Sagem slechte Wi-Fi

Zit je met opmerkingen en een paar vragen over Scarlet of in verband met het vroegere SurfADSL, Tiscali of dxADSL? Post ze dan hier maar.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
barbapapa
Starter
Starter
Berichten: 19
Lid geworden op: 20 apr 2009, 13:19
Locatie: Genk

Afbeelding

Da's dus wat ik haal op het tweede verdiep met Scarlet VDSL2, Sagem box staat op het eerste.
Gewoon surfen en downloaden valt nog te doen, maar als ik iets wil streamen via Smart TV ofzo is onbegonnen werk. Ook regelmatig dat het signaal gewoon wegvalt, al is dit beter sinds ik op kanaal 12 zit ipv 1.

Beste opties om dit te verbeteren? Heb al gelezen over een repeater of signaal versterker, maar zoveel weet ik er ook niet van, dus duidelijke suggesties zijn zeer welkom.
krisken
Moderator
Moderator
Berichten: 19634
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

Streaming via WiFi is altijd een ramp, zeker in het 2.4GHz spectrum. Je zou - als je draadloze apparatuur dit ondersteund - WiFi apparatuur op 5GHz kunnen overwegen, ofwel een kabel (of powerplugs).

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
qless
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1584
Lid geworden op: 13 dec 2002, 11:44
Locatie: Lokeren
Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
Bedankt: 127 keer
Contacteer:

De sagem heeft enkel g, dus max snelheid is 22 mbps. Zou je gaan werken met repeaters halveert dat ( dus slechter dan je nu haalt ), je zou beter een kabel trekken, of een N wifi kopen( mits je pc/laptop dat aankan)

[Afbeelding Post made via mobile device ]

[Afbeelding Post made via mobile device ]
Gebruikersavatar
Petervanakelyen
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1614
Lid geworden op: 30 dec 2009, 22:36
Locatie: Antwerpen
Uitgedeelde bedankjes: 98 keer
Bedankt: 169 keer

Die snelheden zijn nog niet eens zo slecht, ik hou de verdieping erboven niet eens signaal over :)
Gebruikersavatar
barbapapa
Starter
Starter
Berichten: 19
Lid geworden op: 20 apr 2009, 13:19
Locatie: Genk

krisken schreef:Streaming via WiFi is altijd een ramp, zeker in het 2.4GHz spectrum. Je zou - als je draadloze apparatuur dit ondersteund - WiFi apparatuur op 5GHz kunnen overwegen, ofwel een kabel (of powerplugs).


Hiervoor zat ik in een appartement, waar ik dus niet ver van de modem zat. Toen werkte het wel heel vlot... Beetje aanpassen nu terug. :/
DIBO
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 839
Lid geworden op: 28 mar 2009, 22:21
Uitgedeelde bedankjes: 177 keer
Bedankt: 88 keer

Heb je al eens gekeken met inSSIDer of er nog wat kanaal bewegingsruimte is. Tenzij je in een wifi oerwoud woont, want dan is er geen beginnen aan, zeker niet met de zwakke Sagem wifi....
Gebruikersavatar
barbapapa
Starter
Starter
Berichten: 19
Lid geworden op: 20 apr 2009, 13:19
Locatie: Genk

krisken schreef:Streaming via WiFi is altijd een ramp, zeker in het 2.4GHz spectrum. Je zou - als je draadloze apparatuur dit ondersteund - WiFi apparatuur op 5GHz kunnen overwegen, ofwel een kabel (of powerplugs).


Met een powerline-adapter:
Afbeelding

thanks! :)
biekini
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 25
Lid geworden op: 18 apr 2006, 16:25

Nog een speedtestje VDSL2 :twisted: :evil: :cry: :oops:

Afbeelding

om 19h10'

OM VAN TE HUILEN :-( :eek: :oops: :cry:

De Sagem modem zal ik eventjes binnenkort naar Zaventem brengen.....
DIBO
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 839
Lid geworden op: 28 mar 2009, 22:21
Uitgedeelde bedankjes: 177 keer
Bedankt: 88 keer

De upload ligt wel laag in verhouding met de download in jouw wifi speedtest.
Bij onderstaande wifi test, blijft upload goed in verhouding tot dl, zelfs nu even beter dan de bekabelde test in mijn onderschrift.
via Sagem wifi, op kleine 10m afstand met betonnen vloer en nog wat baksteen muren ertussen:
Afbeelding
Een oude SMC wifi router in vergelijkbare omstandigheden
Afbeelding

Maar wifi heeft altijd wel ergens zijn (afstands)grenzen. En dat je met een Sagem minder Wifi bereik hebt dan bvb. een Fritzbox, da's evident.

En....Scarlet ga je niet meer in Zaventem vinden, zijn al een tijdje verhuisd naar BGC gebouwen.....
jackho
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4309
Lid geworden op: 05 jun 2011, 21:00
Uitgedeelde bedankjes: 101 keer
Bedankt: 277 keer

als ik op 15 m zit met bakstenen muur ertussen dan is mijn wifi van de sagem nog altijd ok (RSSI -65 )
biekini
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 25
Lid geworden op: 18 apr 2006, 16:25

De SAGEM komen ze maandagvoormiddag (!) vervangen :banana: ... Als dat nog zo'n prutsding is, ga ik hem gratis in Brussel inleveren... Dan is het EXIT Scarlet...

Mijn zus zit bij Belgacom, daar hebben ze de SAGEMs vervangen wegens "voorbijgestreefd"... Bij SCARLET houden ze die prullaria nog in omloop. Is het soms de "Belgacom 'refurbished' :? :-( voorraad" die ze bij SCARLET aan de man moeten brengen :???:


!Verbetering: De afspraak hadden ze bij Scarlet op vorige woensdag geboekt :eek: :evil: :twisted: :nono: ...
Laatst gewijzigd door biekini op 22 apr 2013, 16:36, 1 keer totaal gewijzigd.
DIBO
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 839
Lid geworden op: 28 mar 2009, 22:21
Uitgedeelde bedankjes: 177 keer
Bedankt: 88 keer

Wel hou ons op de hoogte of de modem wissel de oplossing was....
biekini schreef:Dan is het EXIT Scarlet...
en dan ga je naar Telenet??? Want alle VDSL aanbieders = zelfde modem (op de verpakking na)....
biekini
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 25
Lid geworden op: 18 apr 2006, 16:25

Ervaring met de volgende providers:
1. Skynet
2. TELENET
3. ADSL2shit
4. EDPnet
5. Scarlet ADSL -->VDSL2 (problemen met telefoon en internet)
lijn laten testen door Belgacom: die vonden geen problemen
dus bleef de modem over...
driesve
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1613
Lid geworden op: 05 mei 2008, 12:32
Locatie: Antwerpen
Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
Bedankt: 85 keer

biekini schreef:5. Scarlet ADSL -->VDSL2 (problemen met telefoon en internet)

Heb je nu ook problemen met je telefoon? Of enkel met je wifi-snelheid?

Als je enkele problemen hebt met je snelheid van je draadloos internet, dan vrees ik dat een nieuwe modem niet veel zal helpen. De 2.4GHz-band zit op veel plaatsen overvol, waardoor je hetzelfde probleem zult hebben met een nieuwe modem. Een extra (krachtig) accesspoint kan in veel gevallen een oplossing bieden.

Als je problemen hebt met je internetsnelheid (draadloos & bedraad), dan moet je eerst eens kijken naar de waarden van je lijn. Dit kan je doen met de VDSL-tool of door de pagina van je modem te bekijken (http://192.168.1.1). Als er geen problemen op je lijn zijn, dan kan het nog de modem zijn.

Als je ook nog problemen hebt met telefonie, dan is de kans groot dat een nieuwe modem de oplossing kan bieden. De Sagem heeft soms last van een falende RJ11-poort waardoor telefonie af en toe niet werkt. Dit heb ik zelf ook al ondervonden.


Ik hoop in ieder geval voor jou dat het opgelost geraakt. Als je nog problemen ondervindt, na het bezoek van een technieker, dan raad ik je aan om je probleem hier uitvoerig te beschrijven. Een (abrupte) providerwissel lost niet noodzakelijk je problemen op.
Gebruikersavatar
Devilzown
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1247
Lid geworden op: 10 sep 2007, 19:37
Locatie: Antwerpen
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 59 keer

biekini schreef:De SAGEM komen ze maandag voormiddag vervangen :banana: ... Als dat nog zo'n prutsding is, ga ik hem gratis in Brussel inleveren... Dan is het EXIT Scarlet...

Mijn zus zit bij Belgacom, daar hebben ze de SAGEMs vervangen wegens "voorbijgestreefd"... Bij SCARLET houden ze die prullaria nog in omloop. Is het soms de "Belgacom 'refurbished' :? :-( voorraad" die ze bij SCARLET aan de man moeten brengen :???:


De binnenkant van een sagem & een bbox zijn grotendeels om niet te zeggen volledig hetzelfde.
Het is de enige modem die Belgacom toelaat, die bbox2 is gewoon branded.
niceguy
Starter
Starter
Berichten: 22
Lid geworden op: 30 mar 2010, 10:18
Bedankt: 4 keer

Die Sagem is inderdaad een waardeloos product opgedrongen door Belgacom.
Ik zit bij Edpnet en heb deze configuratie:
Aan de Sagem hangt de Asus RT-AC66U 802.11ac dual-band als router, die een krachtig signaal geeft in de 5 Ghz frequentie. (Ontvang hier op 4de verdieping ook een 20-tal 2,4 Ghz signalen en Telenet Homespot rommel)
In de woonkamer (20m verder) staat de Linksys WUMC710 wireless bridge met 4 Gigabit-netwerkaansluitingen. (1 kabel rechtstreeks naar de HTPC, 1 naar de Panasonic TV).
HTPC is een Zotac ND11 met Windows 7 en XMBC
Ik stream zonder problemen HD content vanaf mijn NAS server of via internet (Hulu, Netflix of Slingbox HD)
Gebruikersavatar
Petervanakelyen
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1614
Lid geworden op: 30 dec 2009, 22:36
Locatie: Antwerpen
Uitgedeelde bedankjes: 98 keer
Bedankt: 169 keer

biekini schreef:De SAGEM komen ze maandag voormiddag vervangen :banana: ... Als dat nog zo'n prutsding is, ga ik hem gratis in Brussel inleveren... Dan is het EXIT Scarlet...

Mijn zus zit bij Belgacom, daar hebben ze de SAGEMs vervangen wegens "voorbijgestreefd"... Bij SCARLET houden ze die prullaria nog in omloop. Is het soms de "Belgacom 'refurbished' :? :-( voorraad" die ze bij SCARLET aan de man moeten brengen :???:


Bij Belgacom heeft men die Sagem's ook nog niet vervangen, de bbox2 ziet er dan misschien anders uit, maar is intern exact hetzelfde ;)
biekini
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 25
Lid geworden op: 18 apr 2006, 16:25

Mijn zus had ook problemen met haar SAGEMmetje. Dus is een Belgacom kloon dat toestel komen vervangen door een Bbox en die beweerde dat dit ding "nieuwer" was dan de SAGEM. Mijn zus zal "heel blij" :-D zijn te horen, dat het bijna identieke toestellen zijn :eek: :lol: 8) ... op de buitenkant na :-) :wink:
Laatst gewijzigd door biekini op 18 apr 2013, 17:48, 1 keer totaal gewijzigd.
krisken
Moderator
Moderator
Berichten: 19634
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

Toestellen zijn beiden identiek, alleen een ander plastiekske er rond :)

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
DIBO
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 839
Lid geworden op: 28 mar 2009, 22:21
Uitgedeelde bedankjes: 177 keer
Bedankt: 88 keer

biekini schreef:Dus is een Belgacom kloon dat toestel komen vervangen
aha, het zijn dus niet alleen identieke camionetjes die BGC uitstuurt, ook de techniekers erin, zijn klonen. Djezus, de wetenschap staat niet stil :-D
biekini
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 25
Lid geworden op: 18 apr 2006, 16:25

Maandagmiddag, ik heb niemand van Scarlet gezien. Ik ben die modem grondig beu.... Soms doet hij normaal, een beetje later downloadt hij torrents tegen maximum 100kbps en dan een poosje later valt de download helemaal stil... Een beetje later starten de downloads weer.... om even later weer stil te vallen... Een straatje zonder einde....
Telefoneren gaat bijzonder moeilijk met Telenet telefoonnummers, soms is er verbinding maar geen klank, soms een bezettoon zonder dat men aan de andere kant van de lijn aan het bellen is...
Met ADSL2 en Scarlet heb ik nooit problemen gehad. Wel gebruikte ik toen een zelf gekochte modem... Deze modem maakt me ziek.... Als ze me een nieuwe SAGEM aanbieden, vrees ik dat ik zo'n onding niet meer ga accepteren.... BBox2? nagenoeg zelfde modem????

Wat nu??

een nieuw testje:
http://www.speedtest.net/result/2661885886.png

Effen naar Scarlet gebeld (0800 nummer) vandaar doorverwezen naar een 02-nummer en tenslotte naar 03-nummer (technische dienst) :bang: . De afspraak voor vandaag hadden ze geboekt op vorige woensdag(???) :? :???: :x : dat is dezelfde dag dat ik mijn klacht had ingediend :evil: :twisted: ... Volgende afspraak nu donderdag 12.30-17.30 en afwachten :nono: :| :-( ....

een nieuw testje:
http://www.speedtest.net/result/2662196394.png

Merkwaardig.... Als je al die speedtestjes vergelijkt.... :eek:
biekini
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 25
Lid geworden op: 18 apr 2006, 16:25

De Scarlet-Belgacom-technieker heeft een nieuw SAGEMmetje gebracht.... Dus een speedtestje gedaan en het resultaat is zeer zeer zeer zeer zeer zeer zeer zeer zeer zeer zeer mager te noemen.... :-( :? :cry:

http://www.speedtest.net/result/2668861529.png

De Belgacom glasvezel ligt hier vlak voor de deur, maar de Scarlet trafiek loopt eerst via de oude Belgacom (telefoon)lijn om pas na 500m over te gaan in de glasvezel lijn. Daaraan zijn deze lage waarden te wijten... Verbetering hoef ik niet te verwachten.... :-( :?

Indien iemand een oplossingetje weet... Ik denk niet dat ik het nog lang bij Scarlet ga trekken...
axs
Moderator
Moderator
Berichten: 2548
Lid geworden op: 18 dec 2010, 11:56
Uitgedeelde bedankjes: 445 keer
Bedankt: 215 keer

Snelheden van +/- 20Mbps over Wifi zijn toch normaal? Of wat zie ik over het hoofd?
En je zegt dat je +/- 500m kabellengte hebt tot aan de ROP, dus dat lijkt me overeen te komen met een 20/2 profiel.
krisken
Moderator
Moderator
Berichten: 19634
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

20mbit over wifi is erg deftig eigenlijk hoor.
Als je torrents download en je modem laat het afweten is dit wss omdat hij de "load" niet aankan (lees : het routeren).
Enige dat je kan doen is een externe router kopen. Echter kan je daar tegen exact dezelfde problemen aanlopen.
Zie ook viewtopic.php?f=57&t=37570

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
biekini
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 25
Lid geworden op: 18 apr 2006, 16:25

Laatst gewijzigd door biekini op 01 mei 2013, 00:39, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Petervanakelyen
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1614
Lid geworden op: 30 dec 2009, 22:36
Locatie: Antwerpen
Uitgedeelde bedankjes: 98 keer
Bedankt: 169 keer

Maar waarom blijf je klagen? Je snelheden over 802.11g zijn prima. Veel meer dan wat je nu haalt ga je draadloos niet halen met die Sagem.
Download eens de VDSL2tool en kijk op welk profiel je zit. Afhankelijk daarvan kan je bekijken of het zin heeft om te upgraden naar een Wireless-N router of Access Point. Een TP-Link WR1043ND heb je inmiddels al voor €44.
bambipower
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2786
Lid geworden op: 04 sep 2004, 19:37
Locatie: Antwerpen... naast de parking
Uitgedeelde bedankjes: 526 keer
Bedankt: 248 keer

Heb ook sinds deze week scarlet.... Via mijn fonera wifi N router haal ik mooie snelheid (over wifi):
http://www.speedtest.net/result/2675368994.png

Maar via mijn scarlet box (sagem) gaat het echt pover(over wifi) = http://www.speedtest.net/result/2675374072.png

Nu op zich is het zo geen probleem, dan gebruik ik mijn fonera 2.0n wel. Vind ook dat mijn scarlet modem veel warmer wordt dan vroeger mijn bbox2... alhoewel het dezelfde modems zijn (behalve omhulsel).
de koe zegt boe
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 16487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

Petervanakelyen schreef:
biekini schreef:Nieuwe modem... Speedtest....
http://www.speedtest.net/result/2675320131.png

Maar waarom blijf je klagen?

Bij sommige personen zit het klagen in de genen, en zullen ze altijd blijven klagen :-( .
Van de 25 post die deze persoon al heeft geschreven is er géén enkele positieve bij: klagen over Scarlet, klagen over EDPNet, klagen over Belgacom, klagen over Telenet, kortom atijd klagen.

Hij/zij komt hier ook geen hulp vragen, maar wil gewoon zijn/haar beklag doen ...
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Plaats reactie

Terug naar “Scarlet (SurfADSL, Tiscali, dxADSL)”