Nice, kan ik alleen maar positieve gevolgen hebben. Een open gesprek, en een duidelijke communicatie naar de klanten toe. Nice work @ Tik vzw.localhost schreef:UPDATE: http://www.tik.be/dommel_is_blijkbaar_ingedommeld
Daarmee is er ook een Dommel Users Group van start gegaan.
Klacht Dommel: Concreet actieplan
-
- Pro Member
- Berichten: 286
- Lid geworden op: 04 sep 2004, 23:25
- Locatie: Oostende
- Contacteer:
- cloink
- Elite Poster
- Berichten: 3515
- Lid geworden op: 29 okt 2007, 10:29
- Twitter: cloink
- Uitgedeelde bedankjes: 93 keer
- Bedankt: 137 keer
- Contacteer:
Dat is dan buiten Dommel gerekend, zij blijven dit factureren en als je vervolgens niet betaalt (ook al is het enkel het boostpack dat je niet betaalt) => afsluiten.dopke schreef:Hier kunnen we nog simpeler op antwoorden . Zoiets zeg je aangetekend op , dan heb je bewijzen en betaal je niet langer dan nodig ( ook al blijven ze facturen sturen ) .
Dat is heus het probleem niet, we weten allen hoe het zou moeten (aangetekend schrijven, ingebrekestelling, ombudsman, ...), maar dat deert Dommel allemaal niet (geen tijd?). In het "beste" geval verbreken ze dan uw contract zodat ge kostenloos en na een hoop miserie uw geluk elders kunt zoeken (en na verloop van tijd is dit allicht ook de beste "oplossing").
Ik heb heus al wat providers zien komen en gaan, maar de "dienstverlening" van Dommel slaat werkelijk alles. Hiertegen vergeleken lijkt zelfs de Cain ne welwillende en sympathieke mens... Ik kan alleen maar hopen dat Dommel dit vroeger of later ook écht inziet en dat het verbetert (veel slechter kan niet?) en ik vrees dat acties zoals de deze een noodzakelijk kwaad zijn, want van een individuele klacht liggen ze al lang niet meer wakker.
ooh. shiny.
- Jan_B
- Premium Member
- Berichten: 717
- Lid geworden op: 07 dec 2006, 14:32
- Locatie: Leuven
- Uitgedeelde bedankjes: 170 keer
- Bedankt: 13 keer
Euh, toch wel: een goed management zorgt voor een goede visie en de juiste prioriteiten. Deze worden dan in procedures vertaald.andy-dsl schreef:Dit heeft op zich weinig met management te maken maar met proceduresJan_B schreef:In deze kan ik je nog wel gelijk geven. Mijn punt is echter: er is nood aan betere managementsbeslissingen (zoals niet onvoorbereid aan een sterke groeistrategie beginnen).
Neen, voor je in die markt gaat, kijk je als management naar de eigenschappen van die markt en ga je na of je bedrijf hiervoor de juiste structuur, procedures enz. heeft. Indien niet, dan pas je die aan.andy-dsl schreef:Komt er ook nog bij dat op internet of telecomgebied elke klant zich als belangrijkste klant waant dus de vraag is, waar begin je dan. Aan een procedure die die ene klant dekt of op basis van al die klachten een procedure uitwerken waar iedereen mee geholpen is?
Trouwens: een hier zo vaak gehoorde klacht is het gebrek aan elementaire communicatie: het vergt echt geen ongeloofelijke inzichten om dat te begrijpen, en ook qua effort is dat minimaal.
Waarom gebeurt het dus niet ? Gewoon omdat dit voor het management geen prioriteit is. M.a.w. slecht management: de prioriteiten van het bedrijf zijn niet aangepast aan zijn klanten.
-
- Elite Poster
- Berichten: 964
- Lid geworden op: 17 sep 2005, 17:34
- Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
- Bedankt: 12 keer
cloink schreef:
Ik heb heus al wat providers zien komen en gaan, maar de "dienstverlening" van Dommel slaat werkelijk alles. Hiertegen vergeleken lijkt zelfs de Cain ne welwillende en sympathieke mens... Ik kan alleen maar hopen dat Dommel dit vroeger of later ook écht inziet en dat het verbetert (veel slechter kan niet?) en ik vrees dat acties zoals de deze een noodzakelijk kwaad zijn, want van een individuele klacht liggen ze al lang niet meer wakker.
Het zal heus wel beteren . Maar als early adapter kun je zulke poblemen verwachten ( en zeker van een bedrijf in volle groei , bij indi duurde het ook 6 maand vooraleer je voorkeuze zenders kon vastleggen op hunne digibrol ). Het eerste wat ze moeten gaan doen denk ik , is zorgen voor een andere huisvesting , dan hebben ze ook plaats om die helpdeskers te zetten . En zulke dingen nemen tijd in beslag .
Heel deze topic doet me trouwens terugdenken aan de begin periode van telenet . Het onnozelste antwoord dat ik ooit van hun helpdesk heb gekregen bij een modemtest was dat alles in orde was , terwijl het ding al meer dan een uur zonder spanning zat , anders was een technieker uitgesloten , het lag toch niet aan hun , maar aan spyware enz , was toen ook al maanden aan't sukkelen met internet dat maar half ging . heb van ellende naar de netwerk beheerder moeten bellen .
Tijd zal raad brengen , voor de klanten met problemen , maar ook voor dommel zelf. Ze hadden de stormloop aan clienteel duidelijk niet verwacht ( zeker zonder reclame te maken enz) . Al neemt dit niet weg dat er wat communicatie naar de klant toe mag zijn . Al is dit moeilijk , ik ken geen enkele isp of bedrijf van wat dan ook , dat , problemen meldt op hun website , schrik je potentiele klanten mee af .
Volgens mij is het eerste wat ze moeten gaan doen: zorgen voor een degelijk en efficiënt communicatie kanaal (zelfs zonder in detail te moeten gaan), zodat de klanten weten waar zich aan te verwachten en waarmee de firma denkt de dienstverlening te verbeteren.dopke schreef: ... Het eerste wat ze moeten gaan doen denk ik , is zorgen voor een andere huisvesting , dan hebben ze ook plaats om die helpdeskers te zetten . En zulke dingen nemen tijd in beslag ...
En dan pas de dingen zoals ruimere huisvesting.
Just my 2 cents
HomeConnectUser: terug tevreden
VOIP: stabiliteit soms twijfelachtig
VOIP: stabiliteit soms twijfelachtig
- localhost
- Elite Poster
- Berichten: 1315
- Lid geworden op: 14 mei 2006, 17:23
- Twitter: amedee
- Locatie: Sint-Niklaas
- Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
- Bedankt: 5 keer
- Contacteer:
Fietsersbond vzw: 20.000 betalende leden, 8 fulltime (bezoldigde) medewerkers, 40 lokale afdelingen, vertegenwoordigt de 8 miljoen fietsgebruikers in België.L-army schreef:Zo denk ik er persoonlijk ook over, lees mijn post van een paar bladzijde terug maar eens.ketter schreef:15 ontevreden klanten op zoveel duizenden tevreden klanten.
Nuja, iedereen doet wat hij wil he. Ik ga niemand verbieden om actie te ondernemen
Tik vzw: 10.000 gratis leden, + 20 vrijwillige (onbezoldigde) medewerkers, 4 Provider-gerelateerde werkingen (Telenet, Scarlet, Dommel, DxAdsl), vertegenwoordigt de 6 miljoen internetgebruikers in België.
Qua schaal lijkt me dat redelijk vergelijkbaar, en de Federale en regionale regeringen blijken dat de laatste tijd ook door te hebben.
Misschien moet Tik ook lidgeld beginnen vragen?
Kan je eens uitleggen wat je daarmee bedoelt?ketter schreef:Zeker al niet met een organisatie als TIK samenwerken want ik vrees of dit iets gaat verbeteren.
Dommel is zeker niet verplicht om naar TIK te luisteren hoor sithlord2.
Eerlijk gezegd sithlord2 ik denk dat U beter is zelf op een vriendelijke manier gaat praten met de mensen van Dommel ipv TIK erbij te betrekken.
Vrijheid van meningsuiting op het internet is de vrijheid om op je eigen blog zoveel onzin te verkopen als je zelf wil.
Er bestaat geen verplichting om naar de vrije meningsuiting van een ander te luisteren.
Er bestaat geen verplichting om naar de vrije meningsuiting van een ander te luisteren.
-
- Elite Poster
- Berichten: 907
- Lid geworden op: 20 jun 2005, 16:15
- Uitgedeelde bedankjes: 33 keer
- Bedankt: 6 keer
localhost jullie zitten al jaren achter telenet zijn veren en heeft het ooit veel opgebracht ?
Een klacht behandelen kan iedereen voor zichzelf.
Waar een wil is is een weg maar sommige zijn gewoon te lui om zelf iets te doen.
Het moet natuurlijk van 2 kanten komen maar als ik soms hoor hoe sommige mensen tekeer durven gaan aan de telefoon .
sithlord2kan het hier op userbase toch goed uitleggen dus waarom zou hij zelf is niet gaan praten bij de mensen van Dommel ?
Hij durft mischien niet meer persoonlijk gaan na al wat er hier al gezegd geweest is ?
Een klacht behandelen kan iedereen voor zichzelf.
Waar een wil is is een weg maar sommige zijn gewoon te lui om zelf iets te doen.
Het moet natuurlijk van 2 kanten komen maar als ik soms hoor hoe sommige mensen tekeer durven gaan aan de telefoon .
sithlord2kan het hier op userbase toch goed uitleggen dus waarom zou hij zelf is niet gaan praten bij de mensen van Dommel ?
Hij durft mischien niet meer persoonlijk gaan na al wat er hier al gezegd geweest is ?
Daar vergis je je toch in. Anders gebruikte ook iedereen de zoekfunctie van een forum, en dit gebeurt spijtig genoeg nog niet.FullHD schreef:Toch wel. Als er op de hoofdpagina van de site een menu optie staat "klanten" met een slotje ernaast, wil elke klant - ook een HomeConnect klant - dat wel eens uitproberen. En het werkt nog ook. Alleen word je naar de software doorverwezen als je probeert je instellingen te wijzigen. IMO de perfecte plaats voor wat actuele HomeConnect informatie.
Even wat meer uitleg: Jos is een domme gebruiker en wil goedkoper bellen, Jos komt in mediamarkt of eender waar. Ziet daar een homeconnectbox staan die hij eens gaat inspecteren, hij komt er achter dat hij maar 50€/maand moet betalen voor bellen en surfen - en het is onbeperkt EN 12Mbit (op dit moment nog niet) - dus koopt hij deze box. Hij komt thuis, begint de inhoud te bestuderen en komt tot de conclusie dat er een mooie cd inzit. Jos duwt de cd in zijn optisch schijfstation en komt tot de conclusie dat hij dommel heeft dan, jos volgt de stappen maar beseft nooit dat dommel een website heeft - want hij doet alles via de software -
Dit is de waarheid, niet meer niet minder. Meer dan 75% van de Belgische bevolking is non tech-savvy.
On topic graag, dit topic gaat over een actieplan. Niet over TiK of andere dingen.
Tja, in theorie klinkt dit natuurlijk allemaal mooi. De praktijk is natuurlijk anders. Kijk je kan als management prioritair beslissen om meer personeel in dienst te nemen om zo de lopende problemen sneller te kunnen oplossen. Heb je dit dan in de hand, Nee, er moet zich nog personeel aanbieden. Resultaat is dus dat er geen concrete oplossing voor alle problemen gevonden wordt. Je kan ervoor kiezen om elke dag nieuws te brengen maar wat schrijf je daar dan in? "bericht van vandaag: de problemen zijn nog niet van de baan. meer nieuws morgen". Lijkt me dus ook energieverspilling. Elke klant terugbellen die een lopend probleem heeft? Tja, dan raak je nog minder snel op die helpdesk binnen. Gewoon roeien met de riemen die je hebt en daarmee een constructieve oplossing om de gaten in de procedures te vinden? Lijkt me nog altijd de beste oplossing. Gelijk heb je wel als je zegt dat Dommel eens een statement mag doen. Is het nu hier of op hun website, maakt niet uit. Als ze het maar doen. Probleem is dat er dan nog veel meer vragen gaan komen en zo zaken die prioritair zijn weer worden uitgesteld. Weer frustratie, weer het zelfde liedje. Uiteindelijk geen oplossing. Ik heb ook al woelige watertjes met Dommel doorzwommen. De oplevering van de homeconnect liep volledig in de soep. Uiteindelijk dan maar zelf eens constructief nagedacht en samen met de helpdesk een aantal zaken overlopen en ja, we vonden het euvel. Had men het zelf kunnen ontdekken? Tuurlijk wel, was ik de enige klant geweest en had men niks beters te doen gehad dan met hun vingers te zitten draaien. Nu ik ben wel geholpen geweest mits wat inspanning van mezelf. Sla ik 2 vliegen in een klap.Jan_B schreef:Euh, toch wel: een goed management zorgt voor een goede visie en de juiste prioriteiten. Deze worden dan in procedures vertaald.
Klopt volledig en volgens mij is Dommel daar echt wel mee bezig. Nu Dommel mag zoveel procedures ontwikkelen als ze willen, ze moeten natuurlijk naadloos in deze van derden passen (Belgacom,...) en wat als die derden zich ook niet altijd aan hun procedures houden?Jan_B schreef:Neen, voor je in die markt gaat, kijk je als management naar de eigenschappen van die markt en ga je na of je bedrijf hiervoor de juiste structuur, procedures enz. heeft. Indien niet, dan pas je die aan.
Dat klopt en zoals ik hierboven al heb gezegd, een statement zou best wel mogen.Jan_B schreef:Trouwens: een hier zo vaak gehoorde klacht is het gebrek aan elementaire communicatie: het vergt echt geen ongeloofelijke inzichten om dat te begrijpen, en ook qua effort is dat minimaal.
Alleen gaat dit niet zonder de nodige gevolgen zijn wat misschien wel meer werk dan nodig teweeg zal brengen. Vandaar dat ik denk dat men het nog niet heeft gedaan.Jan_B schreef:Waarom gebeurt het dus niet ? Gewoon omdat dit voor het management geen prioriteit is. M.a.w. slecht management: de prioriteiten van het bedrijf zijn niet aangepast aan zijn klanten.
- localhost
- Elite Poster
- Berichten: 1315
- Lid geworden op: 14 mei 2006, 17:23
- Twitter: amedee
- Locatie: Sint-Niklaas
- Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
- Bedankt: 5 keer
- Contacteer:
Ja.ketter schreef:localhost jullie zitten al jaren achter telenet zijn veren en heeft het ooit veel opgebracht ?
Mar je moet mij niet geloven. Vraag anders eens aan iemand van Telenet op managementsniveau of reacties van klanten voor hen belangrijk geweest zijn voor de evolutie van het bedrijf.
Neen.ketter schreef:Een klacht behandelen kan iedereen voor zichzelf.
Waar een wil is is een weg maar sommige zijn gewoon te lui om zelf iets te doen.
Dat heeft niets met luiheid te maken. Niet iedereen is zo goed van de tongriem gesneden. Niet iedereen kan zo goed voor zichzelf opkomen. Er zijn heel veel mensen die dicht slaan aan de telefoon, die gewoon niet durven.
Daar is inderdaad geen enkel excuus voor.ketter schreef:Het moet natuurlijk van 2 kanten komen maar als ik soms hoor hoe sommige mensen tekeer durven gaan aan de telefoon .
Sithlord2 is inderdaad een van de weinigen die het goed kan uitleggen. Hij kan het zelfs uitleggen namens anderen die dat niet zo goed kunnen. Tik vzw heeft daarom sithlord2 uitgenodigd om samen te werken, met ook nog enkele andere mensen (Dommel klanten).ketter schreef:sithlord2 kan het hier op userbase toch goed uitleggen dus waarom zou hij zelf is niet gaan praten bij de mensen van Dommel ?
Hij durft mischien niet meer persoonlijk gaan na al wat er hier al gezegd geweest is ?
Op dit moment heeft het geen zin dat sithlord2 met Dommel gaat praten. Hij loopt inderdaad het risico dat Dommel zijn account zonder meer opzegt, net zoals ze met ceurrrix om net dezelfde reden gedaan hebben: hij "zaagt" te veel. Dommel kan op dit moment nog niet als een betrouwbare gesprekspartner beschouwd worden (en dat is mijn persoonlijke mening).
Dus treedt de organisatie Tik vzw, in de persoon van voorzitter Rudi Vansnick, op als woordvoerder namens de Dommel-klanten.
Van zodra er normale betrekkingen zijn met Dommel, is het wel de bedoeling dat sithlord2 zelf ook mee gaat praten met Dommel. Dat heeft hij al toegezegd.
Ik heb ook nog een pertinente vraag. Heeft Dommel misschien schrik van Tik vzw? Voor grote providers als Telenet, Belgacom, Scarlet, komt Tik in beginsel over als redelijk onschadelijk; maar Tik heeft misschien meer medewerkers en meer leden dan Dommel personeel en klanten heeft. (NB: Userbase is qua crew/leden misschien óók wel groter dan Dommel, of ongeveer even groot)
Dat ligt in de lijn van mijn redenering waarom een kleine groep soms de rechten van een grote groep moet verdedigen.L-army schreef:Dit is de waarheid, niet meer niet minder. Meer dan 75% van de Belgische bevolking is non tech-savvy.
Op dit moment maakt Tik deel uit van het actieplan, meer zelfs: Tik is al begonnen met het actieplan uit te voeren namens de Dommel-klanten. Userbase is al lang geen betrokken partij meer, behalve dan als "neutrale" ontmoetingsplaats voor publieke besprekingen. For the record: ik betreur dat. Ik ben tegen iedere rivaliteit tussen Userbase (neutraal forum) en Tik vzw (betrokken klantenvereniging).L-army schreef:On topic graag, dit topic gaat over een actieplan. Niet over TiK of andere dingen.
Het is de bedoeling van de mensen van DUG om Dommel te helpen met die constructieve oplossing. Uiteindelijk zijn dat geen ontevreden klanten, anders waren ze al lang opgestapt. Het product is goed voor hen, en als er nu eindelijk eens van die onnozele details opgelost worden, is het een perfect product.andy-dsl schreef:Gewoon roeien met de riemen die je hebt en daarmee een constructieve oplossing om de gaten in de procedures te vinden? Lijkt me nog altijd de beste oplossing. Gelijk heb je wel als je zegt dat Dommel eens een statement mag doen. Is het nu hier of op hun website, maakt niet uit. Als ze het maar doen.
Vrijheid van meningsuiting op het internet is de vrijheid om op je eigen blog zoveel onzin te verkopen als je zelf wil.
Er bestaat geen verplichting om naar de vrije meningsuiting van een ander te luisteren.
Er bestaat geen verplichting om naar de vrije meningsuiting van een ander te luisteren.
niemand verwacht dat ze dit public zetten maar wel in hun informatie naar de klanten toe.dopke schreef:Al is dit moeilijk , ik ken geen enkele isp of bedrijf van wat dan ook , dat , problemen meldt op hun website , schrik je potentiele klanten mee af .
- Sasuke
- Elite Poster
- Berichten: 4854
- Lid geworden op: 13 aug 2003, 20:25
- Locatie: Vlaanderen
- Uitgedeelde bedankjes: 153 keer
- Bedankt: 332 keer
- Contacteer:
Vroeger was deze info wel beschikbaar bij de providers, kan mij nog herinneren dat problemen/storingen steeds gemeld werden bij telenet, easynet, skynet, ...droopy schreef:niemand verwacht dat ze dit public zetten maar wel in hun informatie naar de klanten toe.dopke schreef:Al is dit moeilijk , ik ken geen enkele isp of bedrijf van wat dan ook , dat , problemen meldt op hun website , schrik je potentiele klanten mee af .
Tegenwoordig vind ik het enkel nog terug bij EDPNET ...
EDPNET: (link op de hoofdpagina ==> bekende storingen)
http://nl.wiki.edpnet.be/index.php/Zijn ... et-netwerk
Mvg,
Sasuke
-
- Elite Poster
- Berichten: 907
- Lid geworden op: 20 jun 2005, 16:15
- Uitgedeelde bedankjes: 33 keer
- Bedankt: 6 keer
localhost je wil al de fratsen van ceurrrix nog goed praten ?localhost schreef:Op dit moment heeft het geen zin dat sithlord2 met Dommel gaat praten. Hij loopt inderdaad het risico dat Dommel zijn account zonder meer opzegt, net zoals ze met ceurrrix om net dezelfde reden gedaan hebben: hij "zaagt" te veel.
Hij heeft weken aan 1 stuk een kruistocht gehouden tegen Dommel en dat nog voor zijn eigen lompe fouten.
Hij is hier op userbase niet voor niks meer dan 1 keer geblokeerd geweest dus dat zegt genoeg.
localhost maak je maar niet al te veel illusies want oa Sandra heeft van NIEMAND bang en zeker niet van TIK,daar mag je al gerust van zijn.localhost schreef:Ik heb ook nog een pertinente vraag. Heeft Dommel misschien schrik van Tik vzw?
Het is zoals L-Army ook al aanhaalde,ze doen bij Dommel meer dan hun best alleen een dag bestaat maar uit 24 uur.
-
- Elite Poster
- Berichten: 2048
- Lid geworden op: 06 dec 2004, 16:26
- Uitgedeelde bedankjes: 139 keer
- Bedankt: 56 keer
Een slechte verstaander verstaat hier uit dat ze bij Dommel aan alles lak hebben. Laat ons hopen dat ze echter nog enig professionalisme hebben en een open en constructief gesprek aangaan.ketter schreef: localhost maak je maar niet al te veel illusies want oa Sandra heeft van NIEMAND bang en zeker niet van TIK,daar mag je al gerust van zijn.
There are 10 types of people in the world: those who understand binary, and those who don't.
Dan ben ik een goeie verstaander want die redenering vind ik er toch niet in terug.Maglor schreef:Een slechte verstaander verstaat hier uit dat ze bij Dommel aan alles lak hebben. Laat ons hopen dat ze echter nog enig professionalisme hebben en een open en constructief gesprek aangaan.ketter schreef: localhost maak je maar niet al te veel illusies want oa Sandra heeft van NIEMAND bang en zeker niet van TIK,daar mag je al gerust van zijn.
Onder professionalisme mag ik verstaan: je mag op koffie komen met een van de hoge pieten dewelke een uurtje tijd neemt om naar het gezaag te luisteren dan daarna stuurt hij je weg met 3 stickers en 2 petjes?Maglor schreef:Een slechte verstaander verstaat hier uit dat ze bij Dommel aan alles lak hebben. Laat ons hopen dat ze echter nog enig professionalisme hebben en een open en constructief gesprek aangaan.
Met bovenstaande redenering is dus niets mis he, zo zit de wereld in elkaar... Het klinkt misschien grof, maar zo gaat dat in de zakenwereld. Face the facts
Als jij me garandeert dat ik managers aan de lijn krijg, wil ik gerust met ze praten hoor.ketter schreef:localhost jullie zitten al jaren achter telenet zijn veren en heeft het ooit veel opgebracht ?
Een klacht behandelen kan iedereen voor zichzelf.
Waar een wil is is een weg maar sommige zijn gewoon te lui om zelf iets te doen.
Het moet natuurlijk van 2 kanten komen maar als ik soms hoor hoe sommige mensen tekeer durven gaan aan de telefoon .
sithlord2kan het hier op userbase toch goed uitleggen dus waarom zou hij zelf is niet gaan praten bij de mensen van Dommel ?
Hij durft mischien niet meer persoonlijk gaan na al wat er hier al gezegd geweest is ?
Lees eerst zelf wat er gezegd geweest is... Mijn actie is ontstaan omdat communicatie met Dommel niet mogelijk was.
Soit, ben het beu om mezelf te herhalen...
Probeer eens naar Belgacom of Telenet te bellen en vraag of je iemand van het management kunt spreken. Geloof mij, het lukt je niet. Daar durf ik zelfs geld op te zetten. Dit is gewoon een vorm van professionaliteit, niets anders.
Voor wie een reactie van dommel wil lezen klik hier.
Voor wie een reactie van dommel wil lezen klik hier.
-
- Elite Poster
- Berichten: 2048
- Lid geworden op: 06 dec 2004, 16:26
- Uitgedeelde bedankjes: 139 keer
- Bedankt: 56 keer
Waar heb je het toch over? Ik hoop gewoon dat Dommel dit gesprek aangaat en/of constructief meewerkt aan het oplossen van al die problemen. Wordt dit tegenwoordig ook al beschouwd als Dommel-bashing?L-army schreef:Onder professionalisme mag ik verstaan: je mag op koffie komen met een van de hoge pieten dewelke een uurtje tijd neemt om naar het gezaag te luisteren dan daarna stuurt hij je weg met 3 stickers en 2 petjes?Maglor schreef:Een slechte verstaander verstaat hier uit dat ze bij Dommel aan alles lak hebben. Laat ons hopen dat ze echter nog enig professionalisme hebben en een open en constructief gesprek aangaan.
Met bovenstaande redenering is dus niets mis he, zo zit de wereld in elkaar... Het klinkt misschien grof, maar zo gaat dat in de zakenwereld. Face the facts
There are 10 types of people in the world: those who understand binary, and those who don't.
L-army,L-army schreef:Probeer eens naar Belgacom of Telenet te bellen en vraag of je iemand van het management kunt spreken. Geloof mij, het lukt je niet. Daar durf ik zelfs geld op te zetten. Dit is gewoon een vorm van professionaliteit, niets anders.
Mijn antwoord was nu niet zo letterlijk bedoelt. Ik bedoelde: Ik wil persoonlijk zeker met Dommel praten. Ik hoef geen spijt te hebben van mijn uitspraken hier. Wat de uitspraak van de anderen in deze thread betreft: daar heb ik geen zaken mee en daar neem ik geen verantwoordelijkheid voor.
Ik werk zelf in IT Outsourcing, dus ik weet wel hoe het er aan toegaat. Ik wil gewoon effe duidelijk maken dat ik niet het type ben dat begint te schelden aan de telefoon, omdat ik weet dat die helpdesker de problemen ook niet kan oplossen, en ook gewoon de procedures volgt.
Vandaar dus mij zoektocht naar andere middelen tot communicatie. En dat mag van mij Tik, userbase, een aparte vereniging, of zelfs in eigen persoon in een bruin café tussen pot en pint.
Tot nu toe heb je enkel gezegd hoe we het niet moeten aanpakken: niet via juridische weg, niet via een usergroep, en ook niet persoonlijk.
Zeg me dan eens hoe het wel moet? (en kom weer niet af met abstracte vergelijkingen met een huwelijk of een politieonderzoek.) Het gaat hier om een contract tussen een consument en een dienstverlener, en niet anders.
En nee, "wachten tot het opgelost wordt" is ook geen goed advies al hier mensen al bijna een half jaar wachten op een oplossing.
L-army in een vorige post zeg je dan: Maar ik durf er voor te wedden dat als je belt naar Dommel en aandringt om iemand van het management te spreken waaraan je vraagt dat ze een berichtje op hun CRM zetten ze dit zeker zullen doen. Maar blijf beleefd, wat er ook gebeurt.L-army schreef:Probeer eens naar Belgacom of Telenet te bellen en vraag of je iemand van het management kunt spreken. Geloof mij, het lukt je niet. Daar durf ik zelfs geld op te zetten. Dit is gewoon een vorm van professionaliteit, niets anders.
Dus voor ik verkeerde conclusies trek: Wie verwijt je nu een gebrek aan professionaliteit? Dommel omdat hun management je volgens jou tewoord staat of Telenet BGC omdat ze dit niet doen?
Ik kan 'm ook niet meer volgenMaglor schreef:
Waar heb je het toch over? Ik hoop gewoon dat Dommel dit gesprek aangaat en/of constructief meewerkt aan het oplossen van al die problemen. Wordt dit tegenwoordig ook al beschouwd als Dommel-bashing?
Ik denk dat het hier gaat om puur misplaatst sentiment tov een vorige werkgever en alle objectiviteit ver te zoeken is.
- Jan_B
- Premium Member
- Berichten: 717
- Lid geworden op: 07 dec 2006, 14:32
- Locatie: Leuven
- Uitgedeelde bedankjes: 170 keer
- Bedankt: 13 keer
Ik heb eerder al gezegd dat ik denk dat het niet kies is om als ex-medewerker van Schedom te modereren in dit forum (maw ik zou dit zelf nooit doen).sithlord2 schreef:Ik denk dat het hier gaat om puur misplaatst sentiment tov een vorige werkgever en alle objectiviteit ver te zoeken is.
Een paar dagen geleden schreef L-army nog elders op het internet:
Zoiets schrijven en hier dan objectief uit de hoek komen is niet eenvoudig natuurlijk.Bart (Dom) really knows where he's talking about. He has a good vision on his job and always wanna be inovative. He has good human sense and is willing to listen if any problems may occur.
Was geen quote op jouw alleen, het was eerder bedoelt om iedereen ervan bewust te maken dat TiK of userbase echt niet zoveel macht hebben op een ISP als iedereen wil geloven. Het zou wel mooi zijn, maar spijtig genoeg is het geen realiteit.Maglor schreef:Waar heb je het toch over? Ik hoop gewoon dat Dommel dit gesprek aangaat en/of constructief meewerkt aan het oplossen van al die problemen. Wordt dit tegenwoordig ook al beschouwd als Dommel-bashing?
Dat staat daar al wel wat langer... en als je het principe van een dergelijke site een beetje begrijpt dan weet je absoluut dat je dan nog objectief kan zijn. Dus kom hier aub niet mensen verkeerde conclusies aan praten.Jan_B schreef:Een paar dagen geleden schreef L-army nog elders op het internet:
Zoiets schrijven en hier dan objectief uit de hoek komen is niet eenvoudig natuurlijk.Bart (Dom) really knows where he's talking about. He has a good vision on his job and always wanna be inovative. He has good human sense and is willing to listen if any problems may occur.
Trouwens, ik ben goedgekeurd door de complete crew als mod, daarna door de volledige crew als crew. Dus ik ben echt niet zo partijdig als jij wilt doen uitschijnen
- Jan_B
- Premium Member
- Berichten: 717
- Lid geworden op: 07 dec 2006, 14:32
- Locatie: Leuven
- Uitgedeelde bedankjes: 170 keer
- Bedankt: 13 keer
September 5, 2008: nog maar 11 dagen geleden.L-army schreef:Dat staat daar al wel wat langer...Jan_B schreef:Een paar dagen geleden schreef L-army nog elders op het internet:
Zoiets schrijven en hier dan objectief uit de hoek komen is niet eenvoudig natuurlijk.Bart (Dom) really knows where he's talking about. He has a good vision on his job and always wanna be inovative. He has good human sense and is willing to listen if any problems may occur.
Typisch schrijven mensen op zo'n site een "recommendation" ofwel indien ze de persoon in kwestie oprecht apprecieren (en dat is natuurlijk je goed recht), ofwel als ze een wederdienst verwachten (en dat zou ik in deze context persoonlijk al minder vinden).L-army schreef:en als je het principe van een dergelijke site een beetje begrijpt dan weet je absoluut dat je dan nog objectief kan zijn. Dus kom hier aub niet mensen verkeerde conclusies aan praten.
Ik heb nergens gezegd dat je partijdig bent, wel dat ik het niet kies vind en dat dit de zaken (in de eerste plaats voor jezelf) niet eenvoudiger maakt.L-army schreef:Trouwens, ik ben goedgekeurd door de complete crew als mod, daarna door de volledige crew als crew. Dus ik ben echt niet zo partijdig als jij wilt doen uitschijnen
Wie verwijt je nu een gebrek aan professionaliteit? Dommel omdat hun management je volgens jou tewoord staat of Telenet BGC omdat ze dit niet doen?
ik spreek me niet uit ivm je al dan niet partijdigheid maar zou het niet beter zijn als mods/crew een afzonderlijke login hebben als gewone gebruiker zodat ze kunnen posten als enerzijds mod/crew of anderzijds hun persoonlijke mening. Want je hebt recht op een persoonlijke mening en dat mag van mijn part zijn wat het wil voor, tegen dommel maakt niet uit maar door te posten met crew naast je naam zorg je wel voor een ongewilde bijklank. Mensen gaan je nauwer volgen. Het zou het beste zijn als niemand zou weten wat jullie eigen userbase gebruiker is zodat ze geen link kunnen leggen tussen de twee accounts.
ik spreek me niet uit ivm je al dan niet partijdigheid maar zou het niet beter zijn als mods/crew een afzonderlijke login hebben als gewone gebruiker zodat ze kunnen posten als enerzijds mod/crew of anderzijds hun persoonlijke mening. Want je hebt recht op een persoonlijke mening en dat mag van mijn part zijn wat het wil voor, tegen dommel maakt niet uit maar door te posten met crew naast je naam zorg je wel voor een ongewilde bijklank. Mensen gaan je nauwer volgen. Het zou het beste zijn als niemand zou weten wat jullie eigen userbase gebruiker is zodat ze geen link kunnen leggen tussen de twee accounts.
-
- Elite Poster
- Berichten: 3310
- Lid geworden op: 26 jul 2005, 12:17
- Locatie: Lochristi
- Uitgedeelde bedankjes: 196 keer
- Bedankt: 125 keer
Oh Jan maak je er niet druk om.
Kijk naar de frontpage en je zal merken dat het Dommel logo doorklikt naar de website van Dommel maar dat geldt niet voor de andere providers op de frontpage. Need I say more?
Daarnet nog een prachtig staaltje van modereren gezien van L-army.
Kijk naar de frontpage en je zal merken dat het Dommel logo doorklikt naar de website van Dommel maar dat geldt niet voor de andere providers op de frontpage. Need I say more?
Daarnet nog een prachtig staaltje van modereren gezien van L-army.
astralon, ik vrees dat je daar de bal mis slaat. Het logo op de frontpage is door een gebruiker gelinkt aan de site en staat in een post. Dus volgens mij geen interventie van een crew of mod. Tenzij L-army pieterjanvl is natuurlijk.
Ik begrijp wel niet waarom die ene post naar breedbandnieuws moet en jou post gesloten... volgens mij gaat het om dommel en worden hier de dommelproblemen besproken dus moet die hier staan. Desnoods 1 verplaatsen naar breedband en de andere hier open laten staan...
Ik begrijp wel niet waarom die ene post naar breedbandnieuws moet en jou post gesloten... volgens mij gaat het om dommel en worden hier de dommelproblemen besproken dus moet die hier staan. Desnoods 1 verplaatsen naar breedband en de andere hier open laten staan...
-
- Elite Poster
- Berichten: 3310
- Lid geworden op: 26 jul 2005, 12:17
- Locatie: Lochristi
- Uitgedeelde bedankjes: 196 keer
- Bedankt: 125 keer
Nope, logo is door L-army toegevoegd!
En deze manier van werken is enorm stimulerend om in toekomst nog items te posten
B.t.w. van mij mag Pieterjan de credits hebben uiteindelijk moet hij met artikels schrijven zijn boterham verdienen.
En deze manier van werken is enorm stimulerend om in toekomst nog items te posten
B.t.w. van mij mag Pieterjan de credits hebben uiteindelijk moet hij met artikels schrijven zijn boterham verdienen.
Laatst gewijzigd door Astralon 16 sep 2008, 16:57, in totaal 1 gewijzigd.
-
- Elite Poster
- Berichten: 2048
- Lid geworden op: 06 dec 2004, 16:26
- Uitgedeelde bedankjes: 139 keer
- Bedankt: 56 keer
Astralon, ik denk dat jouw post gesloten is (ondanks het feit dat je eerder was) omdat pieterjanvl de auteur van het betreffende artikel is.
En dat van dat doorlinken op het logo. Overdrijf je daar niet een beetje?
En dat van dat doorlinken op het logo. Overdrijf je daar niet een beetje?
There are 10 types of people in the world: those who understand binary, and those who don't.
-
- Elite Poster
- Berichten: 3310
- Lid geworden op: 26 jul 2005, 12:17
- Locatie: Lochristi
- Uitgedeelde bedankjes: 196 keer
- Bedankt: 125 keer
Waarom Dommel wel en de anders ISP's niet?Maglor schreef:En dat van dat doorlinken op het logo. Overdrijf je daar niet een beetje?
Eén reden vind ik goed genoeg
- Jan_B
- Premium Member
- Berichten: 717
- Lid geworden op: 07 dec 2006, 14:32
- Locatie: Leuven
- Uitgedeelde bedankjes: 170 keer
- Bedankt: 13 keer
Bedankt voor de bemoedigende woorden.Astralon schreef:Oh Jan maak je er niet druk om.
Maar ik vrees dat ik er mij momenteel wel druk in maak.
Userbase is wat userbase is dankzij iedereen die op dit forum bijdragen levert, maar zeker ook dankzij de uitstekende moderators en crew.
Ik vind dat L-army hierbij uit de toon valt door het toch wel vrijwel steeds goedpraten van Dommel.
Als ik dan zie dat hij elders Shedom lof toezwaait dan is dat natuurlijk zijn goed recht, maar dan zou ik verwachten dat hij zich hier voorzichtig opstelt wat Dommel betreft.
Andere moderators of crew members laten persoonlijke voorkeuren hun mod/crew gedrag niet beinvloeden, en ik apprecieer ik fel.
Sorry, had je bericht even niet gezien.droopy schreef:Wie verwijt je nu een gebrek aan professionaliteit? Dommel omdat hun management je volgens jou tewoord staat of Telenet BGC omdat ze dit niet doen?
In deze kwestie ligt het iets anders. Bij dommel geven ze in principe geen klanten door aan het management. Dit omdat het managment andere dingen te doen heeft dan iedere klant persoonlijk te horen (waarom hebben ze anders personeel). Maar in het geval je vriendelijk blijft kan je in dit geval wel met iemand van het management praten volgens mij.
How how, dat is gewoon omdat ik die source gecopy paste heb vanuit het newspost (afgesloten) gedeelte. Heb er eigenlijk niet eens bij nagedacht. Maar inderdaad, als dat bij de rest van de dingen niet is vliegt het hier ook uitAstralon schreef:Kijk naar de frontpage en je zal merken dat het Dommel logo doorklikt naar de website van Dommel maar dat geldt niet voor de andere providers op de frontpage. Need I say more?
Daarnet nog een prachtig staaltje van modereren gezien van L-army.
EDIT: bij deze is het aangepast.
Back on topic graag.
Laatst gewijzigd door gr4vity 16 sep 2008, 17:08, in totaal 1 gewijzigd.
-
- Starter
- Berichten: 8
- Lid geworden op: 18 jun 2008, 09:42
- Locatie: Vlaams-Brabant
- Contacteer:
Nog even offtopicAstralon schreef:Nope, logo is door L-army toegevoegd!
B.t.w. van mij mag Pieterjan de credits hebben uiteindelijk moet hij met artikels schrijven zijn boterham verdienen.
Aanvankelijk stond er nog een openingszin bij en in de versie op de frontpage is het logo er bijgekomen. Op zich maakt dat weinig uit (zo lang de feitelijke inhoud hetzelfde blijft). Overnemen van nieuws of wiens bericht ergens blijft staan maakt me weinig uit. Zo lang er maar steeds een link naar de bron bijstaat.
/offtopic
<A HREF="http://www.zdnet.be">ZDNet.be</A>
Man man man, wat een nutteloze discussie. Onze geweldige Blue trachtte ook steeds een logo en link in zijn nieuwsberichten te verwerken. Wat is het verschil?
Of werkte Blue ook voor al die verschillende bedrijven waarnaar hij linkte, of kreeg hij er commissie van?
Een beetje serieus blijven he mannen. Ik vind het trouwens redelijk normaal dat als de auteur van het betreffende artikel (en medewerker van het betreffende e-zine) hier zijn artikel will posten dat zijn post dan voorrang krijgt. (als het binnen een redelijke termijn gebeurt)
Dergelijke zaken worden ook op andere sites toegepast om dubbele nieuwsberichten te vermijden, eventueel met het overzetten van commentaren die reeds in het gesloten topic gepost waren.
PS L-Army, weer een nieuwe nick?
Is dat om uw forum stalkers te verschalken of verwarren? lol
Of werkte Blue ook voor al die verschillende bedrijven waarnaar hij linkte, of kreeg hij er commissie van?
Een beetje serieus blijven he mannen. Ik vind het trouwens redelijk normaal dat als de auteur van het betreffende artikel (en medewerker van het betreffende e-zine) hier zijn artikel will posten dat zijn post dan voorrang krijgt. (als het binnen een redelijke termijn gebeurt)
Dergelijke zaken worden ook op andere sites toegepast om dubbele nieuwsberichten te vermijden, eventueel met het overzetten van commentaren die reeds in het gesloten topic gepost waren.
PS L-Army, weer een nieuwe nick?
Is dat om uw forum stalkers te verschalken of verwarren? lol
- localhost
- Elite Poster
- Berichten: 1315
- Lid geworden op: 14 mei 2006, 17:23
- Twitter: amedee
- Locatie: Sint-Niklaas
- Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
- Bedankt: 5 keer
- Contacteer:
Hoeveel geld wil je daar op zetten? Komaan, wees een man, en zet grof geld in.gr4vity schreef:Probeer eens naar Belgacom of Telenet te bellen en vraag of je iemand van het management kunt spreken. Geloof mij, het lukt je niet. Daar durf ik zelfs geld op te zetten. Dit is gewoon een vorm van professionaliteit, niets anders.
/me ruikt inkomsten
Vrijheid van meningsuiting op het internet is de vrijheid om op je eigen blog zoveel onzin te verkopen als je zelf wil.
Er bestaat geen verplichting om naar de vrije meningsuiting van een ander te luisteren.
Er bestaat geen verplichting om naar de vrije meningsuiting van een ander te luisteren.