Ik heb een Linksys AG241 modem/router (of switch) combinatie, maar het lukt me niet om alles aan de praat te krijgen. De verbinding zelf (met Dommel) lukt altijd, en op de DHCP Client Table zie ik ook altijd de twee pc’s hier thuis, maar bij Gateway blijft hij ‘Down’ zeggen. Als ik probeer te contacteren doet hij ofwel niets, slaat hij vast, of geeft de webinterface een Page not found (404). Zoals ik het interpreteer: de verbinding met Dommel lukt, de PC's in het netwerk kunnen met de router verbinding, maar daar houdt het op.
Het toeval wil dan nog dat ik als backup een simpele ADSL-modem heb liggen, maar daar lukt het ook niet mee.
Ik heb alle instellingen (PPPoE, PCI, PVC, Mixed, enz) in de router ingevoerd zoals het elders op dit forum staat, maar het lukt gewoon niet. Bovendien geeft de (webinterface van de) router om de haverklap doodeenvoudig een Page Not Found-foutmelding. Zou het toch aan de router liggen? Maar waarom lukt het met die model dan ook niet?
Ik ben erover aan het denken om gewoon de hele boel buiten te kieperen en wireless te gaan, dat heb ik sowieso toch nodig op mijn eigen appartement. Aangezien ik niet denk dat het aan de buitengaande verbinding naar Dommel ligt, misschien dé gemakkelijkste oplossing?

Ik surf nu overigens via een verbinding via mijn GSM, maar dat is uiteraard nogal duur.