fritzbox 7490 probs
-
- Premium Member
- Berichten: 677
- Lid geworden op: 09 jul 2010, 11:06
- Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
- Bedankt: 7 keer
daarjuist viel alles hier uit voor meerdere minuten...
dit stond in mijn log:
verder geraak ik met mijn fritzbox niet sneller in downloaden van 7.36 mbits down... upload is normaal...
mijn lijn syncro op 30/6
iemand die dit probleem ook heeft?
15.08.14 19:39:45 Internet connection established successfully. IP address: 81.11.238.107, DNS server: 193.121.171.135 and 193.74.208.135, Gateway: 81.11.238.1, Broadband PoP: MSR03BKC5-H101L0911L007V
15.08.14 19:39:32 PPPoE error: Timeout.
15.08.14 19:39:19 PPPoE error: Timeout.
15.08.14 19:39:05 PPPoE error: Timeout.
15.08.14 19:38:52 PPPoE error: Timeout.
15.08.14 19:38:38 PPPoE error: Timeout.
15.08.14 19:38:25 PPPoE error: Timeout.
15.08.14 19:38:11 PPPoE error: Timeout.
15.08.14 19:37:58 PPPoE error: Timeout.
15.08.14 19:37:44 PPPoE error: Timeout.
15.08.14 19:37:31 PPPoE error: Timeout.
15.08.14 19:37:17 PPPoE error: Timeout.
15.08.14 19:37:04 PPPoE error: Timeout.
15.08.14 19:36:50 PPPoE error: Timeout.
15.08.14 19:36:37 PPPoE error: Timeout.
15.08.14 19:36:23 PPPoE error: Timeout.
15.08.14 19:36:10 PPPoE error: Timeout. pads: hostuniq mismatch
15.08.14 19:35:56 PPPoE error: Timeout. pads: hostuniq mismatch
15.08.14 19:35:43 PPPoE error: Timeout. pads: hostuniq mismatch
15.08.14 19:35:29 PPPoE error: Timeout. pads: hostuniq mismatch
15.08.14 19:35:14 PPPoE error: Timeout. pads: hostuniq mismatch
15.08.14 19:35:01 PPPoE error: Timeout. pads: hostuniq mismatch
15.08.14 19:34:47 PPPoE error: Timeout.
15.08.14 19:34:34 PPPoE error: Timeout.
15.08.14 19:34:20 PPPoE error: Timeout.
15.08.14 19:34:14 DSL is available (DSL synchronization exists with 30063/6063 kbit/s).
iemand een idee wat dit juist was?
dit stond in mijn log:
verder geraak ik met mijn fritzbox niet sneller in downloaden van 7.36 mbits down... upload is normaal...
mijn lijn syncro op 30/6
iemand die dit probleem ook heeft?
15.08.14 19:39:45 Internet connection established successfully. IP address: 81.11.238.107, DNS server: 193.121.171.135 and 193.74.208.135, Gateway: 81.11.238.1, Broadband PoP: MSR03BKC5-H101L0911L007V
15.08.14 19:39:32 PPPoE error: Timeout.
15.08.14 19:39:19 PPPoE error: Timeout.
15.08.14 19:39:05 PPPoE error: Timeout.
15.08.14 19:38:52 PPPoE error: Timeout.
15.08.14 19:38:38 PPPoE error: Timeout.
15.08.14 19:38:25 PPPoE error: Timeout.
15.08.14 19:38:11 PPPoE error: Timeout.
15.08.14 19:37:58 PPPoE error: Timeout.
15.08.14 19:37:44 PPPoE error: Timeout.
15.08.14 19:37:31 PPPoE error: Timeout.
15.08.14 19:37:17 PPPoE error: Timeout.
15.08.14 19:37:04 PPPoE error: Timeout.
15.08.14 19:36:50 PPPoE error: Timeout.
15.08.14 19:36:37 PPPoE error: Timeout.
15.08.14 19:36:23 PPPoE error: Timeout.
15.08.14 19:36:10 PPPoE error: Timeout. pads: hostuniq mismatch
15.08.14 19:35:56 PPPoE error: Timeout. pads: hostuniq mismatch
15.08.14 19:35:43 PPPoE error: Timeout. pads: hostuniq mismatch
15.08.14 19:35:29 PPPoE error: Timeout. pads: hostuniq mismatch
15.08.14 19:35:14 PPPoE error: Timeout. pads: hostuniq mismatch
15.08.14 19:35:01 PPPoE error: Timeout. pads: hostuniq mismatch
15.08.14 19:34:47 PPPoE error: Timeout.
15.08.14 19:34:34 PPPoE error: Timeout.
15.08.14 19:34:20 PPPoE error: Timeout.
15.08.14 19:34:14 DSL is available (DSL synchronization exists with 30063/6063 kbit/s).
iemand een idee wat dit juist was?
-
- Premium Member
- Berichten: 677
- Lid geworden op: 09 jul 2010, 11:06
- Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
- Bedankt: 7 keer
hier nog steeds problemen....
15.08.14 20:35:38 Internet connection established successfully. IP address: 83.134.98.118, DNS server: 193.121.171.135 and 193.74.208.135, Gateway: 83.134.98.1, Broadband PoP: MSR03BKC5-H101L0911L007V
15.08.14 20:35:25 PPPoE error: Timeout.
15.08.14 20:35:11 PPPoE error: Timeout.
15.08.14 20:34:58 PPPoE error: Timeout.
15.08.14 20:34:44 PPPoE error: Timeout. pads: hostuniq mismatch
15.08.14 20:34:29 PPPoE error: Timeout. pads: hostuniq mismatch
15.08.14 20:34:15 PPPoE error: Timeout.
15.08.14 20:34:02 PPPoE error: Timeout.
15.08.14 20:33:48 PPPoE error: Timeout.
15.08.14 20:33:34 PPPoE error: Timeout.
15.08.14 20:33:21 PPPoE error: Timeout.
15.08.14 20:33:07 PPPoE error: Timeout. pads: hostuniq mismatch
15.08.14 20:32:54 PPPoE error: Timeout.
15.08.14 20:32:40 PPPoE error: Timeout.
15.08.14 20:32:26 PPPoE error: Timeout.
15.08.14 20:32:13 PPPoE error: Timeout.
15.08.14 20:31:59 PPPoE error: Timeout.
15.08.14 20:31:46 Timeout during PPP negotiation.
15.08.14 20:35:38 Internet connection established successfully. IP address: 83.134.98.118, DNS server: 193.121.171.135 and 193.74.208.135, Gateway: 83.134.98.1, Broadband PoP: MSR03BKC5-H101L0911L007V
15.08.14 20:35:25 PPPoE error: Timeout.
15.08.14 20:35:11 PPPoE error: Timeout.
15.08.14 20:34:58 PPPoE error: Timeout.
15.08.14 20:34:44 PPPoE error: Timeout. pads: hostuniq mismatch
15.08.14 20:34:29 PPPoE error: Timeout. pads: hostuniq mismatch
15.08.14 20:34:15 PPPoE error: Timeout.
15.08.14 20:34:02 PPPoE error: Timeout.
15.08.14 20:33:48 PPPoE error: Timeout.
15.08.14 20:33:34 PPPoE error: Timeout.
15.08.14 20:33:21 PPPoE error: Timeout.
15.08.14 20:33:07 PPPoE error: Timeout. pads: hostuniq mismatch
15.08.14 20:32:54 PPPoE error: Timeout.
15.08.14 20:32:40 PPPoE error: Timeout.
15.08.14 20:32:26 PPPoE error: Timeout.
15.08.14 20:32:13 PPPoE error: Timeout.
15.08.14 20:31:59 PPPoE error: Timeout.
15.08.14 20:31:46 Timeout during PPP negotiation.
-
- Elite Poster
- Berichten: 1749
- Lid geworden op: 24 aug 2011, 10:27
- Uitgedeelde bedankjes: 87 keer
- Bedankt: 140 keer
Ik had onlangs dezelfde problemen http://userbase.be/forum/viewtopic.php?f=48&t=42029
Ik heb de FritzBox een dag gerust gelaten en sindsdien draait hij stabiel.
Niet echt een oplossing maarja.
[
Post made via mobile device ]
Ik heb de FritzBox een dag gerust gelaten en sindsdien draait hij stabiel.
Niet echt een oplossing maarja.
[

-
- Premium Member
- Berichten: 677
- Lid geworden op: 09 jul 2010, 11:06
- Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
- Bedankt: 7 keer
Ik snap het niet,ik had deze problemen hiervoor niet...
15.08.14 20:59:31 Internet connection established successfully. IP address: 81.11.210.100, DNS server: 193.121.171.135 and 193.74.208.135, Gateway: 81.11.210.1, Broadband PoP: MSR03BKC5-H101L0911L007V
15.08.14 20:59:20 PPPoE error: Timeout. pads: hostuniq mismatch
15.08.14 20:59:06 PPPoE error: Timeout. pads: hostuniq mismatch
15.08.14 20:58:53 PPPoE error: Timeout. pads: hostuniq mismatch
15.08.14 20:58:39 PPPoE error: Timeout. pads: hostuniq mismatch
15.08.14 20:58:26 PPPoE error: Timeout.
15.08.14 20:58:12 PPPoE error: Timeout.
15.08.14 20:57:59 PPPoE error: Timeout.
15.08.14 20:57:45 PPPoE error: Timeout.
15.08.14 20:57:32 PPPoE error: Timeout.
15.08.14 20:57:18 PPPoE error: Timeout. pads: hostuniq mismatch
15.08.14 20:57:04 PPPoE error: Timeout.
15.08.14 20:56:51 PPPoE error: Timeout. pads: hostuniq mismatch
15.08.14 20:56:37 PPPoE error: Timeout.
15.08.14 20:56:24 PPPoE error: Timeout. pads: hostuniq mismatch
15.08.14 20:56:10 PPPoE error: Timeout. pads: hostuniq mismatch
15.08.14 20:55:56 PPPoE error: Timeout. pads: hostuniq mismatch
15.08.14 20:55:43 PPPoE error: Timeout.
15.08.14 20:55:29 PPPoE error: Timeout.
15.08.14 20:55:16 PPPoE error: Timeout.
15.08.14 20:55:02 PPPoE error: Timeout. pads: hostuniq mismatch
15.08.14 20:54:49 PPPoE error: Timeout.
15.08.14 20:54:35 PPPoE error: Timeout.
15.08.14 20:54:22 PPPoE error: Timeout. pads: hostuniq mismatch
15.08.14 20:54:08 PPPoE error: Timeout. pads: hostuniq mismatch
15.08.14 20:53:55 PPPoE error: Timeout. pads: hostuniq mismatch
15.08.14 20:53:41 PPPoE error: Timeout.
15.08.14 20:53:35 DSL is available (DSL synchronization exists with 30063/6063 kbit/s).
15.08.14 20:59:31 Internet connection established successfully. IP address: 81.11.210.100, DNS server: 193.121.171.135 and 193.74.208.135, Gateway: 81.11.210.1, Broadband PoP: MSR03BKC5-H101L0911L007V
15.08.14 20:59:20 PPPoE error: Timeout. pads: hostuniq mismatch
15.08.14 20:59:06 PPPoE error: Timeout. pads: hostuniq mismatch
15.08.14 20:58:53 PPPoE error: Timeout. pads: hostuniq mismatch
15.08.14 20:58:39 PPPoE error: Timeout. pads: hostuniq mismatch
15.08.14 20:58:26 PPPoE error: Timeout.
15.08.14 20:58:12 PPPoE error: Timeout.
15.08.14 20:57:59 PPPoE error: Timeout.
15.08.14 20:57:45 PPPoE error: Timeout.
15.08.14 20:57:32 PPPoE error: Timeout.
15.08.14 20:57:18 PPPoE error: Timeout. pads: hostuniq mismatch
15.08.14 20:57:04 PPPoE error: Timeout.
15.08.14 20:56:51 PPPoE error: Timeout. pads: hostuniq mismatch
15.08.14 20:56:37 PPPoE error: Timeout.
15.08.14 20:56:24 PPPoE error: Timeout. pads: hostuniq mismatch
15.08.14 20:56:10 PPPoE error: Timeout. pads: hostuniq mismatch
15.08.14 20:55:56 PPPoE error: Timeout. pads: hostuniq mismatch
15.08.14 20:55:43 PPPoE error: Timeout.
15.08.14 20:55:29 PPPoE error: Timeout.
15.08.14 20:55:16 PPPoE error: Timeout.
15.08.14 20:55:02 PPPoE error: Timeout. pads: hostuniq mismatch
15.08.14 20:54:49 PPPoE error: Timeout.
15.08.14 20:54:35 PPPoE error: Timeout.
15.08.14 20:54:22 PPPoE error: Timeout. pads: hostuniq mismatch
15.08.14 20:54:08 PPPoE error: Timeout. pads: hostuniq mismatch
15.08.14 20:53:55 PPPoE error: Timeout. pads: hostuniq mismatch
15.08.14 20:53:41 PPPoE error: Timeout.
15.08.14 20:53:35 DSL is available (DSL synchronization exists with 30063/6063 kbit/s).
-
- Premium Member
- Berichten: 677
- Lid geworden op: 09 jul 2010, 11:06
- Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
- Bedankt: 7 keer
ja soms doet die echt raar... ik kan ook niet sneller downloaden dan 7 mbits met de fritzbox....
- Splitter
- Elite Poster
- Berichten: 4578
- Lid geworden op: 10 maa 2010, 12:30
- Uitgedeelde bedankjes: 58 keer
- Bedankt: 446 keer
zou het mss iets te maken hebben met vectoring en de ACL die belgacom toepast op de modems?
ik zou het me kunnen voorstellen dat fritzboxen geen unique hostnames gebruiken (net zoals hun wifi ook altijd hetzelfde default is), en als er dan
een andere fritzbox op diezelfde kaart zit, er dan een conflict optreedt?
lijkt me toch iig zoiets gezien je ook hostuniq meldingen krijgt...
wel geen enkel idee waar je die hostname zou kunnen aanpassen in de webinterface,
kan het bij mijn 7390 niet zo onmiddelijk vinden.
de 7mbit download snelheid klinkt overigens ook heel erg als het fallback-profiel voor modems die niet toegelaten zijn op een vectoring kaart.
ik zou het me kunnen voorstellen dat fritzboxen geen unique hostnames gebruiken (net zoals hun wifi ook altijd hetzelfde default is), en als er dan
een andere fritzbox op diezelfde kaart zit, er dan een conflict optreedt?
lijkt me toch iig zoiets gezien je ook hostuniq meldingen krijgt...
wel geen enkel idee waar je die hostname zou kunnen aanpassen in de webinterface,
kan het bij mijn 7390 niet zo onmiddelijk vinden.
de 7mbit download snelheid klinkt overigens ook heel erg als het fallback-profiel voor modems die niet toegelaten zijn op een vectoring kaart.
-
- Premium Member
- Berichten: 677
- Lid geworden op: 09 jul 2010, 11:06
- Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
- Bedankt: 7 keer
-
- Premium Member
- Berichten: 677
- Lid geworden op: 09 jul 2010, 11:06
- Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
- Bedankt: 7 keer
-
- Plus Member
- Berichten: 171
- Lid geworden op: 20 jun 2006, 17:17
- Uitgedeelde bedankjes: 36 keer
- Bedankt: 11 keer
splitter, je brengt me op n idee:
in de config file vd FB staat deze regel
hostuniq_filter = "";
heb hier zomaar n paar letters gezet zoals
hostuniq_filter = "abc";
of je daar n unieke id mee maakt weet ik niet, maar t zou kunnen
hiermee de box opnieuw opgestart en de pppoe hostuniq errors bleven komen zoals daarvoor.
in de config file vd FB staat deze regel
hostuniq_filter = "";
heb hier zomaar n paar letters gezet zoals
hostuniq_filter = "abc";
of je daar n unieke id mee maakt weet ik niet, maar t zou kunnen
hiermee de box opnieuw opgestart en de pppoe hostuniq errors bleven komen zoals daarvoor.
-
- Premium Member
- Berichten: 677
- Lid geworden op: 09 jul 2010, 11:06
- Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
- Bedankt: 7 keer
Joepie..... ik be eruit geraakt....
ik kon dus blijkbaar niet sneller downloaden dan 7 mbits ... met de fritzbox.... terwijl ik wel ene syncro heb van 30/6
nu heb ik mijn bbox 2 eraan gehangen en heb hetzelfde resultaat....
dus belgacom/scarlet moet iets met mijn lijn gedaan hebben....
een test via 0800.22.424 brengt geen verbetering....dus mijn lijn is door belgacom allesinds verlaagt.... hoe los ik dit op?
dus met de fritzbox is er niets mis....
deze lijnwaardes heb ik met de bbox 2 ...
en toch kan ik niet sneller downloaden dan 7 mbits...
VDSL line status SHOWTIME Wireless Disabled Serial Num LK13073DP230147
Downstream line rate 30040 kbps VDSL Version Firmware-VTU-R:9.5.7.12IK105012 Time Jan 10 2014, 22:12:04
Upstream line rate 6064 kbps
Downstream Training Margin 20.4 dB
ik kon dus blijkbaar niet sneller downloaden dan 7 mbits ... met de fritzbox.... terwijl ik wel ene syncro heb van 30/6
nu heb ik mijn bbox 2 eraan gehangen en heb hetzelfde resultaat....
dus belgacom/scarlet moet iets met mijn lijn gedaan hebben....
een test via 0800.22.424 brengt geen verbetering....dus mijn lijn is door belgacom allesinds verlaagt.... hoe los ik dit op?
dus met de fritzbox is er niets mis....
deze lijnwaardes heb ik met de bbox 2 ...
en toch kan ik niet sneller downloaden dan 7 mbits...
VDSL line status SHOWTIME Wireless Disabled Serial Num LK13073DP230147
Downstream line rate 30040 kbps VDSL Version Firmware-VTU-R:9.5.7.12IK105012 Time Jan 10 2014, 22:12:04
Upstream line rate 6064 kbps
Downstream Training Margin 20.4 dB
-
- Moderator
- Berichten: 16487
- Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
- Locatie: Waregem
- Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
- Bedankt: 2998 keer
Een test via 0800.22.424 zal hier niets aan veranderen - buiten het feit dat je telkens terug op 30/6 (synco) komt, en je voortdurend de DLM cyclus terug uitsteltdommelgebruiker schreef:een test via 0800.22.424 brengt geen verbetering....dus mijn lijn is door belgacom allesinds verlaagt.... hoe los ik dit op?
dus met de fritzbox is er niets mis....

Blijkbaar wordt jouw PPPoE sessie gecapt op 7 mbps?
Indien dit zo is, moet je toch met jouw provider contact opnemen.
Lijkt erop, en vectoring is op zijn ROP inderdaad reeds actief. Maar toch niet normaal dat zijn snelheid gecapt wordt, terwijl hij op 30/6 synct.Splitter schreef:de 7mbit download snelheid klinkt overigens ook heel erg als het fallback-profiel voor modems die niet toegelaten zijn op een vectoring kaart.
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
-
- Premium Member
- Berichten: 677
- Lid geworden op: 09 jul 2010, 11:06
- Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
- Bedankt: 7 keer
hallo,iedereen
even een update...
ik sukkel dus al dagen dat ik maar amper 7.36 down krijg en wel 2.5 up wat nog normaal is...
ik gebruikte toen de fritzbox 7490 ....
mijn lijnwaardes waren dus wel degelijk goed...
ik heb na meermaals contact met scarlet op verzoek de oude bbox2(sagem) moeten terugplaatsen...
echter is het downloaden nog steeds aan 7.36 down en 2.5 up
Volgens Scarlet is er niks met mijn profiel en heb ik een 30 down en 6 up syncro...
echter heb ik al met 4 verschillende laptops via utp getest van vrienden en allemaal hetzelfde resultaat....
ook wifi haalt maar 7.36 mb
volgens Scarlet sta ik niet of een fall-back profiel....
dit zijn de lijnwaardes uit mijn Sagem
VDSL Version Firmware-VTU-R:9.5.7.12IK105012 Time Jan 10 2014, 22:12:04
VDSL line status SHOWTIME
Downstream Training Margin : 20.7 dB
Downstream line rate 30040 kbps
Upstream line rate 6064 kbps
TX total power -22.8 dbm
Downstream delay 7.5 ms
Upstream delay 4.0 ms
ik zie hier toch ook geen probleem? de TX total power -22.8 dbm is deze normaal?
even een update...
ik sukkel dus al dagen dat ik maar amper 7.36 down krijg en wel 2.5 up wat nog normaal is...
ik gebruikte toen de fritzbox 7490 ....
mijn lijnwaardes waren dus wel degelijk goed...
ik heb na meermaals contact met scarlet op verzoek de oude bbox2(sagem) moeten terugplaatsen...
echter is het downloaden nog steeds aan 7.36 down en 2.5 up
Volgens Scarlet is er niks met mijn profiel en heb ik een 30 down en 6 up syncro...
echter heb ik al met 4 verschillende laptops via utp getest van vrienden en allemaal hetzelfde resultaat....
ook wifi haalt maar 7.36 mb
volgens Scarlet sta ik niet of een fall-back profiel....
dit zijn de lijnwaardes uit mijn Sagem
VDSL Version Firmware-VTU-R:9.5.7.12IK105012 Time Jan 10 2014, 22:12:04
VDSL line status SHOWTIME
Downstream Training Margin : 20.7 dB
Downstream line rate 30040 kbps
Upstream line rate 6064 kbps
TX total power -22.8 dbm
Downstream delay 7.5 ms
Upstream delay 4.0 ms
ik zie hier toch ook geen probleem? de TX total power -22.8 dbm is deze normaal?
- CindyV
- Starter Plus
- Berichten: 43
- Lid geworden op: 09 jun 2011, 12:59
- Locatie: Evere
- Bedankt: 32 keer
- Contacteer:
Dit heeft te maken met de vectoring rollout.
Er is nieuwe Bbox en Sagem firmware die de hardware wijzigingen voor vectoring in de ROP ondersteunen. (rollout in heel België is nog niet voltooid, dus het kan zijn dat er andere klanten met een Fritzbox nog wel een VDSL profiel hebben, ik dacht dat deze nog meer dan een jaar lopende was).
De Fritzbox firmware ondersteunt de vectoring hardware wijziging niet, want dit is geen Belgacom of OLO software en wordt bijgevolg niet ondersteund noch van op afstand bijgewerkt. Om de rest van de gebruikers in de keten die wel vectoring ondersteunen niet te storen (want één modem in de keten kan een grote invloed hebben op alle andere gebruikers), worden modems met firmwares die geen vectoring ondersteunen op een ADSL repairprofiel geplaatst, daar dit binnen een ander spectrum ligt en dus geen problemen kan veroorzaken. Op ADSL is er immers geen vectoring.
De enige oplossing voor het lijnprofiel is dus van een Bbox of Sagem modem te gebruiken, tenzij Fritzbox natuurlijk op één of andere manier firmware een vectoring ondersteunende firmware zou ontwikkelen.
Er is nieuwe Bbox en Sagem firmware die de hardware wijzigingen voor vectoring in de ROP ondersteunen. (rollout in heel België is nog niet voltooid, dus het kan zijn dat er andere klanten met een Fritzbox nog wel een VDSL profiel hebben, ik dacht dat deze nog meer dan een jaar lopende was).
De Fritzbox firmware ondersteunt de vectoring hardware wijziging niet, want dit is geen Belgacom of OLO software en wordt bijgevolg niet ondersteund noch van op afstand bijgewerkt. Om de rest van de gebruikers in de keten die wel vectoring ondersteunen niet te storen (want één modem in de keten kan een grote invloed hebben op alle andere gebruikers), worden modems met firmwares die geen vectoring ondersteunen op een ADSL repairprofiel geplaatst, daar dit binnen een ander spectrum ligt en dus geen problemen kan veroorzaken. Op ADSL is er immers geen vectoring.
De enige oplossing voor het lijnprofiel is dus van een Bbox of Sagem modem te gebruiken, tenzij Fritzbox natuurlijk op één of andere manier firmware een vectoring ondersteunende firmware zou ontwikkelen.
http://www.scarlet.be - We offer high speed internet, fixed & mobile telephony and Digital TV!
http://www.scarlet.be/klant - Toegang tot mijn.scarlet, webmail, online support, netwerkstatus en de wachttijden op onze helpdesk.
http://www.scarlet.be/klant - Toegang tot mijn.scarlet, webmail, online support, netwerkstatus en de wachttijden op onze helpdesk.
-
- Elite Poster
- Berichten: 1749
- Lid geworden op: 24 aug 2011, 10:27
- Uitgedeelde bedankjes: 87 keer
- Bedankt: 140 keer
@Cindy AVM heeft voor de Fritzbox 7490 & 7360 speciaal, door Belgacom goedgekeurde, firmware ontwikkeld.
Dit werk ook bij bv. Edpnet.
Dus tenzij de topicstarter de firmware nog niet geïnstalleerd heeft(of de verkeerde) dan zou dit moeten werken.
Dit werk ook bij bv. Edpnet.
Dus tenzij de topicstarter de firmware nog niet geïnstalleerd heeft(of de verkeerde) dan zou dit moeten werken.
- Splitter
- Elite Poster
- Berichten: 4578
- Lid geworden op: 10 maa 2010, 12:30
- Uitgedeelde bedankjes: 58 keer
- Bedankt: 446 keer
cindy:
hij staat wel degelijk op een correct vdsl profiel (30/6), en de fritz 7490 is vectoring approved door belgacom.
beide zaken kunnen dus de oorzaak niet zijn normaalgezien.
verder heeft OP ook al getest met een bb2 en dit werkt eveneens niet.
vind het wel een vreemd probleem.
ik heb geweten dat het kan gebeuren als je een slechte voeding hebt, maar gezien je verschillende modems (en dus verschillende voedingen?!?) hebt gebruikt,
heb ik ook niet onmiddelijk een idee wat het nog kan zijn.
ben benieuwd wat uiteindelijk de oorzaak zal zijn!
(tip: trek je modem uit, bel naar scarlet, laat een tech van belgacom komen, laat die dan met zijn modem testen, geef ook de internetsnelheid aan, en dan kan hij mss de poort in de ROP vervangen)
hij staat wel degelijk op een correct vdsl profiel (30/6), en de fritz 7490 is vectoring approved door belgacom.
beide zaken kunnen dus de oorzaak niet zijn normaalgezien.
verder heeft OP ook al getest met een bb2 en dit werkt eveneens niet.
vind het wel een vreemd probleem.
ik heb geweten dat het kan gebeuren als je een slechte voeding hebt, maar gezien je verschillende modems (en dus verschillende voedingen?!?) hebt gebruikt,
heb ik ook niet onmiddelijk een idee wat het nog kan zijn.
ben benieuwd wat uiteindelijk de oorzaak zal zijn!
(tip: trek je modem uit, bel naar scarlet, laat een tech van belgacom komen, laat die dan met zijn modem testen, geef ook de internetsnelheid aan, en dan kan hij mss de poort in de ROP vervangen)
- CindyV
- Starter Plus
- Berichten: 43
- Lid geworden op: 09 jun 2011, 12:59
- Locatie: Evere
- Bedankt: 32 keer
- Contacteer:
Inderdaad, indien ze speciaal ontwikkelde firmware hebben, zou er geen probleem mogen zijn.
Daar had ik nog niet van gehoord, aangezien we de Fritzbox "niet echt ondersteunen" en we hebben eigenlijk maar weinig gebruikers met Fritzboxen. Met niet "echt ondersteunen" bedoel ik: Als er iets fout loopt, zal er altijd gevraagd worden van onze modem opnieuw aan te sluiten. Alvast bedankt voor de nuttige informatie
Daar had ik nog niet van gehoord, aangezien we de Fritzbox "niet echt ondersteunen" en we hebben eigenlijk maar weinig gebruikers met Fritzboxen. Met niet "echt ondersteunen" bedoel ik: Als er iets fout loopt, zal er altijd gevraagd worden van onze modem opnieuw aan te sluiten. Alvast bedankt voor de nuttige informatie

Laatst gewijzigd door CindyV 21 aug 2014, 17:04, in totaal 2 gewijzigd.
http://www.scarlet.be - We offer high speed internet, fixed & mobile telephony and Digital TV!
http://www.scarlet.be/klant - Toegang tot mijn.scarlet, webmail, online support, netwerkstatus en de wachttijden op onze helpdesk.
http://www.scarlet.be/klant - Toegang tot mijn.scarlet, webmail, online support, netwerkstatus en de wachttijden op onze helpdesk.
- CindyV
- Starter Plus
- Berichten: 43
- Lid geworden op: 09 jun 2011, 12:59
- Locatie: Evere
- Bedankt: 32 keer
- Contacteer:
@Splitter: Sorry, ik had begrepen dat het met een Sagem wel werkte . Het is een beetje verwarrend omdat er over zowel over Sagem als Bbox2 gesproken wordt, wat me deed vermoeden dat er met 2 modems getest werd. En als het met de Sagem wel moest werken, dan zou het gewoon liggen aan de firmware van de Bbox2 die om één of andere reden niet geupdate werd. Mijn bedoeling was eigenlijk vooral om even te informeren, aangezien ik nog een andere post zag, voor iedereen zich te pletter zoekt.
@Dommelgebruiker: Stuur misschien even de klantgegevens door via een PB, dan zal ik het eens laten nakijken door onze modem experts. Kan je voorlopig (de komende 2 dagen) de Bbox2 eraan laten hangen zodat we verder kunnen onderzoeken? Welke firmware geeft hij momenteel aan op de statuspagina?
@Dommelgebruiker: Stuur misschien even de klantgegevens door via een PB, dan zal ik het eens laten nakijken door onze modem experts. Kan je voorlopig (de komende 2 dagen) de Bbox2 eraan laten hangen zodat we verder kunnen onderzoeken? Welke firmware geeft hij momenteel aan op de statuspagina?
http://www.scarlet.be - We offer high speed internet, fixed & mobile telephony and Digital TV!
http://www.scarlet.be/klant - Toegang tot mijn.scarlet, webmail, online support, netwerkstatus en de wachttijden op onze helpdesk.
http://www.scarlet.be/klant - Toegang tot mijn.scarlet, webmail, online support, netwerkstatus en de wachttijden op onze helpdesk.
-
- Elite Poster
- Berichten: 1872
- Lid geworden op: 25 sep 2007, 20:14
- Locatie: Berlare (O-Vl)
- Uitgedeelde bedankjes: 33 keer
- Bedankt: 119 keer
@CindyV: Uw verhaal klopt niet.
Als we de BBox2 als modem gebruiken en de Fritzbox als router met PPPoE-connectie hebben we evenveel last van deze fout.
En zo'n configuratie is door Belgacom volledig goedgekeurd.
Zie topic http://userbase.be/forum/viewtopic.php?f=43&t=41730
Dit gaat over dezelfde foutmelding.
Als we de BBox2 als modem gebruiken en de Fritzbox als router met PPPoE-connectie hebben we evenveel last van deze fout.
En zo'n configuratie is door Belgacom volledig goedgekeurd.
Zie topic http://userbase.be/forum/viewtopic.php?f=43&t=41730
Dit gaat over dezelfde foutmelding.
Voip: Edpnet/Voiptiger met Linksys SPA3102
Internet: Edpnet Vdsl XL met Fritzbox 7360
TV: Telenet CI+/Digicorder en Astra op Xtrend met Open-Pli
Internet: Edpnet Vdsl XL met Fritzbox 7360
TV: Telenet CI+/Digicorder en Astra op Xtrend met Open-Pli
- CindyV
- Starter Plus
- Berichten: 43
- Lid geworden op: 09 jun 2011, 12:59
- Locatie: Evere
- Bedankt: 32 keer
- Contacteer:
@MarkDM: Mijn eerste bericht ging niet over deze specifieke fout, maar over de vectoring rollout in het algemeen. Als de Bbox2 er aanhangt, zonder de Fritzbox als router te gebruiken, is het probleem dan nog steeds aanwezig?
Wat meer details van de topicstarter zelf zouden behulpzaam zijn
Wat meer details van de topicstarter zelf zouden behulpzaam zijn

http://www.scarlet.be - We offer high speed internet, fixed & mobile telephony and Digital TV!
http://www.scarlet.be/klant - Toegang tot mijn.scarlet, webmail, online support, netwerkstatus en de wachttijden op onze helpdesk.
http://www.scarlet.be/klant - Toegang tot mijn.scarlet, webmail, online support, netwerkstatus en de wachttijden op onze helpdesk.
-
- Elite Poster
- Berichten: 1872
- Lid geworden op: 25 sep 2007, 20:14
- Locatie: Berlare (O-Vl)
- Uitgedeelde bedankjes: 33 keer
- Bedankt: 119 keer
Nee, als je alleen de BBox2 gebruikt gaat alles perfect. Alleen met een router erachter heb je die PPPoE timouts.
Of met de Fritzbox als modem.
Of met de Fritzbox als modem.
Voip: Edpnet/Voiptiger met Linksys SPA3102
Internet: Edpnet Vdsl XL met Fritzbox 7360
TV: Telenet CI+/Digicorder en Astra op Xtrend met Open-Pli
Internet: Edpnet Vdsl XL met Fritzbox 7360
TV: Telenet CI+/Digicorder en Astra op Xtrend met Open-Pli
-
- Moderator
- Berichten: 16487
- Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
- Locatie: Waregem
- Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
- Bedankt: 2998 keer
@CindyV
Eerst en vooral bedankt om via het Forum support te geven, en om de problemen (proberen) op te lossen
De topic starter klaagt erover dat hij sedert kort zijn downloadsnelheid beperkt ziet tot 7 Mbps. Dit heeft rechtstreeks niets met de vectoring roll-out te maken (en jouw eerste antwoord was dus niet echt relevant), gezien:
Onrechtstreeks heeft het misschien wel met vectoring te maken: blijkbaar wordt zijn snelheid gecapt op 7 Mbps (niettegenstaande zijn modem op 30/6 synct). Dus duidelijk een foute setting op de BAS?
2. PPPoE time-out / host-uniq mismatch
De laatste weken zien we op het Forum een explosie van klachten over PPPoE time-outs, en foutmeldingen in de aard van "host-uniq mismatch". zie ook: http://userbase.be/forum/viewtopic.php? ... 20#p559942
We vermoeden dat er iets foutiefs gebeurt tijdens de "PPPoE discovery stage", en dat de Belgacom Access Concentrators niet 100% conform de RFC 2516 (pado, pads) antwoorden, zodat de CPE's de verbinding niet opbouwen?
Dit moet dringend geëscaleerd worden naar de Belgacom VDSL techniekers
Eerst en vooral bedankt om via het Forum support te geven, en om de problemen (proberen) op te lossen
Deze topic bevat eigenlijk 2 totaal verschillende problemen (sorry voor de verwarring):CindyV schreef:Wat meer details van de topicstarter zelf zouden behulpzaam zijn
- de snelheidscap van 7 Mbps op een 30/6 lijn
- de PPPoE time-out / host-uniq mismatch
De topic starter klaagt erover dat hij sedert kort zijn downloadsnelheid beperkt ziet tot 7 Mbps. Dit heeft rechtstreeks niets met de vectoring roll-out te maken (en jouw eerste antwoord was dus niet echt relevant), gezien:
- het fenomeen zich voordoet zowel op de b-box2, als op een alternatieve modem (FritzBox).
- de gebruikte fritzBox en Firmware full-vectoring approved is, en dus op de Belgacom whitelist staat.
- zijn modem synct aan 30/6, en hij dus niet op het vectoring fall-back profiel werd gezet.
Onrechtstreeks heeft het misschien wel met vectoring te maken: blijkbaar wordt zijn snelheid gecapt op 7 Mbps (niettegenstaande zijn modem op 30/6 synct). Dus duidelijk een foute setting op de BAS?
2. PPPoE time-out / host-uniq mismatch
De laatste weken zien we op het Forum een explosie van klachten over PPPoE time-outs, en foutmeldingen in de aard van "host-uniq mismatch". zie ook: http://userbase.be/forum/viewtopic.php? ... 20#p559942
We vermoeden dat er iets foutiefs gebeurt tijdens de "PPPoE discovery stage", en dat de Belgacom Access Concentrators niet 100% conform de RFC 2516 (pado, pads) antwoorden, zodat de CPE's de verbinding niet opbouwen?
Dit moet dringend geëscaleerd worden naar de Belgacom VDSL techniekers
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
- CindyV
- Starter Plus
- Berichten: 43
- Lid geworden op: 09 jun 2011, 12:59
- Locatie: Evere
- Bedankt: 32 keer
- Contacteer:
Bedankt voor de informatie Philippe & MarkDM. Het is me nu duidelijk. Eerlijkheid gebiedt me te zeggen dat we graag onze klanten verder helpen, maar we niet altijd alle posts (zeker in de forums van andere operatoren) kunnen volgen. Er was dus zeker geen kwaad opzet, ik probeer het maar te begrijpen 
Ik heb inmiddels Dommelgebruiker zijn gegevens ontvangen en het doorgegeven aan Belgacom. We zullen zien wat er van respons op komt.

Ik heb inmiddels Dommelgebruiker zijn gegevens ontvangen en het doorgegeven aan Belgacom. We zullen zien wat er van respons op komt.
http://www.scarlet.be - We offer high speed internet, fixed & mobile telephony and Digital TV!
http://www.scarlet.be/klant - Toegang tot mijn.scarlet, webmail, online support, netwerkstatus en de wachttijden op onze helpdesk.
http://www.scarlet.be/klant - Toegang tot mijn.scarlet, webmail, online support, netwerkstatus en de wachttijden op onze helpdesk.
-
- Premium Member
- Berichten: 677
- Lid geworden op: 09 jul 2010, 11:06
- Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
- Bedankt: 7 keer
thx philippe_d
ik ben nog steeds aant zoeken wat de reden is waarom ik maar tegen 7 mbits kan downloaden....
fritz syncro op 30/6 en scarlet is ten einde raad en zegt dat ik moet kunnen downloaden tegen 30/6
ken helaas niemand met een scarlet internet verbinding anders kon ik eens testen met zijn login en paswoord of ik ook maar 7 krijg...
want volgens mij zit er gewoon een cap op mijn verbinding...
scarlet heeft allesinds het opgegeven met zoeken.... er is een technieker langs geweest en die heeft een andere bbox 2 komen installeren...
het resultaat is dat ik nog steeds met die nieuwe modem tegen 7 mbits surf...
de technieker kan het ook niet begrijpen....
maar ik zit hier natuurlijk wel...
verplaatst naar bestaand topic.
Gelieve feedback over een onopgelost probleem in de betreffende topic te posten, anders wordt het te onoverzichtelijk
ik ben nog steeds aant zoeken wat de reden is waarom ik maar tegen 7 mbits kan downloaden....
fritz syncro op 30/6 en scarlet is ten einde raad en zegt dat ik moet kunnen downloaden tegen 30/6
ken helaas niemand met een scarlet internet verbinding anders kon ik eens testen met zijn login en paswoord of ik ook maar 7 krijg...
want volgens mij zit er gewoon een cap op mijn verbinding...
scarlet heeft allesinds het opgegeven met zoeken.... er is een technieker langs geweest en die heeft een andere bbox 2 komen installeren...
het resultaat is dat ik nog steeds met die nieuwe modem tegen 7 mbits surf...
de technieker kan het ook niet begrijpen....
maar ik zit hier natuurlijk wel...
verplaatst naar bestaand topic.
Gelieve feedback over een onopgelost probleem in de betreffende topic te posten, anders wordt het te onoverzichtelijk
- Devilzown
- Elite Poster
- Berichten: 1247
- Lid geworden op: 10 sep 2007, 19:37
- Locatie: Antwerpen
- Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
- Bedankt: 59 keer
Die technieker had moeten proberen met testlogin (van Belgacom waar ze allemaal over beschikken), andere modem. Indien niet opgelost moeten ze Belgacom laten komen om verdere testen te laten doen.
Ne keer terug bellen dus.
Ne keer terug bellen dus.
-
- Premium Member
- Berichten: 677
- Lid geworden op: 09 jul 2010, 11:06
- Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
- Bedankt: 7 keer
Hallo,
Ik heb scarlet al 50 keer gebeld die zeggen dat het moet werken en willen geen technieker sturen...
verder had die technieker ni echt zin voor testen te doen...
als ik woensdag geen oplossing heb verander ik naar belgacom zelf....
ik ben echt al uren kwijt met bellen naar Scarlet om dan enkel maar iemand aan de lijn te krijgen die er niks van begrijpt
is dit call center in NL ofzo?
blijkbaar is er daar niemand die iets of wat kennis heeft van wat ze verkopen/support voor geven...
Ik heb scarlet al 50 keer gebeld die zeggen dat het moet werken en willen geen technieker sturen...
verder had die technieker ni echt zin voor testen te doen...
als ik woensdag geen oplossing heb verander ik naar belgacom zelf....
ik ben echt al uren kwijt met bellen naar Scarlet om dan enkel maar iemand aan de lijn te krijgen die er niks van begrijpt
is dit call center in NL ofzo?
blijkbaar is er daar niemand die iets of wat kennis heeft van wat ze verkopen/support voor geven...
- Devilzown
- Elite Poster
- Berichten: 1247
- Lid geworden op: 10 sep 2007, 19:37
- Locatie: Antwerpen
- Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
- Bedankt: 59 keer
Mja, dan zoeken ze het zelf
Je kan proberen zeggen dat je de zaak opzegt als ze je niet in contact stellen met 2ndline.
Die mannen zijn bekwaam. First line is dramatisch (maar ja dat is overal zo).

Je kan proberen zeggen dat je de zaak opzegt als ze je niet in contact stellen met 2ndline.
Die mannen zijn bekwaam. First line is dramatisch (maar ja dat is overal zo).
-
- Premium Member
- Berichten: 677
- Lid geworden op: 09 jul 2010, 11:06
- Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
- Bedankt: 7 keer
ze controleren mijn lijn,en zien dan dat ik syncro op 30/6 en dan denken ze alles is in orde....