Sagem slechte Wi-Fi
Da's dus wat ik haal op het tweede verdiep met Scarlet VDSL2, Sagem box staat op het eerste.
Gewoon surfen en downloaden valt nog te doen, maar als ik iets wil streamen via Smart TV ofzo is onbegonnen werk. Ook regelmatig dat het signaal gewoon wegvalt, al is dit beter sinds ik op kanaal 12 zit ipv 1.
Beste opties om dit te verbeteren? Heb al gelezen over een repeater of signaal versterker, maar zoveel weet ik er ook niet van, dus duidelijke suggesties zijn zeer welkom.
-
- Moderator
- Berichten: 19634
- Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
- Twitter: kriskenbe
- Locatie: Massemen - 91WET0
- Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
- Bedankt: 1003 keer
- Contacteer:
Streaming via WiFi is altijd een ramp, zeker in het 2.4GHz spectrum. Je zou - als je draadloze apparatuur dit ondersteund - WiFi apparatuur op 5GHz kunnen overwegen, ofwel een kabel (of powerplugs).
Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
-
- Elite Poster
- Berichten: 1584
- Lid geworden op: 13 dec 2002, 11:44
- Locatie: Lokeren
- Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
- Bedankt: 127 keer
- Contacteer:
De sagem heeft enkel g, dus max snelheid is 22 mbps. Zou je gaan werken met repeaters halveert dat ( dus slechter dan je nu haalt ), je zou beter een kabel trekken, of een N wifi kopen( mits je pc/laptop dat aankan)
[ Post made via mobile device ]
[ Post made via mobile device ]
[ Post made via mobile device ]
[ Post made via mobile device ]
- Petervanakelyen
- Elite Poster
- Berichten: 1614
- Lid geworden op: 30 dec 2009, 22:36
- Locatie: Antwerpen
- Uitgedeelde bedankjes: 98 keer
- Bedankt: 169 keer
Die snelheden zijn nog niet eens zo slecht, ik hou de verdieping erboven niet eens signaal over
Hiervoor zat ik in een appartement, waar ik dus niet ver van de modem zat. Toen werkte het wel heel vlot... Beetje aanpassen nu terug. :/krisken schreef:Streaming via WiFi is altijd een ramp, zeker in het 2.4GHz spectrum. Je zou - als je draadloze apparatuur dit ondersteund - WiFi apparatuur op 5GHz kunnen overwegen, ofwel een kabel (of powerplugs).
-
- Elite Poster
- Berichten: 839
- Lid geworden op: 28 maa 2009, 22:21
- Uitgedeelde bedankjes: 177 keer
- Bedankt: 88 keer
Heb je al eens gekeken met inSSIDer of er nog wat kanaal bewegingsruimte is. Tenzij je in een wifi oerwoud woont, want dan is er geen beginnen aan, zeker niet met de zwakke Sagem wifi....
-
- Elite Poster
- Berichten: 839
- Lid geworden op: 28 maa 2009, 22:21
- Uitgedeelde bedankjes: 177 keer
- Bedankt: 88 keer
De upload ligt wel laag in verhouding met de download in jouw wifi speedtest.
Bij onderstaande wifi test, blijft upload goed in verhouding tot dl, zelfs nu even beter dan de bekabelde test in mijn onderschrift.
via Sagem wifi, op kleine 10m afstand met betonnen vloer en nog wat baksteen muren ertussen:
Een oude SMC wifi router in vergelijkbare omstandigheden
Maar wifi heeft altijd wel ergens zijn (afstands)grenzen. En dat je met een Sagem minder Wifi bereik hebt dan bvb. een Fritzbox, da's evident.
En....Scarlet ga je niet meer in Zaventem vinden, zijn al een tijdje verhuisd naar BGC gebouwen.....
Bij onderstaande wifi test, blijft upload goed in verhouding tot dl, zelfs nu even beter dan de bekabelde test in mijn onderschrift.
via Sagem wifi, op kleine 10m afstand met betonnen vloer en nog wat baksteen muren ertussen:
Een oude SMC wifi router in vergelijkbare omstandigheden
Maar wifi heeft altijd wel ergens zijn (afstands)grenzen. En dat je met een Sagem minder Wifi bereik hebt dan bvb. een Fritzbox, da's evident.
En....Scarlet ga je niet meer in Zaventem vinden, zijn al een tijdje verhuisd naar BGC gebouwen.....
De SAGEM komen ze maandagvoormiddag (!) vervangen ... Als dat nog zo'n prutsding is, ga ik hem gratis in Brussel inleveren... Dan is het EXIT Scarlet...
Mijn zus zit bij Belgacom, daar hebben ze de SAGEMs vervangen wegens "voorbijgestreefd"... Bij SCARLET houden ze die prullaria nog in omloop. Is het soms de "Belgacom 'refurbished' voorraad" die ze bij SCARLET aan de man moeten brengen
!Verbetering: De afspraak hadden ze bij Scarlet op vorige woensdag geboekt ...
Mijn zus zit bij Belgacom, daar hebben ze de SAGEMs vervangen wegens "voorbijgestreefd"... Bij SCARLET houden ze die prullaria nog in omloop. Is het soms de "Belgacom 'refurbished' voorraad" die ze bij SCARLET aan de man moeten brengen
!Verbetering: De afspraak hadden ze bij Scarlet op vorige woensdag geboekt ...
Laatst gewijzigd door biekini 22 apr 2013, 16:36, in totaal 1 gewijzigd.
-
- Elite Poster
- Berichten: 839
- Lid geworden op: 28 maa 2009, 22:21
- Uitgedeelde bedankjes: 177 keer
- Bedankt: 88 keer
Wel hou ons op de hoogte of de modem wissel de oplossing was....
en dan ga je naar Telenet??? Want alle VDSL aanbieders = zelfde modem (op de verpakking na)....biekini schreef:Dan is het EXIT Scarlet...
Ervaring met de volgende providers:
1. Skynet
2. TELENET
3. ADSL2shit
4. EDPnet
5. Scarlet ADSL -->VDSL2 (problemen met telefoon en internet)
lijn laten testen door Belgacom: die vonden geen problemen
dus bleef de modem over...
1. Skynet
2. TELENET
3. ADSL2shit
4. EDPnet
5. Scarlet ADSL -->VDSL2 (problemen met telefoon en internet)
lijn laten testen door Belgacom: die vonden geen problemen
dus bleef de modem over...
-
- Elite Poster
- Berichten: 1613
- Lid geworden op: 05 mei 2008, 12:32
- Locatie: Antwerpen
- Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
- Bedankt: 85 keer
Heb je nu ook problemen met je telefoon? Of enkel met je wifi-snelheid?biekini schreef:5. Scarlet ADSL -->VDSL2 (problemen met telefoon en internet)
Als je enkele problemen hebt met je snelheid van je draadloos internet, dan vrees ik dat een nieuwe modem niet veel zal helpen. De 2.4GHz-band zit op veel plaatsen overvol, waardoor je hetzelfde probleem zult hebben met een nieuwe modem. Een extra (krachtig) accesspoint kan in veel gevallen een oplossing bieden.
Als je problemen hebt met je internetsnelheid (draadloos & bedraad), dan moet je eerst eens kijken naar de waarden van je lijn. Dit kan je doen met de VDSL-tool of door de pagina van je modem te bekijken (http://192.168.1.1). Als er geen problemen op je lijn zijn, dan kan het nog de modem zijn.
Als je ook nog problemen hebt met telefonie, dan is de kans groot dat een nieuwe modem de oplossing kan bieden. De Sagem heeft soms last van een falende RJ11-poort waardoor telefonie af en toe niet werkt. Dit heb ik zelf ook al ondervonden.
Ik hoop in ieder geval voor jou dat het opgelost geraakt. Als je nog problemen ondervindt, na het bezoek van een technieker, dan raad ik je aan om je probleem hier uitvoerig te beschrijven. Een (abrupte) providerwissel lost niet noodzakelijk je problemen op.
- Devilzown
- Elite Poster
- Berichten: 1247
- Lid geworden op: 10 sep 2007, 19:37
- Locatie: Antwerpen
- Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
- Bedankt: 59 keer
De binnenkant van een sagem & een bbox zijn grotendeels om niet te zeggen volledig hetzelfde.biekini schreef:De SAGEM komen ze maandag voormiddag vervangen ... Als dat nog zo'n prutsding is, ga ik hem gratis in Brussel inleveren... Dan is het EXIT Scarlet...
Mijn zus zit bij Belgacom, daar hebben ze de SAGEMs vervangen wegens "voorbijgestreefd"... Bij SCARLET houden ze die prullaria nog in omloop. Is het soms de "Belgacom 'refurbished' voorraad" die ze bij SCARLET aan de man moeten brengen
Het is de enige modem die Belgacom toelaat, die bbox2 is gewoon branded.
Die Sagem is inderdaad een waardeloos product opgedrongen door Belgacom.
Ik zit bij Edpnet en heb deze configuratie:
Aan de Sagem hangt de Asus RT-AC66U 802.11ac dual-band als router, die een krachtig signaal geeft in de 5 Ghz frequentie. (Ontvang hier op 4de verdieping ook een 20-tal 2,4 Ghz signalen en Telenet Homespot rommel)
In de woonkamer (20m verder) staat de Linksys WUMC710 wireless bridge met 4 Gigabit-netwerkaansluitingen. (1 kabel rechtstreeks naar de HTPC, 1 naar de Panasonic TV).
HTPC is een Zotac ND11 met Windows 7 en XMBC
Ik stream zonder problemen HD content vanaf mijn NAS server of via internet (Hulu, Netflix of Slingbox HD)
Ik zit bij Edpnet en heb deze configuratie:
Aan de Sagem hangt de Asus RT-AC66U 802.11ac dual-band als router, die een krachtig signaal geeft in de 5 Ghz frequentie. (Ontvang hier op 4de verdieping ook een 20-tal 2,4 Ghz signalen en Telenet Homespot rommel)
In de woonkamer (20m verder) staat de Linksys WUMC710 wireless bridge met 4 Gigabit-netwerkaansluitingen. (1 kabel rechtstreeks naar de HTPC, 1 naar de Panasonic TV).
HTPC is een Zotac ND11 met Windows 7 en XMBC
Ik stream zonder problemen HD content vanaf mijn NAS server of via internet (Hulu, Netflix of Slingbox HD)
- Petervanakelyen
- Elite Poster
- Berichten: 1614
- Lid geworden op: 30 dec 2009, 22:36
- Locatie: Antwerpen
- Uitgedeelde bedankjes: 98 keer
- Bedankt: 169 keer
Bij Belgacom heeft men die Sagem's ook nog niet vervangen, de bbox2 ziet er dan misschien anders uit, maar is intern exact hetzelfdebiekini schreef:De SAGEM komen ze maandag voormiddag vervangen ... Als dat nog zo'n prutsding is, ga ik hem gratis in Brussel inleveren... Dan is het EXIT Scarlet...
Mijn zus zit bij Belgacom, daar hebben ze de SAGEMs vervangen wegens "voorbijgestreefd"... Bij SCARLET houden ze die prullaria nog in omloop. Is het soms de "Belgacom 'refurbished' voorraad" die ze bij SCARLET aan de man moeten brengen
Mijn zus had ook problemen met haar SAGEMmetje. Dus is een Belgacom kloon dat toestel komen vervangen door een Bbox en die beweerde dat dit ding "nieuwer" was dan de SAGEM. Mijn zus zal "heel blij" zijn te horen, dat het bijna identieke toestellen zijn ... op de buitenkant na
Laatst gewijzigd door biekini 18 apr 2013, 17:48, in totaal 1 gewijzigd.
-
- Moderator
- Berichten: 19634
- Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
- Twitter: kriskenbe
- Locatie: Massemen - 91WET0
- Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
- Bedankt: 1003 keer
- Contacteer:
Toestellen zijn beiden identiek, alleen een ander plastiekske er rond
Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
-
- Elite Poster
- Berichten: 839
- Lid geworden op: 28 maa 2009, 22:21
- Uitgedeelde bedankjes: 177 keer
- Bedankt: 88 keer
aha, het zijn dus niet alleen identieke camionetjes die BGC uitstuurt, ook de techniekers erin, zijn klonen. Djezus, de wetenschap staat niet stilbiekini schreef:Dus is een Belgacom kloon dat toestel komen vervangen
Maandagmiddag, ik heb niemand van Scarlet gezien. Ik ben die modem grondig beu.... Soms doet hij normaal, een beetje later downloadt hij torrents tegen maximum 100kbps en dan een poosje later valt de download helemaal stil... Een beetje later starten de downloads weer.... om even later weer stil te vallen... Een straatje zonder einde....
Telefoneren gaat bijzonder moeilijk met Telenet telefoonnummers, soms is er verbinding maar geen klank, soms een bezettoon zonder dat men aan de andere kant van de lijn aan het bellen is...
Met ADSL2 en Scarlet heb ik nooit problemen gehad. Wel gebruikte ik toen een zelf gekochte modem... Deze modem maakt me ziek.... Als ze me een nieuwe SAGEM aanbieden, vrees ik dat ik zo'n onding niet meer ga accepteren.... BBox2? nagenoeg zelfde modem????
Wat nu??
een nieuw testje:
http://www.speedtest.net/result/2661885886.png
Effen naar Scarlet gebeld (0800 nummer) vandaar doorverwezen naar een 02-nummer en tenslotte naar 03-nummer (technische dienst) . De afspraak voor vandaag hadden ze geboekt op vorige woensdag(???) : dat is dezelfde dag dat ik mijn klacht had ingediend ... Volgende afspraak nu donderdag 12.30-17.30 en afwachten ....
een nieuw testje:
http://www.speedtest.net/result/2662196394.png
Merkwaardig.... Als je al die speedtestjes vergelijkt....
Telefoneren gaat bijzonder moeilijk met Telenet telefoonnummers, soms is er verbinding maar geen klank, soms een bezettoon zonder dat men aan de andere kant van de lijn aan het bellen is...
Met ADSL2 en Scarlet heb ik nooit problemen gehad. Wel gebruikte ik toen een zelf gekochte modem... Deze modem maakt me ziek.... Als ze me een nieuwe SAGEM aanbieden, vrees ik dat ik zo'n onding niet meer ga accepteren.... BBox2? nagenoeg zelfde modem????
Wat nu??
een nieuw testje:
http://www.speedtest.net/result/2661885886.png
Effen naar Scarlet gebeld (0800 nummer) vandaar doorverwezen naar een 02-nummer en tenslotte naar 03-nummer (technische dienst) . De afspraak voor vandaag hadden ze geboekt op vorige woensdag(???) : dat is dezelfde dag dat ik mijn klacht had ingediend ... Volgende afspraak nu donderdag 12.30-17.30 en afwachten ....
een nieuw testje:
http://www.speedtest.net/result/2662196394.png
Merkwaardig.... Als je al die speedtestjes vergelijkt....
De Scarlet-Belgacom-technieker heeft een nieuw SAGEMmetje gebracht.... Dus een speedtestje gedaan en het resultaat is zeer zeer zeer zeer zeer zeer zeer zeer zeer zeer zeer mager te noemen....
http://www.speedtest.net/result/2668861529.png
De Belgacom glasvezel ligt hier vlak voor de deur, maar de Scarlet trafiek loopt eerst via de oude Belgacom (telefoon)lijn om pas na 500m over te gaan in de glasvezel lijn. Daaraan zijn deze lage waarden te wijten... Verbetering hoef ik niet te verwachten....
Indien iemand een oplossingetje weet... Ik denk niet dat ik het nog lang bij Scarlet ga trekken...
http://www.speedtest.net/result/2668861529.png
De Belgacom glasvezel ligt hier vlak voor de deur, maar de Scarlet trafiek loopt eerst via de oude Belgacom (telefoon)lijn om pas na 500m over te gaan in de glasvezel lijn. Daaraan zijn deze lage waarden te wijten... Verbetering hoef ik niet te verwachten....
Indien iemand een oplossingetje weet... Ik denk niet dat ik het nog lang bij Scarlet ga trekken...
-
- Moderator
- Berichten: 2548
- Lid geworden op: 18 dec 2010, 11:56
- Uitgedeelde bedankjes: 445 keer
- Bedankt: 215 keer
Snelheden van +/- 20Mbps over Wifi zijn toch normaal? Of wat zie ik over het hoofd?
En je zegt dat je +/- 500m kabellengte hebt tot aan de ROP, dus dat lijkt me overeen te komen met een 20/2 profiel.
En je zegt dat je +/- 500m kabellengte hebt tot aan de ROP, dus dat lijkt me overeen te komen met een 20/2 profiel.
-
- Moderator
- Berichten: 19634
- Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
- Twitter: kriskenbe
- Locatie: Massemen - 91WET0
- Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
- Bedankt: 1003 keer
- Contacteer:
20mbit over wifi is erg deftig eigenlijk hoor.
Als je torrents download en je modem laat het afweten is dit wss omdat hij de "load" niet aankan (lees : het routeren).
Enige dat je kan doen is een externe router kopen. Echter kan je daar tegen exact dezelfde problemen aanlopen.
Zie ook http://userbase.be/forum/viewtopic.php?f=57&t=37570
Als je torrents download en je modem laat het afweten is dit wss omdat hij de "load" niet aankan (lees : het routeren).
Enige dat je kan doen is een externe router kopen. Echter kan je daar tegen exact dezelfde problemen aanlopen.
Zie ook http://userbase.be/forum/viewtopic.php?f=57&t=37570
Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
Nieuwe modem... Speedtest....
http://www.speedtest.net/result/2675320131.png
http://www.speedtest.net/result/2679978606.png
http://www.speedtest.net/result/2675320131.png
http://www.speedtest.net/result/2679978606.png
Laatst gewijzigd door biekini 01 mei 2013, 00:39, in totaal 1 gewijzigd.
- Petervanakelyen
- Elite Poster
- Berichten: 1614
- Lid geworden op: 30 dec 2009, 22:36
- Locatie: Antwerpen
- Uitgedeelde bedankjes: 98 keer
- Bedankt: 169 keer
Maar waarom blijf je klagen? Je snelheden over 802.11g zijn prima. Veel meer dan wat je nu haalt ga je draadloos niet halen met die Sagem.
Download eens de VDSL2tool en kijk op welk profiel je zit. Afhankelijk daarvan kan je bekijken of het zin heeft om te upgraden naar een Wireless-N router of Access Point. Een TP-Link WR1043ND heb je inmiddels al voor €44.
Download eens de VDSL2tool en kijk op welk profiel je zit. Afhankelijk daarvan kan je bekijken of het zin heeft om te upgraden naar een Wireless-N router of Access Point. Een TP-Link WR1043ND heb je inmiddels al voor €44.
-
- Elite Poster
- Berichten: 2786
- Lid geworden op: 04 sep 2004, 19:37
- Locatie: Antwerpen... naast de parking
- Uitgedeelde bedankjes: 526 keer
- Bedankt: 248 keer
Heb ook sinds deze week scarlet.... Via mijn fonera wifi N router haal ik mooie snelheid (over wifi):
http://www.speedtest.net/result/2675368994.png
Maar via mijn scarlet box (sagem) gaat het echt pover(over wifi) = http://www.speedtest.net/result/2675374072.png
Nu op zich is het zo geen probleem, dan gebruik ik mijn fonera 2.0n wel. Vind ook dat mijn scarlet modem veel warmer wordt dan vroeger mijn bbox2... alhoewel het dezelfde modems zijn (behalve omhulsel).
http://www.speedtest.net/result/2675368994.png
Maar via mijn scarlet box (sagem) gaat het echt pover(over wifi) = http://www.speedtest.net/result/2675374072.png
Nu op zich is het zo geen probleem, dan gebruik ik mijn fonera 2.0n wel. Vind ook dat mijn scarlet modem veel warmer wordt dan vroeger mijn bbox2... alhoewel het dezelfde modems zijn (behalve omhulsel).
de koe zegt boe
-
- Moderator
- Berichten: 16487
- Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
- Locatie: Waregem
- Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
- Bedankt: 2998 keer
Bij sommige personen zit het klagen in de genen, en zullen ze altijd blijven klagen .Petervanakelyen schreef:Maar waarom blijf je klagen?biekini schreef:Nieuwe modem... Speedtest....
http://www.speedtest.net/result/2675320131.png
Van de 25 post die deze persoon al heeft geschreven is er géén enkele positieve bij: klagen over Scarlet, klagen over EDPNet, klagen over Belgacom, klagen over Telenet, kortom atijd klagen.
Hij/zij komt hier ook geen hulp vragen, maar wil gewoon zijn/haar beklag doen ...
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.