zei het Devolo of Ruckus apparatuur.
De eerste post van de TS (dewelke dus effectief zijn eerste is) spreekt toch boekdelen ? Geeft niet direct "goesting" om zo iemand te helpen ...
Ik ben er ondertussen 100 % zeker van dat alles nu piekfijn in orde is bij de klager. Logisch, want zulke mensen posten enkel iets wanneer ze problemen hebben, maar zijn te lui of arrogant om te posten dat het probleem opgelost is, vermits het hun eigen domme fout is.
Spijtig genoeg zijn zulke mensen er de oorzaak van dat ze soms de toon zetten, gewild of niet. Anderen lezen namelijk de titel "Belgacom TV s****" en zien er direct hun grote gelijk in, zonder de topic verder te lezen.
Het is toch dikwiljs vechten tegen de bierkaai
De eerste post van de TS (dewelke dus effectief zijn eerste is) spreekt toch boekdelen ? Geeft niet direct "goesting" om zo iemand te helpen ...
Ik ben er ondertussen 100 % zeker van dat alles nu piekfijn in orde is bij de klager. Logisch, want zulke mensen posten enkel iets wanneer ze problemen hebben, maar zijn te lui of arrogant om te posten dat het probleem opgelost is, vermits het hun eigen domme fout is.
Spijtig genoeg zijn zulke mensen er de oorzaak van dat ze soms de toon zetten, gewild of niet. Anderen lezen namelijk de titel "Belgacom TV s****" en zien er direct hun grote gelijk in, zonder de topic verder te lezen.
Het is toch dikwiljs vechten tegen de bierkaai
- Goztow
- userbase crew
- Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
- Bedankt: 878 keer
Er kunnen nog andere redenen zijn wrm de TS opeens weg is. In ieder geval stel ik voor dat we nu gewoon dit topic een gewisse dood laten sterven. Dat is nog de beste oplossing.
Bedank andere users voor nuttige posts, door op te klikken