eerste speedtest vdsl2

Hebt u opmerkingen, klachten, steunbetuigingen voor Proximus (Belgacom)? Dan kan u deze hier kwijt.
Regulus
Pro Member
Pro Member
Berichten: 380
Lid geworden op: 16 mar 2010, 14:41
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 2 keer

Man man .. unreal .. letterlijk dan toch .. kan dit? hoe "serieus" is dat speedtest.net geval? .. als dit juist is dan verhef ik mijn stem nooit meer! :-D :-D :lol:

Afbeelding
liger
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2291
Lid geworden op: 10 dec 2005, 20:43
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

dan test je toch gewoon download op belnet en weet je direct
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Berichten: 7819
Lid geworden op: 10 mei 2007, 16:33
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

http://userbase.be/knowledge/tutorials/ ... em-tool-13
Probeer dat eens uit te voeren en post dat de waarden die je te zien krijgt.
TomG
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2169
Lid geworden op: 06 jun 2005, 18:33
Locatie: Zwevegem
Uitgedeelde bedankjes: 472 keer
Bedankt: 106 keer

Dat klopt uiteraard niet. Lijkt me dat er hier caching of een proxy (indien gebruikt) in meespeelt.

Feit is ook: hoe sneller uw verbinding, hoe groter de file die je moet up- en downloaden om een representatief resultaat te krijgen. En wellicht zit het daar ook snor bij speedtest.net.
Regulus
Pro Member
Pro Member
Berichten: 380
Lid geworden op: 16 mar 2010, 14:41
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 2 keer

Lord Utopia schreef:http://userbase.be/knowledge/tutorials/235-download-vdsl2-modem-tool-13
Probeer dat eens uit te voeren en post dat de waarden die je te zien krijgt.


Ik moet om deze bladzijde correct te kunnen lezen terug inloggen? .. en dan blijk ik geen account te hebben? huh?

BTW wat moet ik met dat launch.jnlp ding ?
Gebruikersavatar
gr4vity
Erelid
Erelid
Berichten: 2572
Lid geworden op: 27 feb 2006, 20:54
Bedankt: 2 keer
Contacteer:

Voor die applicatie te gebruiken heb je java nodig. Je kan java downloaden via volgende link http://java.com/nl/
Afbeelding Afbeelding Afbeelding
Regulus
Pro Member
Pro Member
Berichten: 380
Lid geworden op: 16 mar 2010, 14:41
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 2 keer

Ja idd maar met de laatse java revisie (javaws, java web start) ga ik vlotjes op de bek met een "invalid prxy type" .. EOS :wink:

edit:
na veel gefiedel javaws toch aan de praat gekregen onder FF

ok
line rate 25008
payload 20048
attainable 73808
payload 57488

niet snel genoeg voor 30Mb schijnbaar .. :wink:
Matthias_VL
Plus Member
Plus Member
Berichten: 220
Lid geworden op: 29 jun 2008, 17:22
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
Bedankt: 3 keer

Afbeelding :banana:
krisken
Moderator
Moderator
Berichten: 19634
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

Eens testje gedaan op diezelfde server (luxemburg) :-)

Afbeelding

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
Regulus
Pro Member
Pro Member
Berichten: 380
Lid geworden op: 16 mar 2010, 14:41
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 2 keer

Ja .. als ik zeg dat eea mij koffiedik lijkt dan zeg ik niets te veel ... deze namiddag haal ik amper nog

Afbeelding
Afbeelding

hallloooo? :roll:


edit:
ja zeg ... die speedtest resultaten zijn browser afhankelijk ! Chrome up to 57Mbps, IE8 up to 18Mbps en FF up to 9Mbps ... :evil:
Matthias_VL
Plus Member
Plus Member
Berichten: 220
Lid geworden op: 29 jun 2008, 17:22
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
Bedankt: 3 keer

http://www.numion.com/YourSpeed3/ShowMe ... 73,612,470


bits per second (bytes per second)
Download speed: 19,051,386 (2,381,423)
Upload speed: 1,835,597 (229,450)
Surfspeed Belgium 3,217,065 (402,133)
Surfspeed Average: 1,248,153 (156,019)
Surfspeed Worldwide: 1,172,747 (146,593)
Latency: 76 milliseconds

Afbeelding :beerchug:
Matthias_VL
Plus Member
Plus Member
Berichten: 220
Lid geworden op: 29 jun 2008, 17:22
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
Bedankt: 3 keer

Afbeelding
Regulus
Pro Member
Pro Member
Berichten: 380
Lid geworden op: 16 mar 2010, 14:41
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 2 keer

...en uw punt is ? Dat 2,41 MB, 2,3x sneller is dan 1,05MB ? .. en als je de snelheid in Mbps wil dat je dan moet vermenigvuldigen met 8? (na 40 jaar in digitaal en netwerken zou ik toch eea moeten gezien en onthouden hebben :-D )

maar, man die speedtest deugt nergens voor ... 8)
Afbeelding

.. en da's nog een trage ... :wink: .. ik heb er waar er 14+ MB staat ... :lol:
(maar een "sustained ftp download" (academic) gedurende 30 minuten geeft waarden aan tussen 2,1 en 2,26 MB ... aka ong. 18Mbps :wink: 2,34 MB bij de start ... 't kan dus nog de server zijn die niet volgt!)
DoubleD
Plus Member
Plus Member
Berichten: 145
Lid geworden op: 08 mar 2009, 17:16

heb sinds vanmorgen dat de technieker is langs geweest, VDSL2, maar sloeg een beetje tegen imo. Maar toch valt het al bij al nog wel mee, tegenover ervoor van 6 mbit down / 640 kb up, naar nu:

http://imgur.com/5UZKa.png (modemtool screenshot)

Afbeelding

Hoe komt dat ik op 16560 payload sta? ik heb nochtans bgc intense.. heeft bgc dit misschien nog niet aangepast ? bellen naar bgc?

Mvg
Laatst gewijzigd door DoubleD op 25 mar 2010, 13:50, 1 keer totaal gewijzigd.
qless
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1584
Lid geworden op: 13 dec 2002, 11:44
Locatie: Lokeren
Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
Bedankt: 127 keer
Contacteer:

Ik sta ook op 16.5, dat ligt aan de afstand/lijnkwaliteit helaas.
DoubleD
Plus Member
Plus Member
Berichten: 145
Lid geworden op: 08 mar 2009, 17:16

qless schreef:Ik sta ook op 16.5, dat ligt aan de afstand/lijnkwaliteit helaas.


ach maakt niet uit, ontvang de volle 20 nog dmv een extra pppoe sessie

weet er iemand trouwens hoe ik lan & pppoe simultaan kan laten gaan?
TomG
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2169
Lid geworden op: 06 jun 2005, 18:33
Locatie: Zwevegem
Uitgedeelde bedankjes: 472 keer
Bedankt: 106 keer

Regulus schreef:Ja .. als ik zeg dat eea mij koffiedik lijkt dan zeg ik niets te veel ... deze namiddag haal ik amper nog

Afbeelding
Afbeelding

hallloooo? :roll:


edit:
ja zeg ... die speedtest resultaten zijn browser afhankelijk ! Chrome up to 57Mbps, IE8 up to 18Mbps en FF up to 9Mbps ... :evil:

Al wat je te snel had, zal je nu te traag krijgen hé. ;)

Heb je al eens een betrouwbare manier getest? Bvb een file van paar 10-tallen MB's downloaden en chronometreren... Voor upload kan je ook zoiets doen, bvb naar webruimte.
De resultaten zullen in elk geval veel beter kloppen dan bij speedtest...

DoubleD schreef:
qless schreef:Ik sta ook op 16.5, dat ligt aan de afstand/lijnkwaliteit helaas.


ach maakt niet uit, ontvang de volle 20 nog dmv een extra pppoe sessie

weet er iemand trouwens hoe ik lan & pppoe simultaan kan laten gaan?

Met 2 connecties zal je dat niet kunnen bundelen (je kan wel load balancen, maar dit is pas interessant bij vele connecties, bvb p2p). Vergelijk het met 2 auto's die 90km/u rijden. Dat is ook niet het equivalent van 1 die 180 km/u rijd (het resultaat kan wellicht hetzelfde zijn, nl, het aantal personen die het getransporteerd heeft, maar kom...).
Regulus
Pro Member
Pro Member
Berichten: 380
Lid geworden op: 16 mar 2010, 14:41
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 2 keer

Dank u ... maar lees mijn reactie, 4 postings hoger, ook eens ? :wink:
DoubleD
Plus Member
Plus Member
Berichten: 145
Lid geworden op: 08 mar 2009, 17:16

TomG schreef:Met 2 connecties zal je dat niet kunnen bundelen (je kan wel load balancen, maar dit is pas interessant bij vele connecties, bvb p2p). Vergelijk het met 2 auto's die 90km/u rijden. Dat is ook niet het equivalent van 1 die 180 km/u rijd (het resultaat kan wellicht hetzelfde zijn, nl, het aantal personen die het getransporteerd heeft, maar kom...).


en hoe kun je dit doen?
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 16487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

DoubleD schreef:
qless schreef:Ik sta ook op 16.5, dat ligt aan de afstand/lijnkwaliteit helaas.

ach maakt niet uit, ontvang de volle 20 nog dmv een extra pppoe sessie

Met een extra PPPoE sessie gaat je VDSL2 profiel niet veranderen hoor ...
De beschikbare snelheid (in jouw geval 16.5) zal gewoon tussen die 2 sessie verdeeld worden.
Je kan wel eens bij BGC navragen waarom je op een 16.5 profiel zit. Jouw lijnwaarden suggereren dat je een 20 mbps profiel aankan ...
Philippe.
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
DoubleD
Plus Member
Plus Member
Berichten: 145
Lid geworden op: 08 mar 2009, 17:16

philippe.deleye schreef:
DoubleD schreef:
qless schreef:Ik sta ook op 16.5, dat ligt aan de afstand/lijnkwaliteit helaas.

ach maakt niet uit, ontvang de volle 20 nog dmv een extra pppoe sessie

Met een extra PPPoE sessie gaat je VDSL2 profiel niet veranderen hoor ...
De beschikbare snelheid (in jouw geval 16.5) zal gewoon tussen die 2 sessie verdeeld worden.
Je kan wel eens bij BGC navragen waarom je op een 16.5 profiel zit. Jouw lijnwaarden suggereren dat je een 20 mbps profiel aankan ...
Philippe.

Als ik simultaan een speedtest doe, en ik ben op het internet verbonden via lan & extra pppoe via windows, ontvang ik per speedtest +/- 10 mbit.

kan natuurlijk wel onaccuraat zijn.. zal anders wel eens 2 bin files (van zo speedtest) tegelijk downloaden en eens checken.
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 16487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

DoubleD schreef: Als ik simultaan een speedtest doe, en ik ben op het internet verbonden via lan & extra pppoe via windows, ontvang ik per speedtest +/- 10 mbit.
kan natuurlijk wel onaccuraat zijn.. zal anders wel eens 2 bin files (van zo speedtest) tegelijk downloaden en eens checken

Je begrijpt zelf wel dat het fysisch onmogelijk is om gelijktijdig +/- 10 mbit download te hebben op 2 PC's, als je VDSL modem op max 16.5 mbit synchroniseert.
Die speedtests duren niet lang genoeg om dat accuraat te meten, en ze zijn nooit 100% gelijktijdig: op de ene PC duurt het iets langer dan op de andere, intussen heeft de ene PC gedurende een fractie van de test de volle snelheid gekregen, waardoor het resultaat beinvloed wordt.
Philippe.
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
DoubleD
Plus Member
Plus Member
Berichten: 145
Lid geworden op: 08 mar 2009, 17:16

Ah ja, das wel de feit, nog niet bij nagedacht :P

Maar heb wel begrepen als bgc de sync snelheid verhoogt naar 30 mbit, dat de klanten die eigenlijk 20 down hebben, maar op 16 mbps profiel staan, ook een payload zullen krijgen van 20 mbps ?
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 16487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

DoubleD schreef:Maar heb wel begrepen als bgc de sync snelheid verhoogt naar 30 mbit, dat de klanten die eigenlijk 20 down hebben, maar op 16 mbps profiel staan, ook een payload zullen krijgen van 20 mbps ?

Ik begrijp je vraag niet: als BGC de snelheid verhoogt naar 30mbit, dan krijg je een payload van 30 mbps ....
De max. snelheid van je PPPoE verbinding zal echter 20 mpbs blijven.
Als je dan 2 PPPoE sessies draait, zal je waarschijnlijk de snelheid verdelen, met andere woorden, per sessie zal je dan gemiddeld 15 mbps krijgen (of in het uiterste geval: een sessie van 20 mpbs en een sessie van 10 mbps)
Philippe.
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Gebruikersavatar
xenne
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5332
Lid geworden op: 15 jan 2006, 14:54
Uitgedeelde bedankjes: 685 keer
Bedankt: 141 keer

wat ik me afvraag....

voor de mensen met Belgacom TV - zijn de speedtest resultaten afhankelijk van of er tv(s) en/of decoder(s) aanstaan?
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
redman
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1626
Lid geworden op: 26 okt 2005, 23:19
Uitgedeelde bedankjes: 63 keer
Bedankt: 88 keer

DoubleD schreef:Maar heb wel begrepen als bgc de sync snelheid verhoogt naar 30 mbit, dat de klanten die eigenlijk 20 down hebben, maar op 16 mbps profiel staan, ook een payload zullen krijgen van 20 mbps ?

Mensen met een 16.5 profiel blijven op dat profiel staan. De reden hiervoor is de verzwakking en de afstand tot de rop. Dit verandert niet door de sync rate naar 30 te brengen.
xenne schreef:wat ik me afvraag....

voor de mensen met Belgacom TV - zijn de speedtest resultaten afhankelijk van of er tv(s) en/of decoder(s) aanstaan?


Natuurlijk zijn de speedtest resultaten afhankelijk daar van. 3 Mb voor een sd stream en 9 Mb voor een hd stream. Dit gaat af van de 20.
Gebruikersavatar
xenne
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5332
Lid geworden op: 15 jan 2006, 14:54
Uitgedeelde bedankjes: 685 keer
Bedankt: 141 keer

redman schreef:Natuurlijk zijn de speedtest resultaten afhankelijk daar van. 3 Mb voor een sd stream en 9 Mb voor een hd stream. Dit gaat af van de 20.

oké, bedankt voor de info. dit leek me ook logisch.

maar dan dit bijkomend vraagje - als de tv niet opstaat maar de decoder wél, verbruikt hij dan ook datastream?
indien ja, is het mogelijk de decoder compleet af te zetten? of is het de bedoeling dat die decoder de hele tijd blijft opstaan om evt. updates te ontvangen?
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
dafour
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 48
Lid geworden op: 22 feb 2007, 11:55
Locatie: 8020

Denk als ie gewoon aan staat niet,maar als er updates gebeuren zal ie wel wat snoepen vrees ik?
redman
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1626
Lid geworden op: 26 okt 2005, 23:19
Uitgedeelde bedankjes: 63 keer
Bedankt: 88 keer

xenne schreef:
redman schreef:Natuurlijk zijn de speedtest resultaten afhankelijk daar van. 3 Mb voor een sd stream en 9 Mb voor een hd stream. Dit gaat af van de 20.

oké, bedankt voor de info. dit leek me ook logisch.

maar dan dit bijkomend vraagje - als de tv niet opstaat maar de decoder wél, verbruikt hij dan ook datastream?
indien ja, is het mogelijk de decoder compleet af te zetten? of is het de bedoeling dat die decoder de hele tijd blijft opstaan om evt. updates te ontvangen?

Het beste is de decoder met de soft power off knop van de afstandsbediening uit te zetten. Ofwel de knop op de decoder. Dan zijn er geen streams maar worden wel de updates gedaan. Tenzij je iets geprogrammeerd hebt om op te nemen. Dan gaat de decoder terug automatisch aan.
Gebruikersavatar
xenne
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5332
Lid geworden op: 15 jan 2006, 14:54
Uitgedeelde bedankjes: 685 keer
Bedankt: 141 keer

redman schreef:Het beste is de decoder met de soft power off knop van de afstandsbediening uit te zetten. Ofwel de knop op de decoder. Dan zijn er geen streams maar worden wel de updates gedaan. Tenzij je iets geprogrammeerd hebt om op te nemen. Dan gaat de decoder terug automatisch aan.

ok, dank voor de goeie raad... 't zal allemaal wel wat duidelijker worden als belgacom hier actief is over een kleine 3 weken.....
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
DoubleD
Plus Member
Plus Member
Berichten: 145
Lid geworden op: 08 mar 2009, 17:16

redman schreef:
DoubleD schreef:Maar heb wel begrepen als bgc de sync snelheid verhoogt naar 30 mbit, dat de klanten die eigenlijk 20 down hebben, maar op 16 mbps profiel staan, ook een payload zullen krijgen van 20 mbps ?

Mensen met een 16.5 profiel blijven op dat profiel staan. De reden hiervoor is de verzwakking en de afstand tot de rop. Dit verandert niet door de sync rate naar 30 te brengen.


wablief? meen je dat nu? FFS altijd wel iets met dsl :evil:.

Kan iemand dit comfirmeren? in het topic bij breedbands nieuws "vdsl2 naar 30 mbit" lees ik toch andere dingen.

Of heeft dit te maken ivm 8d naar 17a profiel?

Mvg :bang:
redman
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1626
Lid geworden op: 26 okt 2005, 23:19
Uitgedeelde bedankjes: 63 keer
Bedankt: 88 keer

DoubleD schreef:
redman schreef:
DoubleD schreef:Maar heb wel begrepen als bgc de sync snelheid verhoogt naar 30 mbit, dat de klanten die eigenlijk 20 down hebben, maar op 16 mbps profiel staan, ook een payload zullen krijgen van 20 mbps ?

Mensen met een 16.5 profiel blijven op dat profiel staan. De reden hiervoor is de verzwakking en de afstand tot de rop. Dit verandert niet door de sync rate naar 30 te brengen.


wablief? meen je dat nu? FFS altijd wel iets met dsl :evil:.

Kan iemand dit comfirmeren? in het topic bij breedbands nieuws "vdsl2 naar 30 mbit" lees ik toch andere dingen.

Of heeft dit te maken ivm 8d naar 17a profiel?

Mvg :bang:

Het komt soms wel voor dat mensen op een 16.5 profiel gezet zijn en die meer aan kunnen. Wat de reden daarvan is weet ik niet. En ja, dan zal je een hoger profiel aankunnen. Gebruik dat vdsl2 tooltje om te testen he. Dan weet je het. Maar vele die een 16.5 profiel hebben kunnen gewoonweg niet meer aan.
Gebruikersavatar
tomw
Premium Member
Premium Member
Berichten: 573
Lid geworden op: 04 sep 2008, 13:32
Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
Bedankt: 10 keer

Bij het verhogen van de profielen naar 30Mbit wordt de gebruikte bandbreedte(frequentie) ook verdubbeld. Dus er kan meer data uitgewisseld worden. Ik denk dus wel dat die 16.5Mbit profiellen ook verhoogd zullen worden.
DoubleD
Plus Member
Plus Member
Berichten: 145
Lid geworden op: 08 mar 2009, 17:16

redman schreef:Het komt soms wel voor dat mensen op een 16.5 profiel gezet zijn en die meer aan kunnen. Wat de reden daarvan is weet ik niet. En ja, dan zal je een hoger profiel aankunnen. Gebruik dat vdsl2 tooltje om te testen he. Dan weet je het. Maar vele die een 16.5 profiel hebben kunnen gewoonweg niet meer aan.


http://i.imgur.com/5UZKa.png

check it out :)
Gebruikersavatar
quistnix
Erelid
Erelid
Berichten: 1646
Lid geworden op: 08 mar 2007, 13:46
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
Bedankt: 7 keer

DoubleD schreef:
redman schreef:Het komt soms wel voor dat mensen op een 16.5 profiel gezet zijn en die meer aan kunnen. Wat de reden daarvan is weet ik niet. En ja, dan zal je een hoger profiel aankunnen. Gebruik dat vdsl2 tooltje om te testen he. Dan weet je het. Maar vele die een 16.5 profiel hebben kunnen gewoonweg niet meer aan.


http://i.imgur.com/5UZKa.png

check it out :)
In jouw geval kan je zeker 20 Mb/s aan met de huidige VDSL2 frequentie banden (tot en met 8 Mhz). Bij het inschakelen van de 17 Mhz band zal je ongetwijdeld kunnen syncen op 30 Mb/s
DoubleD
Plus Member
Plus Member
Berichten: 145
Lid geworden op: 08 mar 2009, 17:16

quistnix schreef:
DoubleD schreef:
redman schreef:Het komt soms wel voor dat mensen op een 16.5 profiel gezet zijn en die meer aan kunnen. Wat de reden daarvan is weet ik niet. En ja, dan zal je een hoger profiel aankunnen. Gebruik dat vdsl2 tooltje om te testen he. Dan weet je het. Maar vele die een 16.5 profiel hebben kunnen gewoonweg niet meer aan.


http://i.imgur.com/5UZKa.png

check it out :)
In jouw geval kan je zeker 20 Mb/s aan met de huidige VDSL2 frequentie banden (tot en met 8 Mhz). Bij het inschakelen van de 17 Mhz band zal je ongetwijdeld kunnen syncen op 30 Mb/s


Dat hoor ik graag se :banana:

Hopelijk gaat het niet meer te lang duren.
Gebruikersavatar
alfadude
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 770
Lid geworden op: 22 nov 2002, 15:16
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 7 keer

Sinds kort heb ik ook VDSL2.
Ik sta spijtig genoeg ook op een 16.5Mbit profiel.
Tijdens de installatie door de technieker in de ROP heb ik mijn modem wel probleemloos zien syncen op 20Mbit.
Op het einde van zijn installatie heeft hij het pas teruggezet naar 16.5Mbit.
Nu is mijn vraag natuurlijk waarom aangezien mijn lijntje een attainable geeft van +80Mbit.
Afbeelding
Kan iemand met wat achtergrondinformatie hier eens naar kijken?
Errare humanum est. Perseverare diabolicum
fredo66
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1841
Lid geworden op: 26 jan 2009, 09:29
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 314 keer
Bedankt: 143 keer
Contacteer:

Afbeelding
EDPNET VDSL XS' - Fritzbox 7360v1 - Voip EDPNET in en Megavoip uit - One+ - Roku3 - PS4Pro
BBB
Premium Member
Premium Member
Berichten: 698
Lid geworden op: 13 jun 2005, 20:43
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer

alfadude schreef:Sinds kort heb ik ook VDSL2.
Ik sta spijtig genoeg ook op een 16.5Mbit profiel.
Tijdens de installatie door de technieker in de ROP heb ik mijn modem wel probleemloos zien syncen op 20Mbit.
Op het einde van zijn installatie heeft hij het pas teruggezet naar 16.5Mbit.
Nu is mijn vraag natuurlijk waarom aangezien mijn lijntje een attainable geeft van +80Mbit.
Afbeelding
Kan iemand met wat achtergrondinformatie hier eens naar kijken?

Heb je al is gebeld naar het automatisch nummer om je terug op hoger profiel te zetten?

Is alles correct aangesloten?
...
Gebruikersavatar
alfadude
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 770
Lid geworden op: 22 nov 2002, 15:16
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 7 keer

Dat nummer heb ik idd al eens geprobeerd.
Maar ik heb al een pm gehad van iemand die eens even ging kijken dus ik ben benieuwd.
Niet zozeer voor die 4Mbit meer maar ik ben een nieuwsgierig persoon.
Errare humanum est. Perseverare diabolicum
Plaats reactie

Terug naar “Proximus (Belgacom, Skynet)”