N26 of revolut
- proximusboyke
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 162 keer
- Bedankt: 387 keer
Is er eigenlijk een groot verschil tussen de kaarten ?
Omdat ing al 2 weken geen instantbetalingen meer kan doen naar buitenlandse rekeningen en revolut kan opladen met apple pay zou ik wel eens veranderen.
Omdat ing al 2 weken geen instantbetalingen meer kan doen naar buitenlandse rekeningen en revolut kan opladen met apple pay zou ik wel eens veranderen.
iphone 13 : max 512gb flex unl emp
mercedes e220 = flex unl emp
AirCard 810S : free mobile + fiber in saint cyprien
imac : flex
ipad pro 12,9 : 256gb prox unl emp
- buthead
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
- Bedankt: 127 keer
- Recent bedankt: 1 keer
Gebruik al jaren Revolut geen klagen van maar denk dat ze ver hetzelfde zijn ?
Internet = Telenet + HeyTelecom
Telefonie/GSM = TN+PX Mobiel
TV = PX pickx + Netflix + Disney+
- devilkin
- Administrator
- Uitgedeelde bedankjes: 1057 keer
- Bedankt: 663 keer
- Recent bedankt: 4 keer
Ik gebruik beide. Revolut heeft wat meer nutteloze toeters en bellen, maar voorts merk ik zeer weinig verschil
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
- svermassen
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 356 keer
- Bedankt: 60 keer
Hier Revolut.
Wat ik wel de laatste jaren merk is dat Virtuele kaart voor praktisch 100% aanvaard wordt.
Dat was jaren terug niet zo.
Er waren grotere systemen die die weigerden.
Thans dacht ik nooit dat daar een verschil tussen was.
Hetzelfde had ik vroeger ook met die van NewB.
Wat ik wel de laatste jaren merk is dat Virtuele kaart voor praktisch 100% aanvaard wordt.
Dat was jaren terug niet zo.
Er waren grotere systemen die die weigerden.
Thans dacht ik nooit dat daar een verschil tussen was.
Hetzelfde had ik vroeger ook met die van NewB.
- proximusboyke
- Elite Poster
bij revolut is er waarschijnlijk geen cashback ?
- silentkiller
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
- Bedankt: 97 keer
- Recent bedankt: 2 keer
Geen klant van beide, maar als ik aan revolut denk, denk ik ook meteen aan het recente gegevenslek
Mogelijks nuttig om mee te nemen in je beslissing
Mogelijks nuttig om mee te nemen in je beslissing

-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 89 keer
- Bedankt: 169 keer
Wat ik vreemd vind is dat ik een CRS kreeeg van een N26 rekening maar ik weet niet meer welk account dat was. Ik weet niet hoe het te sluiten omdat ik niets van gegevens meer heb.
- proximusboyke
- Elite Poster
Net 19.32 en 12.88 kwijt bij N26 voor firma KATECONNOL. Niks bevestigd en toch van de rekening. Was er van overtuigd dat N26 redelijk veilig werkte aangezien ik voor het kleinste bedrag moest bevestigen bij online aankopen. 5x geweigerd omdat ik ze al geblokkeerd heb toen ik wakker werd deze morgen. Heb den indruk dat de klantendienst zich nieveel aantrekt. Heeft iemand ervaring hiermee, en wat was de uitkomst ?
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 148 keer
- Bedankt: 108 keer
- Recent bedankt: 2 keer
Ervaring in die zin dat ik zowel bij Revolut als bij N26 een transactie heb gehad die ik heb geprotesteerd. In beide gevallen duurde het heel lang (zonder tussentijdse feedback) met als uiteindelijke resultaat dat de betaling niet kon ongedaan gemaakt worden. Ze hadden een procedure geopend bij Mastercard en die hebben uiteindelijk geweigerd.
Met die uitleg moest ik het doen.
Je kaartnummer is o-zo-makkelijk ingegeven bij een handelaar. Wat er na mee gebeurt weet je niet (altijd).
Ik gebruik nu de app Skaffer om te volgen waar ik een kaart heb ingegeven, en of het een recurring betaling was.
Met die uitleg moest ik het doen.
Je kaartnummer is o-zo-makkelijk ingegeven bij een handelaar. Wat er na mee gebeurt weet je niet (altijd).
Ik gebruik nu de app Skaffer om te volgen waar ik een kaart heb ingegeven, en of het een recurring betaling was.
I'm a bilingual. I'm a bilingual illiterate. I can't read in two languages.
- Splitter
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 68 keer
- Bedankt: 598 keer
ik gebruik revolut al jaren tot grote tevredenheid.
ik heb 1 virtuele kaart die enkel dient voor "vaste uitgaves" en 1tje voor "onregelmatige aankopen", die ik meestal ook gewoon freeze als ik er niet op dat moment iets mee koop.
op die manier kan er niet echt geld verdwijnen.
ik heb 1 virtuele kaart die enkel dient voor "vaste uitgaves" en 1tje voor "onregelmatige aankopen", die ik meestal ook gewoon freeze als ik er niet op dat moment iets mee koop.
op die manier kan er niet echt geld verdwijnen.
- proximusboyke
- Elite Poster
probleem zal zijn dat er geen 3ds verificatie is op die site/winkel.Maar dat is dan toch niet de verantwoordelijk van de kaarthouder.
- svermassen
- Elite Poster
Bij Revolut gebruik ik voor alle betalingen de virtuele kaart.
- devilkin
- Administrator
Revolut vooral de kaart die automatisch een nieuw nummer aanmaakt per gebruik
- buthead
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
- Bedankt: 127 keer
Heb een fysieke kaart van Revolut men 2de en verder 1 virtuele voor Netflix en dan de wegwerp voor aankopen zoals op AliExpress enz
Tot hiertoe dik in orde
Tot hiertoe dik in orde
Internet = Telenet + HeyTelecom
- devilkin
- Administrator
Je hebt een fysieke/virtuele kaart die je kan koppelen aan Google / Apple pay en zo betalen. Of met de fysieke aan een betalingsterminal.
Sent from my SM-S908B using Tapatalk
Sent from my SM-S908B using Tapatalk
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 60 keer
- Bedankt: 94 keer
Payconiq kan je niet gebruiken met dat soort banken. Payconiq betalen met QR code werkt over Bancontact en daarvoor moet je bij de Belgische banken zijn, de fintechbanken ondersteunen enkel Mastercard/Visa en eventueel Maestro. Voor het Payconiq-gedeelte van de app (contacten terugbetalen en zo) is het lijstje van banken die het ondersteunen nog kleiner.StarWing schreef: 18 jun 2023, 16:40 Kick,
Hoe marcheer dat betalen eigenlijk met N26/revolut ? kan je dat koppellen aan PayConiq, of betalen bij handelaars met een "kaske" ?
@home: VDSL 100/35 • @work: fiber 200/200 + fiber 300/50 + cable 240/30
- Ptoeneigh
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 584 keer
- Bedankt: 140 keer
Ik krijg zojuist een mail van Revolut dat ze een NL IBAN gaan aanbieden. De omschakeling zal automatisch gebeuren binnen Max. 3 maanden. Gratis. Geen actie vereist.
Het handige hieraan is dat dit het Nederlandse iDeal en in het bijzonder Tikkie makkelijker mogelijk maakt.
Want voor Tikkie heb je een NL IBAN nodig.
Zelf wonen we aan de grens is het echt een handicap om geen tikkie te hebben.
Maarja nu zul je zien, iDeal en Payconniq vallen tegenwoordig onder het zelfde bedrijf, de verwachting is dat dit sowieso Europees beschikbaar gaat komen om dit soort handicaps bij te werken.
Alleszins is het wel een goede ontwikkeling dat Revolut nu een NL IBAN heeft, N26 een Duitse. Dat komt toch professioneler en betrouwbaarder over dan een IBAN uit Litouwen vind ik.
Hopelijk blijft het gratis en gaan ze niet zoals Bunq de groene / woke / dure kant op.
Het handige hieraan is dat dit het Nederlandse iDeal en in het bijzonder Tikkie makkelijker mogelijk maakt.
Maarja nu zul je zien, iDeal en Payconniq vallen tegenwoordig onder het zelfde bedrijf, de verwachting is dat dit sowieso Europees beschikbaar gaat komen om dit soort handicaps bij te werken.
Alleszins is het wel een goede ontwikkeling dat Revolut nu een NL IBAN heeft, N26 een Duitse. Dat komt toch professioneler en betrouwbaarder over dan een IBAN uit Litouwen vind ik.
Hopelijk blijft het gratis en gaan ze niet zoals Bunq de groene / woke / dure kant op.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 86 keer
- Bedankt: 264 keer
Met revolut moet je trouwens opletten! Ik heb recent in japan ontdekt dat ze in het weekend alle transacties een kost van 1% aanrekenen! Eigenlijk onaanvaardbaar.
Voor mij was dat de laatste druppel en is het echt enkel n26.
Revolut blijft negatieve verrassingen hebben en constant problemen als heel laat refunds/blokkeringen terugkrijgen, onverwachte kosten,...
Revolut blijft negatieve verrassingen hebben en constant problemen als heel laat refunds/blokkeringen terugkrijgen, onverwachte kosten,...
-
- Elite Poster
HePtoeneigh schreef: 20 okt 2023, 18:23 Ik krijg zojuist een mail van Revolut dat ze een NL IBAN gaan aanbieden. De omschakeling zal automatisch gebeuren binnen Max. 3 maanden. Gratis. Geen actie vereist.
Ik kon laatst al een tikkie betalen zonder problemen. Zelf 1 maken dat is echter nog onmogelijk ofg heb het nog niet geprobeerd.
Enigste is dat ik 20 euro kwijt ben aan Revolut en ik weet niet hoe het op te lossen

Ik heb op hetzelfde moment 2 transacties en maar 1 is doorgekomen bij die persoon maar ik weet onmogelijk welke van de 2 eigenlijk nooit is aangekomen bij die persoon. Heel vervelend.
-
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 17 keer
- Bedankt: 18 keer
Ik heb nog altijd beiden.Dima_2005 schreef: 21 okt 2023, 10:01 Met revolut moet je trouwens opletten! Ik heb recent in japan ontdekt dat ze in het weekend alle transacties een kost van 1% aanrekenen! Eigenlijk onaanvaardbaar.
Revolut voor tijdens de week en N26 voor tijdens het weekend

Fastfiber 2500/2500.
Ubiquiti Unifi.
Youfone 50Gb + 5G
Samsung Galaxy S23 Ultra
Ubiquiti Unifi.
Youfone 50Gb + 5G
Samsung Galaxy S23 Ultra
- Ptoeneigh
- Elite Poster
Betalen via Revolut gaat zolang ze niet van de Rabobank komen. Die bank weigert mee te werken, puur dwarsliggen.boonpwnz schreef: 21 okt 2023, 10:10 Ik kon laatst al een tikkie betalen zonder problemen. Zelf 1 maken dat is echter nog onmogelijk ofg heb het nog niet geprobeerd.
Als je je IBAN in de Tikkie app zou kunnen registeren kun je zelf wel versturen en betalen want dan gaat het via ABN AMRO.
Nu Revolut ook echt als Nederlandse bank gaat worden gezien zullen ze ook niet meer uitgesloten kunnen worden / voldoen aan alle voorwaarden van Currence / iDeal.
Mensen zullen denken waar heeft ie het over.. maar de barrières die men opwerpt tussen banken en zeker dus tussen de Europese grenzen zijn eigenlijk nog absurd in de tijd dat bijvoorbeeld SEPA discriminatie verboden is.
Dus ik ben blij met deze vooruitgang.
Toegevoegd na 5 minuten 58 seconden:
Ik ben in New York hier ook mee bezig geweest door dien kaarten eens aan een goede test te onderwerpen:wouter5 schreef: 21 okt 2023, 10:15Ik heb nog altijd beiden.Dima_2005 schreef: 21 okt 2023, 10:01 Met revolut moet je trouwens opletten! Ik heb recent in japan ontdekt dat ze in het weekend alle transacties een kost van 1% aanrekenen! Eigenlijk onaanvaardbaar.
Revolut voor tijdens de week en N26 voor tijdens het weekend![]()
Curve en Revolut rekenen inderdaad +1%, N26 niet.
Maar: ze hanteren niet alledrie dezelfde wisselkoers (Mastercard rate). Dus die 1% zegt niet alles.
Nu komt het er op neer dat N26 natuurlijk prima is.
Dat de limieten bij Curve wat strakker en lager liggen waardoor je ook snel met extra kosten zit bij vreemde valuta ..
Maar Revolut heeft een handige optie: je kunt een virtuele dollar rekening openen, dus d.w.z. op een gunstig moment wissel je alvast wat Euro’s voor Dollars of een andere buitenlandse munt en die kun je dan ook in het weekend gebruiken zonder steeds die fluctuerende koers.
Zo doen veel mensen het. Werkt ook handiger met budgetteren.
-
- Elite Poster
Belgische IBAN voor revolut
Maak kennis met Revolut België
Ontvang een Belgisch IBAN om je dagelijkse bankzaken nog makkelijker te maken en extra voordelen te ontgrendelen!
We zetten je rekening over naar onze Belgische vestiging, 2-3 maanden na de datum waarop je deze e-mail ontvangt. Dit kan iets langer duren, maar we laten je binnenkort de exacte datum weten.
Maak kennis met Revolut België
Ontvang een Belgisch IBAN om je dagelijkse bankzaken nog makkelijker te maken en extra voordelen te ontgrendelen!
We zetten je rekening over naar onze Belgische vestiging, 2-3 maanden na de datum waarop je deze e-mail ontvangt. Dit kan iets langer duren, maar we laten je binnenkort de exacte datum weten.
- Belgissschenaap
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 119 keer
- Bedankt: 137 keer
Bizar, heb hier niets van binnen in de mailbox. Maar bespaart alvast de jaarlijkse aangifte uit 

-
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
- Bedankt: 15 keer
Skaffer ? Blijkbaar alleen in de apple store beschikbaar.ygeffens schreef: 21 okt 2022, 20:16
-
- Elite Poster
Belgissschenaap schreef: 14 dec 2023, 15:18 Bizar, heb hier niets van binnen in de mailbox. Maar bespaart alvast de jaarlijkse aangifte uit![]()
https://www.tijd.be/ondernemen/banken/o ... 20Litouwen.
Scheelt inderdaad een aangifte

-
- Elite Poster
InderdaadStroper schreef: 16 dec 2023, 14:36 Maar ik vermoed dat de bankgarantie bij Litouwen blijft zitten?)
Eens voltooid staat je rekening vanaf dan onder toezicht van de Nationale Bank van België en wordt je rekening beheerd vanuit de Belgische vestiging van Revolut. Deposito’s van klanten blijven, zoals dat nu al het geval is, tot € 100.000 gedekt door het Litouwse (Europese) depositogarantiefonds.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 96 keer
- Bedankt: 174 keer
- Recent bedankt: 3 keer
Dat staat op hun site:bollegijs schreef: 16 dec 2023, 16:57 Quick question: Hoe zit dit met Wise? Is dit Belgisch bankgarantie?
https://wise.com/help/articles/50VrYRVw ... omer-funds
Is voor mij persoonlijk niet van tal, aangezien ik er toch maar net genoeg op zet om te kunnen betalen in Kronen, Ponden wanneer ik het nodig heb, maar is wel handig om te weten.We are not a bank, which means we don't lend out our customers’ money to people or businesses. This also means our payment services aren't subject to the Belgian Deposit Guarantee Scheme.
We do however offer our Assets feature, which is an investment service, in certain countries. Money invested in Assets is held in segregated accounts, separate from Wise’s own funds. In addition to this protection, each customer is eligible for protection under the Estonian Guarantee Fund (GF) up to a value of 20,000 EUR in Europe.
Is wel handig dat Revolut overschakelt, want nu gebruik ik Wise om ervoor te zorgen dat ik het niet vergeet te vermelden in de aangifte(een keer een waarschuwing gehad omdat ik mijn vorige Bunq-rekening niet had aangegeven). Maar Revolut heeft wel een handigere app, dus ik kan binnenkort terug overschakelen.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 70 keer
- Bedankt: 43 keer
Thanks, ik gebruik Wise en Revolut om de reden die jij aanhaalde (ruppees voornamelijk). Ook ooit eens een waarschuwing gehad voor Revolut aan te geven wat ik dan ook onmiddellijk deed.
De app van Revolut kreeg onlangs een facelift, eentje die ik minder goed vind... zal wel aan mij liggen
De app van Revolut kreeg onlangs een facelift, eentje die ik minder goed vind... zal wel aan mij liggen

- svermassen
- Elite Poster
Ligt niet alleen aan jou, ik vind dat ook minder.bollegijs schreef: 16 dec 2023, 17:14 De app van Revolut kreeg onlangs een facelift, eentje die ik minder goed vind... zal wel aan mij liggen![]()
Dus je bent niet de enige

- Ptoeneigh
- Elite Poster
Wel handig dat N26 naast Revolut nu ook iDeal accepteert, kan eens handig zijn soms.
Dan wat mij nog opviel bij bijvoorbeeld een App Store abonnement (via Apple Pay) soms de Revolut kaarten niet worden geaccepteerd, en N26 wel.
Ik ga ze allebei nog maar aanhouden zolang het gratis is.
Dan wat mij nog opviel bij bijvoorbeeld een App Store abonnement (via Apple Pay) soms de Revolut kaarten niet worden geaccepteerd, en N26 wel.
Ik ga ze allebei nog maar aanhouden zolang het gratis is.
- svermassen
- Elite Poster
Goed om te weten, want dat ondervind ik hier ook soms.
Dan de N26 ook maar eens opzetten, want heb enkel Revolut nu.
Dan de N26 ook maar eens opzetten, want heb enkel Revolut nu.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 90 keer
- Bedankt: 48 keer
Bestaat er eigenlijk een dienst die via domiciliëring aan je bankrekening gekoppeld kan worden, en zo zonder top-up kan gebruikt worden? Dus elke betaling dat je doet via de kaart resulteert in een transactie/overschrijving. Voor zover ik zie werken Revolut en N26 altijd met top-up?
De reden is eigenlijk om een bankrekening die geen Apple/Google Pay ondersteunt toch op die manier te kunnen gebruiken.
Was ook https://genome.eu/ tegengekomen maar is ook top-up precies.
De reden is eigenlijk om een bankrekening die geen Apple/Google Pay ondersteunt toch op die manier te kunnen gebruiken.
Was ook https://genome.eu/ tegengekomen maar is ook top-up precies.
- Ptoeneigh
- Elite Poster
@dean3009 Nu banken Debit kaarten uitgeven i.p.v. maestro kun je een Debit card van je zichtrekening aan Curve toevoegen. Dat is wat ik zelf gebruik en daar ben ik zeer tevreden van: https://www.curve.com/join#NQ7QX2WE 
Dat is dus vooral als je je bankkaart of kredietkaart nog niet via Apple Pay kunt gebruiken nu. Zo doe ik dat met m’n Beobank kaart of bij KBC als je niet voor het pluspakket wilt betalen.
Zelf geen ervaring mee maar een welbekend Belgisch initiatief en voor zover ik weet werkt het via Domi is: https://www.paybonsai.com/
Ik heb zelf graag een real time overzicht / saldo en iets dat achteraf via domiciliëring van m’n rekening gaat vind ik niet niet helemaal lekker werken.
Dat is dan ook waarom ik grote liefhebber ben van die fintech banken uit dit topic, veel mogelijkheden en vooral bij Revolut ook de instant overboekingen.
Dat is dus vooral als je je bankkaart of kredietkaart nog niet via Apple Pay kunt gebruiken nu. Zo doe ik dat met m’n Beobank kaart of bij KBC als je niet voor het pluspakket wilt betalen.
Zelf geen ervaring mee maar een welbekend Belgisch initiatief en voor zover ik weet werkt het via Domi is: https://www.paybonsai.com/
Ik heb zelf graag een real time overzicht / saldo en iets dat achteraf via domiciliëring van m’n rekening gaat vind ik niet niet helemaal lekker werken.
Dat is dan ook waarom ik grote liefhebber ben van die fintech banken uit dit topic, veel mogelijkheden en vooral bij Revolut ook de instant overboekingen.
Laatst gewijzigd door Ptoeneigh 23 dec 2023, 23:55, in totaal 1 gewijzigd.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 96 keer
- Bedankt: 174 keer
- Recent bedankt: 3 keer
Ik gebruik hiervoor Bonsai(voor mijn keytrade bankkaart), zeer tevreden van. Vind de app van Bonsai persoonlijk beter dan die van Keytrade zelf.dean3009 schreef: 22 dec 2023, 16:42 Bestaat er eigenlijk een dienst die via domiciliëring aan je bankrekening gekoppeld kan worden, en zo zonder top-up kan gebruikt worden? Dus elke betaling dat je doet via de kaart resulteert in een transactie/overschrijving. Voor zover ik zie werken Revolut en N26 altijd met top-up?
Engiste nadeel dat ik gemerkt heb is dat het niet werkt op de MIVB, terwijl KBC Mastercard debit(en credit)/Wise Visa/... wel werken.
Maar Apple pay via Bonsai werkt wel in Delhaize, AH, Colruyt, online,...
-
- Member
- Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
- Bedankt: 5 keer
Heb al geruime tijd een Bonsai-account gekoppeld aan VDK-rekening, werkt perfect! Probeer maar eens uitdean3009 schreef: 23 dec 2023, 23:12 Bonsai inderdaad ook al tegengekomen! Maar ze ondersteunen toevallig ook net vdk weer niet![]()
Int + Tel + TV: Scarlet Trio
Mobiel: Neibo Mix Budget
Mobiel: Neibo Mix Budget