3G problemen

Hebt u opmerkingen, klachten, steunbetuigingen voor Proximus (Belgacom)? Dan kan u deze hier kwijt.
Plaats reactie
Tricolores
Starter
Starter
Berichten: 11
Lid geworden op: 06 dec 2012, 11:14

Allen,

Ik hoop dat ik hier iemand kan vinden die me kan helpen, want ik ben écht radeloos.

Ik zit al maanden zonder 3G op mijn smartphone...
Ik heb een gloednieuwe simkaart, ik ruilde deze onlangs op vraag van de Proximus helpdesk in. Met een SIM-kaart van het werk (eveneens Proximus) heb ik meteen 3G, maar niet met eigen SIM kaart. Het lijkt dus uitgesloten dat het aan de instellingen van het toestel ligt.
Mijn nieuwe SIM-kaart werkt ook niet in een ander toestel, dat werd ook getest.

Reeds uren heb ik gebeld met de Proximus helpdesk, maar een oplossing heb ik nog steeds niet.
Uiteindelijk ben ik gisteren gebeld door technieker die mij - opnieuw - een paar instellingen wou laten wijzigen aan mijn smartphone. Hij ging de details doorsturen per sms, maar deze heb ik nooit ontvangen.

Het ontbreekt mij aan de motiviatie om nog maar eens contact op te nemen met de Proximus helpdesk. Ik deed dit al tientallen malen, en verder dan enkele standaardvragen raakten de medewerkers helaas niet. Daarenboven loopt de wachttijd vaak erg lang op, en hebben de letterlijk tientallen oproepen uit het verleden niets opgelost.

3G is voor mij noodzakelijk, ook voor professionele doeleinden. Ik ben dan ook stilaan radeloos en overweeg een overstap... Help?

Met vriendelijke groeten,
Tricolores.
Gebruikersavatar
selder
Moderator
Moderator
Berichten: 6305
Lid geworden op: 29 jun 2005, 20:25
Locatie: Tienen
Uitgedeelde bedankjes: 99 keer
Bedankt: 727 keer

Als het via de gewone helpdesk niet lukt, dan zou ik Eva eens aanspreken...
Ghost S1 • 8086K @5.2Ghz • Asus ROG Ryuo 240mm • Asus ROG STRIX Z390-I • Corsair Vengeance LPX 2x16GB 3200Mhz • Asus RTX2080Ti Turbo • Samsung 970 EVO 2TB • Asus ROG Swift PG258Q 240Hz • Logitech G Pro keyboard/mouse/headset
maxxxke
Plus Member
Plus Member
Berichten: 217
Lid geworden op: 13 jul 2010, 17:08
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 14 keer

Heeft hij gedaan, helaas reageert ze niet.
ik000ike
Pro Member
Pro Member
Berichten: 290
Lid geworden op: 17 mei 2005, 15:13
Locatie: West-Vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 17 keer

volgens mij is je "data" verbinding geblokkeerd bij proximus , bel anders ff naar de 6000 en vraag of ze ff willen kijken of er wel degelijk een internet is geactiveerd op je gsm nr
SamSung Galaxy S7 Edge

Base

Software engineers striving to build bigger and better idiot-proof programs , and the Universe trying
to produce bigger and better idiots . So far, the Universe is winning.
conehead
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 777
Lid geworden op: 26 mei 2009, 23:36
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 22 keer

Ik zit sinds gisteren eindelijk bij belgacom en om een mobiele verbinding op mijn gsm te krijgen dien ik dit verschillende keren te proberen .. + soms nog eens opnieuw zoeken naar het netwerk eer het werkt.
Bij geen enkele andere provider had ik dit probleem. Zal vanavond eens testen met een andere gsm maar handig is het dus niet echt ...
Tricolores
Starter
Starter
Berichten: 11
Lid geworden op: 06 dec 2012, 11:14

ik000ike schreef:volgens mij is je "data" verbinding geblokkeerd bij proximus , bel anders ff naar de 6000 en vraag of ze ff willen kijken of er wel degelijk een internet is geactiveerd op je gsm nr

Dat heb ik al nagevraagd, is helaas wel geactiveerd! Dit is dus zeker niet het probleem.

Ik heb Eva inderdaad al aangesproken via Twitter, helaas geen reactie mogen ontvangen.
Tricolores
Starter
Starter
Berichten: 11
Lid geworden op: 06 dec 2012, 11:14

@SvenV: Ik las je privébericht, maar kan niet antwoorden door een gebrek aan posts op dit forum, helaas.
MClaeys
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6018
Lid geworden op: 16 feb 2011, 22:43
Uitgedeelde bedankjes: 377 keer
Bedankt: 343 keer

Spam even wat in het testforum, ik denk dat je 10 berichten moet hebben om PM's te kunnen sturen. Via PM op userbase reageert Eva gewoonlijk binnen de 2 werkdagen. Zeker dat de APN settings juist worden ingeladen door de sim? Het kan zijn dat hij dat bij de sim van je werk wel doet, maar dat je gewone sim deze om een of andere reden niet bevat. Kijk dus zeker de settings na voor je er vanuit gaat dat ze wel OK zullen zijn :)
Had iets gelijkaardig voor bij mijn gsm toen ik een andere sim plaatste, was wel gefixed na een reboot omdat het niet aan de sim lag.
Tricolores
Starter
Starter
Berichten: 11
Lid geworden op: 06 dec 2012, 11:14

Waar kan ik de correcte settings vinden? :)

EDIT: "Proximus internet" is actief, de APN is ingevuld, al de rest van de instellingen is blanco. Dit lijkt correct te zijn?
Tricolores
Starter
Starter
Berichten: 11
Lid geworden op: 06 dec 2012, 11:14

Het probleem is snel opgelost dankzij een tussenkomst van SvenV, hartelijk dank!

Ongelofelijk dat de helpdesk hier zo lang mee gesukkeld heeft!
Tim H.
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 759
Lid geworden op: 29 nov 2011, 22:31
Uitgedeelde bedankjes: 15 keer
Bedankt: 38 keer

En de oplossing was ?
Tricolores
Starter
Starter
Berichten: 11
Lid geworden op: 06 dec 2012, 11:14

Ze hebben mijn profiel in het systeem eens vernieuwd, er zou iets mis zijn gegaan bij het wijzigen van mijn account (iets wat ik eerder ook al aangaf bij telefonisch contact). Dit volstaat blijkbaar, ik heb weer optimale connectie.
SvenV
Member
Member
Berichten: 70
Lid geworden op: 28 aug 2009, 11:04
Locatie: Wambeek
Bedankt: 7 keer

Het data-profiel van Tricolores was incorrect ingesteld - fout tijdens provisioning - op een van onderliggende systemen (hetgeen geconsulteerd word door het netwerk).

Een reset van zijn profiel heeft dit gecorrigeerd.
Tricolores
Starter
Starter
Berichten: 11
Lid geworden op: 06 dec 2012, 11:14

Nogmaals dank voor uw tussenkomst, zonder jou was Proximus een klant armer geweest.
Gebruikersavatar
selder
Moderator
Moderator
Berichten: 6305
Lid geworden op: 29 jun 2005, 20:25
Locatie: Tienen
Uitgedeelde bedankjes: 99 keer
Bedankt: 727 keer

<3 Userbase :)
Ghost S1 • 8086K @5.2Ghz • Asus ROG Ryuo 240mm • Asus ROG STRIX Z390-I • Corsair Vengeance LPX 2x16GB 3200Mhz • Asus RTX2080Ti Turbo • Samsung 970 EVO 2TB • Asus ROG Swift PG258Q 240Hz • Logitech G Pro keyboard/mouse/headset
Proximus
ISP Official
ISP Official
Berichten: 333
Lid geworden op: 27 mei 2009, 15:10
Twitter: proximus
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 106 keer
Contacteer:

Beste,

Is het mogelijk dat ik uw oproepnummer kan bekomen zo kan ik dit even voor u nakijken. Kan u mij ook vertellen welk toestel u gebruikt?

Alvast bedankt.

Met vriendelijke groeten,
Eva

Tricolores schreef:Allen,

Ik hoop dat ik hier iemand kan vinden die me kan helpen, want ik ben écht radeloos.

Ik zit al maanden zonder 3G op mijn smartphone...
Ik heb een gloednieuwe simkaart, ik ruilde deze onlangs op vraag van de Proximus helpdesk in. Met een SIM-kaart van het werk (eveneens Proximus) heb ik meteen 3G, maar niet met eigen SIM kaart. Het lijkt dus uitgesloten dat het aan de instellingen van het toestel ligt.
Mijn nieuwe SIM-kaart werkt ook niet in een ander toestel, dat werd ook getest.

Reeds uren heb ik gebeld met de Proximus helpdesk, maar een oplossing heb ik nog steeds niet.
Uiteindelijk ben ik gisteren gebeld door technieker die mij - opnieuw - een paar instellingen wou laten wijzigen aan mijn smartphone. Hij ging de details doorsturen per sms, maar deze heb ik nooit ontvangen.

Het ontbreekt mij aan de motiviatie om nog maar eens contact op te nemen met de Proximus helpdesk. Ik deed dit al tientallen malen, en verder dan enkele standaardvragen raakten de medewerkers helaas niet. Daarenboven loopt de wachttijd vaak erg lang op, en hebben de letterlijk tientallen oproepen uit het verleden niets opgelost.

3G is voor mij noodzakelijk, ook voor professionele doeleinden. Ik ben dan ook stilaan radeloos en overweeg een overstap... Help?

Met vriendelijke groeten,
Tricolores.
Vragen over Proximus? Bezoek ons Online helpcenter.
Meer info over de medewerkers van het Proximus forum? Bezoek de webpagina.
Gebruikersavatar
FunkStar
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1528
Lid geworden op: 06 okt 2009, 18:31
Uitgedeelde bedankjes: 192 keer
Bedankt: 92 keer

Als je de TS zijn oproepnummer wil voor een vergoeding te geven zou ik zeggen gogo maar het probleem is wel degelijk opgelost m.b.v. SvenV

Eva is tegenwoordig beetje traag...
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Proximus (Belgacom, Skynet)”