3G problemen

Hebt u opmerkingen, klachten, steunbetuigingen voor Proximus (Belgacom)? Dan kan u deze hier kwijt.
Plaats reactie
Tricolores
Starter
Starter
Berichten: 11
Lid geworden op: 06 dec 2012, 11:14
  • Citeer
  • Citeer
  • Topic 20 laatste posts samenvatting

Allen,

Ik hoop dat ik hier iemand kan vinden die me kan helpen, want ik ben écht radeloos.

Ik zit al maanden zonder 3G op mijn smartphone...
Ik heb een gloednieuwe simkaart, ik ruilde deze onlangs op vraag van de Proximus helpdesk in. Met een SIM-kaart van het werk (eveneens Proximus) heb ik meteen 3G, maar niet met eigen SIM kaart. Het lijkt dus uitgesloten dat het aan de instellingen van het toestel ligt.
Mijn nieuwe SIM-kaart werkt ook niet in een ander toestel, dat werd ook getest.

Reeds uren heb ik gebeld met de Proximus helpdesk, maar een oplossing heb ik nog steeds niet.
Uiteindelijk ben ik gisteren gebeld door technieker die mij - opnieuw - een paar instellingen wou laten wijzigen aan mijn smartphone. Hij ging de details doorsturen per sms, maar deze heb ik nooit ontvangen.

Het ontbreekt mij aan de motiviatie om nog maar eens contact op te nemen met de Proximus helpdesk. Ik deed dit al tientallen malen, en verder dan enkele standaardvragen raakten de medewerkers helaas niet. Daarenboven loopt de wachttijd vaak erg lang op, en hebben de letterlijk tientallen oproepen uit het verleden niets opgelost.

3G is voor mij noodzakelijk, ook voor professionele doeleinden. Ik ben dan ook stilaan radeloos en overweeg een overstap... Help?

Met vriendelijke groeten,
Tricolores.
Gebruikersavatar
selder
Moderator
Moderator
Berichten: 6576
Lid geworden op: 29 jun 2005, 20:25
Locatie: Tienen
Uitgedeelde bedankjes: 112 keer
Bedankt: 763 keer
Te Koop forum
  • Citeer
  • Citeer
  • Topic 20 laatste posts samenvatting

Als het via de gewone helpdesk niet lukt, dan zou ik Eva eens aanspreken...
Fractal Design North • 13900KS • Asus ROG Ryuo III 240mm • Asus Z790-E • Z5 7800 c34 64GB RGB • nVidia RTX4090FE • Samsung 990 PRO 2TB • Asus ROG Swift PG42UQ 42” OLED 138Hz
maxxxke
Plus Member
Plus Member
Berichten: 217
Lid geworden op: 13 jul 2010, 17:08
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 14 keer
  • Citeer
  • Citeer
  • Topic 20 laatste posts samenvatting

Heeft hij gedaan, helaas reageert ze niet.
ik000ike
Pro Member
Pro Member
Berichten: 290
Lid geworden op: 17 mei 2005, 15:13
Locatie: West-Vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 17 keer
  • Citeer
  • Citeer
  • Topic 20 laatste posts samenvatting

volgens mij is je "data" verbinding geblokkeerd bij proximus , bel anders ff naar de 6000 en vraag of ze ff willen kijken of er wel degelijk een internet is geactiveerd op je gsm nr
SamSung Galaxy S7 Edge

Base

Software engineers striving to build bigger and better idiot-proof programs , and the Universe trying
to produce bigger and better idiots . So far, the Universe is winning.
conehead
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 797
Lid geworden op: 26 mei 2009, 23:36
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 22 keer
  • Citeer
  • Citeer
  • Topic 20 laatste posts samenvatting

Ik zit sinds gisteren eindelijk bij belgacom en om een mobiele verbinding op mijn gsm te krijgen dien ik dit verschillende keren te proberen .. + soms nog eens opnieuw zoeken naar het netwerk eer het werkt.
Bij geen enkele andere provider had ik dit probleem. Zal vanavond eens testen met een andere gsm maar handig is het dus niet echt ...
Tricolores
Starter
Starter
Berichten: 11
Lid geworden op: 06 dec 2012, 11:14
  • Citeer
  • Citeer
  • Topic 20 laatste posts samenvatting

ik000ike schreef:volgens mij is je "data" verbinding geblokkeerd bij proximus , bel anders ff naar de 6000 en vraag of ze ff willen kijken of er wel degelijk een internet is geactiveerd op je gsm nr
Dat heb ik al nagevraagd, is helaas wel geactiveerd! Dit is dus zeker niet het probleem.

Ik heb Eva inderdaad al aangesproken via Twitter, helaas geen reactie mogen ontvangen.
Tricolores
Starter
Starter
Berichten: 11
Lid geworden op: 06 dec 2012, 11:14
  • Citeer
  • Citeer
  • Topic 20 laatste posts samenvatting

@SvenV: Ik las je privébericht, maar kan niet antwoorden door een gebrek aan posts op dit forum, helaas.
Gebruikersavatar
MClaeys
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6048
Lid geworden op: 16 feb 2011, 22:43
Uitgedeelde bedankjes: 377 keer
Bedankt: 347 keer
  • Citeer
  • Citeer
  • Topic 20 laatste posts samenvatting

Spam even wat in het testforum, ik denk dat je 10 berichten moet hebben om PM's te kunnen sturen. Via PM op userbase reageert Eva gewoonlijk binnen de 2 werkdagen. Zeker dat de APN settings juist worden ingeladen door de sim? Het kan zijn dat hij dat bij de sim van je werk wel doet, maar dat je gewone sim deze om een of andere reden niet bevat. Kijk dus zeker de settings na voor je er vanuit gaat dat ze wel OK zullen zijn :)
Had iets gelijkaardig voor bij mijn gsm toen ik een andere sim plaatste, was wel gefixed na een reboot omdat het niet aan de sim lag.
Tricolores
Starter
Starter
Berichten: 11
Lid geworden op: 06 dec 2012, 11:14
  • Citeer
  • Citeer
  • Topic 20 laatste posts samenvatting

Waar kan ik de correcte settings vinden? :)

EDIT: "Proximus internet" is actief, de APN is ingevuld, al de rest van de instellingen is blanco. Dit lijkt correct te zijn?
Tricolores
Starter
Starter
Berichten: 11
Lid geworden op: 06 dec 2012, 11:14
  • Citeer
  • Citeer
  • Topic 20 laatste posts samenvatting

Het probleem is snel opgelost dankzij een tussenkomst van SvenV, hartelijk dank!

Ongelofelijk dat de helpdesk hier zo lang mee gesukkeld heeft!
Tim H.
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 759
Lid geworden op: 29 nov 2011, 22:31
Uitgedeelde bedankjes: 15 keer
Bedankt: 38 keer
  • Citeer
  • Citeer
  • Topic 20 laatste posts samenvatting

En de oplossing was ?
Tricolores
Starter
Starter
Berichten: 11
Lid geworden op: 06 dec 2012, 11:14
  • Citeer
  • Citeer
  • Topic 20 laatste posts samenvatting

Ze hebben mijn profiel in het systeem eens vernieuwd, er zou iets mis zijn gegaan bij het wijzigen van mijn account (iets wat ik eerder ook al aangaf bij telefonisch contact). Dit volstaat blijkbaar, ik heb weer optimale connectie.
SvenV
Member
Member
Berichten: 70
Lid geworden op: 28 aug 2009, 11:04
Locatie: Wambeek
Bedankt: 7 keer
  • Citeer
  • Citeer
  • Topic 20 laatste posts samenvatting

Het data-profiel van Tricolores was incorrect ingesteld - fout tijdens provisioning - op een van onderliggende systemen (hetgeen geconsulteerd word door het netwerk).

Een reset van zijn profiel heeft dit gecorrigeerd.
Tricolores
Starter
Starter
Berichten: 11
Lid geworden op: 06 dec 2012, 11:14
  • Citeer
  • Citeer
  • Topic 20 laatste posts samenvatting

Nogmaals dank voor uw tussenkomst, zonder jou was Proximus een klant armer geweest.
Gebruikersavatar
selder
Moderator
Moderator
Berichten: 6576
Lid geworden op: 29 jun 2005, 20:25
Locatie: Tienen
Uitgedeelde bedankjes: 112 keer
Bedankt: 763 keer
Te Koop forum
  • Citeer
  • Citeer
  • Topic 20 laatste posts samenvatting

<3 Userbase :)
Fractal Design North • 13900KS • Asus ROG Ryuo III 240mm • Asus Z790-E • Z5 7800 c34 64GB RGB • nVidia RTX4090FE • Samsung 990 PRO 2TB • Asus ROG Swift PG42UQ 42” OLED 138Hz
Gebruikersavatar
Proximus
ISP Official
ISP Official
Berichten: 333
Lid geworden op: 27 mei 2009, 15:10
Twitter: proximus
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 106 keer
  • Citeer
  • Citeer
  • Topic 20 laatste posts samenvatting

Beste,

Is het mogelijk dat ik uw oproepnummer kan bekomen zo kan ik dit even voor u nakijken. Kan u mij ook vertellen welk toestel u gebruikt?

Alvast bedankt.

Met vriendelijke groeten,
Eva
Tricolores schreef:Allen,

Ik hoop dat ik hier iemand kan vinden die me kan helpen, want ik ben écht radeloos.

Ik zit al maanden zonder 3G op mijn smartphone...
Ik heb een gloednieuwe simkaart, ik ruilde deze onlangs op vraag van de Proximus helpdesk in. Met een SIM-kaart van het werk (eveneens Proximus) heb ik meteen 3G, maar niet met eigen SIM kaart. Het lijkt dus uitgesloten dat het aan de instellingen van het toestel ligt.
Mijn nieuwe SIM-kaart werkt ook niet in een ander toestel, dat werd ook getest.

Reeds uren heb ik gebeld met de Proximus helpdesk, maar een oplossing heb ik nog steeds niet.
Uiteindelijk ben ik gisteren gebeld door technieker die mij - opnieuw - een paar instellingen wou laten wijzigen aan mijn smartphone. Hij ging de details doorsturen per sms, maar deze heb ik nooit ontvangen.

Het ontbreekt mij aan de motiviatie om nog maar eens contact op te nemen met de Proximus helpdesk. Ik deed dit al tientallen malen, en verder dan enkele standaardvragen raakten de medewerkers helaas niet. Daarenboven loopt de wachttijd vaak erg lang op, en hebben de letterlijk tientallen oproepen uit het verleden niets opgelost.

3G is voor mij noodzakelijk, ook voor professionele doeleinden. Ik ben dan ook stilaan radeloos en overweeg een overstap... Help?

Met vriendelijke groeten,
Tricolores.
Vragen over Proximus? Bezoek ons Online helpcenter.
Meer info over de medewerkers van het Proximus forum? Bezoek de webpagina.
Gebruikersavatar
FunkStar
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1537
Lid geworden op: 06 okt 2009, 18:31
Uitgedeelde bedankjes: 191 keer
Bedankt: 95 keer

Als je de TS zijn oproepnummer wil voor een vergoeding te geven zou ik zeggen gogo maar het probleem is wel degelijk opgelost m.b.v. SvenV

Eva is tegenwoordig beetje traag...
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Proximus (Belgacom, Skynet)”