Allen,
Ik hoop dat ik hier iemand kan vinden die me kan helpen, want ik ben écht radeloos.
Ik zit al maanden zonder 3G op mijn smartphone...
Ik heb een gloednieuwe simkaart, ik ruilde deze onlangs op vraag van de Proximus helpdesk in. Met een SIM-kaart van het werk (eveneens Proximus) heb ik meteen 3G, maar niet met eigen SIM kaart. Het lijkt dus uitgesloten dat het aan de instellingen van het toestel ligt.
Mijn nieuwe SIM-kaart werkt ook niet in een ander toestel, dat werd ook getest.
Reeds uren heb ik gebeld met de Proximus helpdesk, maar een oplossing heb ik nog steeds niet.
Uiteindelijk ben ik gisteren gebeld door technieker die mij - opnieuw - een paar instellingen wou laten wijzigen aan mijn smartphone. Hij ging de details doorsturen per sms, maar deze heb ik nooit ontvangen.
Het ontbreekt mij aan de motiviatie om nog maar eens contact op te nemen met de Proximus helpdesk. Ik deed dit al tientallen malen, en verder dan enkele standaardvragen raakten de medewerkers helaas niet. Daarenboven loopt de wachttijd vaak erg lang op, en hebben de letterlijk tientallen oproepen uit het verleden niets opgelost.
3G is voor mij noodzakelijk, ook voor professionele doeleinden. Ik ben dan ook stilaan radeloos en overweeg een overstap... Help?
Met vriendelijke groeten,
Tricolores.
3G problemen
- selder
- Moderator
- Berichten: 6305
- Lid geworden op: 29 jun 2005, 20:25
- Locatie: Tienen
- Uitgedeelde bedankjes: 99 keer
- Bedankt: 727 keer
Als het via de gewone helpdesk niet lukt, dan zou ik Eva eens aanspreken...
Ghost S1 • 8086K @5.2Ghz • Asus ROG Ryuo 240mm • Asus ROG STRIX Z390-I • Corsair Vengeance LPX 2x16GB 3200Mhz • Asus RTX2080Ti Turbo • Samsung 970 EVO 2TB • Asus ROG Swift PG258Q 240Hz • Logitech G Pro keyboard/mouse/headset
-
- Pro Member
- Berichten: 290
- Lid geworden op: 17 mei 2005, 15:13
- Locatie: West-Vlaanderen
- Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
- Bedankt: 17 keer
volgens mij is je "data" verbinding geblokkeerd bij proximus , bel anders ff naar de 6000 en vraag of ze ff willen kijken of er wel degelijk een internet is geactiveerd op je gsm nr
SamSung Galaxy S7 Edge
Base
Software engineers striving to build bigger and better idiot-proof programs , and the Universe trying
to produce bigger and better idiots . So far, the Universe is winning.
Base
Software engineers striving to build bigger and better idiot-proof programs , and the Universe trying
to produce bigger and better idiots . So far, the Universe is winning.
-
- Elite Poster
- Berichten: 777
- Lid geworden op: 26 mei 2009, 23:36
- Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
- Bedankt: 22 keer
Ik zit sinds gisteren eindelijk bij belgacom en om een mobiele verbinding op mijn gsm te krijgen dien ik dit verschillende keren te proberen .. + soms nog eens opnieuw zoeken naar het netwerk eer het werkt.
Bij geen enkele andere provider had ik dit probleem. Zal vanavond eens testen met een andere gsm maar handig is het dus niet echt ...
Bij geen enkele andere provider had ik dit probleem. Zal vanavond eens testen met een andere gsm maar handig is het dus niet echt ...
-
- Starter
- Berichten: 11
- Lid geworden op: 06 dec 2012, 11:14
Dat heb ik al nagevraagd, is helaas wel geactiveerd! Dit is dus zeker niet het probleem.ik000ike schreef:volgens mij is je "data" verbinding geblokkeerd bij proximus , bel anders ff naar de 6000 en vraag of ze ff willen kijken of er wel degelijk een internet is geactiveerd op je gsm nr
Ik heb Eva inderdaad al aangesproken via Twitter, helaas geen reactie mogen ontvangen.
-
- Starter
- Berichten: 11
- Lid geworden op: 06 dec 2012, 11:14
@SvenV: Ik las je privébericht, maar kan niet antwoorden door een gebrek aan posts op dit forum, helaas.
-
- Elite Poster
- Berichten: 6018
- Lid geworden op: 16 feb 2011, 22:43
- Uitgedeelde bedankjes: 377 keer
- Bedankt: 343 keer
Spam even wat in het testforum, ik denk dat je 10 berichten moet hebben om PM's te kunnen sturen. Via PM op userbase reageert Eva gewoonlijk binnen de 2 werkdagen. Zeker dat de APN settings juist worden ingeladen door de sim? Het kan zijn dat hij dat bij de sim van je werk wel doet, maar dat je gewone sim deze om een of andere reden niet bevat. Kijk dus zeker de settings na voor je er vanuit gaat dat ze wel OK zullen zijn
Had iets gelijkaardig voor bij mijn gsm toen ik een andere sim plaatste, was wel gefixed na een reboot omdat het niet aan de sim lag.
Had iets gelijkaardig voor bij mijn gsm toen ik een andere sim plaatste, was wel gefixed na een reboot omdat het niet aan de sim lag.
-
- Starter
- Berichten: 11
- Lid geworden op: 06 dec 2012, 11:14
Waar kan ik de correcte settings vinden?
EDIT: "Proximus internet" is actief, de APN is ingevuld, al de rest van de instellingen is blanco. Dit lijkt correct te zijn?
EDIT: "Proximus internet" is actief, de APN is ingevuld, al de rest van de instellingen is blanco. Dit lijkt correct te zijn?
-
- Starter
- Berichten: 11
- Lid geworden op: 06 dec 2012, 11:14
Het probleem is snel opgelost dankzij een tussenkomst van SvenV, hartelijk dank!
Ongelofelijk dat de helpdesk hier zo lang mee gesukkeld heeft!
Ongelofelijk dat de helpdesk hier zo lang mee gesukkeld heeft!
-
- Starter
- Berichten: 11
- Lid geworden op: 06 dec 2012, 11:14
Ze hebben mijn profiel in het systeem eens vernieuwd, er zou iets mis zijn gegaan bij het wijzigen van mijn account (iets wat ik eerder ook al aangaf bij telefonisch contact). Dit volstaat blijkbaar, ik heb weer optimale connectie.
Het data-profiel van Tricolores was incorrect ingesteld - fout tijdens provisioning - op een van onderliggende systemen (hetgeen geconsulteerd word door het netwerk).
Een reset van zijn profiel heeft dit gecorrigeerd.
Een reset van zijn profiel heeft dit gecorrigeerd.
-
- Starter
- Berichten: 11
- Lid geworden op: 06 dec 2012, 11:14
Nogmaals dank voor uw tussenkomst, zonder jou was Proximus een klant armer geweest.
- selder
- Moderator
- Berichten: 6305
- Lid geworden op: 29 jun 2005, 20:25
- Locatie: Tienen
- Uitgedeelde bedankjes: 99 keer
- Bedankt: 727 keer
<3 Userbase
Ghost S1 • 8086K @5.2Ghz • Asus ROG Ryuo 240mm • Asus ROG STRIX Z390-I • Corsair Vengeance LPX 2x16GB 3200Mhz • Asus RTX2080Ti Turbo • Samsung 970 EVO 2TB • Asus ROG Swift PG258Q 240Hz • Logitech G Pro keyboard/mouse/headset
-
- ISP Official
- Berichten: 333
- Lid geworden op: 27 mei 2009, 15:10
- Twitter: proximus
- Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
- Bedankt: 106 keer
- Contacteer:
Beste,
Is het mogelijk dat ik uw oproepnummer kan bekomen zo kan ik dit even voor u nakijken. Kan u mij ook vertellen welk toestel u gebruikt?
Alvast bedankt.
Met vriendelijke groeten,
Eva
Is het mogelijk dat ik uw oproepnummer kan bekomen zo kan ik dit even voor u nakijken. Kan u mij ook vertellen welk toestel u gebruikt?
Alvast bedankt.
Met vriendelijke groeten,
Eva
Tricolores schreef:Allen,
Ik hoop dat ik hier iemand kan vinden die me kan helpen, want ik ben écht radeloos.
Ik zit al maanden zonder 3G op mijn smartphone...
Ik heb een gloednieuwe simkaart, ik ruilde deze onlangs op vraag van de Proximus helpdesk in. Met een SIM-kaart van het werk (eveneens Proximus) heb ik meteen 3G, maar niet met eigen SIM kaart. Het lijkt dus uitgesloten dat het aan de instellingen van het toestel ligt.
Mijn nieuwe SIM-kaart werkt ook niet in een ander toestel, dat werd ook getest.
Reeds uren heb ik gebeld met de Proximus helpdesk, maar een oplossing heb ik nog steeds niet.
Uiteindelijk ben ik gisteren gebeld door technieker die mij - opnieuw - een paar instellingen wou laten wijzigen aan mijn smartphone. Hij ging de details doorsturen per sms, maar deze heb ik nooit ontvangen.
Het ontbreekt mij aan de motiviatie om nog maar eens contact op te nemen met de Proximus helpdesk. Ik deed dit al tientallen malen, en verder dan enkele standaardvragen raakten de medewerkers helaas niet. Daarenboven loopt de wachttijd vaak erg lang op, en hebben de letterlijk tientallen oproepen uit het verleden niets opgelost.
3G is voor mij noodzakelijk, ook voor professionele doeleinden. Ik ben dan ook stilaan radeloos en overweeg een overstap... Help?
Met vriendelijke groeten,
Tricolores.
Vragen over Proximus? Bezoek ons Online helpcenter.
Meer info over de medewerkers van het Proximus forum? Bezoek de webpagina.
Meer info over de medewerkers van het Proximus forum? Bezoek de webpagina.