Dat is ook zo... De praktijk wijst echter anders uit. Ik parkeer regelmatig op betalend parkeren en terwijl auto's rondom mij een boete krijgen heb ik er (hout vasthouden) tot nu toe geen gekregen. Als het er wel eens van komt, tsja, dat is zo goed als gratis voor al die keren dat ik niet betaald heb.
Nu ja, ik parkeer vaak tussen 2 auto's in ook als er voldoende ruimte over is.
Moto: Verzekering, perte totale, keuren. (WAS nieuw ...)
-
- Elite Poster
- Berichten: 3131
- Lid geworden op: 18 apr 2013, 09:41
- Locatie: Leuven
- Uitgedeelde bedankjes: 352 keer
- Bedankt: 222 keer
- darkzero
- Elite Poster
- Berichten: 848
- Lid geworden op: 08 feb 2006, 17:10
- Locatie: Borgloon
- Uitgedeelde bedankjes: 45 keer
- Bedankt: 33 keer
parkeren met een motor wordt inderdaad dikwijls verkeerd begrepen. het zit zo:
parkeren op een voetpad, zie mijn vorige reactie:
op parkeerplaatsen met parkeermeter en betalende parkeerterrein:
indien er parkeerplaatsen voorzien zijn voor motoren moet je hier parkeren. indien niet of volzet mag je een autoparkeerplaats gebruiken. volgens de wet moet je parkeerticket zichtbaar aan de voorkant van je voertuig aangebracht worden. maar dit is bij motoren natuurlijk onmogelijk omwille van verlies, diefstal, ... . daarom is het raadzaam een ticket te nemen en dit enkele weken bij te houden voor het geval je een boete krijgt. indien je een boete krijgt vul je het bijgevoegd formulier in en voeg je een kopie van je parkeerticket erbij.
om deze problemen te vermijden is het sms-parkeren ingevoegd. het is met de motor dus aangeraden een sms ticket te nemen. zo kunnen parkeerwachters direct zien op hun terminal of je al dan niet betaald hebt met de motor.
er is op dit moment wel een grote onduidelijkheid in de wet: je zou met meerdere motoren op 1 autoparkeerplaats mogen staan en er zou dan maar 1 motor moeten betalen. maar hoe bepaal je wie betaalt? als je op veilig wil spelen neem je voor iedere motor een ticket maar eigenlijk is dit niet nodig. dit is nog iets dat op tafel ligt en moet aangepast worden in de wetteksten
parkeren op een voetpad, zie mijn vorige reactie:
uiteraard moet je dan geen parkeerticket betalen.darkzero schreef: zo geldt de 1,5m-regel bv niet meer als je op het voetpad parkeert niet meer. de nieuwe regel is dat er voldoende ruimte moet zijn om voetgangers, waaronder ook mindervaliden met rolstoel e.d., te laten passeren. er is nergens meer sprake van een afmeting, de vroegere 1,5m.
op parkeerplaatsen met parkeermeter en betalende parkeerterrein:
indien er parkeerplaatsen voorzien zijn voor motoren moet je hier parkeren. indien niet of volzet mag je een autoparkeerplaats gebruiken. volgens de wet moet je parkeerticket zichtbaar aan de voorkant van je voertuig aangebracht worden. maar dit is bij motoren natuurlijk onmogelijk omwille van verlies, diefstal, ... . daarom is het raadzaam een ticket te nemen en dit enkele weken bij te houden voor het geval je een boete krijgt. indien je een boete krijgt vul je het bijgevoegd formulier in en voeg je een kopie van je parkeerticket erbij.
om deze problemen te vermijden is het sms-parkeren ingevoegd. het is met de motor dus aangeraden een sms ticket te nemen. zo kunnen parkeerwachters direct zien op hun terminal of je al dan niet betaald hebt met de motor.
er is op dit moment wel een grote onduidelijkheid in de wet: je zou met meerdere motoren op 1 autoparkeerplaats mogen staan en er zou dan maar 1 motor moeten betalen. maar hoe bepaal je wie betaalt? als je op veilig wil spelen neem je voor iedere motor een ticket maar eigenlijk is dit niet nodig. dit is nog iets dat op tafel ligt en moet aangepast worden in de wetteksten
-
- Elite Poster
- Berichten: 8445
- Lid geworden op: 28 jan 2012, 18:22
- Uitgedeelde bedankjes: 164 keer
- Bedankt: 618 keer
Die aanpassing zal dan wss iets worden als "elk voertuig dat gebruik maakt van een parkeerplaats moet een ticket betalen, ongeacht hoeveel voertuigen van dezelfde parkeerplaats gebruik maken. Het ticket geldt nl voor het voertuig, niet voor de ganse parkeerplaats.". Ze hebben nl geld nodig.
[ Post made via mobile device ]
[ Post made via mobile device ]
- TiTanium
- Moderator
- Berichten: 5757
- Lid geworden op: 27 feb 2007, 02:15
- Locatie: Antwerpen 2
- Uitgedeelde bedankjes: 710 keer
- Bedankt: 469 keer
Heb in Antwerpen (rode zone) eens een sms-ticket genomen en ja hoor, ze tikten men nummerplaat in hun kastje en zagen dat ik via sms had betaald. Anders had ik prijs gehad
Het is wel zo, als ik hem op het voetpad parkeer zorg ik er altijd voor dat er voldoende ruimte is. Ik hou toch steeds die 1.5m aan als referentie.
Het is wel zo, als ik hem op het voetpad parkeer zorg ik er altijd voor dat er voldoende ruimte is. Ik hou toch steeds die 1.5m aan als referentie.
PC: PRIME Asus X299 Deluxe ~ i7 7820X ~ 32GB DDR4 ~ 1080Ti Strix ~ M.2 EVO 960 500GB
NUC: NUC8i3BEH2 ~ 8GB DDR4 ~ M.2 SX6000 Pro 256GB
Monitor: Asus 27" ROG Strix XG27WQ
Provider: Telenet OneUP ~ TVbox ~ HGW CH8568LG
Unifi: Dream Machine Switch: 2x 8 POE-60W ~ 2x Flex Mini AP's: Flex-HD ~ Mesh
Smartphone: Samsung S21 Ultra 512GB[/size]
NUC: NUC8i3BEH2 ~ 8GB DDR4 ~ M.2 SX6000 Pro 256GB
Monitor: Asus 27" ROG Strix XG27WQ
Provider: Telenet OneUP ~ TVbox ~ HGW CH8568LG
Unifi: Dream Machine Switch: 2x 8 POE-60W ~ 2x Flex Mini AP's: Flex-HD ~ Mesh
Smartphone: Samsung S21 Ultra 512GB[/size]
-
- Elite Poster
- Berichten: 8445
- Lid geworden op: 28 jan 2012, 18:22
- Uitgedeelde bedankjes: 164 keer
- Bedankt: 618 keer
Anders moet je hem gewoon foutparkeren. Dan hebben de retributiebedrijven geen jurisdictie, dacht ik?
Ik heb de discussie al ns gehad in een stilstaan/nietparkeren zone. Daar wilden ze me opschrijven, maar ik stelde dat ik niet aan het parkeren was (laden/lossen), en dus geen parkeerticket hoefde te betalen. Ze hebben het zo gelaten, maar ik ben niet absoluut zeker hoe het zit in die situatie.
[ Post made via mobile device ]
Ik heb de discussie al ns gehad in een stilstaan/nietparkeren zone. Daar wilden ze me opschrijven, maar ik stelde dat ik niet aan het parkeren was (laden/lossen), en dus geen parkeerticket hoefde te betalen. Ze hebben het zo gelaten, maar ik ben niet absoluut zeker hoe het zit in die situatie.
[ Post made via mobile device ]
-
- Elite Poster
- Berichten: 3202
- Lid geworden op: 05 dec 2010, 15:09
- Bedankt: 451 keer
Mathy schreef:Euh... Ik snap het niet? Beide links zeggen toch duidelijk dat je als motorrijder moet betalen? Wat ook als vraag bij de theorie-rijbewijzen zit?
Wanneer meer dan één motorfiets binnen een afgebakend parkeervak (dat bedoeld is voor één auto) wordt geparkeerd, dan moet slechts één ticket betaald worden.
-
- Elite Poster
- Berichten: 8445
- Lid geworden op: 28 jan 2012, 18:22
- Uitgedeelde bedankjes: 164 keer
- Bedankt: 618 keer
En als de moto die betaald heeft intussen vertrokken is? Bv je kameraad ging eerder door? Daar gaat je bewijs van betaling dan.
Erger, als je de plaats deelt met een onbekende moto? Wie betaalt er dan? En als niemand betaalt heeft, krijgt iedereen dan een boete, of is er 1 boete (enfin, retributie) die moet verdeeld worden over alle motos in het vak?
Niet sarcastisch bedoeld, kben echt geinteresseerd hoe dat zit.
[ Post made via mobile device ]
Erger, als je de plaats deelt met een onbekende moto? Wie betaalt er dan? En als niemand betaalt heeft, krijgt iedereen dan een boete, of is er 1 boete (enfin, retributie) die moet verdeeld worden over alle motos in het vak?
Niet sarcastisch bedoeld, kben echt geinteresseerd hoe dat zit.
[ Post made via mobile device ]
- darkzero
- Elite Poster
- Berichten: 848
- Lid geworden op: 08 feb 2006, 17:10
- Locatie: Borgloon
- Uitgedeelde bedankjes: 45 keer
- Bedankt: 33 keer
inderdaad, het is echt een warboel met de huidige wet.
als de betalende motor eerder vertrekt en er staan 1 of meerdere motoren die niet betaald hebben op de parkeerplaats, zullen ze allen een boete krijgen voor het volledige bedrag. de boete wordt dus niet gedeeld.
maar het is aangeraden om het zo op te lossen:
als je met 2 of meerdere motoren op 1 parkeerplaats staat en je kent mekaar niet of je weet dat je niet samen zal vertrekken, neem dan per motor een ticket.
ken je mekaar wel en je zal samen vertrekken, leg dan de motoren samen op slot met 1 ketting en neem 1 ticket. zo zullen er minder snel misverstanden ontstaan en zien parkeerwachters ook dat je samen hoort.
als de betalende motor eerder vertrekt en er staan 1 of meerdere motoren die niet betaald hebben op de parkeerplaats, zullen ze allen een boete krijgen voor het volledige bedrag. de boete wordt dus niet gedeeld.
maar het is aangeraden om het zo op te lossen:
als je met 2 of meerdere motoren op 1 parkeerplaats staat en je kent mekaar niet of je weet dat je niet samen zal vertrekken, neem dan per motor een ticket.
ken je mekaar wel en je zal samen vertrekken, leg dan de motoren samen op slot met 1 ketting en neem 1 ticket. zo zullen er minder snel misverstanden ontstaan en zien parkeerwachters ook dat je samen hoort.
-
- Elite Poster
- Berichten: 8445
- Lid geworden op: 28 jan 2012, 18:22
- Uitgedeelde bedankjes: 164 keer
- Bedankt: 618 keer
Is dat geen dubbele bestraffing?
Er is jurisprudentie dat je bij verkeerd parkeren niet EN een boete voor verkeerd parkeren, EN een parkeerretributie voor niet betalen, kan krijgen, omdat dat tweemaal om dezelfde overtreding gaat. (los van het feit dat een parkeerbedrijf geen jurisdictie heeft over voertuigen die niet reglementair geparkeerd zijn, dus ze mogen je zoiezo geen retributie geven)
Dan kan je mogelijk toch argumenteren dat, als er maar 1 parkeerticket vereist is voor alle motos binnen eenzelfde vak, er ook maar 1 retributie mag uitgeschreven worden?
[ Post made via mobile device ]
Er is jurisprudentie dat je bij verkeerd parkeren niet EN een boete voor verkeerd parkeren, EN een parkeerretributie voor niet betalen, kan krijgen, omdat dat tweemaal om dezelfde overtreding gaat. (los van het feit dat een parkeerbedrijf geen jurisdictie heeft over voertuigen die niet reglementair geparkeerd zijn, dus ze mogen je zoiezo geen retributie geven)
Dan kan je mogelijk toch argumenteren dat, als er maar 1 parkeerticket vereist is voor alle motos binnen eenzelfde vak, er ook maar 1 retributie mag uitgeschreven worden?
[ Post made via mobile device ]
- darkzero
- Elite Poster
- Berichten: 848
- Lid geworden op: 08 feb 2006, 17:10
- Locatie: Borgloon
- Uitgedeelde bedankjes: 45 keer
- Bedankt: 33 keer
Het is inderdaad een groot punt van discussie op dit moment. Dit is al meerdere keren aangekaart door de MAG en we wachten op een oplossing.
Maar neem voorlopig gewoon en sms ticket per motor en je zit safe.
Persoonlijk betaal ik nooit voor parkeerplaats met mijn quad nu en motor vroeger. Ik rij nog liever een straat verder.
[ Post made via mobile device ]
Maar neem voorlopig gewoon en sms ticket per motor en je zit safe.
Persoonlijk betaal ik nooit voor parkeerplaats met mijn quad nu en motor vroeger. Ik rij nog liever een straat verder.
[ Post made via mobile device ]
-
- Moderator
- Berichten: 16487
- Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
- Locatie: Waregem
- Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
- Bedankt: 2998 keer
welke wet?darkzero schreef:er is op dit moment wel een grote onduidelijkheid in de wet: je zou met meerdere motoren op 1 autoparkeerplaats mogen staan en er zou dan maar 1 motor moeten betalen. maar hoe bepaal je wie betaalt?
Ik dacht dat het betalend parkeren volledig verdwenen was uit de verkeersregeling, en nu opgenomen is in individuele gemeentelijke parkeerreglementen?
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
-
- Administrator
- Berichten: 6181
- Lid geworden op: 15 sep 2002, 12:14
- Locatie: Herzele
- Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
- Bedankt: 121 keer
- Contacteer:
Warm of niet: ik draag altijd beschermende kledij. En ja, het is full gear of niks: lederen pak, deftige handschoenen, motobotten, een deftige helm en een backprotector - allemaal Dainese en AGV.darkzero schreef:ik rij altijd met een textiel pak maar ook met de nodige bescherming. alleen in de zomer waag ik mij al eens aan een jeans en een trui. wel altijd handschoenen en helm.
Dan ben je een gek en speel je met je eigen leven. Je kan nog zo zeker zijn van je eigen rijkunsten, maar je kan nooit alles voorzien wat anderen op de weg gaan doen. Als ik de kledij niet aanhad, dan ging het veel slechter geweest zijn. Met een aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid: gebroken sleutelbeen, 2 gebroken vingers en een verbrijzelde enkel (mijn voet zat tussen de auto en de moto geklemd bij de aanrijding, de bluts in de uitlaat heeft de vorm van mijn schoen)darkzero schreef:groot verschil met quad en moto is dat met moto helm, handschoenen, laarzen en beschermend pak verplicht zijn. bij quad is alleen helm verplicht. waarom is mij een raadsel. in nederland is zelfs de helm niet verplicht maar dan moet je een gekeurde gordel installeren op je quad. zie mij daar nog nie mee rondrijden
stel je voor als je je beschermende kledij nie aanhad, of erger nog: geen helm...
Enkel de uitlaat heb ik bij Akrapovic zelf moeten bestellen. Een perfect passend stuk titanium is vrij lastig te krijgendarkzero schreef:als je nog es ooit stukken hebt, hopelijk niet door een ongeval, bel dan es naar guido broux. hij heeft echt wel veel liggen en aan veel betere prijzen dan bij winkels. zowel nieuw als 2dehands: http://www.motorsloopbg.be/
De rest is allemaal van chinese makelijk. De kuipen zelf was 750 euro (met shipping en douanekosten in) vs de OEM kuipen aan 2700 euro
Over het al dan niet betalen voor een parkeerplaats: parkeer altijd op de stoep waar er plaats is. Problem solved!
- darkzero
- Elite Poster
- Berichten: 848
- Lid geworden op: 08 feb 2006, 17:10
- Locatie: Borgloon
- Uitgedeelde bedankjes: 45 keer
- Bedankt: 33 keer
Ik ben overgestapt van leder naar textiel nu omdat ik met de quad rij omdat ik door alle weer rij. Textiel kan wat beter tegen de regen en mijn banden staan, door verlaging en verbreding van de quad, nogal ver langs mijn kappen zodat ook nog es veel water van op de weg op mij geslingerd wordt.
Ik heb ook al eens in de zomer een motoraccident gehad waarbij ik hoge laarzen en een leren broek aanhad. Erboven een sleeveless shirt en mijn mouwloos leren vestje van de club (dus totaal blote armen), vingerloze handschoenen en zo'n duitse pothelm. Ben aangereden in m'n flank door een auto en m'n been zat bij de botsing effe geblokkeerd tussen de motor en de auto. Resultaat was open beenbreuk en voor de rest totaal niks. Zelfs geen schaafwondje of wat dan ook aan m'n vingers, armen of hoofd wat een klein mirakel was. Mijn motor was toen wel per total omdat hij half onder de auto stak en ook de moto zelf zwaar beschadigd was.
Kuipen voor je yamaha heb je dan idd wel spotgoedkoop gevonden!
Ik probeer ook veel op de stoep te parkeren maar nu met mijn quad van dik 1,4m breed is dat meestal niet mogelijk
[ Post made via mobile device ]
Ik heb ook al eens in de zomer een motoraccident gehad waarbij ik hoge laarzen en een leren broek aanhad. Erboven een sleeveless shirt en mijn mouwloos leren vestje van de club (dus totaal blote armen), vingerloze handschoenen en zo'n duitse pothelm. Ben aangereden in m'n flank door een auto en m'n been zat bij de botsing effe geblokkeerd tussen de motor en de auto. Resultaat was open beenbreuk en voor de rest totaal niks. Zelfs geen schaafwondje of wat dan ook aan m'n vingers, armen of hoofd wat een klein mirakel was. Mijn motor was toen wel per total omdat hij half onder de auto stak en ook de moto zelf zwaar beschadigd was.
Kuipen voor je yamaha heb je dan idd wel spotgoedkoop gevonden!
Ik probeer ook veel op de stoep te parkeren maar nu met mijn quad van dik 1,4m breed is dat meestal niet mogelijk
[ Post made via mobile device ]
-
- Elite Poster
- Berichten: 1106
- Lid geworden op: 08 maa 2009, 22:27
- Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
- Bedankt: 119 keer
Iedereen doet wat hij wil natuurlijk, maar het is wel een trend dat tijdens de zomer de ergste ongevallen gebeuren mede door het feit dat veel mensen dan met een tshirtje rijden. Ook al genoeg verhalen gehoord van motorijders die 5m rond de kerktoren rijden zonder gear en net dan een erg accident hebben. ATGATT. Voor tijdens de zomer heb ik geperforeerde kledij, da's nog steeds warm in volle zon maar geen haar op mijn hoofd die er aan denkt om dat niet aan te doen. Rijden met blote armen mag ik zelfs niet aan denken, ik ben vroeger eens een keer met mijn brommer uitgegleden tegen 20 (!) km/h en de schaafwonden waren toen al om te bleiten. Als je tegen 70+ per uur met blote arm over de asfalt glijdt gaat er weinig van over blijven.
-
- Elite Poster
- Berichten: 2831
- Lid geworden op: 13 jul 2010, 13:21
- Uitgedeelde bedankjes: 608 keer
- Bedankt: 542 keer
Onderstaande beelden hebben minstens één ding gemeen: ontbrekende beschermende kledij...
[youtube]oTPpKuaWaRY[/youtube]
[youtube]oTPpKuaWaRY[/youtube]
- darkzero
- Elite Poster
- Berichten: 848
- Lid geworden op: 08 feb 2006, 17:10
- Locatie: Borgloon
- Uitgedeelde bedankjes: 45 keer
- Bedankt: 33 keer
Zo rij ik na dat ongeval ook niet meer rond ze, ook al was ik nie in fout.
Vraag mij nog altijd af hoe ik er zonder schaafwonden aan mijn bloot vel ben uitgekomen. Die open beenbreuk was wel verschrikkelijk. Ook toen ik mijn motor onder die auto zag steken.
Ben achteraf zelfs op krukken al een nieuwe motor gaan kopen. Ik reed al rond voor ik terug goed kon stappen. Maar ik heb dit ook gedaan om dat ik weet dat als je te lang wacht na een ongeval, je nooit meer op en motor stapt.
Voel mij nu wel veel veiliger op mijn quad. Die is nog lang niet klaar (tuning) maar dat is een ander verhaal...
[ Post made via mobile device ]
Vraag mij nog altijd af hoe ik er zonder schaafwonden aan mijn bloot vel ben uitgekomen. Die open beenbreuk was wel verschrikkelijk. Ook toen ik mijn motor onder die auto zag steken.
Ben achteraf zelfs op krukken al een nieuwe motor gaan kopen. Ik reed al rond voor ik terug goed kon stappen. Maar ik heb dit ook gedaan om dat ik weet dat als je te lang wacht na een ongeval, je nooit meer op en motor stapt.
Voel mij nu wel veel veiliger op mijn quad. Die is nog lang niet klaar (tuning) maar dat is een ander verhaal...
[ Post made via mobile device ]
-
- Elite Poster
- Berichten: 2831
- Lid geworden op: 13 jul 2010, 13:21
- Uitgedeelde bedankjes: 608 keer
- Bedankt: 542 keer
Ik zeg altijd: "Er zijn maar twee soorten motards. Diegene die al gevallen zijn en die nog moeten vallen."
Dus beschermende kledij: ALTIJD!
Ook als het +30°C is, zal ik mijne redelijk dikke jas aanhebben.
Lang stilstaan betekent dat ik het zweet over mijn rug voel lopen...
Dus heb ik een héél goede reden om te blijven rijden (én genoeg te drinken).
Dus beschermende kledij: ALTIJD!
Ook als het +30°C is, zal ik mijne redelijk dikke jas aanhebben.
Lang stilstaan betekent dat ik het zweet over mijn rug voel lopen...
Dus heb ik een héél goede reden om te blijven rijden (én genoeg te drinken).
- darkzero
- Elite Poster
- Berichten: 848
- Lid geworden op: 08 feb 2006, 17:10
- Locatie: Borgloon
- Uitgedeelde bedankjes: 45 keer
- Bedankt: 33 keer
daarom dat ik overgeschakeld ben van leer op textiel. in de zomer haal ik de binnenvoering eruit (bescherming blijft uiteraard) en dan valt het heel goed mee terwijl mijn leren pak dan echt wel te warm is.eternum schreef: Ook als het +30°C is, zal ik mijne redelijk dikke jas aanhebben.
Lang stilstaan betekent dat ik het zweet over mijn rug voel lopen...
ik vraag me eigenlijk af hoeveel motorrijders hier op het forum zitten?
en hoeveel quadrijders? (denk alleen ik )
-
- Administrator
- Berichten: 6181
- Lid geworden op: 15 sep 2002, 12:14
- Locatie: Herzele
- Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
- Bedankt: 121 keer
- Contacteer:
't Is zoals eternum zegt: zolang je kan rijden, zelfs al is 't maar aan 25km/h, dan valt de warmte wel mee. Als je moet stilstaan voor verkeerslichten enzo, dan wordt het inderdaad wel snel warm. Maar ik blijf er bij: leder leder leder. Gore-tex en toestanden is allemaal goed en wel, maar iedereen die valt of een accident heeft scheurt textiel gewoon. Op de laatste trackday heb ik zelfs iemand zijn lederen pak weten scheuren - en 't was niet op een naad.
@ darkzero: ik hoop dan toch dat je met zoiets rondrijdt? Hoewel ik me wel kan voorstellen dat het op een quad niet evident is. Ik heb sowieso al een slechte rug (L4 en L5 zijn verschoven), dus better safe than sorry.
http://bikeapparels.com/m/armors/back_p ... r_a10.html
@ darkzero: ik hoop dan toch dat je met zoiets rondrijdt? Hoewel ik me wel kan voorstellen dat het op een quad niet evident is. Ik heb sowieso al een slechte rug (L4 en L5 zijn verschoven), dus better safe than sorry.
http://bikeapparels.com/m/armors/back_p ... r_a10.html
- darkzero
- Elite Poster
- Berichten: 848
- Lid geworden op: 08 feb 2006, 17:10
- Locatie: Borgloon
- Uitgedeelde bedankjes: 45 keer
- Bedankt: 33 keer
er zijn veel textielpakken die veel betere bescherming bieden dan leder pakken hoor. ik heb bescherming in m'n textielpak net als bij een leder pak. je hebt natuurlijk wel een goed pak nodig dat eerder tussen de 500 en de 1000€ ligt dan 200 a 300€. en dat scheurt niet zomaar. ik heb vroeger een kameraad naast me door zien schuiven met een duur textielpak (ik droeg toen nog meestal leer, nu eerder omgekeerd) en er was geen scheurtje aan. wel duidelijke strepen waar hij geschoven en gerold had. z'n helm was toen zelfs schuin afgesleten door te schuiven.
leder pakken worden eerder gebruikt bij snelheidsmotoren voor de aerodynamica maar textiel vind je zowat bij al de rest.
ik heb idd ook zo'n rugprotectie in m'n pak. met de quad is dit geen probleem hoor.
nog een goeie raad: als je helm ooit gevallen is, per ongeluk vanop grotere hoogte of hard door een ongeval, haal dan een nieuwe want de binnenschelp kan gebarsten zijn. heb dit eens gezien toen ze bij een test een helm ontleden na een ongeval en had nooit gedacht dat dit zo erg zou zijn
leder pakken worden eerder gebruikt bij snelheidsmotoren voor de aerodynamica maar textiel vind je zowat bij al de rest.
ik heb idd ook zo'n rugprotectie in m'n pak. met de quad is dit geen probleem hoor.
nog een goeie raad: als je helm ooit gevallen is, per ongeluk vanop grotere hoogte of hard door een ongeval, haal dan een nieuwe want de binnenschelp kan gebarsten zijn. heb dit eens gezien toen ze bij een test een helm ontleden na een ongeval en had nooit gedacht dat dit zo erg zou zijn
-
- Elite Poster
- Berichten: 3131
- Lid geworden op: 18 apr 2013, 09:41
- Locatie: Leuven
- Uitgedeelde bedankjes: 352 keer
- Bedankt: 222 keer
Bij mij ook textiel. IXS jas die dezelfde eigenschappen als Goretex heeft. Zelfs bij vriesweer rij ik daarmee zonder binnenvoering. Doorwaaistof in de zomer.
Ik ben al neergegaan met textiel en dat beschermde toch behoorlijk goed rafelde wat uit over de plek waar ik mee over de grond ben geschoven maar was toch niet gescheurd.
Textiel heeft ook betere waterdichte eigenschappen dan leer en droogt ook veel sneller zonder dat het stug wordt. Die semi leren jassen met regencoating zijn verschrikkelijk duur heb ik de indruk.
Er is al eens een topic geweest over motorrijden, over Goztow zijn mogelijke 125 cc. Toen was er zelfs animo voor een motor forum meeting.
Ik rij dus motor, NC700 DCT en CB750f. Dus niet mekkeren dat ik gene echte ben omdat ik met een automaat rij.
Ik ben al neergegaan met textiel en dat beschermde toch behoorlijk goed rafelde wat uit over de plek waar ik mee over de grond ben geschoven maar was toch niet gescheurd.
Textiel heeft ook betere waterdichte eigenschappen dan leer en droogt ook veel sneller zonder dat het stug wordt. Die semi leren jassen met regencoating zijn verschrikkelijk duur heb ik de indruk.
Er is al eens een topic geweest over motorrijden, over Goztow zijn mogelijke 125 cc. Toen was er zelfs animo voor een motor forum meeting.
Ik rij dus motor, NC700 DCT en CB750f. Dus niet mekkeren dat ik gene echte ben omdat ik met een automaat rij.
- Goztow
- userbase crew
- Berichten: 13591
- Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
- Locatie: Brussel
- Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
- Bedankt: 878 keer
Uiteindelijk dus niet gekocht, en ben gelukkig van functie kunnen veranderen en moet nu niet zo vaak meer dat traject doen .
Bedank andere users voor nuttige posts, door op te klikken
-
- Elite Poster
- Berichten: 842
- Lid geworden op: 17 feb 2010, 11:09
- Uitgedeelde bedankjes: 35 keer
- Bedankt: 74 keer
- Contacteer:
Oh, maar daar discussieer ik ook helemaal niet over hoor, dat wist ik ook al (nog) Ik had het over het feit dat veel motards denken dat ze (al dan niet alleen) helemaal gratis in een betalende plaats mogen staan terwijl dat niet zo is.Tim.Bracquez schreef:Wanneer meer dan één motorfiets binnen een afgebakend parkeervak (dat bedoeld is voor één auto) wordt geparkeerd, dan moet slechts één ticket betaald worden.
-
- Elite Poster
- Berichten: 8445
- Lid geworden op: 28 jan 2012, 18:22
- Uitgedeelde bedankjes: 164 keer
- Bedankt: 618 keer
Het is niet noodzakelijk omdat betalend parkeren inderdaad gedepenaliseerd is, dat de wetgeving niet zou mogen bepalen hoe parkeervakken gebruikt worden.philippe_d schreef:welke wet?darkzero schreef:er is op dit moment wel een grote onduidelijkheid in de wet: je zou met meerdere motoren op 1 autoparkeerplaats mogen staan en er zou dan maar 1 motor moeten betalen. maar hoe bepaal je wie betaalt?
Ik dacht dat het betalend parkeren volledig verdwenen was uit de verkeersregeling, en nu opgenomen is in individuele gemeentelijke parkeerreglementen?
[ Post made via mobile device ]
-
- Administrator
- Berichten: 6181
- Lid geworden op: 15 sep 2002, 12:14
- Locatie: Herzele
- Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
- Bedankt: 121 keer
- Contacteer:
Mja, in de textielpakken is er ook gewoon veel brol op de markt. Mijn eerste pak was ook textiel (toch ook wel dik 600 euro betaald denk ik) en 'k ben blij dat ik overgestapt ben op leder. 't Is minder comfortabel en ik rij nooit in de regen, maar het heeft zijn nut al bewezen.darkzero schreef:er zijn veel textielpakken die veel betere bescherming bieden dan leder pakken hoor. ik heb bescherming in m'n textielpak net als bij een leder pak. je hebt natuurlijk wel een goed pak nodig dat eerder tussen de 500 en de 1000€ ligt dan 200 a 300€. en dat scheurt niet zomaar. ik heb vroeger een kameraad naast me door zien schuiven met een duur textielpak (ik droeg toen nog meestal leer, nu eerder omgekeerd) en er was geen scheurtje aan. wel duidelijke strepen waar hij geschoven en gerold had. z'n helm was toen zelfs schuin afgesleten door te schuiven.
Right on! Er zelf mee vallen of laten vallen == vervangen. Die is dus ook de deur uit door het accident. Mijn achterhoofd heeft ook het asfalt een zoentje gegeven. Ontzettend spijtig, want ze maken dat model niet meer. 't Was een goed beestjedarkzero schreef:nog een goeie raad: als je helm ooit gevallen is, per ongeluk vanop grotere hoogte of hard door een ongeval, haal dan een nieuwe want de binnenschelp kan gebarsten zijn. heb dit eens gezien toen ze bij een test een helm ontleden na een ongeval en had nooit gedacht dat dit zo erg zou zijn
Not judging. Mijn vorige was een CB600f aka een Honda Hornet. Geestig bakske, maar ik was hem te veel aan 't afjagen. Als mensen je horen komen op 150m afstand, dan doe je 't goed 'k Heb met den diene ook de eerste keer mijn knie gelegd. Fantastische herinneringen aan het beestjeSlafes schreef:Ik rij dus motor, NC700 DCT en CB750f. Dus niet mekkeren dat ik gene echte ben omdat ik met een automaat rij.
- darkzero
- Elite Poster
- Berichten: 848
- Lid geworden op: 08 feb 2006, 17:10
- Locatie: Borgloon
- Uitgedeelde bedankjes: 45 keer
- Bedankt: 33 keer
zowel bij leder als textiel is er brol verkrijgbaar maar dit is bij alles zo. in belgië hebben we eenmaal altijd grote kans op regen dus ik hou 't bij textiel. alleen in de zomer als ik 100% zeker ben dat het niet zal regenen ga ik werken met mijn leren pak
heb ook zo enkele favoriete helmen gehad die ik nu niet meer op de markt vind maar soms vind je op ebay ofzo nog wel es oude modellen.
heb rijles gehad op een cb500 en da vond ik ook een plezant motortje
heb ook zo enkele favoriete helmen gehad die ik nu niet meer op de markt vind maar soms vind je op ebay ofzo nog wel es oude modellen.
heb rijles gehad op een cb500 en da vond ik ook een plezant motortje