Klacht Dommel: Concreet actieplan

Zit je met opmerkingen en een paar vragen over dommel / schedom? Post ze dan hier maar.
sithlord2
Member
Member
Berichten: 58
Lid geworden op: 13 aug 2008, 09:36

<b>Teller: 11 sympathisanten</b>

Mede Homeconnecters,

Ik heb even nagedacht over een actieplan, en ben tot enkele concrete punten gekomen. Afhankelijk van de reactie van Dommel, wordt er beslist of we verdergaan met de volgende stap in de ketting :

<b>Stap 1: Klacht neerleggen bij de reclamecommisie</b>

Het is ondertussen duidelijk dat Dommel bepaalde diensten adverteert, die ze in de praktijk niet kunnen aanbieden. Ze adverteren oa. volgende zaken:

- aansluiting aan 12mbit: Geen enkele Homeconnecter is aangesloten aan 12Mbit, zelfs de mensen niet die enkele meters van de centrale wonen, en die aansluitbaar zouden moeten zijn volgens de webcheck.

- Gratis maand abbonement: Ik heb zelf die gratis maand nog niet ontvangen, en blijkbaar zijn er nog mensen met dit probleem. Welke stappen er ondernomen moeten worden om van deze maand te genieten is niet duidelijk.

- Telefonie-diensten: de website adverteert onderandere een voicemailbox, maar die blijkt er in praktijk niet te zijn.

- Een eigen .be domein zou ook inbegrepen zijn in de prijs, maar dat blijkt ook in praktijk nog niet actief te zijn.


Ik zal een voorbeeldbrief opstellen om deze klacht te formuleren. Iedereen die mee een klacht wil indienen kan mij een pm sturen, zo heb ik een idee hoeveel mensen er mee doen aan deze actie, en zal ik hun die voorbeeldbrief pm'en.

<b>
*** UPDATE ***
Voorbeeldbrief zal tegen volgend weekend klaar zijn.
*** UPDATE ***
</b>


De reden waarom ik het niet in deze thread doe, is omdat ik vrees dat de dommel-voorstanders de thread volledig gaan overnemen waardoor ik geen overzicht meer heb wie er exact gaat meedoen.


<b>Stap 2: Klacht indienen bij Economische Zaken - Controle & Bemiddeling</b>

Indien Dommel geen stappen onderneemt na stap 1, zullen we een klacht indienen bij de FOD Economie (Controle & Bemiddeling). Het gaat dan vooral over de facturatie-problematiek:

- Beloofde gratis maand abbo blijkt niet te kloppen
- Nog geen facturatie voor telefonie waardoor mensen geen overzicht hebben op hun uitgaven
- Mensen kunnen niet opgebeld worden door Belgacom & Telenet klanten.
- Uitblijven van reactie van Dommel

<b>Stap 3: Klacht tegen de uitbaters van Dommel/Schedom wegens wanbeleid.</b>

Hopelijk hoeft het zover niet te komen, maar als Dommel dan nog steeds weigert om stappen te ondernemen, zullen we klacht indienen tegen de eigenaars van Schedom.


Ik stel voor dat we alvast beginnen met stap 1 voor te bereiden. Iedereen die wilt meedoen => please PM me.

EDIT: .be domein toegevoegd aan stap 1
EDIT: telefonieprobleem toegevoegd aan stap 2
EDIT: teller toegevoegd bovenaan
Laatst gewijzigd door sithlord2 op 09 sep 2008, 09:31, 6 keer totaal gewijzigd.
Coop
Premium Member
Premium Member
Berichten: 696
Lid geworden op: 29 nov 2006, 20:40

Ik ben nog steeds erg blij met mijn dommel internet, maar vind wel dat er wat druk op de ketel mag voor deze problemen eindelijk eens aan te pakken.

Dus ik steun uw actie, maar daar ik (nog) geen homeconnect heb ga ik er niet aan mee doen.
Gebruikersavatar
gr4vity
Erelid
Erelid
Berichten: 2572
Lid geworden op: 27 feb 2006, 20:54
Bedankt: 2 keer
Contacteer:

Ziet er veel belovend uit, maar denk je dat je zo gaat bereiken dat alles opgelost word?
Kwestie van, als je iemand meer werk bezorgd dat hij niet sneller zijn beloftes kunnen waar maken he.
Ik begrijp je frustratie en ik denk dat ik het zelfde idee zou hebben, maar probeer anders eens een brief op te stellen komende van een paar gebruikers? Dit zal zeker zijn effect niet missen.
Een echte brief gaat sowieso meer helpen dan mail op dit moment denk ik.

Dommel is trouwens fors aan het uitbreiden, zo is er vandaag weer een technical support engineer begonnen. Dus ik verwacht wel dat alles goed komt na deze groeipijnen. Het grootste probleem op dit moment is gekwalificeerd personeel vinden, dit is namelijk niet zo eenvoudig in de regio waar zij zitten.

Zoals Coop ook zegt, er zijn nog een heel pak mensen die tevreden van hun dommel connectie. Bekijk onze poll maar eens.
Afbeelding Afbeelding Afbeelding
sithlord2
Member
Member
Berichten: 58
Lid geworden op: 13 aug 2008, 09:36

L-army schreef:Ziet er veel belovend uit, maar denk je dat je zo gaat bereiken dat alles opgelost word?
Kwestie van, als je iemand meer werk bezorgd dat hij niet sneller zijn beloftes kunnen waar maken he.
Ik begrijp je frustratie en ik denk dat ik het zelfde idee zou hebben, maar probeer anders eens een brief op te stellen komende van een paar gebruikers? Dit zal zeker zijn effect niet missen.
Een echte brief gaat sowieso meer helpen dan mail op dit moment denk ik.

Dommel is trouwens fors aan het uitbreiden, zo is er vandaag weer een technical support engineer begonnen. Dus ik verwacht wel dat alles goed komt na deze groeipijnen. Het grootste probleem op dit moment is gekwalificeerd personeel vinden, dit is namelijk niet zo eenvoudig in de regio waar zij zitten.


Geloof me, ik vind het echt niet leuk dat het zover moet komen hoor, echt niet. Maar er zijn genoeg mensen die via de ombudsdienst hebben geprobeerd, en het heeft allemaal niets heeft uitgehaald.

Ik hoop eerlijk gezegd dat iemand bij Dommel deze thread leest, en actie onderneemt. Het hoeft daarom nog niet veel te zijn, maar gewoon iets van communicatie met "concrete" voorstellen was al welkom geweest.
Nu lijkt het alsof ze opzettelijk de klachten van de gebruikers negeren.

Stap 1 wordt volgende maandag uitgevoerd, ze hebben dus nog een week tijd...
Coop
Premium Member
Premium Member
Berichten: 696
Lid geworden op: 29 nov 2006, 20:40

L-army schreef:
Dommel is trouwens fors aan het uitbreiden, zo is er vandaag weer een technical support engineer begonnen.


Waarom worden deze zaken niet meegedeeld aan ons ?
Dan kunnen we begrip opbrengen.
goede communicatie zou veel ergernis voor beide partijen kunnen beperken.
sithlord2
Member
Member
Berichten: 58
Lid geworden op: 13 aug 2008, 09:36

Aan iedereen die wil meedoen aan de klacht in stap 1:

Als je volgens de webcheck aansluitbaar bent, neem hier dan <b>nu</b> een screenshot van!

Het zou mij niet verbazen dat Dommel de website aanpast alvorens we de klacht versturen. Ik heb alvast ook een screenshot genomen van het scherm waar staat dat ze een voicemailbox aanbieden.
Gebruikersavatar
fieldoxide
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1881
Lid geworden op: 23 mei 2006, 15:07
Locatie: Heverlee
Uitgedeelde bedankjes: 115 keer
Bedankt: 25 keer

Dat ze dan maar ook eens 'de klantvriendelijkheid ' hebben om mijn defecte Siemens ter vervangen .
Om een lang verhaal kort te maken, eind augustus kreeg ik plotseling problemen met mijn siemens gigaset, continue uitval van de modem, telkens een herconnectie maar na ongeveer 1 minuut terug uitval , heb toen gebeld met een mederwerker van de helpdesk (vriendelijk persoon trouwens ) , na enkele testen is er toen in onderling overleg beslist om de modem op te sturen naar dommel aangezien ik hem daar heb aangekocht , van zodra ze de modem in hun bezit hadden gingen ze mij een nieuw exemplaar opsturen , heb de modem op 29 augustus opgestuurd , ondertussen zijn we al 8 september en nog geen vervangtoestel gekregen, heb vorige week nog met iemand over deze zaak gebeld , blijkbaar waren ze mijn defecte modem aan het testen binnenshuis en hoera , hoera bij hun waren er geen problemen :evil:
Er ging een oplossing gezocht worden ,ondertussen heb ik nog steeds geen Siemens terug, heb er 139 euro voor betaald , gelukkig heb ik van de plaatselijke pc winkel hier in Heverlee een vervang exemplaar gekregen (DLINK DSL-2740) om mij een aantal dagen te 'depanneren' (met dank aan netsquare Heverlee ).
Ik ben van plan om hen nog een aantal dagen te geven om mij een nieuw exemplaar op te sturen , zoniet zeg ik mijn contract op , ik ben niet van plan om iets te betalen wat ik niet in huis heb.
Dit is toch wel straf dat dat allemaal zo maar kan .Ik heb recht op die modem aangezien ik er voor betaald heb en zij beslissen er zo maar even over wanneer ze eens zin hebben om een nieuw exemplaar op te sturen.
Gebruikersavatar
gr4vity
Erelid
Erelid
Berichten: 2572
Lid geworden op: 27 feb 2006, 20:54
Bedankt: 2 keer
Contacteer:

Coop schreef:Waarom worden deze zaken niet meegedeeld aan ons ?
Dan kunnen we begrip opbrengen.
goede communicatie zou veel ergernis voor beide partijen kunnen beperken.


Ik weet dat ook maar van vandaag hoor en dan nog via via :)

In ieder geval, klacht indienen op eender welke manier gaat de zaak enkel vertragen hoor. Geloof mij.
Trouwens iemand voor een ultimatum stellen kan het omgekeerde effect hebben, ik hoop dat je dit begrijpt.
Afbeelding Afbeelding Afbeelding
decat
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1656
Lid geworden op: 31 jan 2007, 11:53
Locatie: Brabant
Uitgedeelde bedankjes: 93 keer
Bedankt: 104 keer

Coop schreef:
L-army schreef:
Dommel is trouwens fors aan het uitbreiden, zo is er vandaag weer een technical support engineer begonnen.


Waarom worden deze zaken niet meegedeeld aan ons ?
Dan kunnen we begrip opbrengen.
goede communicatie zou veel ergernis voor beide partijen kunnen beperken.



dommel die moet laten weten wanneeer ze iemand extra aannemen?
binnenkort dan ook nog wanneer ze naar toilet gaan of middagpauze nemen?


:lol:
sithlord2
Member
Member
Berichten: 58
Lid geworden op: 13 aug 2008, 09:36

L-army schreef:
Coop schreef:Waarom worden deze zaken niet meegedeeld aan ons ?
Dan kunnen we begrip opbrengen.
goede communicatie zou veel ergernis voor beide partijen kunnen beperken.


Ik weet dat ook maar van vandaag hoor en dan nog via via :)

In ieder geval, klacht indienen op eender welke manier gaat de zaak enkel vertragen hoor. Geloof mij.
Trouwens iemand voor een ultimatum stellen kan het omgekeerde effect hebben, ik hoop dat je dit begrijpt.


Kan misschien zijn, maar het wordt tijd dat we stoppen met verschillende maten en gewichten te wegen. Als het hier om Telenet en Belgacom zou gaan, zou er al vlugger actie ondernomen zijn en een klacht geweest zijn.

Blijkbaar zijn acties wel ok voor de grotere providers, maar als het om Dommel gaat, moet iedereen maar geduld hebben...

Ik denk dat velen lang genoeg gewacht hebben..
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Berichten: 7819
Lid geworden op: 10 mei 2007, 16:33
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

Telenet en Belgacom hameren dan ook altijd op dat hun hoge prijzen verantwoord zijn door de perfecte service, de kleinere providers doen dat niet.
Gebruikersavatar
Jan_B
Premium Member
Premium Member
Berichten: 717
Lid geworden op: 07 dec 2006, 14:32
Locatie: Leuven
Uitgedeelde bedankjes: 170 keer
Bedankt: 13 keer

L-army schreef:In ieder geval, klacht indienen op eender welke manier gaat de zaak enkel vertragen hoor.


Waarom ? Ik heb vaak ervaren dat bedrijven veel inschikkelijker worden na formele stappen.

L-army schreef:Trouwens iemand voor een ultimatum stellen kan het omgekeerde effect hebben, ik hoop dat je dit begrijpt.


Inderdaad: kan (maar evengoed helpt het de boel juist wel vooruit).

Misschien dat TS redeneert dat, indien informeel klagen niet werkt (mails, telefoontjes, berichtjes op userbase, ...), er enkel een formele aanpak overblijft.

Ik begrijp niet goed wat jij als alternatieve aanpak zou voorstellen ?
Mr. Demmel
Member
Member
Berichten: 73
Lid geworden op: 06 aug 2008, 19:22

Ik bel zowiezo naar de ombudsdienst deze namiddag.

Vanaf 1 september moest ik via hen bellen, ik bel nog steeds via Belgacom.

Dus voor het ogenblik hou ik het individueel. Later doe ik mss mee aan jullie actie.

NOTE: Niet vergeten de 'bijgeleverde' .be domeinnaam te vermelden ;)

Mr. Demmel
broli
Premium Member
Premium Member
Berichten: 630
Lid geworden op: 25 mei 2007, 19:16
Bedankt: 3 keer

L-army schreef:Trouwens iemand voor een ultimatum stellen kan het omgekeerde effect hebben, ik hoop dat je dit begrijpt.


Want de kat uit de boom kijken heeft tot nu toe geholpen? Je zult wrss zelf verrast zijn aan wat dit kan uithalen.

Btw sithlord2 stap 1 is goed maar het is niet lui proof. Meeste mensen zullen te lui zijn om een brief op te stellen. Ik zou eerder een soort web formulier aanmaken die dan de brief opstelt voor je met de ingetypte gegevens. Maar als ze het naar jouw gaan sturen gaan mensen ook "schrik" krijgen dat je hun gegevens in hand hebt :roll:.

Ik zou dit nog iets meer plannen voor je actie onderneemt. Zoals ik zei als je teveel werk voor de mensen geeft gaan ze gewoon niet 5 min de moeite doen en dat is overal zo.
Gebruikersavatar
NuKeM
Content Editor
Content Editor
Berichten: 5132
Lid geworden op: 10 nov 2002, 00:55
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 156 keer
Contacteer:

Ik ben dan wel een erg tevreden Dommel gebruiker (ja, echt waar), maar ik wil bij deze wel mijn steun betuigen. Het nut van Userbase.be wordt hier weer duidelijk, als de problemen bij de provider liggen en er wordt klaarblijkelijk niets of niet genoeg aan gedaan, dan kunnen gebruikers zich hier groeperen als ze dat wensen en verdere stappen ondernemen.

Veel geluk en hou ons op de hoogte (aantal deelnemers, reacties, etc.)!
sithlord2
Member
Member
Berichten: 58
Lid geworden op: 13 aug 2008, 09:36

broli schreef:
L-army schreef:Trouwens iemand voor een ultimatum stellen kan het omgekeerde effect hebben, ik hoop dat je dit begrijpt.


Want de kat uit de boom kijken heeft tot nu toe geholpen? Je zult wrss zelf verrast zijn aan wat dit kan uithalen.

Btw sithlord2 stap 1 is goed maar het is niet lui proof. Meeste mensen zullen te lui zijn om een brief op te stellen. Ik zou eerder een soort web formulier aanmaken die dan de brief opstelt voor je met de ingetypte gegevens. Maar als ze het naar jouw gaan sturen gaan mensen ook "schrik" krijgen dat je hun gegevens in hand hebt :roll:.

Ik zou dit nog iets meer plannen voor je actie onderneemt. Zoals ik zei als je teveel werk voor de mensen geeft gaan ze gewoon niet 5 min de moeite doen en dat is overal zo.


Ik dacht aan hetvolgende: Ik stel een standaardbrief op, en ik stuur die in PM in het forum op aan de mensen die dat willen.

Zij hoeven gewoon de tekst te "plakken" in het online klachtenformulier van de reclamecodecommissie.

maw: Ik heb hun gegevens niet, alles gebeurt via het PM systeem van het forum en via het formulier van de commissie.
droopy
Pro Member
Pro Member
Berichten: 329
Lid geworden op: 22 mei 2008, 20:48

haha net de helpdesk gebeld en direct binnen en ze wisten me te zeggen dat ze niet meer antwoorden op mijn openstaande tickets en ik ze niet antwoorden op mijn vragen via de helpdesk. Dat ik het op een andere manier moet doen. Als ik dan vraag op welke manier ik dan wel antwoord kan krijgen dan bleef het stil. Uiteindelijk hebben ze dichtgelegd.

Waarmee ik wil zeggen het zal jammergenoeg niets uithalen. Dommel voelt zich oppermachtig. Klachten of niet ze doen er toch niets aan, antwoorden doen ze toch niet. De enige manier is via de rechtbank zodat ze eens het goed voelen.
Gebruikersavatar
fieldoxide
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1881
Lid geworden op: 23 mei 2006, 15:07
Locatie: Heverlee
Uitgedeelde bedankjes: 115 keer
Bedankt: 25 keer

Nu je het zegt van het dichtsmijten van de lijn ,
toen ik eind augustus belde wegens de problemen met die siemens was mijn lijn ook een aantal keer verbroken en heb ik ook een aantal keer moeten terugbellen , is toch een 4 tal keer gebeurd , weet nu wel niet of dit moedwillig was of het effectief aan de lijn lag .
Gebruikersavatar
turboke
Member
Member
Berichten: 97
Lid geworden op: 04 feb 2006, 23:36
Locatie: st-gillis-waas
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer

sithlord2 schreef:
Ik dacht aan hetvolgende: Ik stel een standaardbrief op, en ik stuur die in PM in het forum op aan de mensen die dat willen.

Zij hoeven gewoon de tekst te "plakken" in het online klachtenformulier van de reclamecodecommissie.

maw: Ik heb hun gegevens niet, alles gebeurt via het PM systeem van het forum en via het formulier van de commissie.


Sithlord, stuur mij maar zo een formulier door, mijn steun heb je dubbel en dik, reuzeinitiatief !!
Kanter
Member
Member
Berichten: 76
Lid geworden op: 28 mar 2007, 12:32

L-army schreef:In ieder geval, klacht indienen op eender welke manier gaat de zaak enkel vertragen hoor. Geloof mij.


Dat is niet waar hoor :)

Ik heb zelf in een groot telecom bedrijf gewerkt en als er een formele klacht is krijgt dat ticket een hogere prioriteit...
kos
Member
Member
Berichten: 88
Lid geworden op: 29 aug 2008, 11:26
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer

Vergeet ook het telefoongebeuren niet, meer bepaald 't feit dat zovelen van de homeconnecters niet opgebeld kunnen worden door vaste lijnen.
Als dat mee opgenomen wordt, mag je mij ook meer info geven over hoe 't verdergaat!
sithlord2
Member
Member
Berichten: 58
Lid geworden op: 13 aug 2008, 09:36

kos schreef:Vergeet ook het telefoongebeuren niet, meer bepaald 't feit dat zovelen van de homeconnecters niet opgebeld kunnen worden door vaste lijnen.
Als dat mee opgenomen wordt, mag je mij ook meer info geven over hoe 't verdergaat!


Kos,

Ik neem het mee op in stap 2. Thnx.
FullHD
Pro Member
Pro Member
Berichten: 326
Lid geworden op: 27 mei 2008, 12:04
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 15 keer

kos schreef:Vergeet ook het telefoongebeuren niet, meer bepaald 't feit dat zovelen van de homeconnecters niet opgebeld kunnen worden door vaste lijnen.

Ik dacht dat er hier al dikwijls herhaald is dat dat niet aan Dommel ligt maar aan de andere providers?
Gebruikersavatar
Jan_B
Premium Member
Premium Member
Berichten: 717
Lid geworden op: 07 dec 2006, 14:32
Locatie: Leuven
Uitgedeelde bedankjes: 170 keer
Bedankt: 13 keer

FullHD schreef:
kos schreef:Vergeet ook het telefoongebeuren niet, meer bepaald 't feit dat zovelen van de homeconnecters niet opgebeld kunnen worden door vaste lijnen.

Ik dacht dat er hier al dikwijls herhaald is dat dat niet aan Dommel ligt maar aan de andere providers?


Maar je contract is toch wel enkel met Dommel. Welke derden voor problemen zorgen is dan toch niet relevant ?
Gebruikersavatar
gr4vity
Erelid
Erelid
Berichten: 2572
Lid geworden op: 27 feb 2006, 20:54
Bedankt: 2 keer
Contacteer:

Mij maakt het persoonlijk allemaal niet uit welke acties jullie wensen te ondernemen. Maar besef dat userbase alle betrokkenheid in dergelijke zaken afwend he. Wij gaan dus geen kant kiezen, in geen geval kiezen wij kant als organisatie. Met andere woorden, userbase blijft altijd neutraal.

Dat is ook meteen de reden waarom ik geen fan ben van dit soort topic's, of dat nu met dommel, edpnet, telenet, dxadsl, belgacom of eender wie is.
Laatst gewijzigd door gr4vity op 08 sep 2008, 13:54, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding Afbeelding Afbeelding
Gebruikersavatar
cloink
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3515
Lid geworden op: 29 okt 2007, 10:29
Twitter: cloink
Uitgedeelde bedankjes: 93 keer
Bedankt: 137 keer
Contacteer:

Coop schreef:Ik ben nog steeds erg blij met mijn dommel internet, maar vind wel dat er wat druk op de ketel mag voor deze problemen eindelijk eens aan te pakken.

Dus ik steun uw actie, maar daar ik (nog) geen homeconnect heb ga ik er niet aan mee doen.

Idem. Voorlopig zit ik nog met mijn Netconnect, waar ik op zich best tevreden van ben (en dan heb ik het over het technische). Homeconnect zegt me ook héél wat, maar ik durf gewoonweg niet en dat zegt voldoende. Hopelijk haalt je actie wat uit, want dat is dringend nodig.

En L-army, ik zou me toch even bezinnen. Je vertelt nl. steeds dat klagen de boel maar vertraagt, doch stelt geen alternatieven voor (en die zijn er dan ook niet). Ik denk dat er hier op het forum voorbeelden genoeg zijn van mensen met een engelengeduld, waarbij het niet loonde om dat geduld op te brengen. Ik moet dan ook sinds een aantal maanden ook zelf concluderen dat een "class action" (en dat kan voorlopig ook "in der minne") de beste oplossing is, want alle andere initiatieven (tickets, ombudsman, individuele klachten, ...) worden tot nogtoe weggelachen chez Schedom...
ooh. shiny.
Gebruikersavatar
gr4vity
Erelid
Erelid
Berichten: 2572
Lid geworden op: 27 feb 2006, 20:54
Bedankt: 2 keer
Contacteer:

cloink schreef:En L-army, ik zou me toch even bezinnen. Je vertelt nl. steeds dat klagen de boel maar vertraagt, doch stelt geen alternatieven voor (en die zijn er dan ook niet).


Think again:

L-army schreef:Ik begrijp je frustratie en ik denk dat ik het zelfde idee zou hebben, maar probeer anders eens een brief op te stellen komende van een paar gebruikers? Dit zal zeker zijn effect niet missen.


Trouwens, ik kan je wel degelijk methodes bezorgen om dit heel snel op te lossen. Zoals bijvoorbeeld de contact gegevens van de zaakvoerders te bezorgen, toch zal ik dit in geen geval doen. Reden: bij dommel doen ze echt wel zo veel mogelijk hun best, het heeft dan ook niets met slecht management of dergelijke te maken. Is hier echt iemand die geloofd dat dommel niet bezig is met deze dingen? De mensen van dommel lezen dit forum trouwens ook mee. Of dommel nu mijn ex werkgever is of niet maakt eigenlijk niet uit, ik zou absoluut geen crew zijn als ik effectief aan de kant van dommel zou staan. Ik kan enkel vanaf objectief standpunt zeggen wat jullie best doen, met kennis ter zake.

Aja, ik krijg ook geen voorkeursbehandeling bij dommel ;) Er staat een topic open van mij met vragen over Belgacom, waar ik naar over stap als mijn huidig probleem niet opgelost geraakt. Ik heb net ook 30 minuten naar Within Temptation mogen luisteren om daarna een belofte te krijgen waar ik niet zeker van ben dat deze opgevolgd gaat worden.
Afbeelding Afbeelding Afbeelding
Uzzi
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1565
Lid geworden op: 24 mar 2006, 11:12
Uitgedeelde bedankjes: 21 keer
Bedankt: 32 keer

Dat ze dan op z'n minst een teken van leven geven. Gewoon een boodschap of een bericht in de trend van 'we realiseren ons dat er een hoop problemen zijn, maar zijn er met man en macht aan het werken' zou bij heel wat mensen al een hele hoop frustraties doen verdwijnen.

Als ze inderdaad op het forum meelezen zullen ze hopelijk nu toch wel beseffen dat bij een aantal Homeconnect gebruikers de frustraties stilaan het kookpunt bereikt hebben.
Gebruikersavatar
cloink
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3515
Lid geworden op: 29 okt 2007, 10:29
Twitter: cloink
Uitgedeelde bedankjes: 93 keer
Bedankt: 137 keer
Contacteer:

L-army schreef:bij dommel doen ze echt wel zo veel mogelijk hun best, het heeft dan ook niets met slecht management of dergelijke te maken. Is hier echt iemand die geloofd dat dommel niet bezig is met deze dingen?

That is simply not good enough.

Zoals gezegd: als het hier zou gaan over een "minor" kink in de kabel of problemen van zeer tijdelijke aard, dan zou dat allicht met de mantel der liefde (of in dit geval de prijs/kwaliteit-mantel) toegedekt worden. Maar er is helaas meer aan de hand. De problemen stapelen zich op en slepen máánden aan.

Draai of keer het hoe je wil, maar dit komt echt neer op slecht management.
ooh. shiny.
GunSmoke007
Pro Member
Pro Member
Berichten: 236
Lid geworden op: 10 jul 2008, 14:49
Locatie: Puurs
Bedankt: 5 keer

L-army schreef:
cloink schreef:En L-army, ik zou me toch even bezinnen. Je vertelt nl. steeds dat klagen de boel maar vertraagt, doch stelt geen alternatieven voor (en die zijn er dan ook niet).


Think again:

L-army schreef:Ik begrijp je frustratie en ik denk dat ik het zelfde idee zou hebben, maar probeer anders eens een brief op te stellen komende van een paar gebruikers? Dit zal zeker zijn effect niet missen.


Trouwens, ik kan je wel degelijk methodes bezorgen om dit heel snel op te lossen. Zoals bijvoorbeeld de contact gegevens van de zaakvoerders te bezorgen, toch zal ik dit in geen geval doen. Reden: bij dommel doen ze echt wel zo veel mogelijk hun best, het heeft dan ook niets met slecht management of dergelijke te maken. Is hier echt iemand die geloofd dat dommel niet bezig is met deze dingen? De mensen van dommel lezen dit forum trouwens ook mee. Of dommel nu mijn ex werkgever is of niet maakt eigenlijk niet uit, ik zou absoluut geen crew zijn als ik effectief aan de kant van dommel zou staan. Ik kan enkel vanaf objectief standpunt zeggen wat jullie best doen, met kennis ter zake.

Aja, ik krijg ook geen voorkeursbehandeling bij dommel ;) Er staat een topic open van mij met vragen over Belgacom, waar ik naar over stap als mijn huidig probleem niet opgelost geraakt. Ik heb net ook 30 minuten naar Within Temptation mogen luisteren om daarna een belofte te krijgen waar ik niet zeker van ben dat deze opgevolgd gaat worden.


Ik kan wel begrijpen dat Dommel er alles aan probeert te doen om ons zogezegd te helpen. Maar waarom in godsnaam informeren ze dan niemand van ons? Dat moet je mij dan echt eens uitleggen. Als ze dan toch het forum meelezen, is het dan zo moeilijk om iets te laten weten?
In ieder geval, als ze mij wat meer info zouden geven over hoe en waaraf. Dan zou ik van den belange zo niet klagen. Het is gewoon door de grote onwetendheid van al die klanten dat ze volgens mij hopeloos worden.
Gebruikersavatar
gr4vity
Erelid
Erelid
Berichten: 2572
Lid geworden op: 27 feb 2006, 20:54
Bedankt: 2 keer
Contacteer:

Uzzi schreef:Als ze inderdaad op het forum meelezen zullen ze hopelijk nu toch wel beseffen dat bij een aantal Homeconnect gebruikers de frustraties stilaan het kookpunt bereikt hebben.


Homeconnect is op dit moment al op vrij grote schaal in gebruik, dat wil zeggen dat maar een heel klein deel hiervan effectief op een forum aanwezig is en de zelfde problemen ervaart als jij nu. Ik hoop dat iedereen nog steeds beseft dat er een wereld is buiten userbase/TiK etc die minder begaan is met technisch vlak, voor veel mensen is het belangrijkste dat ze op internet kunnen en kunnen bellen. De domeinnaam, voicemail of eender wat zal dan ook voor een groot deel gebruikers weinig tot zelfs niets uitmaken.

Edit: Mijn laatste toevoeging aan dit topic, als je in de IT of Telecom sector zit besef je wel dat het allemaal niet zo makkelijk is als iedereen hier wil begrijpen.
Laatst gewijzigd door gr4vity op 08 sep 2008, 14:17, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding Afbeelding Afbeelding
Gebruikersavatar
cloink
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3515
Lid geworden op: 29 okt 2007, 10:29
Twitter: cloink
Uitgedeelde bedankjes: 93 keer
Bedankt: 137 keer
Contacteer:

Uzzi schreef:Dat ze dan op z'n minst een teken van leven geven. Gewoon een boodschap of een bericht in de trend van 'we realiseren ons dat er een hoop problemen zijn, maar zijn er met man en macht aan het werken' zou bij heel wat mensen al een hele hoop frustraties doen verdwijnen.

Per toeval is enkele dagen geleden een ticket van me op die manier afgesloten. Het ging over een simpele vraag over een technisch aspect van Homeconnect.

Aanmaakdatum: 26/6
Afsluitdatum: 6/9

Met als troostende woorden:

Hartelijk dank voor uw e-mail!
We wensen ons hierbij te verontschuldigen voor het uitblijven van een tijdige reply.
Omwille van de toenemende aanvragen via e-mail en telefoon, waren we jammer genoeg
niet in de mogelijkheid onze klanten en correspondenten de respons te bezorgen die zij verdienen.

We wensen te benadrukken dat de nodige acties zijn ondernomen om de
achterstand bij te werken en dat er actief aan een hoger service level wordt gewerkt.
We danken u alvast voor uw vertrouwen en begrip hiervoor!


Helaas liet de volledigheid van het antwoord te wensen over en aangezien ik geen zin heb om nog eens twee en een halve maand op antwoord te wachten, laat ik het maar zo en blijf ik bij m'n Netconnect.

Soit, ik ben hier eigenhandig de thread offtopic aan het zeulen, waarvoor mijn excuses. Succes met het initiatief! :)
ooh. shiny.
Uzzi
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1565
Lid geworden op: 24 mar 2006, 11:12
Uitgedeelde bedankjes: 21 keer
Bedankt: 32 keer

L-army schreef:Homeconnect is op dit moment al op vrij grote schaal in gebruik, dat wil zeggen dat maar een heel klein deel hiervan effectief op een forum aanwezig is


1. Ik ben geen Dommel klant, dus dat valt al mee ;-) Ik probeer alleen met m'n boerenverstand mee te zoeken naar een richting van oplossing

2. Die redenering gaat ook op in de andere richting : god weet hoeveel mensen die niet op TIK/UB komen hebben eveneens problemen met Homeconnect. Je weet het gewoon niet.

3. Ik heb nooit gezegd dat ze zo'n bericht op UB moeten posten. Hun eigen website is de plaats bij uitstek. Het vraagt hoop en al 5 minuten werk.

Ik realiseer me (net zoals de meeste anderen hoop ik) dat de problemen bij Dommel niet op 1-2-3 op te lossen zijn. Het is en blijft belangerijk dat je met je klanten blijft communiceren. Als je begrip toont voor iemand zijn problemen, dan sta je er meestal van versteld hoe tolerant iemand kan zijn wanneer de oplossing van een probleem langer duurt dan je had gedacht.
Laatst gewijzigd door Uzzi op 08 sep 2008, 14:22, 1 keer totaal gewijzigd.
GunSmoke007
Pro Member
Pro Member
Berichten: 236
Lid geworden op: 10 jul 2008, 14:49
Locatie: Puurs
Bedankt: 5 keer

L-army schreef:
Uzzi schreef:Als ze inderdaad op het forum meelezen zullen ze hopelijk nu toch wel beseffen dat bij een aantal Homeconnect gebruikers de frustraties stilaan het kookpunt bereikt hebben.


Homeconnect is op dit moment al op vrij grote schaal in gebruik, dat wil zeggen dat maar een heel klein deel hiervan effectief op een forum aanwezig is en de zelfde problemen ervaart als jij nu. Ik hoop dat iedereen nog steeds beseft dat er een wereld is buiten userbase/TiK etc die minder begaan is met technisch vlak, voor veel mensen is het belangrijkste dat ze op internet kunnen en kunnen bellen. De domeinnaam, voicemail of eender wat zal dan ook voor een groot deel gebruikers weinig tot zelfs niets uitmaken.

Edit: Mijn laatste toevoeging aan dit topic, als je in de IT of Telecom sector zit besef je wel dat het allemaal niet zo makkelijk is als iedereen hier wil begrijpen.


En omdat niet ALLE mensen daar intresse voor hebben gaan we het gewoon niet geven? Wat een redenering is dat nu.
Ik bied een auto aan maar ik geef geen zetelverwarming, want de meesten hebben dat niet nodig. Maar ik reken het wel mee in de prijs.

1 slogan: Wat Je Koopt - Wat Je Krijgt
sithlord2
Member
Member
Berichten: 58
Lid geworden op: 13 aug 2008, 09:36

L-army schreef:Edit: Mijn laatste toevoeging aan dit topic, als je in de IT of Telecom sector zit besef je wel dat het allemaal niet zo makkelijk is als iedereen hier wil begrijpen.


L-army,

Ik werk zelf al 8 jaar in de IT sector (outsourcing & consulting). Ik weet dus heel goed dat het allemaal niet evident is.

Maar als ik daar mijn klanten het slachtoffer van zou maken, dan had ik al lang op straat gestaan...
Gebruikersavatar
Jan_B
Premium Member
Premium Member
Berichten: 717
Lid geworden op: 07 dec 2006, 14:32
Locatie: Leuven
Uitgedeelde bedankjes: 170 keer
Bedankt: 13 keer

L-army schreef:Reden: bij dommel doen ze echt wel zo veel mogelijk hun best, het heeft dan ook niets met slecht management of dergelijke te maken.


Als ze inderdaad hard werken terwijl de zaken niet verbeteren dan is dat voor mij een teken van een inefficiënte inzet van de middelen, ttz. slecht management.

L-army schreef:Is hier echt iemand die gelooft dat dommel niet bezig is met deze dingen? De mensen van dommel lezen dit forum trouwens ook mee.


Je bedoelt dus dat ze de problemen kennen, maar tegelijk geen doeltreffende actie ondernemen ?

L-army schreef:Of dommel nu mijn ex werkgever is of niet maakt eigenlijk niet uit,


Misschien sta je emotioneel nog te dicht bij je ex-werkgever, want ik merk wel degelijk passie als je reageert op Dommel klachten. Als "gewone" gebruiker van dit forum is daar helemaal niets mis mee, maar als een moderator dat doet is het moeilijk een schijn van partijdigheid te vermijden.
staartmees
Plus Member
Plus Member
Berichten: 216
Lid geworden op: 10 jul 2006, 17:17

dat er blijkbaar niemand aan 12Mb zit, is ook een probleem bij BGC'ers, zie [url]http://www.userbase.be/forum/viewtopic.php?t=20573[/url]. En ik heb het hier al gepost maar het verleden heeft al aangetoond dat VOIP-telefonie allesbehalve betrouwbaar is - zie problemen tele2 All-In, zie problemen in Nederland met KPN Internetplusbellen.
GunSmoke007
Pro Member
Pro Member
Berichten: 236
Lid geworden op: 10 jul 2008, 14:49
Locatie: Puurs
Bedankt: 5 keer

staartmees schreef:dat er blijkbaar niemand aan 12Mb zit, is ook een probleem bij BGC'ers, zie http://www.userbase.be/forum/viewtopic.php?t=20573. En ik heb het hier al gepost maar het verleden heeft al aangetoond dat VOIP-telefonie allesbehalve betrouwbaar is - zie problemen tele2 All-In, zie problemen in Nederland met KPN Internetplusbellen.


Het is niet omdat het probleem zich ergens anders ook voordoet, dat Dommel je als ISP niet moet inlichten en verderhelpen. Ik ben bijna 100% zeker dat de mensen die naar belgacom of Kpn bellen die tenminste wel een deftig en duidelijk antwoord zullen krijgen.
Gebruikersavatar
malinwa001
Pro Member
Pro Member
Berichten: 410
Lid geworden op: 03 feb 2007, 09:28
Twitter: malinawa001
Uitgedeelde bedankjes: 75 keer
Bedankt: 12 keer

Ik wil de actie zeker steunen als er voldoende interesse voor is.
Zelf denk ik dat het wel allemaal goed komt binnen enkele weken,maanden maar toch wil ik samen met jullie er voor ijveren dat er een betere communicatie komt van dommel uit.

Ben in dat Homeconnect gedoe gestapt met de bedoeling om met netconnect voordelen te vergroten (domeinnaam en snelheidsupgrade).

Die dure modem die ik eigenlijk niet nodig had werd dan ook redelijk gecompenseerd met de 'gratis' maand die er eigenlijk geen was.

Daarna was er het gekende VOIP probleem waardoor ik ong. 1 maand niet kon bellen. Op zich geen probleem want ik bel toch niet veel, maar voor de mensen die me wilde bellen is het natuurlijk iets anders. Telkens vertellen dat het tijdelijk is en dat het volgende keer ze bellen wel ok is. Nu belt dus weer iedereen op de GSM.

Nu mijn broer en enkele vrienden ook Homeconnect hebben testen we even het gratis naar elkaar bellen wat blijkt ook dit werkt niet en tot op heden nog steeds niet opgelost.

Er wordt dan ook telkens er iemand naar de helpdesk belt de belofte gedaan dat er via een software update op vrijdag een groot deel van de problemen wordt opgelost.Tot op heden niks van gemerkt.

De snelheidsverhogen is voor mij ook nog geen feit en de domeinnaam ook niet.

Wat ik wil zeggen is dat ik alles al bijna heb voorgehad wat er kan misgaan (ook 2 modemwissels ondergaan) en ondertussen al meer dan 100€ aan dommeltelfoons heb gedaan dat het er bij mij stillekes aan het over gaan is.

Ok het VOIP probleem is opgeslost voor een deel maar alles waarvoor ik ong. 3 maand geleden voor beginnen te betalen ben is nog steeds niet geleverd.

Ben dus eigenlijk geen meter vooruitgegaan tov 3 maand geleden betaal enkel klein beetje meer voor hetzelfde + ik heb bij hun een modem gekocht en heb +100€ aan het betaallijn gehangen.

Ben dus redelijk mistevreden en als er over 9 maand een andere provider klaar staat met +- hetzelfde aanbod ben ik zeker weg.

Samenvattend wil ik dus zeggen : mooie actie die ik zeker mee ondersteun als we met een redelijk aantal zijn.
Gebruikersavatar
gr4vity
Erelid
Erelid
Berichten: 2572
Lid geworden op: 27 feb 2006, 20:54
Bedankt: 2 keer
Contacteer:

Jan_B schreef:Misschien sta je emotioneel nog te dicht bij je ex-werkgever, want ik merk wel degelijk passie als je reageert op Dommel klachten. Als "gewone" gebruiker van dit forum is daar helemaal niets mis mee, maar als een moderator dat doet is het moeilijk een schijn van partijdigheid te vermijden.


Hier ga ik toch even op reageren, mijn gepresteerde uren zijn betaald. Dat is alles wat mij het mij uitmaakt. Zoals ik al genoeg aangehaald heb, ik oordeel gewoon vanuit de visie dat ik daar gewerkt heb en daardoor zicht heb op de procedures die doorlopen worden. Hier op userbase ben ik als crew lid welke meewerkt om deze community een stapje hoger op de lader te krijgen. Op userbase zijn we er om elkaar te helpen, ik ben daarin eerlijk en geef toe dat ik voor dommel gewerkt heb. Er zijn hier andere (users wel te verstaan) die niet toegeven wie ze eigenlijk zijn en dan noem ik geen specifieke providers. Maar de personen die ik bedoel weten wat ik bedoel ;)

Ik ben zo eerlijk om toe te geven voor wie ik gewerkt heb, moet ik daarvoor anders bekeken worden? Moest er nu niemand weten dat ik voor dommel gewerkt had, zouden mijn antwoorden dan anders bekeken en opgenomen worden?

Om in Cain (realroot) zijn woorden te eindigen, "en nu gij?" ;)
Afbeelding Afbeelding Afbeelding
Gesloten

Terug naar “Dommel”