DXadsl 12mbit
thnx voor de toelichting Special_K... als ik eerder aangaf, ik kan helemaal niet volgen hoe de vork aan de steel zit, maar dat is ook mijn zorg niet.
de support die ik tot op heden vereiste was TOP!!! iets waar ze nog vééél van mogen leren bij Dommel, ja sorry, nog maar eens
jammer dat het netwerk waar DxAdsl zit, zo 'overbezet' is, want het gaat soms lekker +400kbps down, 80kbps up, maar soms ook maar slechts 70kbps down en 10kbps up.
soit, in mn eerste maand met de nodige probs haal ik 75GB vd 175GB binnen. dat voor 32€, dankuwel DxAdsl!
de support die ik tot op heden vereiste was TOP!!! iets waar ze nog vééél van mogen leren bij Dommel, ja sorry, nog maar eens
jammer dat het netwerk waar DxAdsl zit, zo 'overbezet' is, want het gaat soms lekker +400kbps down, 80kbps up, maar soms ook maar slechts 70kbps down en 10kbps up.
soit, in mn eerste maand met de nodige probs haal ik 75GB vd 175GB binnen. dat voor 32€, dankuwel DxAdsl!
-
- Elite Poster
- Berichten: 3288
- Lid geworden op: 18 feb 2008, 17:55
- Uitgedeelde bedankjes: 114 keer
- Bedankt: 60 keer
Ik geloof dat Dxadsl eigelijk het Scarlet netwerk gebruikt.
Er moeten op de helpdesk wel een aantal personen werken(goed opgeleid,met kennis van zaken)want er zijn hier nog nooit klachten geweest daarover(veel lovende woorden ja).
Ik denk dat er goed nagedacht is over de percentage klanten/helpdesk personeel (aantallen)de klanten die bellen moeten immers nooit te lang wachten.
Er moeten op de helpdesk wel een aantal personen werken(goed opgeleid,met kennis van zaken)want er zijn hier nog nooit klachten geweest daarover(veel lovende woorden ja).
Ik denk dat er goed nagedacht is over de percentage klanten/helpdesk personeel (aantallen)de klanten die bellen moeten immers nooit te lang wachten.
Heeft iemand al de overstap gemaakt van vaste (discovery) lijn naar raw copper ?
Ik lees dat hiervoor een Belgacom technieker moet langskomen, dus zal dat ook wel niet gratis zijn. Dan kan die paar euro winst per maand uiteindelijk toch niet echt voordelig uitkomen.
Ik lees dat hiervoor een Belgacom technieker moet langskomen, dus zal dat ook wel niet gratis zijn. Dan kan die paar euro winst per maand uiteindelijk toch niet echt voordelig uitkomen.
Doe regelmatig snelheidsmetingen op speedtest.net en mail de resultaten gebundeld door naar support@dxadsl. Als je klachten gerond zijn gaan ze het onderzoeken en verhogen ze de capaciteit van je centrale. Ik had in het begin die problemen ook maar sinds de capaciteitsverhoging gaat het hier altijd snel (+ 5 Mbps)WilliamM schreef: jammer dat het netwerk waar DxAdsl zit, zo 'overbezet' is, want het gaat soms lekker +400kbps down, 80kbps up, maar soms ook maar slechts 70kbps down en 10kbps up.
Kijk ook eens in deze topics:
http://www.tik.be/forum/viewtopic.php?f ... 52#p126952
http://www.userbase.be/forum/viewtopic. ... 055#249055
Ik heb dan weer gelezen dat BGC geen lijnen mogen afsluiten waar andere diensten actief zijn (ADSL) en dat er dan ook geen technieker zou moeten langskomen als je overgaat op raw copper. Kan hier iemand uitsluitsel over geven?stubru schreef:Heeft iemand al de overstap gemaakt van vaste (discovery) lijn naar raw copper ?
Ik lees dat hiervoor een Belgacom technieker moet langskomen, dus zal dat ook wel niet gratis zijn. Dan kan die paar euro winst per maand uiteindelijk toch niet echt voordelig uitkomen.
-
- Premium Member
- Berichten: 511
- Lid geworden op: 27 feb 2007, 11:31
- Locatie: wervik
- Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
- Bedankt: 6 keer
Eens contact opgenomen met dxadsl en volgende week zou adsl2+ in wervik beschikbaar zijn. Denk dat ik ga overschakelen
Zo'n business account met fixed ip lijkt me wel interessant, toch als er beetje meer snelheid achter zit.
Vind het wel raar dat dommel zegt dat ik nu al aansluitbaar ben en dat dxadsl zegt dat ik pas volgende week aansluitbaar ben. Maar dat zal waarschijnlijk met de verschillende netwerken te maken hebben
Zo'n business account met fixed ip lijkt me wel interessant, toch als er beetje meer snelheid achter zit.
Vind het wel raar dat dommel zegt dat ik nu al aansluitbaar ben en dat dxadsl zegt dat ik pas volgende week aansluitbaar ben. Maar dat zal waarschijnlijk met de verschillende netwerken te maken hebben
-
- Elite Poster
- Berichten: 1565
- Lid geworden op: 24 maa 2006, 11:12
- Uitgedeelde bedankjes: 21 keer
- Bedankt: 32 keer
Ik heb recent mijn Discoverylijn opgezegd (naar aanleiding van de prijsverhoging) en ben automatisch overgezet op een raw copper. Er is bij mij geen technieker langsgekomen. Overstap is probleemloos verlopen en mijn verbindingswaarden zijn dankzij de overstap naar raw copper een stuk verbeterd. Hierdoor ben ik van 2Mbit/s naar een 3,3Mbit/s profiel kunnen overstappen.Special_K schreef:Ik heb dan weer gelezen dat BGC geen lijnen mogen afsluiten waar andere diensten actief zijn (ADSL) en dat er dan ook geen technieker zou moeten langskomen als je overgaat op raw copper. Kan hier iemand uitsluitsel over geven?
Thx voor de bevestiging. Als ik de algemene voorwaarden lees is het nog altijd niet te laat om de discoverline op te zeggen:
5. De klant die, ter gelegenheid van een wijziging van de algemene of specifieke voorwaarden, de nieuwe voorwaarden niet aanvaardt, mag zijn contract opzeggen zonder dat de schadevergoeding bepaald in artikel 73 verschuldigd is, uiterlijk de laatste dag van de maand die volgt op de inwerkingtreding van de wijzigingen, voor zover deze in het nadeel van de klant zijn. In geval van prijsverhoging mag de klant zijn contract opzeggen zonder boete uiterlijk de laatste dag van de maand die volgt op de ontvangst van de eerste factuur na de inwerkingtreding van deze prijsverhoging. De opzegging dient te gebeuren met een aangetekende brief of door een persoonlijke melding in een Belgacom verkooppunt. In het laatste geval wordt aan de klant een ontvangstbewijs overhandigd.
Voor diegenen willen overschakelen op de raw-copper van €7 het is nu de moment.
5. De klant die, ter gelegenheid van een wijziging van de algemene of specifieke voorwaarden, de nieuwe voorwaarden niet aanvaardt, mag zijn contract opzeggen zonder dat de schadevergoeding bepaald in artikel 73 verschuldigd is, uiterlijk de laatste dag van de maand die volgt op de inwerkingtreding van de wijzigingen, voor zover deze in het nadeel van de klant zijn. In geval van prijsverhoging mag de klant zijn contract opzeggen zonder boete uiterlijk de laatste dag van de maand die volgt op de ontvangst van de eerste factuur na de inwerkingtreding van deze prijsverhoging. De opzegging dient te gebeuren met een aangetekende brief of door een persoonlijke melding in een Belgacom verkooppunt. In het laatste geval wordt aan de klant een ontvangstbewijs overhandigd.
Voor diegenen willen overschakelen op de raw-copper van €7 het is nu de moment.
-
- Elite Poster
- Berichten: 1565
- Lid geworden op: 24 maa 2006, 11:12
- Uitgedeelde bedankjes: 21 keer
- Bedankt: 32 keer
Ik heb gewoon naar BGC gebeld (0800/22.800) en heb gezegd dat ik mijn Discoverylijn wou opzeggen naar aanleiding van de prijsverhoging. Enkele dagen later was de overstap gebeurd. De brief die de wijziging aankondigde kwam zelfs aan na de eigenlijke overstap
En de raw copper lijn wordt door dxadsl gefactureerd, dus heb je deze bij hen moeten aanvragen veronderstel ik ? Wordt deze aanvraag dan direct verwerkt ?Uzzi schreef:Ik heb gewoon naar BGC gebeld (0800/22.800) en heb gezegd dat ik mijn Discoverylijn wou opzeggen naar aanleiding van de prijsverhoging. Enkele dagen later was de overstap gebeurd. De brief die de wijziging aankondigde kwam zelfs aan na de eigenlijke overstap
-
- Elite Poster
- Berichten: 2006
- Lid geworden op: 21 aug 2006, 13:02
- Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
- Bedankt: 64 keer
Als je uw discoveryline opzegt, dan factureert Belgacom raw copper door waardoor uiteindelijk ook uw isp de rekening ontvangt. Zij factureren dit dan automatisch door aan de klant. Je moet hiervoor normaal niks aanvragen aan je isp.stubru schreef:En de raw copper lijn wordt door dxadsl gefactureerd, dus heb je deze bij hen moeten aanvragen veronderstel ik ? Wordt deze aanvraag dan direct verwerkt ?
-
- Elite Poster
- Berichten: 2291
- Lid geworden op: 10 dec 2005, 20:43
- Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
ik vraag me af moest je NU opzeggen aan welke prijs ze die raw copper gaan aanrekenen. En gaat de prijs voor oude raw-copper klanten verlaagd worden of blijft hij zelfde? Of mss verandert hij pas 1 jaar nadien
-
- Erelid
- Berichten: 7819
- Lid geworden op: 10 mei 2007, 16:33
- Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
- Bedankt: 386 keer
besteld ongetwijfeld, 't is de activering dat mij bezig houdt.KK schreef:Ik ben benieuwd of die nieuwe abo's morgen al besteld kunnen worden
-
- Starter
- Berichten: 18
- Lid geworden op: 25 maa 2008, 17:37
Hier bij mij (appartement) ligt vermoedelijk al een telefoonlijn.
(ik zie in de muur zo'n contact voor een splitter zitten, waarvan een utp kabel wegloopt(kabel komt van achter het contact))
De kabel die wegloopt zat toen we eerst het appartement binnenstapten ingeplugd in een modem (oud type van BGC).
Zou die lijn dan geschikt zijn als raw copper? (kan ik dan gwn diezelfde utp in modem/router inpluggen?)
(nooit geen telefoon gehad)
Of moet dxAdsl hiervoor iemand langssturen?
(ik zie in de muur zo'n contact voor een splitter zitten, waarvan een utp kabel wegloopt(kabel komt van achter het contact))
De kabel die wegloopt zat toen we eerst het appartement binnenstapten ingeplugd in een modem (oud type van BGC).
Zou die lijn dan geschikt zijn als raw copper? (kan ik dan gwn diezelfde utp in modem/router inpluggen?)
(nooit geen telefoon gehad)
Of moet dxAdsl hiervoor iemand langssturen?
-
- Elite Poster
- Berichten: 757
- Lid geworden op: 07 mei 2007, 11:19
- Uitgedeelde bedankjes: 66 keer
- Bedankt: 27 keer
Ik ga misschien het HOME pakket nemen, goedkoper, met 75GB kom ik zeker toe, sneller, betere helpdesk (niet dat ik dit nodig heb), ... Enige nadeel is misschien geen nieuwsservers. Dit is wel zeer jammer. Als ik goed kijk, geven ze 20Mbit waar mogelijk via Scarlet, en 12Mbit waar mogelijk via Belgacom.
ik heb daarstraks gebeld voor upgrade naar de home 75 gb en hogere snelheid , was geen enkel probleem , alles genoteerd en binnen de week zou ik op een hogere profiel zittenKK schreef:Ik zit te wachten tot ik kan bestellen, ze hebben mij vandaag gezegd dat het zeker voor de 15e zal zijn. Wachten is lastig
klopt , de 12 mb zou via belgacom gebeuren , ze hebben men lijn getest en kom in aanmerking voor de 12 mb , maar kon zijn dat ze me eerst 9 mb geven om een stabiele snelheid te gevendean3009 schreef:Ik ga misschien het HOME pakket nemen, goedkoper, met 75GB kom ik zeker toe, sneller, betere helpdesk (niet dat ik dit nodig heb), ... Enige nadeel is misschien geen nieuwsservers. Dit is wel zeer jammer. Als ik goed kijk, geven ze 20Mbit waar mogelijk via Scarlet, en 12Mbit waar mogelijk via Belgacom.
Je bent momenteel al klant bij dxADSL zeker? Ik niet, ben bij EDPnet, dus er moet wat meer gebeuren bij mij dan enkel op een hoger profiel zettenfaster schreef:ik heb daarstraks gebeld voor upgrade naar de home 75 gb en hogere snelheid , was geen enkel probleem , alles genoteerd en binnen de week zou ik op een hogere profiel zitten
-
- Premium Member
- Berichten: 511
- Lid geworden op: 27 feb 2007, 11:31
- Locatie: wervik
- Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
- Bedankt: 6 keer
Heb het in een ander topic ook al gevraagd maar geen antwoord gekregen.
Er is op bepaalde momenten sprake van verlaagde snelheid. Zou de snelheid bij een business abbonement meer gegarandeerd worden dan bij een "gewone consument"-abbonement?
Er is op bepaalde momenten sprake van verlaagde snelheid. Zou de snelheid bij een business abbonement meer gegarandeerd worden dan bij een "gewone consument"-abbonement?
Ik denk dat dit weinig verschil maakt, ADSL snelheid is altijd maximaal.Kenneth schreef:Heb het in een ander topic ook al gevraagd maar geen antwoord gekregen.
Er is op bepaalde momenten sprake van verlaagde snelheid. Zou de snelheid bij een business abbonement meer gegarandeerd worden dan bij een "gewone consument"-abbonement?
Als je echt stabiel 6Mbps met garantie wenst, dan zal je daar heel veel voor moeten betalen.
Een heel tevreden dxADSL klant!
-
- Elite Poster
- Berichten: 757
- Lid geworden op: 07 mei 2007, 11:19
- Uitgedeelde bedankjes: 66 keer
- Bedankt: 27 keer
't Is toch beter als het inbegrepen is? Of niet soms?filipi schreef:Hoezo 'zeer jammer' ?dean3009 schreef:...Enige nadeel is misschien geen nieuwsservers. Dit is wel zeer jammer...
Voor enkele euro's per maand heb je al een payserver.
-
- Elite Poster
- Berichten: 1613
- Lid geworden op: 05 mei 2008, 12:32
- Locatie: Antwerpen
- Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
- Bedankt: 85 keer
Ik heb persoonlijk liever van niet. Ik heb enkel een internetaansluiting nodig de rest niet, dat maakt het alleen maar duurder.dean3009 schreef:'t Is toch beter als het inbegrepen is? Of niet soms?
(Ik zit bij dxadsl en vind het dus niet erg van die nieuwsserver)
Ik ga waarschijnlijk nog een paar maanden wachten om die snelheidsverhoging aan te vragen, tot dat het zeker allemaal in orde is!
(Nu voel ik mij niet verplicht om naar Cityconnect te gaan voor de snelheid)
Een payserver is doorgaans stukken beter dan een "gratis" nieuwsserver bij een isp: meer content en een veel hogere retentie. Easynews bv. biedt naast zijn NNTP server ook een HTTP server aan met een goede zoekrobot, parviewer, ZIP manager enz.dean3009 schreef:'t Is toch beter als het inbegrepen is? Of niet soms?filipi schreef:Hoezo 'zeer jammer' ?dean3009 schreef:...Enige nadeel is misschien geen nieuwsservers. Dit is wel zeer jammer...
Voor enkele euro's per maand heb je al een payserver.
-
- Erelid
- Berichten: 7819
- Lid geworden op: 10 mei 2007, 16:33
- Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
- Bedankt: 386 keer
Muv Dommel's nieuwsserver.
De nieuwe tarieven zijn vanaf augustus in werking als ik met niet vergis, dus zou je nog tot eind september kosteloos kunnen opzeggen ?Special_K schreef:Thx voor de bevestiging. Als ik de algemene voorwaarden lees is het nog altijd niet te laat om de discoverline op te zeggen:
5. De klant die, ter gelegenheid van een wijziging van de algemene of specifieke voorwaarden, de nieuwe voorwaarden niet aanvaardt, mag zijn contract opzeggen zonder dat de schadevergoeding bepaald in artikel 73 verschuldigd is, uiterlijk de laatste dag van de maand die volgt op de inwerkingtreding van de wijzigingen, voor zover deze in het nadeel van de klant zijn. In geval van prijsverhoging mag de klant zijn contract opzeggen zonder boete uiterlijk de laatste dag van de maand die volgt op de ontvangst van de eerste factuur na de inwerkingtreding van deze prijsverhoging. De opzegging dient te gebeuren met een aangetekende brief of door een persoonlijke melding in een Belgacom verkooppunt. In het laatste geval wordt aan de klant een ontvangstbewijs overhandigd.
Voor diegenen willen overschakelen op de raw-copper van €7 het is nu de moment.
Ja inderdaad, ik zou dus inderdaad niet te lang meer wachtenstubru schreef:De nieuwe tarieven zijn vanaf augustus in werking als ik met niet vergis, dus zou je nog tot eind september kosteloos kunnen opzeggen ?Special_K schreef:Thx voor de bevestiging. Als ik de algemene voorwaarden lees is het nog altijd niet te laat om de discoverline op te zeggen:
5. De klant die, ter gelegenheid van een wijziging van de algemene of specifieke voorwaarden, de nieuwe voorwaarden niet aanvaardt, mag zijn contract opzeggen zonder dat de schadevergoeding bepaald in artikel 73 verschuldigd is, uiterlijk de laatste dag van de maand die volgt op de inwerkingtreding van de wijzigingen, voor zover deze in het nadeel van de klant zijn. In geval van prijsverhoging mag de klant zijn contract opzeggen zonder boete uiterlijk de laatste dag van de maand die volgt op de ontvangst van de eerste factuur na de inwerkingtreding van deze prijsverhoging. De opzegging dient te gebeuren met een aangetekende brief of door een persoonlijke melding in een Belgacom verkooppunt. In het laatste geval wordt aan de klant een ontvangstbewijs overhandigd.
Voor diegenen willen overschakelen op de raw-copper van €7 het is nu de moment.
een week geleden bij dxadsl een upgrade aangevraagd voor de adsl2 abonnement
Nu krijg ik dit als antwoord ,
Geachte klant,
De overschakeling naar ADSL2 blijkt helaas niet mogelijk te zijn op uw lijn.
Belgacom hanteert hiervoor zeer strenge toelatingsnormen t.o.v. de afstand tot de centrale en de signaalwaarden op uw koperpaar.
We hopen dat ADSL2+ snel beschikbaar wordt in uw regio, maar we kunnen hier momenteel nog geen termijn op zetten gezien de uitbreidingen ook in deze door Belgacom (beheerder van het fysieke netwerk) bepaalt worden.
met de laatste weken problemen met de snelheid en nu laten me niet toe op adsl2 abonnement overweeg ik terug over te stappen naar telenet
hun laatste aanpassingen lijken me zeer aantrekkelijk ,
zoals dit ComfortNet XL + Freephone Europe: 42€
12Mbps/400Kps, 30GB
Nu krijg ik dit als antwoord ,
Geachte klant,
De overschakeling naar ADSL2 blijkt helaas niet mogelijk te zijn op uw lijn.
Belgacom hanteert hiervoor zeer strenge toelatingsnormen t.o.v. de afstand tot de centrale en de signaalwaarden op uw koperpaar.
We hopen dat ADSL2+ snel beschikbaar wordt in uw regio, maar we kunnen hier momenteel nog geen termijn op zetten gezien de uitbreidingen ook in deze door Belgacom (beheerder van het fysieke netwerk) bepaalt worden.
met de laatste weken problemen met de snelheid en nu laten me niet toe op adsl2 abonnement overweeg ik terug over te stappen naar telenet
hun laatste aanpassingen lijken me zeer aantrekkelijk ,
zoals dit ComfortNet XL + Freephone Europe: 42€
12Mbps/400Kps, 30GB
Op de website van dxADSL staat dat het 2 à 3 weken duurt eer de lijn actief is, is dit normaal niet voor een nieuwe lijn dat het zolang duurt? Er staat ook bij dat het invullen van je oude provider de activatie serieus versnelt, ik heb dit dus ook gedaan bij het bestellen van dxADSL Plus. Maar hoeveel is die 'serieuze versnelling'? Zou het binnen de week in orde kunnen zijn? Ik heb zondag besteld en gisteren hebben ze mij bevestigd dat ze het ondertekende contract goed ontvangen hebben.
Ik weet het, ik ben weer ongeduldig
Ik weet het, ik ben weer ongeduldig
-
- Elite Poster
- Berichten: 757
- Lid geworden op: 07 mei 2007, 11:19
- Uitgedeelde bedankjes: 66 keer
- Bedankt: 27 keer
Heb even contact opgenomen met dxADSL en na 2 dagen al antwoord (was te verwachten ). Volgens hun is het "ADSL2" dat trouwens "ADSL2+ gecapt op 12Mbps" is, beschikbaar hier. Dit antwoord kreeg ik:
Als ik echter probeer Dommel Speedpack aan te vragen, zegt het dat het nog niet beschikbaar is. Wie heeft gelijk?Geachte klant,
Bedankt voor uw e-mail naar het dxADSL Support Team.
ADSL2+ is nog niet mogelijk momenteel in uw gemeente.
We hopen dat ADSL2+ snel beschikbaar wordt in uw regio, maar we kunnen hier
momenteel nog geen termijn op zetten gezien de uitbreidingen ook in deze
door Belgacom (beheerder van het fysieke netwerk) bepaalt worden.
Het ADSL2-netwerk is echter wel beschikbaar, hier zou u theoretisch 9 mbps
kunnen behalen, zo niet zou u inderdaad op 6 mbps worden opgeleverd.
Mocht u nog vragen hebben, aarzel niet ons te contacteren.
Met vriendelijke groet,
ik zit op 2300meter van een centrale , en kan nog niet in aanmerking komen voor adsl2 , dan is het hier maar armzalig gesteld met dat internet in belgie , neem nederland en duitsland , liggen de centrales tamelijk ver uit mekaar , en toch kunnen ze de meeste op 16 mb profiel zetten
Als ze zo verder gaan doen met hun loze beloftes van hun adsl2 , gaan er nog veel klanten terug naar telenet overstappen , laatste weken beginnen hun voorwaarden aantrekkelijk te worden en geen geknoei met snelheden zoals de laatste maanden , op 6 jaar dat ik er klant geweest ben heb ik nooit problemen gehad met snelheid , ben er gewoon weggegaan om dat hun volume veel te beperkt was, moest elke maand 20 gb bij kopen
Als ze zo verder gaan doen met hun loze beloftes van hun adsl2 , gaan er nog veel klanten terug naar telenet overstappen , laatste weken beginnen hun voorwaarden aantrekkelijk te worden en geen geknoei met snelheden zoals de laatste maanden , op 6 jaar dat ik er klant geweest ben heb ik nooit problemen gehad met snelheid , ben er gewoon weggegaan om dat hun volume veel te beperkt was, moest elke maand 20 gb bij kopen