Hallo.
Mijn broer wilt online een spel spelen. Het gaat over Farming Simulator 2013. Ik heb een modem only setup (de CV6181E) en een Router (Netgear WNR1000v2).
Het probleem is dat een game joinen geen probleem is, maar een game hosten lukt niet. Het blijft eindeloos laden. Nu heb ik de poort die nodig is (10823) geopend in de router. Maar als ik een port check doe, zegt dat de poort gesloten is. Poorten die ik bv. voor een torrent nodig heb, kan ik wel open zetten. Nu dacht ik, als ik de pc eens rechtstreeks aansluit op de modem. Maar dan lukt het nog niet.
Mij lijkt het onwaarschijnlijk, maar kan een modem een poort dichthouden? Ik heb ook even de telenet site gecheckt voor welke poorten zij blokkeren, maar daar staat ook niet de 10823 geblokkeerd word. Ook heb ik in de game de poort aangepast, maar dan lukt het nog niet.
Weet iemand wat ik fout doe?
Online gamen lukt niet
-
- Deel van't meubilair
- Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
- Bedankt: 1985 keer
Moest dat de reden zijn dan zou het wel gewerkt hebben als z'n PC rechtstreeks aan de modem hing... het is dus blijkbaar iets PC gerelateerd (al heb ik ook niet meteen een idee als de Windows firewall en z'n antivirus uitstaat).Goztow schreef:Poort moet niet enkel open staan maar ook geforward worden naar je intern ip. Portforward.com .