eerste speedtest vdsl2
-
- Erelid
- Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
- Bedankt: 386 keer
http://userbase.be/knowledge/tutorials/ ... em-tool-13
Probeer dat eens uit te voeren en post dat de waarden die je te zien krijgt.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 472 keer
- Bedankt: 106 keer
Dat klopt uiteraard niet. Lijkt me dat er hier caching of een proxy (indien gebruikt) in meespeelt.
Feit is ook: hoe sneller uw verbinding, hoe groter de file die je moet up- en downloaden om een representatief resultaat te krijgen. En wellicht zit het daar ook snor bij speedtest.net.
Feit is ook: hoe sneller uw verbinding, hoe groter de file die je moet up- en downloaden om een representatief resultaat te krijgen. En wellicht zit het daar ook snor bij speedtest.net.
-
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
- Bedankt: 2 keer
Ik moet om deze bladzijde correct te kunnen lezen terug inloggen? .. en dan blijk ik geen account te hebben? huh?Lord Utopia schreef:http://userbase.be/knowledge/tutorials/235-download-vdsl2-modem-tool-13
BTW wat moet ik met dat launch.jnlp ding ?
Voor die applicatie te gebruiken heb je java nodig. Je kan java downloaden via volgende link http://java.com/nl/
-
- Pro Member
Ja idd maar met de laatse java revisie (javaws, java web start) ga ik vlotjes op de bek met een "invalid prxy type" .. EOS
edit:
na veel gefiedel javaws toch aan de praat gekregen onder FF
ok
line rate 25008
payload 20048
attainable 73808
payload 57488
niet snel genoeg voor 30Mb schijnbaar ..
edit:
na veel gefiedel javaws toch aan de praat gekregen onder FF
ok
line rate 25008
payload 20048
attainable 73808
payload 57488
niet snel genoeg voor 30Mb schijnbaar ..
-
- Plus Member
- Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
- Bedankt: 3 keer
-
- Plus Member
http://www.numion.com/YourSpeed3/ShowMe ... 73,612,470
bits per second (bytes per second)
Download speed: 19,051,386 (2,381,423)
Upload speed: 1,835,597 (229,450)
Surfspeed Belgium 3,217,065 (402,133)
Surfspeed Average: 1,248,153 (156,019)
Surfspeed Worldwide: 1,172,747 (146,593)
Latency: 76 milliseconds
bits per second (bytes per second)
Download speed: 19,051,386 (2,381,423)
Upload speed: 1,835,597 (229,450)
Surfspeed Belgium 3,217,065 (402,133)
Surfspeed Average: 1,248,153 (156,019)
Surfspeed Worldwide: 1,172,747 (146,593)
Latency: 76 milliseconds
-
- Plus Member
-
- Pro Member
...en uw punt is ? Dat 2,41 MB, 2,3x sneller is dan 1,05MB ? .. en als je de snelheid in Mbps wil dat je dan moet vermenigvuldigen met 8? (na 40 jaar in digitaal en netwerken zou ik toch eea moeten gezien en onthouden hebben )
maar, man die speedtest deugt nergens voor ...
.. en da's nog een trage ... .. ik heb er waar er 14+ MB staat ...
(maar een "sustained ftp download" (academic) gedurende 30 minuten geeft waarden aan tussen 2,1 en 2,26 MB ... aka ong. 18Mbps 2,34 MB bij de start ... 't kan dus nog de server zijn die niet volgt!)
maar, man die speedtest deugt nergens voor ...
.. en da's nog een trage ... .. ik heb er waar er 14+ MB staat ...
(maar een "sustained ftp download" (academic) gedurende 30 minuten geeft waarden aan tussen 2,1 en 2,26 MB ... aka ong. 18Mbps 2,34 MB bij de start ... 't kan dus nog de server zijn die niet volgt!)
heb sinds vanmorgen dat de technieker is langs geweest, VDSL2, maar sloeg een beetje tegen imo. Maar toch valt het al bij al nog wel mee, tegenover ervoor van 6 mbit down / 640 kb up, naar nu:
http://imgur.com/5UZKa.png (modemtool screenshot)
Hoe komt dat ik op 16560 payload sta? ik heb nochtans bgc intense.. heeft bgc dit misschien nog niet aangepast ? bellen naar bgc?
Mvg
http://imgur.com/5UZKa.png (modemtool screenshot)
Hoe komt dat ik op 16560 payload sta? ik heb nochtans bgc intense.. heeft bgc dit misschien nog niet aangepast ? bellen naar bgc?
Mvg
Laatst gewijzigd door DoubleD 25 maa 2010, 13:50, in totaal 1 gewijzigd.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 472 keer
- Bedankt: 106 keer
Al wat je te snel had, zal je nu te traag krijgen hé.
Heb je al eens een betrouwbare manier getest? Bvb een file van paar 10-tallen MB's downloaden en chronometreren... Voor upload kan je ook zoiets doen, bvb naar webruimte.
De resultaten zullen in elk geval veel beter kloppen dan bij speedtest...
Met 2 connecties zal je dat niet kunnen bundelen (je kan wel load balancen, maar dit is pas interessant bij vele connecties, bvb p2p). Vergelijk het met 2 auto's die 90km/u rijden. Dat is ook niet het equivalent van 1 die 180 km/u rijd (het resultaat kan wellicht hetzelfde zijn, nl, het aantal personen die het getransporteerd heeft, maar kom...).DoubleD schreef:ach maakt niet uit, ontvang de volle 20 nog dmv een extra pppoe sessieqless schreef:Ik sta ook op 16.5, dat ligt aan de afstand/lijnkwaliteit helaas.
weet er iemand trouwens hoe ik lan & pppoe simultaan kan laten gaan?
en hoe kun je dit doen?TomG schreef: Met 2 connecties zal je dat niet kunnen bundelen (je kan wel load balancen, maar dit is pas interessant bij vele connecties, bvb p2p). Vergelijk het met 2 auto's die 90km/u rijden. Dat is ook niet het equivalent van 1 die 180 km/u rijd (het resultaat kan wellicht hetzelfde zijn, nl, het aantal personen die het getransporteerd heeft, maar kom...).
-
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
- Bedankt: 2998 keer
Met een extra PPPoE sessie gaat je VDSL2 profiel niet veranderen hoor ...DoubleD schreef:ach maakt niet uit, ontvang de volle 20 nog dmv een extra pppoe sessieqless schreef:Ik sta ook op 16.5, dat ligt aan de afstand/lijnkwaliteit helaas.
De beschikbare snelheid (in jouw geval 16.5) zal gewoon tussen die 2 sessie verdeeld worden.
Je kan wel eens bij BGC navragen waarom je op een 16.5 profiel zit. Jouw lijnwaarden suggereren dat je een 20 mbps profiel aankan ...
Philippe.
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Als ik simultaan een speedtest doe, en ik ben op het internet verbonden via lan & extra pppoe via windows, ontvang ik per speedtest +/- 10 mbit.philippe.deleye schreef:Met een extra PPPoE sessie gaat je VDSL2 profiel niet veranderen hoor ...DoubleD schreef:ach maakt niet uit, ontvang de volle 20 nog dmv een extra pppoe sessieqless schreef:Ik sta ook op 16.5, dat ligt aan de afstand/lijnkwaliteit helaas.
De beschikbare snelheid (in jouw geval 16.5) zal gewoon tussen die 2 sessie verdeeld worden.
Je kan wel eens bij BGC navragen waarom je op een 16.5 profiel zit. Jouw lijnwaarden suggereren dat je een 20 mbps profiel aankan ...
Philippe.
kan natuurlijk wel onaccuraat zijn.. zal anders wel eens 2 bin files (van zo speedtest) tegelijk downloaden en eens checken.
-
- Moderator
Je begrijpt zelf wel dat het fysisch onmogelijk is om gelijktijdig +/- 10 mbit download te hebben op 2 PC's, als je VDSL modem op max 16.5 mbit synchroniseert.DoubleD schreef: Als ik simultaan een speedtest doe, en ik ben op het internet verbonden via lan & extra pppoe via windows, ontvang ik per speedtest +/- 10 mbit.
kan natuurlijk wel onaccuraat zijn.. zal anders wel eens 2 bin files (van zo speedtest) tegelijk downloaden en eens checken
Die speedtests duren niet lang genoeg om dat accuraat te meten, en ze zijn nooit 100% gelijktijdig: op de ene PC duurt het iets langer dan op de andere, intussen heeft de ene PC gedurende een fractie van de test de volle snelheid gekregen, waardoor het resultaat beinvloed wordt.
Philippe.
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Ah ja, das wel de feit, nog niet bij nagedacht
Maar heb wel begrepen als bgc de sync snelheid verhoogt naar 30 mbit, dat de klanten die eigenlijk 20 down hebben, maar op 16 mbps profiel staan, ook een payload zullen krijgen van 20 mbps ?
Maar heb wel begrepen als bgc de sync snelheid verhoogt naar 30 mbit, dat de klanten die eigenlijk 20 down hebben, maar op 16 mbps profiel staan, ook een payload zullen krijgen van 20 mbps ?
-
- Moderator
Ik begrijp je vraag niet: als BGC de snelheid verhoogt naar 30mbit, dan krijg je een payload van 30 mbps ....DoubleD schreef:Maar heb wel begrepen als bgc de sync snelheid verhoogt naar 30 mbit, dat de klanten die eigenlijk 20 down hebben, maar op 16 mbps profiel staan, ook een payload zullen krijgen van 20 mbps ?
De max. snelheid van je PPPoE verbinding zal echter 20 mpbs blijven.
Als je dan 2 PPPoE sessies draait, zal je waarschijnlijk de snelheid verdelen, met andere woorden, per sessie zal je dan gemiddeld 15 mbps krijgen (of in het uiterste geval: een sessie van 20 mpbs en een sessie van 10 mbps)
Philippe.
- xenne
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 685 keer
- Bedankt: 141 keer
wat ik me afvraag....
voor de mensen met Belgacom TV - zijn de speedtest resultaten afhankelijk van of er tv(s) en/of decoder(s) aanstaan?
voor de mensen met Belgacom TV - zijn de speedtest resultaten afhankelijk van of er tv(s) en/of decoder(s) aanstaan?
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 63 keer
- Bedankt: 88 keer
Mensen met een 16.5 profiel blijven op dat profiel staan. De reden hiervoor is de verzwakking en de afstand tot de rop. Dit verandert niet door de sync rate naar 30 te brengen.DoubleD schreef:Maar heb wel begrepen als bgc de sync snelheid verhoogt naar 30 mbit, dat de klanten die eigenlijk 20 down hebben, maar op 16 mbps profiel staan, ook een payload zullen krijgen van 20 mbps ?
Natuurlijk zijn de speedtest resultaten afhankelijk daar van. 3 Mb voor een sd stream en 9 Mb voor een hd stream. Dit gaat af van de 20.xenne schreef:wat ik me afvraag....
- xenne
- Elite Poster
oké, bedankt voor de info. dit leek me ook logisch.redman schreef:Natuurlijk zijn de speedtest resultaten afhankelijk daar van. 3 Mb voor een sd stream en 9 Mb voor een hd stream. Dit gaat af van de 20.
maar dan dit bijkomend vraagje - als de tv niet opstaat maar de decoder wél, verbruikt hij dan ook datastream?
indien ja, is het mogelijk de decoder compleet af te zetten? of is het de bedoeling dat die decoder de hele tijd blijft opstaan om evt. updates te ontvangen?
-
- Elite Poster
Het beste is de decoder met de soft power off knop van de afstandsbediening uit te zetten. Ofwel de knop op de decoder. Dan zijn er geen streams maar worden wel de updates gedaan. Tenzij je iets geprogrammeerd hebt om op te nemen. Dan gaat de decoder terug automatisch aan.xenne schreef:oké, bedankt voor de info. dit leek me ook logisch.redman schreef:Natuurlijk zijn de speedtest resultaten afhankelijk daar van. 3 Mb voor een sd stream en 9 Mb voor een hd stream. Dit gaat af van de 20.
maar dan dit bijkomend vraagje - als de tv niet opstaat maar de decoder wél, verbruikt hij dan ook datastream?
indien ja, is het mogelijk de decoder compleet af te zetten? of is het de bedoeling dat die decoder de hele tijd blijft opstaan om evt. updates te ontvangen?
- xenne
- Elite Poster
ok, dank voor de goeie raad... 't zal allemaal wel wat duidelijker worden als belgacom hier actief is over een kleine 3 weken.....redman schreef:Het beste is de decoder met de soft power off knop van de afstandsbediening uit te zetten. Ofwel de knop op de decoder. Dan zijn er geen streams maar worden wel de updates gedaan. Tenzij je iets geprogrammeerd hebt om op te nemen. Dan gaat de decoder terug automatisch aan.
wablief? meen je dat nu? FFS altijd wel iets met dsl .redman schreef:Mensen met een 16.5 profiel blijven op dat profiel staan. De reden hiervoor is de verzwakking en de afstand tot de rop. Dit verandert niet door de sync rate naar 30 te brengen.DoubleD schreef:Maar heb wel begrepen als bgc de sync snelheid verhoogt naar 30 mbit, dat de klanten die eigenlijk 20 down hebben, maar op 16 mbps profiel staan, ook een payload zullen krijgen van 20 mbps ?
Kan iemand dit comfirmeren? in het topic bij breedbands nieuws "vdsl2 naar 30 mbit" lees ik toch andere dingen.
Of heeft dit te maken ivm 8d naar 17a profiel?
Mvg
-
- Elite Poster
Het komt soms wel voor dat mensen op een 16.5 profiel gezet zijn en die meer aan kunnen. Wat de reden daarvan is weet ik niet. En ja, dan zal je een hoger profiel aankunnen. Gebruik dat vdsl2 tooltje om te testen he. Dan weet je het. Maar vele die een 16.5 profiel hebben kunnen gewoonweg niet meer aan.DoubleD schreef:wablief? meen je dat nu? FFS altijd wel iets met dsl .redman schreef:Mensen met een 16.5 profiel blijven op dat profiel staan. De reden hiervoor is de verzwakking en de afstand tot de rop. Dit verandert niet door de sync rate naar 30 te brengen.DoubleD schreef:Maar heb wel begrepen als bgc de sync snelheid verhoogt naar 30 mbit, dat de klanten die eigenlijk 20 down hebben, maar op 16 mbps profiel staan, ook een payload zullen krijgen van 20 mbps ?
Kan iemand dit comfirmeren? in het topic bij breedbands nieuws "vdsl2 naar 30 mbit" lees ik toch andere dingen.
Of heeft dit te maken ivm 8d naar 17a profiel?
Mvg
- tomw
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
- Bedankt: 10 keer
Bij het verhogen van de profielen naar 30Mbit wordt de gebruikte bandbreedte(frequentie) ook verdubbeld. Dus er kan meer data uitgewisseld worden. Ik denk dus wel dat die 16.5Mbit profiellen ook verhoogd zullen worden.
http://i.imgur.com/5UZKa.pngredman schreef: Het komt soms wel voor dat mensen op een 16.5 profiel gezet zijn en die meer aan kunnen. Wat de reden daarvan is weet ik niet. En ja, dan zal je een hoger profiel aankunnen. Gebruik dat vdsl2 tooltje om te testen he. Dan weet je het. Maar vele die een 16.5 profiel hebben kunnen gewoonweg niet meer aan.
check it out
- quistnix
- Erelid
- Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
- Bedankt: 7 keer
In jouw geval kan je zeker 20 Mb/s aan met de huidige VDSL2 frequentie banden (tot en met 8 Mhz). Bij het inschakelen van de 17 Mhz band zal je ongetwijdeld kunnen syncen op 30 Mb/sDoubleD schreef:http://i.imgur.com/5UZKa.pngredman schreef: Het komt soms wel voor dat mensen op een 16.5 profiel gezet zijn en die meer aan kunnen. Wat de reden daarvan is weet ik niet. En ja, dan zal je een hoger profiel aankunnen. Gebruik dat vdsl2 tooltje om te testen he. Dan weet je het. Maar vele die een 16.5 profiel hebben kunnen gewoonweg niet meer aan.
check it out
Dat hoor ik graag sequistnix schreef:In jouw geval kan je zeker 20 Mb/s aan met de huidige VDSL2 frequentie banden (tot en met 8 Mhz). Bij het inschakelen van de 17 Mhz band zal je ongetwijdeld kunnen syncen op 30 Mb/sDoubleD schreef:http://i.imgur.com/5UZKa.pngredman schreef: Het komt soms wel voor dat mensen op een 16.5 profiel gezet zijn en die meer aan kunnen. Wat de reden daarvan is weet ik niet. En ja, dan zal je een hoger profiel aankunnen. Gebruik dat vdsl2 tooltje om te testen he. Dan weet je het. Maar vele die een 16.5 profiel hebben kunnen gewoonweg niet meer aan.
check it out
Hopelijk gaat het niet meer te lang duren.
- alfadude
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Sinds kort heb ik ook VDSL2.
Ik sta spijtig genoeg ook op een 16.5Mbit profiel.
Tijdens de installatie door de technieker in de ROP heb ik mijn modem wel probleemloos zien syncen op 20Mbit.
Op het einde van zijn installatie heeft hij het pas teruggezet naar 16.5Mbit.
Nu is mijn vraag natuurlijk waarom aangezien mijn lijntje een attainable geeft van +80Mbit.
Kan iemand met wat achtergrondinformatie hier eens naar kijken?
Tijdens de installatie door de technieker in de ROP heb ik mijn modem wel probleemloos zien syncen op 20Mbit.
Nu is mijn vraag natuurlijk waarom aangezien mijn lijntje een attainable geeft van +80Mbit.
Errare humanum est. Perseverare diabolicum
Heb je al is gebeld naar het automatisch nummer om je terug op hoger profiel te zetten?alfadude schreef:Sinds kort heb ik ook VDSL2.
Is alles correct aangesloten?
...
- alfadude
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Dat nummer heb ik idd al eens geprobeerd.
Maar ik heb al een pm gehad van iemand die eens even ging kijken dus ik ben benieuwd.
Niet zozeer voor die 4Mbit meer maar ik ben een nieuwsgierig persoon.
Maar ik heb al een pm gehad van iemand die eens even ging kijken dus ik ben benieuwd.
Niet zozeer voor die 4Mbit meer maar ik ben een nieuwsgierig persoon.
Errare humanum est. Perseverare diabolicum