Aha. Niet alle ondersteunde banken staan afgebeeld op de website, oeps

Keytrade kan niet bij google pay gebruikt worden, zelfs de nieuwe kaarten niet. Dus dat is nog een nutproximusboyke schreef: 27 dec 2023, 20:25 wat is momenteel het nut nog van bonsai ? daar alle banken master visa debit aanbieden ?
Argenta biedt nog steeds geen Apple Pay aan.proximusboyke schreef: 27 dec 2023, 20:25 wat is momenteel het nut nog van bonsai ? daar alle banken master visa debit aanbieden ?
steek je gewoon in uw curve wallet en je hebt apple payFlying schreef: 28 dec 2023, 09:13Argenta biedt nog steeds geen Apple Pay aan.proximusboyke schreef: 27 dec 2023, 20:25 wat is momenteel het nut nog van bonsai ? daar alle banken master visa debit aanbieden ?
Ptoeneigh schreef: 22 dec 2023, 16:50 @dean3009 Nu banken Debit kaarten uitgeven i.p.v. maestro kun je een Debit card van je zichtrekening aan Curve toevoegen. Dat is wat ik zelf gebruik en daar ben ik zeer tevreden van: https://www.curve.com/join#NQ7QX2WE
Dat is dus vooral als je je bankkaart of kredietkaart nog niet via Apple Pay kunt gebruiken nu. Zo doe ik dat met m’n Beobank kaart of bij KBC als je niet voor het pluspakket wilt betalen.
Zelf geen ervaring mee maar een welbekend Belgisch initiatief en voor zover ik weet werkt het via Domi is: https://www.paybonsai.com/
Ik heb zelf graag een real time overzicht / saldo en iets dat achteraf via domiciliëring van m’n rekening gaat vind ik niet niet helemaal lekker werken.
Dat is dan ook waarom ik grote liefhebber ben van die fintech banken uit dit topic, veel mogelijkheden en vooral bij Revolut ook de instant overboekingen.
Weten jullie toevallig of betalingen via curve/bonsai in aanmerking komen voor de 1% cashback actie van beobank of voor de 5 cent bonus per verrichting van Keytrade? Meestal als je geld over maakt via een andere betaalinstelling geldt dit namelijk niet.Stroper schreef: 22 dec 2023, 17:48Ik gebruik hiervoor Bonsai(voor mijn keytrade bankkaart), zeer tevreden van. Vind de app van Bonsai persoonlijk beter dan die van Keytrade zelf.dean3009 schreef: 22 dec 2023, 16:42 Bestaat er eigenlijk een dienst die via domiciliëring aan je bankrekening gekoppeld kan worden, en zo zonder top-up kan gebruikt worden? Dus elke betaling dat je doet via de kaart resulteert in een transactie/overschrijving. Voor zover ik zie werken Revolut en N26 altijd met top-up?
Engiste nadeel dat ik gemerkt heb is dat het niet werkt op de MIVB, terwijl KBC Mastercard debit(en credit)/Wise Visa/... wel werken.
Maar Apple pay via Bonsai werkt wel in Delhaize, AH, Colruyt, online,...
Ja! Dat is mijn voornaamste reden waarom ik Curve gebruik met mijn Beobank kredietkaart.laurenssss schreef: 08 jan 2024, 14:47Weten jullie toevallig of betalingen via curve/bonsai in aanmerking komen voor de 1% cashback actie van beobank of voor de 5 cent bonus per verrichting van Keytrade? Meestal als je geld over maakt via een andere betaalinstelling geldt dit namelijk niet.Ptoeneigh schreef: 22 dec 2023, 16:50 @dean3009 Nu banken Debit kaarten uitgeven i.p.v. maestro kun je een Debit card van je zichtrekening aan Curve toevoegen. Dat is wat ik zelf gebruik en daar ben ik zeer tevreden van: https://www.curve.com/join#NQ7QX2WE
Dat is dus vooral als je je bankkaart of kredietkaart nog niet via Apple Pay kunt gebruiken nu. Zo doe ik dat met m’n Beobank kaart of bij KBC als je niet voor het pluspakket wilt betalen.
Amai, zeer duidelijke uitleg waar ik al een tijdje naar op zoek was! Enorm bedankt hiervoor!Ptoeneigh schreef: 08 jan 2024, 14:56Ja! Dat is mijn voornaamste reden waarom ik Curve gebruik met mijn Beobank kredietkaart.laurenssss schreef: 08 jan 2024, 14:47Weten jullie toevallig of betalingen via curve/bonsai in aanmerking komen voor de 1% cashback actie van beobank of voor de 5 cent bonus per verrichting van Keytrade? Meestal als je geld over maakt via een andere betaalinstelling geldt dit namelijk niet.Ptoeneigh schreef: 22 dec 2023, 16:50 @dean3009 Nu banken Debit kaarten uitgeven i.p.v. maestro kun je een Debit card van je zichtrekening aan Curve toevoegen. Dat is wat ik zelf gebruik en daar ben ik zeer tevreden van: https://www.curve.com/join#NQ7QX2WE
Ik probeer hem altijd en overal te gebruiken en heb al een leuk bedrag bij elkaar gespaard hierdoor. Zelfs m’n gsm factuur, alles online en offline.
Het leuke is dat men op sommige plaatsen geen kredietkaarten wilt accepteren, maar als je dus Curve gebruikt verwerkt de terminal het als ‘ Mastercard debit’ en dat werkt bijna overal. En zo verdien je dus steeds 1% terug in cashback of Miles in mijn geval.
Ik heb een paar maanden de extra mastercard gehad, daar kreeg je gewoon 1% cashback tot maximaal 100 euro per jaar.
Maar interessanter vind ik nog de ‘elite Travelcard’ daar krijg je die 1% in miles, dus eigenlijk de cashback pas als je een vliegticket of internationaal trein ticket koopt (automatisch de volgende dag zie je dat bedrag dan teruggestort worden op je kaart). Het voordeel vind ik dat deze niet begrensd is tot € 100 per jaar. Plus er zitten wat eenvoudige verzekeringen bij dus per saldo kwam dat voor mij gunstiger uit. Ik heb uiteraard geen belangen bij Beobank maar ik ben er wel erg tevreden over de combinatie met Curve.
Niet alleen vanwege Apple Pay, maar ook de real Time inzichtelijkheid via de Curve app, dat vult perfect aan wat Beobank mist. Alsof je een domme kaart ineens slim maakt.
Het is inderdaad 1% per hele euro dan wel bij Beobank.heist_175 schreef: 08 jan 2024, 15:43 Dus een Cuve-kaart link je aan je gewone kredietkaart en wordt toch (h)erkend als Mastercard en dus overal bruikbaar waar een "bancontact" terminal is?
- Krijg je dan ook de korting via de kredietkaart (per trx of % van de trx)?
- Hoe komen die betalingen dan op het kredietkaart statement te staan? Als "curve" of als "de echte winkel"?
- Heb je de verzekeringen van de eigen kredietkaart dan nog, want is de betaling nu wel/niet via die kredietkaart gegaan?
Tgoh toch ervaren wij te vaak nog dat mastercard debit niet geaccepteerd wordt...Ptoeneigh schreef: 08 jan 2024, 15:52 Ja Mastercard debit zou overal geaccepteerd moeten worden eigenlijk, ze kunnen niet anders. Ik heb het zelden dat men nog maestro / Bancontact only accepteert.
Banx day is Belfius dus de enige in België met Bancontact via Apple Pay bedoel je dat?
Als ik de tijd / kans heb probeer ik ze altijd erop attent te maken en te pushen om er werk van te maken door ze te zeggen dat deze kaarten nu worden vervangen / uitgegeven en steeds meer klanten er last van gaan ondervinden anders.laurenssss schreef: 08 jan 2024, 16:12Tgoh toch ervaren wij te vaak nog dat mastercard debit niet geaccepteerd wordt...Ptoeneigh schreef: 08 jan 2024, 15:52 Ja Mastercard debit zou overal geaccepteerd moeten worden eigenlijk, ze kunnen niet anders. Ik heb het zelden dat men nog maestro / Bancontact only accepteert.
Banx day is Belfius dus de enige in België met Bancontact via Apple Pay bedoel je dat?
Ja dat bedoel ik. Banx is de enige met een gratis rekening die via Apple Pay Bancontact ondersteund.
't Probleem is dat er nog altijd (vooral kleine zelfstandigen die niet in de grensregio of in een stad met veel toeristen wonen) winkels zijn die enkel Bancontact aanvaarden geen Maestro of Mastercard(Debit of Credit).Ptoeneigh schreef: 08 jan 2024, 16:16 Als ik de tijd / kans heb probeer ik ze altijd erop attent te maken en te pushen om er werk van te maken door ze te zeggen dat deze kaarten nu worden vervangen / uitgegeven en steeds meer klanten er last van gaan ondervinden anders.
Het tarief voor Mastercard debit zou even gunstig moeten zijn als maestro, dus ik verwacht wel dat dit een uitdovend probleem gaat zijn.
Ik woon zelf in een grensregio met dus veel maestro vroeger door de buitenlandse kaarten, je ziet dat die acceptatie daarom vrij hoog ligt.
Voor Bonsai/Keytrade, er is een cashback van € 0.05 per dag ver een overschrijving/domiciliëring naar dezelfde rekening.laurenssss schreef: 08 jan 2024, 14:47 Weten jullie toevallig of betalingen via curve/bonsai in aanmerking komen voor de 1% cashback actie van beobank of voor de 5 cent bonus per verrichting van Keytrade? Meestal als je geld over maakt via een andere betaalinstelling geldt dit namelijk niet.
Dat zal eerder iets zijn misbruik te voorkomen, anders kan je ook een rekening bij een de andere bank openen en met een scriptje € 1 pingpongen tussen de 2 rekeningen. Ook is een harde begrenzing van maximum per maand(wel vergeten hoeveel).Dizzy schreef: 08 jan 2024, 19:49 Dat is toch een beetje foute promotie want ze zeggen per verrichting maar ze groeperen de verrichtingen. Soit, tegen 0,05 ga je er toch nooit veel van merken of je moet al een maniakale koopverslaving hebben.
Zo eenvoudig is het niet. Ik heb ergens tarieven van Worldline zien passeren waarin een onderscheid wordt gemaakt tussen 'binnenlandse' Mastercard debit en andere. Vermits Curve een 'super premium debit card' is, zal die sowieso al niet onder de categorie van de binnenlandse kaarten vallen, en wellicht onder de duurste categorie van de businesscards, maar het fijne daarvan weet ik niet. In ieder geval is de ene debitkaart de andere niet, toch niet qua kosten voor de handelaar.Ptoeneigh schreef: 08 jan 2024, 16:16
Het tarief voor Mastercard debit zou even gunstig moeten zijn als maestro, dus ik verwacht wel dat dit een uitdovend probleem gaat zijn.
Interessant dit, daar is dus nog werk aan de winkel.johann schreef: 08 jan 2024, 23:34Zo eenvoudig is het niet. Ik heb ergens tarieven van Worldline zien passeren waarin een onderscheid wordt gemaakt tussen 'binnenlandse' Mastercard debit en andere. Vermits Curve een 'super premium debit card' is, zal die sowieso al niet onder de categorie van de binnenlandse kaarten vallen, en wellicht onder de duurste categorie van de businesscards, maar het fijne daarvan weet ik niet. In ieder geval is de ene debitkaart de andere niet, toch niet qua kosten voor de handelaar.Ptoeneigh schreef: 08 jan 2024, 16:16
Jawel hoor, als je hier een Curve kaart krijgt is die officieel in Belgie uitgegeven, ook al gebeurt de verwerking elders (zolang het de EU is is het goed). Geldt voor kaartnrs beginnend met 532602, 537590, 537870, 557427, 557444. Je kan gerust "Super Premium Debit" kaarten uitgeven bij ons, ook voor consumenten.johann schreef: 08 jan 2024, 23:34 Zo eenvoudig is het niet. Ik heb ergens tarieven van Worldline zien passeren waarin een onderscheid wordt gemaakt tussen 'binnenlandse' Mastercard debit en andere. Vermits Curve een 'super premium debit card' is, zal die sowieso al niet onder de categorie van de binnenlandse kaarten vallen.