
Nu ja, ik parkeer vaak tussen 2 auto's in ook als er voldoende ruimte over is.
uiteraard moet je dan geen parkeerticket betalen.darkzero schreef: zo geldt de 1,5m-regel bv niet meer als je op het voetpad parkeert niet meer. de nieuwe regel is dat er voldoende ruimte moet zijn om voetgangers, waaronder ook mindervaliden met rolstoel e.d., te laten passeren. er is nergens meer sprake van een afmeting, de vroegere 1,5m.
Mathy schreef:Euh... Ik snap het niet? Beide links zeggen toch duidelijk dat je als motorrijder moet betalen? Wat ook als vraag bij de theorie-rijbewijzen zit?
Wanneer meer dan één motorfiets binnen een afgebakend parkeervak (dat bedoeld is voor één auto) wordt geparkeerd, dan moet slechts één ticket betaald worden.
welke wet?darkzero schreef:er is op dit moment wel een grote onduidelijkheid in de wet: je zou met meerdere motoren op 1 autoparkeerplaats mogen staan en er zou dan maar 1 motor moeten betalen. maar hoe bepaal je wie betaalt?
Warm of niet: ik draag altijd beschermende kledij. En ja, het is full gear of niks: lederen pak, deftige handschoenen, motobotten, een deftige helm en een backprotector - allemaal Dainese en AGV.darkzero schreef:ik rij altijd met een textiel pak maar ook met de nodige bescherming. alleen in de zomer waag ik mij al eens aan een jeans en een trui. wel altijd handschoenen en helm.
Dan ben je een gek en speel je met je eigen leven. Je kan nog zo zeker zijn van je eigen rijkunsten, maar je kan nooit alles voorzien wat anderen op de weg gaan doen. Als ik de kledij niet aanhad, dan ging het veel slechter geweest zijn. Met een aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid: gebroken sleutelbeen, 2 gebroken vingers en een verbrijzelde enkel (mijn voet zat tussen de auto en de moto geklemd bij de aanrijding, de bluts in de uitlaat heeft de vorm van mijn schoen)darkzero schreef:groot verschil met quad en moto is dat met moto helm, handschoenen, laarzen en beschermend pak verplicht zijn. bij quad is alleen helm verplicht. waarom is mij een raadsel. in nederland is zelfs de helm niet verplicht maar dan moet je een gekeurde gordel installeren op je quad. zie mij daar nog nie mee rondrijden![]()
stel je voor als je je beschermende kledij nie aanhad, of erger nog: geen helm...![]()
Enkel de uitlaat heb ik bij Akrapovic zelf moeten bestellen. Een perfect passend stuk titanium is vrij lastig te krijgendarkzero schreef:als je nog es ooit stukken hebt, hopelijk niet door een ongeval, bel dan es naar guido broux. hij heeft echt wel veel liggen en aan veel betere prijzen dan bij winkels. zowel nieuw als 2dehands: http://www.motorsloopbg.be/
daarom dat ik overgeschakeld ben van leer op textiel. in de zomer haal ik de binnenvoering eruit (bescherming blijft uiteraard) en dan valt het heel goed mee terwijl mijn leren pak dan echt wel te warm is.eternum schreef: Ook als het +30°C is, zal ik mijne redelijk dikke jas aanhebben.
Lang stilstaan betekent dat ik het zweet over mijn rug voel lopen...
Oh, maar daar discussieer ik ook helemaal niet over hoor, dat wist ik ook al (nog)Tim.Bracquez schreef:Wanneer meer dan één motorfiets binnen een afgebakend parkeervak (dat bedoeld is voor één auto) wordt geparkeerd, dan moet slechts één ticket betaald worden.
Het is niet noodzakelijk omdat betalend parkeren inderdaad gedepenaliseerd is, dat de wetgeving niet zou mogen bepalen hoe parkeervakken gebruikt worden.philippe_d schreef:welke wet?darkzero schreef:er is op dit moment wel een grote onduidelijkheid in de wet: je zou met meerdere motoren op 1 autoparkeerplaats mogen staan en er zou dan maar 1 motor moeten betalen. maar hoe bepaal je wie betaalt?
Ik dacht dat het betalend parkeren volledig verdwenen was uit de verkeersregeling, en nu opgenomen is in individuele gemeentelijke parkeerreglementen?
Mja, in de textielpakken is er ook gewoon veel brol op de markt. Mijn eerste pak was ook textiel (toch ook wel dik 600 euro betaald denk ik) en 'k ben blij dat ik overgestapt ben op leder. 't Is minder comfortabel en ik rij nooit in de regen, maar het heeft zijn nut al bewezen.darkzero schreef:er zijn veel textielpakken die veel betere bescherming bieden dan leder pakken hoor. ik heb bescherming in m'n textielpak net als bij een leder pak. je hebt natuurlijk wel een goed pak nodig dat eerder tussen de 500 en de 1000€ ligt dan 200 a 300€. en dat scheurt niet zomaar. ik heb vroeger een kameraad naast me door zien schuiven met een duur textielpak (ik droeg toen nog meestal leer, nu eerder omgekeerd) en er was geen scheurtje aan. wel duidelijke strepen waar hij geschoven en gerold had. z'n helm was toen zelfs schuin afgesleten door te schuiven.
Right on! Er zelf mee vallen of laten vallen == vervangen. Die is dus ook de deur uit door het accident. Mijn achterhoofd heeft ook het asfalt een zoentje gegeven. Ontzettend spijtig, want ze maken dat model niet meer. 't Was een goed beestjedarkzero schreef:nog een goeie raad: als je helm ooit gevallen is, per ongeluk vanop grotere hoogte of hard door een ongeval, haal dan een nieuwe want de binnenschelp kan gebarsten zijn. heb dit eens gezien toen ze bij een test een helm ontleden na een ongeval en had nooit gedacht dat dit zo erg zou zijn
Not judging. Mijn vorige was een CB600f aka een Honda Hornet. Geestig bakske, maar ik was hem te veel aan 't afjagen. Als mensen je horen komen op 150m afstand, dan doe je 't goedSlafes schreef:Ik rij dus motor, NC700 DCT en CB750f. Dus niet mekkeren dat ik gene echte ben omdat ik met een automaat rij.