Upgrade van Dommel-lijn

Zit je met opmerkingen en een paar vragen over dommel / schedom? Post ze dan hier maar.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
guntherstassen
Pro Member
Pro Member
Berichten: 311
Lid geworden op: 09 feb 2011, 20:16
Locatie: Sint-Truiden
Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
Bedankt: 27 keer
Contacteer:

Ik heb eind december 2010 de migratie gestart van Cityconnect naar Speedconnect omwille dat ik met Cityconnect niet de volledige snelheid haal (maar 9 mbps down, te ver van de centrale). Voor VDSL2 zit de ROP op 150 meter.

Ik ben nu al 1 maand aan het wachten voor de omschakeling... Elke keer hetzelfde liedje : Vrijdag krijg je een activatiedatum.. elke week opnieuw... :bang:

Zijn hier ook al mensen die een upgrade/verandering van hun Dommellijn hebben gedaan/aangevraagd en zoveel problemen hebben met de omschakeling?

Al meer dan 3 jaar dommelklant en nog nooit problemen gehad... Nu beginnen precies de problemen..... :x :!:
Hebben ze geen geld meer omdat ze nu die jaarbetaling promoten om zo veel mogelijk cash flow te krijgen en hebben ze een achterstand bij Belgacom met betalingen zodat ze niet meer in de centrales van Belgacom mogen voor zelf hun verandering te doen/door te geven????? :???: :???: :???:
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Berichten: 7819
Lid geworden op: 10 mei 2007, 16:33
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

Als je al zo lang aan het lijntje gehouden wordt, moet je het misschien eens proberen bij een andere provider, zoals EDPnet of Scarlet.
Gebruikersavatar
guntherstassen
Pro Member
Pro Member
Berichten: 311
Lid geworden op: 09 feb 2011, 20:16
Locatie: Sint-Truiden
Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
Bedankt: 27 keer
Contacteer:

Ik heb ondertussen al de "Ombudsdienst voor Telecommunicatie" ingeschakeld voor dit probleem.
Diensten aanbieden die ze zelf niet kunnen leveren.. Dommel heeft nu 1 maand te tijd om te reageren... Ben benieuwd. Voornaamste ik wel dat ik niet zonder internet zit....

Ik moet een fix-ipadres hebben en Dommel is de enigste die dat heeft op VDSL2 (zonder naar een duur business abonnement over te schakelen)
orkidea
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 32
Lid geworden op: 10 feb 2011, 13:48

Hier ook het zelfde liedje maar dan wel met mijn verhuis
Al jaren klant bij dommel en eind vorig jaar verhuis aangevraagd.
Nog steeds geen datum gekregen, dus geen internet.
Elke dag bel ik maar men doet gewoon niks. Ik krijg zelfs geen blijk van medeleven.
Heb hun een aangetekend schrijven gestuurd want telefonisch geraak ik geen meter verder.
Helaas heb ik betaald tot mei 2011, anders was ik er weg!
DjoeNtje
Starter
Starter
Berichten: 3
Lid geworden op: 15 feb 2011, 01:17

Vorige week overschakeling gevraagd van "netconnect" naar "speedconnect" hopelijk verloopt alles vlot.
Ze gaven me wel een wachttijd van 3 weken voor er iemand zou langskomen. :/
Dajump
Member
Member
Berichten: 59
Lid geworden op: 05 sep 2005, 13:50
Locatie: Bilzen
Bedankt: 1 keer

DjoeNtje schreef:Vorige week overschakeling gevraagd van "netconnect" naar "speedconnect" hopelijk verloopt alles vlot.
Ze gaven me wel een wachttijd van 3 weken voor er iemand zou langskomen. :/


Ik dacht ook nadat ik 2 keer miserie gehad heb met verhuis en + 5 jaar klant te zijn dat ze eindelijk goede service konden aanbieden. Blijkbaar is er nog niet veel verbeterd. Ik ben al sinds 17 januari aan het wachten op mijn speedconnect verhuis, al verschillende malen gebeld en al een case gelogd. Niet te doen. :bang: Op de aanvraag stond 5 tot 10 werkdagen. Zit Belgacom in dit geval tegen bij de omschakeling of doen zij moeilijk/niks.
orkidea
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 32
Lid geworden op: 10 feb 2011, 13:48

volgens mij ligt het probleem totaal niet bij belgacom
zij maken geen onderscheid in hun klanten
dommel is ook een klant van belgacom
de SLA zou een 8 werkdagen zijn om een belgacom technieker te sturen

Wees gerust, het loopt grandioos mis bij dommel. Ik wacht al meer dan 3 maanden op mijn verhuis! :evil:
Anvar
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 25
Lid geworden op: 10 mei 2009, 12:31

BGC zit er wel voor iets tussen maar niet zoveel. Dommel moet gewoon een degelijk overzicht houden van hun verhuis tickets en als deze niet direct door BGC behandeld worden nog even opnieuw aanvragen maar dat doen ze niet. Met als resultaat dat de BETALENDE klant ettelijke weken tot maanden moet wachten.

Ik zou binnen een maand of 3 ook verhuizen en ben al aan het denken om binnenkort men ticket te laten aanmaken, langs een kant wel triestig dat het zo moet verlopen. Maar als het deze keer opnieuw zo is stap ik over na BGC voor een Pro Compact lijn
Dajump
Member
Member
Berichten: 59
Lid geworden op: 05 sep 2005, 13:50
Locatie: Bilzen
Bedankt: 1 keer

orkidea schreef:volgens mij ligt het probleem totaal niet bij belgacom
zij maken geen onderscheid in hun klanten
dommel is ook een klant van belgacom
de SLA zou een 8 werkdagen zijn om een belgacom technieker te sturen

Wees gerust, het loopt grandioos mis bij dommel. Ik wacht al meer dan 3 maanden op mijn verhuis! :evil:


Dan maar weer aangetekend beginnen miljaarde :(.
Gebruikersavatar
Goztow
userbase crew
userbase crew
Berichten: 13588
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1422 keer
Bedankt: 878 keer

Moest BGC het probleem zijn, dan zouden volgens mij alle alternatieve ISP's hier last van hebben. Ik zien iet in waarom BGC opeens één bepaalde ISP zou gaan "pesten".
Bedank andere users voor nuttige posts, door op Afbeelding te klikken
Dajump
Member
Member
Berichten: 59
Lid geworden op: 05 sep 2005, 13:50
Locatie: Bilzen
Bedankt: 1 keer

Waarom is het voor dommel dan zo moeilijk de aanvraag goed te doen bij bgc? Financiële problemen?
Gebruikersavatar
guntherstassen
Pro Member
Pro Member
Berichten: 311
Lid geworden op: 09 feb 2011, 20:16
Locatie: Sint-Truiden
Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
Bedankt: 27 keer
Contacteer:

Zeer vermoedelijk geldproblemen vermits ze die jaarbetalingen aanbieden, dringend geld nodig volgens mij

[Afbeelding Post made via mobile device ]
Gebruikersavatar
guntherstassen
Pro Member
Pro Member
Berichten: 311
Lid geworden op: 09 feb 2011, 20:16
Locatie: Sint-Truiden
Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
Bedankt: 27 keer
Contacteer:

Dommel heeft eindelijk gereageerd opnhet schrijven van de ombudsman van Telecommunicatie :
De aanvraag is in behandeling! Klant heeft toch internet en facturatie wordt gedaan op huidige internetverbinding

Meer reactie geven ze dus niet aan de ombudsman na 2 maanden na aanvraag upgrade ADSL Lijn
:bang: :bang: :bang:

[Afbeelding Post made via mobile device ]
orkidea
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 32
Lid geworden op: 10 feb 2011, 13:48

Man man, wat loopt er daar toch mis bij Dommel en waarom zegt men gewoon niet wat er daar intern misloopt?
Dajump
Member
Member
Berichten: 59
Lid geworden op: 05 sep 2005, 13:50
Locatie: Bilzen
Bedankt: 1 keer

Ben ik mis of zijn hun openingstijden van de supportdesk alweer gewijzigd?
orkidea
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 32
Lid geworden op: 10 feb 2011, 13:48

ik heb een aangetekend schrijven gestuurd dat ze tot den 21e den tijd krijgen om mij aan te sluiten
Bobbe
Plus Member
Plus Member
Berichten: 114
Lid geworden op: 14 nov 2008, 01:27
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer

Persoonlijk durf ik mijn Dommel lijn gewoonweg niet upgraden naar een sneller (en ook duurder) pakket uit schrik om een periode zonder internet verbinding te zitten.
bc547
Member
Member
Berichten: 62
Lid geworden op: 22 jan 2008, 15:38
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 4 keer

guntherstassen schreef:Zijn hier ook al mensen die een upgrade/verandering van hun Dommellijn hebben gedaan/aangevraagd en zoveel problemen hebben met de omschakeling?

Al meer dan 3 jaar dommelklant en nog nooit problemen gehad... Nu beginnen precies de problemen..... :x :!:
Hebben ze geen geld meer omdat ze nu die jaarbetaling promoten om zo veel mogelijk cash flow te krijgen en hebben ze een achterstand bij Belgacom met betalingen zodat ze niet meer in de centrales van Belgacom mogen voor zelf hun verandering te doen/door te geven????? :???: :???: :???:


Hier hetzelfde probleem :-(

Heb begin januari omschakeling aangevraagd van 'cityconnect plus' naar 'speedconnect plus'. De betaling van de factuur van 99 euro en opsturen van de modem was op 2 dagen volledig in orde... dit was dus dik in orde. Helaas...sindsdien niks meer gehoord van Dommel. Ik heb zelf na vier, zes en acht weken gemaild naar de helpdesk met de vraag voor meer informatie, maar daar komt enkel een standaard antwoord op terug in de stijl van 'u hoort van ons zodra uw status gewijzigd is'. Vragen voor iets meer detail worden professioneel genegeerd.

Het zou me dus inderdaad niet verbazen als er een financieel dispuut is tussen Dommel en Belgacom waarbij Belgacom uiteindelijk nog weigert om nieuwe klanten aan te sluiten of omschakelingen te doen tot alle achterstallige betalingen gedaan zijn. Dit heeft Belgacom een paar jaar geleden ook gedaan bij E-Leven omwille van een te grote betalingsachterstand en alle andere opties waren uitgeput. Een paar maanden later is E-Leven failliet verklaard.

Nuja... mijn huidige abonnement werkt nog perfect en ik betaal per maand, dus we wachten nog maar even af :-)
Plaats reactie

Terug naar “Dommel”