Online gamen lukt niet

Heb je vragen of opmerkingen over deze provider via de kabel? Post dan je vragen hier.
Plaats reactie
Jeefff
Starter Plus
Starter Plus
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

Hallo.

Mijn broer wilt online een spel spelen. Het gaat over Farming Simulator 2013. Ik heb een modem only setup (de CV6181E) en een Router (Netgear WNR1000v2).

Het probleem is dat een game joinen geen probleem is, maar een game hosten lukt niet. Het blijft eindeloos laden. Nu heb ik de poort die nodig is (10823) geopend in de router. Maar als ik een port check doe, zegt dat de poort gesloten is. Poorten die ik bv. voor een torrent nodig heb, kan ik wel open zetten. Nu dacht ik, als ik de pc eens rechtstreeks aansluit op de modem. Maar dan lukt het nog niet.

Mij lijkt het onwaarschijnlijk, maar kan een modem een poort dichthouden? Ik heb ook even de telenet site gecheckt voor welke poorten zij blokkeren, maar daar staat ook niet de 10823 geblokkeerd word. Ook heb ik in de game de poort aangepast, maar dan lukt het nog niet.
Weet iemand wat ik fout doe?
MClaeys
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 377 keer
Bedankt: 343 keer

Probeer eens met je firewall en antivirus af te zetten (firewall blokkeert het spel misschien gedeeltelijk en sommige antivirussoftware heeft ook een firewall, vandaar).
Jeefff
Starter Plus
Starter Plus

Helaas, heb dit al geprobeerd, maar dit helpt niet.
Toch bedankt
Goztow
userbase crew
userbase crew
Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
Bedankt: 878 keer

Poort moet niet enkel open staan maar ook geforward worden naar je intern ip. Portforward.com .

[Afbeelding Post made via mobile device ]
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

Goztow schreef:Poort moet niet enkel open staan maar ook geforward worden naar je intern ip. Portforward.com .
Moest dat de reden zijn dan zou het wel gewerkt hebben als z'n PC rechtstreeks aan de modem hing... het is dus blijkbaar iets PC gerelateerd (al heb ik ook niet meteen een idee als de Windows firewall en z'n antivirus uitstaat).
Jeefff
Starter Plus
Starter Plus

Bij de router heb ik voor poort doorsturen en poort activeren gekozen. Maar hoe komt het, als ik een port check doe, zonder router, toch elke poort gesloten is die ik probeer?
Plaats reactie

Terug naar “Telenet (Base, Chello, UPC)”