![Very Happy :-D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
![Very Happy :-D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
![Laughing :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)
![Afbeelding](http://www.speedtest.net/result/751654392.png)
Ik moet om deze bladzijde correct te kunnen lezen terug inloggen? .. en dan blijk ik geen account te hebben? huh?Lord Utopia schreef:http://userbase.be/knowledge/tutorials/235-download-vdsl2-modem-tool-13
Probeer dat eens uit te voeren en post dat de waarden die je te zien krijgt.
Al wat je te snel had, zal je nu te traag krijgen hé.
Met 2 connecties zal je dat niet kunnen bundelen (je kan wel load balancen, maar dit is pas interessant bij vele connecties, bvb p2p). Vergelijk het met 2 auto's die 90km/u rijden. Dat is ook niet het equivalent van 1 die 180 km/u rijd (het resultaat kan wellicht hetzelfde zijn, nl, het aantal personen die het getransporteerd heeft, maar kom...).DoubleD schreef:ach maakt niet uit, ontvang de volle 20 nog dmv een extra pppoe sessieqless schreef:Ik sta ook op 16.5, dat ligt aan de afstand/lijnkwaliteit helaas.
weet er iemand trouwens hoe ik lan & pppoe simultaan kan laten gaan?
en hoe kun je dit doen?TomG schreef: Met 2 connecties zal je dat niet kunnen bundelen (je kan wel load balancen, maar dit is pas interessant bij vele connecties, bvb p2p). Vergelijk het met 2 auto's die 90km/u rijden. Dat is ook niet het equivalent van 1 die 180 km/u rijd (het resultaat kan wellicht hetzelfde zijn, nl, het aantal personen die het getransporteerd heeft, maar kom...).
Met een extra PPPoE sessie gaat je VDSL2 profiel niet veranderen hoor ...DoubleD schreef:ach maakt niet uit, ontvang de volle 20 nog dmv een extra pppoe sessieqless schreef:Ik sta ook op 16.5, dat ligt aan de afstand/lijnkwaliteit helaas.
Als ik simultaan een speedtest doe, en ik ben op het internet verbonden via lan & extra pppoe via windows, ontvang ik per speedtest +/- 10 mbit.philippe.deleye schreef:Met een extra PPPoE sessie gaat je VDSL2 profiel niet veranderen hoor ...DoubleD schreef:ach maakt niet uit, ontvang de volle 20 nog dmv een extra pppoe sessieqless schreef:Ik sta ook op 16.5, dat ligt aan de afstand/lijnkwaliteit helaas.
De beschikbare snelheid (in jouw geval 16.5) zal gewoon tussen die 2 sessie verdeeld worden.
Je kan wel eens bij BGC navragen waarom je op een 16.5 profiel zit. Jouw lijnwaarden suggereren dat je een 20 mbps profiel aankan ...
Philippe.
Je begrijpt zelf wel dat het fysisch onmogelijk is om gelijktijdig +/- 10 mbit download te hebben op 2 PC's, als je VDSL modem op max 16.5 mbit synchroniseert.DoubleD schreef: Als ik simultaan een speedtest doe, en ik ben op het internet verbonden via lan & extra pppoe via windows, ontvang ik per speedtest +/- 10 mbit.
kan natuurlijk wel onaccuraat zijn.. zal anders wel eens 2 bin files (van zo speedtest) tegelijk downloaden en eens checken
Ik begrijp je vraag niet: als BGC de snelheid verhoogt naar 30mbit, dan krijg je een payload van 30 mbps ....DoubleD schreef:Maar heb wel begrepen als bgc de sync snelheid verhoogt naar 30 mbit, dat de klanten die eigenlijk 20 down hebben, maar op 16 mbps profiel staan, ook een payload zullen krijgen van 20 mbps ?
Mensen met een 16.5 profiel blijven op dat profiel staan. De reden hiervoor is de verzwakking en de afstand tot de rop. Dit verandert niet door de sync rate naar 30 te brengen.DoubleD schreef:Maar heb wel begrepen als bgc de sync snelheid verhoogt naar 30 mbit, dat de klanten die eigenlijk 20 down hebben, maar op 16 mbps profiel staan, ook een payload zullen krijgen van 20 mbps ?
Natuurlijk zijn de speedtest resultaten afhankelijk daar van. 3 Mb voor een sd stream en 9 Mb voor een hd stream. Dit gaat af van de 20.xenne schreef:wat ik me afvraag....
voor de mensen met Belgacom TV - zijn de speedtest resultaten afhankelijk van of er tv(s) en/of decoder(s) aanstaan?
oké, bedankt voor de info. dit leek me ook logisch.redman schreef:Natuurlijk zijn de speedtest resultaten afhankelijk daar van. 3 Mb voor een sd stream en 9 Mb voor een hd stream. Dit gaat af van de 20.
Het beste is de decoder met de soft power off knop van de afstandsbediening uit te zetten. Ofwel de knop op de decoder. Dan zijn er geen streams maar worden wel de updates gedaan. Tenzij je iets geprogrammeerd hebt om op te nemen. Dan gaat de decoder terug automatisch aan.xenne schreef:oké, bedankt voor de info. dit leek me ook logisch.redman schreef:Natuurlijk zijn de speedtest resultaten afhankelijk daar van. 3 Mb voor een sd stream en 9 Mb voor een hd stream. Dit gaat af van de 20.
maar dan dit bijkomend vraagje - als de tv niet opstaat maar de decoder wél, verbruikt hij dan ook datastream?
indien ja, is het mogelijk de decoder compleet af te zetten? of is het de bedoeling dat die decoder de hele tijd blijft opstaan om evt. updates te ontvangen?
ok, dank voor de goeie raad... 't zal allemaal wel wat duidelijker worden als belgacom hier actief is over een kleine 3 weken.....redman schreef:Het beste is de decoder met de soft power off knop van de afstandsbediening uit te zetten. Ofwel de knop op de decoder. Dan zijn er geen streams maar worden wel de updates gedaan. Tenzij je iets geprogrammeerd hebt om op te nemen. Dan gaat de decoder terug automatisch aan.
wablief? meen je dat nu? FFS altijd wel iets met dslredman schreef:Mensen met een 16.5 profiel blijven op dat profiel staan. De reden hiervoor is de verzwakking en de afstand tot de rop. Dit verandert niet door de sync rate naar 30 te brengen.DoubleD schreef:Maar heb wel begrepen als bgc de sync snelheid verhoogt naar 30 mbit, dat de klanten die eigenlijk 20 down hebben, maar op 16 mbps profiel staan, ook een payload zullen krijgen van 20 mbps ?
Het komt soms wel voor dat mensen op een 16.5 profiel gezet zijn en die meer aan kunnen. Wat de reden daarvan is weet ik niet. En ja, dan zal je een hoger profiel aankunnen. Gebruik dat vdsl2 tooltje om te testen he. Dan weet je het. Maar vele die een 16.5 profiel hebben kunnen gewoonweg niet meer aan.DoubleD schreef:wablief? meen je dat nu? FFS altijd wel iets met dslredman schreef:Mensen met een 16.5 profiel blijven op dat profiel staan. De reden hiervoor is de verzwakking en de afstand tot de rop. Dit verandert niet door de sync rate naar 30 te brengen.DoubleD schreef:Maar heb wel begrepen als bgc de sync snelheid verhoogt naar 30 mbit, dat de klanten die eigenlijk 20 down hebben, maar op 16 mbps profiel staan, ook een payload zullen krijgen van 20 mbps ?.
Kan iemand dit comfirmeren? in het topic bij breedbands nieuws "vdsl2 naar 30 mbit" lees ik toch andere dingen.
Of heeft dit te maken ivm 8d naar 17a profiel?
Mvg
http://i.imgur.com/5UZKa.pngredman schreef: Het komt soms wel voor dat mensen op een 16.5 profiel gezet zijn en die meer aan kunnen. Wat de reden daarvan is weet ik niet. En ja, dan zal je een hoger profiel aankunnen. Gebruik dat vdsl2 tooltje om te testen he. Dan weet je het. Maar vele die een 16.5 profiel hebben kunnen gewoonweg niet meer aan.
In jouw geval kan je zeker 20 Mb/s aan met de huidige VDSL2 frequentie banden (tot en met 8 Mhz). Bij het inschakelen van de 17 Mhz band zal je ongetwijdeld kunnen syncen op 30 Mb/sDoubleD schreef:http://i.imgur.com/5UZKa.pngredman schreef: Het komt soms wel voor dat mensen op een 16.5 profiel gezet zijn en die meer aan kunnen. Wat de reden daarvan is weet ik niet. En ja, dan zal je een hoger profiel aankunnen. Gebruik dat vdsl2 tooltje om te testen he. Dan weet je het. Maar vele die een 16.5 profiel hebben kunnen gewoonweg niet meer aan.
check it out
Dat hoor ik graag sequistnix schreef:In jouw geval kan je zeker 20 Mb/s aan met de huidige VDSL2 frequentie banden (tot en met 8 Mhz). Bij het inschakelen van de 17 Mhz band zal je ongetwijdeld kunnen syncen op 30 Mb/sDoubleD schreef:http://i.imgur.com/5UZKa.pngredman schreef: Het komt soms wel voor dat mensen op een 16.5 profiel gezet zijn en die meer aan kunnen. Wat de reden daarvan is weet ik niet. En ja, dan zal je een hoger profiel aankunnen. Gebruik dat vdsl2 tooltje om te testen he. Dan weet je het. Maar vele die een 16.5 profiel hebben kunnen gewoonweg niet meer aan.
check it out
Heb je al is gebeld naar het automatisch nummer om je terug op hoger profiel te zetten?alfadude schreef:Sinds kort heb ik ook VDSL2.
Ik sta spijtig genoeg ook op een 16.5Mbit profiel.
Tijdens de installatie door de technieker in de ROP heb ik mijn modem wel probleemloos zien syncen op 20Mbit.
Op het einde van zijn installatie heeft hij het pas teruggezet naar 16.5Mbit.
Nu is mijn vraag natuurlijk waarom aangezien mijn lijntje een attainable geeft van +80Mbit.
Kan iemand met wat achtergrondinformatie hier eens naar kijken?