woutervh schreef: 12 feb 2024, 17:17
Dizzy schreef: 12 feb 2024, 16:53
Komaan zeg, alsof er één iemand is die werkelijk gelooft dat de NATO Rusland zou aanvallen
Ik zou er mijn hand niet voor in het vuur durven steken... We doen het immers al 70 jaar via allerhande proxy-oorlogen
Ik wel, Rusland binnen vallen is de grootste dwaasheid die een leger kan begaan.
Voorbeelden genoeg die aangetoond hebben dat het een dwaasheid is.
Zo'n grote oppervlakte valt gewoon niet in te nemen laat staan te controleren.
woutervh schreef: 12 feb 2024, 17:17Alles draait om natuurlijke rijkdommen, waarvan er wel een paar in Russische grond steken. Naargelang deze dus schaarser worden, stijgt de kans dat deze hardhandig worden afgenomen.
Voila, en ik denk dat je nu heel dicht op de waarheid zit omtrent de huidige oorlog.
Rusland heeft natuurlijk z'n grote energiebronnen, maar ook Oekraïne is heel belangrijk.
Herinner nog het begin van de oorlog, prijzen van bouwmaterialen schoten de hoogte in.
Tegels, isolatie, cement, hout... alles leek plots van Oekraïne te komen, 'broodmand van de wereld'?
Ik denk dat ik ondertussen al duizenden foto's/video's heb gezien van de oorlog.
Waar ik vaak naar kijk is niet naar de gevolgen van een destructieve oorlog maar eerder naar de mens an sich.
Hoe zijn de mensen gekleed, de mode, welke auto's hebben ze, hun appartementen open en bloot door raketinslagen...hoe waren die ingericht, de meubels, speelgoed van kinderen..
Op die manier kan je vaak een redelijk goed beeld krijgen van de mensen die daar wonen, en ik denk heel vaak dat ze Westers gericht zijn en mooie moderne appartementen hadden, terwijl het bij hun Russische buren niet zo'n luxe is.
Het verschil is soms behoorlijk groot.
woutervh schreef: 12 feb 2024, 17:17mocht Oekraïne niet interessant zijn voor Europa/US, zou er ook geen haan naar kraaien. Er zijn genoeg oorlogen en conflicten aan de gang waar niemand wakker van ligt
Klopt volledig, maar daarom zeggen experten het ook al jaren dat WWIII een oorlog zal zijn om grondstoffen.
En laat die net in overvloed aanwezig zijn op de Krim dan begrijpen we ook waarom Oekraïne niet bereid zal zijn om dit deel op te geven.
Zonder de Krim en de toegang tot z'n havens geen voortvarend Oekraïne...
Zeker ook wanneer dit land opnieuw moet opgebouwd worden na de oorlog.
"In my world, everyone is welcome, important, accepted, respected, encouraged, valued and....equal,