biekini schreef:5. Scarlet ADSL -->VDSL2 (problemen met telefoon en internet)
Heb je nu ook problemen met je telefoon? Of enkel met je wifi-snelheid?
Als je enkele problemen hebt met je snelheid van je
draadloos internet, dan vrees ik dat een nieuwe modem niet veel zal helpen. De 2.4GHz-band zit op veel plaatsen overvol, waardoor je hetzelfde probleem zult hebben met een nieuwe modem. Een extra (krachtig) accesspoint kan in veel gevallen een oplossing bieden.
Als je problemen hebt met je internetsnelheid (draadloos & bedraad), dan moet je eerst eens kijken naar de waarden van je lijn. Dit kan je doen met de
VDSL-tool of door de pagina van je modem te bekijken (
http://192.168.1.1). Als er geen problemen op je lijn zijn, dan kan het nog de modem zijn.
Als je ook nog problemen hebt met telefonie, dan is de kans groot dat een nieuwe modem de oplossing kan bieden. De Sagem heeft soms last van een falende RJ11-poort waardoor telefonie af en toe niet werkt. Dit heb ik zelf ook al ondervonden.
Ik hoop in ieder geval voor jou dat het opgelost geraakt. Als je nog problemen ondervindt, na het bezoek van een technieker, dan raad ik je aan om je probleem hier uitvoerig te beschrijven. Een (abrupte) providerwissel lost niet noodzakelijk je problemen op.