tom35 schreef: 16 mei 2024, 13:00
Je bewijst hiermee mijn stelling dat er compromissen niet meer mogelijk zijn, dat zie je vandaag toch in elk debat,
Sinds wanneer is een voorafgaand debat (dat alleen dient om de eigen achterban te behagen en anderen te bekeren tot de eigen standpunten) hetzelfde als een compromis moeten sluiten op basis van de verkiezingsuitslagen (dat dient om een coalitie te vormen op basis van overeenkomsten en niet op basis van verschillen).
vivaldi die het over niks meer eens geraakt behalve over centen uitdelen...
Je hebt blijkbaar een heel kort geheugen.
Wanneer je de volledige regeerperiode bekijkt houdt dat geen steek.
Om maar een klein voorbeeld aan te halen: OVL en Groen zijn er tezamen al uitgekomen, tegen alle verwachtingen en eigen principes in in, om enkele kerncentrales te verlengen in hun levensduur.
Ze kunnen er wel uit leren dat het bepaalde partijen die alleen maar deelnemen om te kunnen saboteren de volgende keer beter kan weren dan ze erbij te nemen.
Vooruitgang gaat doorgaans in kleine onopvallende stapjes en beter niet met revolutionaire schokken. Dat laatste komt alleen enkelingen tijdelijk ten goede en het nadeel van het eerste is dat het meestal niet opvalt voor zij die er het meeste voordeel uithalen.
En wat betreft het centen uitdelen is dat weer contradictorisch aan de stelling van diegenen dat (bijna) iedereen er onder Vivaldi op achteruit gegaan is.
dit topic bewijst dit toch ook gewoon...
Dit topic bewijst helemaal niks.
Om te beginnen is het al geen doorsnee van de maatschappij en te discussies worden maar door een heel beperkt aantal leden van dit forum gevoerd.
besef dat jij ook zaagt en klaagt met jouw reacties want alleen als de minder bedeelden worden er veel bovenop krijgen, lees alles behalve de middenklasse er op vooruit gaat is het goed en liefst nog betaald door de betere middenklasse die vandaag al veel betalen..
Wanneer je bedoelt dat beseffen dat wanneer je het als middenklasser meer dan goed hebt je er geen probleem mee hebt dat wat je zelf niet echt nodig hebt naar de minder bedeelden gaat een vorm van klagen en zagen is dan heb je overschot van gelijk.
Ik heb altijd gehoopt dat er een coalitie tussen links en rechts zou georganiseerd worden en de manier waarop een bdw bv met een rousseau omgaat en hoe hij over hem praat is met wederzijds respect, iets wat ver zoek is tegenwoordig.
Daar zijn we het dan weer niet over eens.
Figuren als BDW en CR spelen het politiek spel heel leep maar dat is iets anders dan wederzijds respect.
Wanneer ze denken elkaar niet meer nodig te hebben zijn ze de eersten om te dreigen elkaar "kapot" te maken.
Redelijk doorzichtig schouwspel.
We zullen het blijkbaar ook nooit met elkaar eens worden.
Hoewel we beiden duidelijk middenklassers onder dezelfde regering zijn zie ik daar vooral de verkregen voordelen van in en jij alleen maar nadelen, leed en miserie.
Ook op andere zelfs technische meetbare gebieden hebben we totaal tegengestelde ervaringen (cfr.
https://www.zonstraal.be/forum/viewtopi ... 47#p332047).
Waar jij beweert dat de Vlaming die de digitale meter heeft naïef is door te stellen dat dit voordelig kan zijn en er alleen de persoonlijke negatieve punten van kan zien zie ik dat vooral als een extra incentive om nog meer voordelen te bekomen. Hetzelfde product maar totaal tegengestelde ervaringen.
Mij zijn ze bv. ook niet moeten komen "afdreigen" om een DM te komen plaatsen (noch van horen zeggen) maar heb ik gewoon in overleg met de lokale technische dienst van Fluvius kunnen bekomen dat ze deze, op eigen vraag en na de nodige berekeningen op basis van persoonlijk data, zijn komen plaatsen op een dag dat het mij het beste uitkwam.
Je moet er wel zelf iets voor doen en niet blijven wachten tot derden het initiatief van jou willen overnemen omdat je zelf inert bleef.
Je hebt nu eenmaal mensen die bij voorkeur een afwachtende houding aannemen en eerst het negatieve zien en dan blijven steken in gekanker op de mogelijke veroorzakers van hun persoonlijk veronderstelde ongemak en mensen die proberen iedere gelegenheid aan te grijpen om een positieve draai te geven aan de omstandigheden en trachten, waar mogelijk, daartoe zelf het initiatief in handen te nemen.
Waarschijnlijk een aangeboren en/of aangeleerde karaktertrek waar - toch voor wie niet openstaat voor verandering noch wil bijleren - maar weinig aan te veranderen valt?
Ontopic besluit: iedereen brengt zijn stem uit op wie of wat het beste bij hem past en niet op wat een ander verwacht dat je moet doen om de eigen plannen te realiseren.