N26 of revolut

dean3009
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 90 keer
Bedankt: 48 keer
Provider
Te Koop forum

Sanatax schreef: 24 dec 2023, 17:19
dean3009 schreef: 23 dec 2023, 23:12 Bonsai inderdaad ook al tegengekomen! Maar ze ondersteunen toevallig ook net vdk weer niet 😅
Heb al geruime tijd een Bonsai-account gekoppeld aan VDK-rekening, werkt perfect! Probeer maar eens uit
Aha. Niet alle ondersteunde banken staan afgebeeld op de website, oeps :oops: Ik probeer het eens, bedankt!
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 162 keer
Bedankt: 387 keer

wat is momenteel het nut nog van bonsai ? daar alle banken master visa debit aanbieden ?
iphone 13 : max 512gb flex unl emp
mercedes e220 = flex unl emp
AirCard 810S : free mobile + fiber in saint cyprien
imac : flex
ipad pro 12,9 : 256gb prox unl emp
Belgissschenaap
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 119 keer
Bedankt: 137 keer

proximusboyke schreef: 27 dec 2023, 20:25 wat is momenteel het nut nog van bonsai ? daar alle banken master visa debit aanbieden ?
Keytrade kan niet bij google pay gebruikt worden, zelfs de nieuwe kaarten niet. Dus dat is nog een nut
Flying
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 80 keer
Bedankt: 80 keer
Provider

proximusboyke schreef: 27 dec 2023, 20:25 wat is momenteel het nut nog van bonsai ? daar alle banken master visa debit aanbieden ?
Argenta biedt nog steeds geen Apple Pay aan.
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 162 keer
Bedankt: 387 keer

Flying schreef: 28 dec 2023, 09:13
Argenta biedt nog steeds geen Apple Pay aan.
steek je gewoon in uw curve wallet en je hebt apple pay
iphone 13 : max 512gb flex unl emp
mercedes e220 = flex unl emp
AirCard 810S : free mobile + fiber in saint cyprien
imac : flex
ipad pro 12,9 : 256gb prox unl emp
Stroper
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 96 keer
Bedankt: 174 keer
Provider

Vind Bonsai persoonlijk sneller dan Curve, en voor Geldzaken kijk ik eerst naar Belgische bedrijven ipv. UK-bedrijven.
laurenssss
Starter
Starter
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 2 keer
Te Koop forum

Ptoeneigh schreef: 22 dec 2023, 16:50 @dean3009 Nu banken Debit kaarten uitgeven i.p.v. maestro kun je een Debit card van je zichtrekening aan Curve toevoegen. Dat is wat ik zelf gebruik en daar ben ik zeer tevreden van: https://www.curve.com/join#NQ7QX2WE 😉
Dat is dus vooral als je je bankkaart of kredietkaart nog niet via Apple Pay kunt gebruiken nu. Zo doe ik dat met m’n Beobank kaart of bij KBC als je niet voor het pluspakket wilt betalen.

Zelf geen ervaring mee maar een welbekend Belgisch initiatief en voor zover ik weet werkt het via Domi is: https://www.paybonsai.com/

Ik heb zelf graag een real time overzicht / saldo en iets dat achteraf via domiciliëring van m’n rekening gaat vind ik niet niet helemaal lekker werken.

Dat is dan ook waarom ik grote liefhebber ben van die fintech banken uit dit topic, veel mogelijkheden en vooral bij Revolut ook de instant overboekingen.
Stroper schreef: 22 dec 2023, 17:48
dean3009 schreef: 22 dec 2023, 16:42 Bestaat er eigenlijk een dienst die via domiciliëring aan je bankrekening gekoppeld kan worden, en zo zonder top-up kan gebruikt worden? Dus elke betaling dat je doet via de kaart resulteert in een transactie/overschrijving. Voor zover ik zie werken Revolut en N26 altijd met top-up?
Ik gebruik hiervoor Bonsai(voor mijn keytrade bankkaart), zeer tevreden van. Vind de app van Bonsai persoonlijk beter dan die van Keytrade zelf.
Engiste nadeel dat ik gemerkt heb is dat het niet werkt op de MIVB, terwijl KBC Mastercard debit(en credit)/Wise Visa/... wel werken.
Maar Apple pay via Bonsai werkt wel in Delhaize, AH, Colruyt, online,...
Weten jullie toevallig of betalingen via curve/bonsai in aanmerking komen voor de 1% cashback actie van beobank of voor de 5 cent bonus per verrichting van Keytrade? Meestal als je geld over maakt via een andere betaalinstelling geldt dit namelijk niet.
Ptoeneigh
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 584 keer
Bedankt: 140 keer

laurenssss schreef: 08 jan 2024, 14:47
Ptoeneigh schreef: 22 dec 2023, 16:50 @dean3009 Nu banken Debit kaarten uitgeven i.p.v. maestro kun je een Debit card van je zichtrekening aan Curve toevoegen. Dat is wat ik zelf gebruik en daar ben ik zeer tevreden van: https://www.curve.com/join#NQ7QX2WE 😉
Dat is dus vooral als je je bankkaart of kredietkaart nog niet via Apple Pay kunt gebruiken nu. Zo doe ik dat met m’n Beobank kaart of bij KBC als je niet voor het pluspakket wilt betalen.
Weten jullie toevallig of betalingen via curve/bonsai in aanmerking komen voor de 1% cashback actie van beobank of voor de 5 cent bonus per verrichting van Keytrade? Meestal als je geld over maakt via een andere betaalinstelling geldt dit namelijk niet.
Ja! Dat is mijn voornaamste reden waarom ik Curve gebruik met mijn Beobank kredietkaart.
Ik probeer hem altijd en overal te gebruiken en heb al een leuk bedrag bij elkaar gespaard hierdoor. Zelfs m’n gsm factuur, alles online en offline.

Het leuke is dat men op sommige plaatsen geen kredietkaarten wilt accepteren, maar als je dus Curve gebruikt verwerkt de terminal het als ‘ Mastercard debit’ en dat werkt bijna overal. En zo verdien je dus steeds 1% terug in cashback of Miles in mijn geval.

Ik heb een paar maanden de goedkope ‘extra Mastercard’ gehad, daar kreeg je gewoon 1% cashback tot maximaal 100 euro per jaar.

Maar interessanter vind ik nog de ‘elite Travelcard’ daar krijg je die 1% in miles, dus eigenlijk de cashback pas als je een vliegticket of internationaal trein ticket koopt (automatisch de volgende dag zie je dat bedrag dan teruggestort worden op je kaart). Het voordeel vind ik dat deze niet begrensd is tot € 100 per jaar. Plus er zitten wat eenvoudige verzekeringen bij dus per saldo kwam dat voor mij gunstiger uit, vooral dan vanwege de reisannulatie gebruikt. Ik heb uiteraard geen belangen bij Beobank maar ik ben er wel erg tevreden over de combinatie met Curve.

Niet alleen vanwege Apple Pay, maar ook de real Time inzichtelijkheid via de Curve app, dat vult perfect aan wat Beobank mist. Alsof je een domme kaart ineens slim maakt.

De hele catch van Beobank is gewoon dat ze hopen dat je die kaart buiten de eurozone gaat gebruiken want dan zuigen ze je helemaal leeg met dure wisselkoersen enzo.. maar natuurlijk gebruik je in het buitenland Curve (of N26 en Revolut) je mist bij die twee dan de cashback van 1% maar je hebt dan wel je budget onder controle, en weet zeker dat je niet met onaangename kosten zit.

Het is altijd wel handig om op die kaarten een reservebedrag te zetten voor het geval de ander een keer niet werkt.
laurenssss
Starter
Starter
Te Koop forum

Ptoeneigh schreef: 08 jan 2024, 14:56
laurenssss schreef: 08 jan 2024, 14:47
Ja! Dat is mijn voornaamste reden waarom ik Curve gebruik met mijn Beobank kredietkaart.
Ik probeer hem altijd en overal te gebruiken en heb al een leuk bedrag bij elkaar gespaard hierdoor. Zelfs m’n gsm factuur, alles online en offline.

Het leuke is dat men op sommige plaatsen geen kredietkaarten wilt accepteren, maar als je dus Curve gebruikt verwerkt de terminal het als ‘ Mastercard debit’ en dat werkt bijna overal. En zo verdien je dus steeds 1% terug in cashback of Miles in mijn geval.

Ik heb een paar maanden de extra mastercard gehad, daar kreeg je gewoon 1% cashback tot maximaal 100 euro per jaar.

Maar interessanter vind ik nog de ‘elite Travelcard’ daar krijg je die 1% in miles, dus eigenlijk de cashback pas als je een vliegticket of internationaal trein ticket koopt (automatisch de volgende dag zie je dat bedrag dan teruggestort worden op je kaart). Het voordeel vind ik dat deze niet begrensd is tot € 100 per jaar. Plus er zitten wat eenvoudige verzekeringen bij dus per saldo kwam dat voor mij gunstiger uit. Ik heb uiteraard geen belangen bij Beobank maar ik ben er wel erg tevreden over de combinatie met Curve.

Niet alleen vanwege Apple Pay, maar ook de real Time inzichtelijkheid via de Curve app, dat vult perfect aan wat Beobank mist. Alsof je een domme kaart ineens slim maakt.
Amai, zeer duidelijke uitleg waar ik al een tijdje naar op zoek was! Enorm bedankt hiervoor!
Ik ben zelf ook overgegaan naar de Beobank travelcard o.w.v. diezelfde redenen.
Maar ik wou deze dus gebruiken als gemeenschappelijke kaart om al onze uitgaven mee te doen om zo nog meer cashback bij elkaar te sparen maar ik twijfelde dus of via curve of Bonsai die cashback wel verkregen zou worden want wij betalen altijd via Apple Pay.

In sommige winkels word mastercard dus inderdaad niet aanvaard.
Hiervoor heb ik onlangs een Banx account geopend waardoor ik deze kaart dan kan gebruiken in bvb de Colruyt met Apple pay en dan zoveel mogelijk andere zaken toch via beobank via curve (apple pay).
heist_175
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 518 keer
Bedankt: 1176 keer

Dus een Cuve-kaart link je aan je gewone kredietkaart en wordt toch (h)erkend als Mastercard en dus overal bruikbaar waar een "bancontact" terminal is?
- Krijg je dan ook de korting via de kredietkaart (per trx of % van de trx)?
- Hoe komen die betalingen dan op het kredietkaart statement te staan? Als "curve" of als "de echte winkel"?
- Heb je de verzekeringen van de eigen kredietkaart dan nog, want is de betaling nu wel/niet via die kredietkaart gegaan :)?
Ptoeneigh
Elite Poster
Elite Poster

Ja Mastercard debit zou overal geaccepteerd moeten worden eigenlijk, ze kunnen niet anders. Ik heb het zelden dat men nog maestro / Bancontact only accepteert.

Banx day is Belfius dus de enige in België met Bancontact via Apple Pay bedoel je dat?

Toegevoegd na 5 minuten 25 seconden:
heist_175 schreef: 08 jan 2024, 15:43 Dus een Cuve-kaart link je aan je gewone kredietkaart en wordt toch (h)erkend als Mastercard en dus overal bruikbaar waar een "bancontact" terminal is?
- Krijg je dan ook de korting via de kredietkaart (per trx of % van de trx)?
- Hoe komen die betalingen dan op het kredietkaart statement te staan? Als "curve" of als "de echte winkel"?
- Heb je de verzekeringen van de eigen kredietkaart dan nog, want is de betaling nu wel/niet via die kredietkaart gegaan :)?
Het is inderdaad 1% per hele euro dan wel bij Beobank.
Curve zelf heeft ook wel beperkte cashback acties bij betalende formules maar ik maak hier zelf geen gebruik van.

Op je kredietkaart (statement) staat “CRV + naam handelaar” dus CRV voor Curve Ireland tegenwoordig.

Dat van de verzekeringen vind ik dus een interessante vraag want je zou kunnen zeggen, je hebt een tussenpartij toegevoegd, maar je hebt wel nog altijd met je kredietkaart betaald. (?)
Ik heb her en der gelezen dat het geen probleem zou moeten zijn. Maar wat je voor de zekerheid natuurlijk altijd kunt doen, is in bepaalde gevallen gewoon direct met die creditcard boeken / betalen zonder tussenkomt van Curve.

Sowieso bij het boeken van bijvoorbeeld een vliegticket of internationale trein wil je cashback tegoed teurug krijgen (Miles verzilveren) dus best sowieso de kaart zelf gebruiken ook voor de reisverzekering dus.

Maar het sparen van Miles gaat dus fantastisch via Curve.
laurenssss
Starter
Starter
Te Koop forum

Ptoeneigh schreef: 08 jan 2024, 15:52 Ja Mastercard debit zou overal geaccepteerd moeten worden eigenlijk, ze kunnen niet anders. Ik heb het zelden dat men nog maestro / Bancontact only accepteert.

Banx day is Belfius dus de enige in België met Bancontact via Apple Pay bedoel je dat?
Tgoh toch ervaren wij te vaak nog dat mastercard debit niet geaccepteerd wordt...
Ja dat bedoel ik. Banx is de enige met een gratis rekening die via Apple Pay Bancontact ondersteund.
Ptoeneigh
Elite Poster
Elite Poster

laurenssss schreef: 08 jan 2024, 16:12
Ptoeneigh schreef: 08 jan 2024, 15:52 Ja Mastercard debit zou overal geaccepteerd moeten worden eigenlijk, ze kunnen niet anders. Ik heb het zelden dat men nog maestro / Bancontact only accepteert.

Tgoh toch ervaren wij te vaak nog dat mastercard debit niet geaccepteerd wordt...
Ja dat bedoel ik. Banx is de enige met een gratis rekening die via Apple Pay Bancontact ondersteund.
Als ik de tijd / kans heb probeer ik ze altijd erop attent te maken en te pushen om er werk van te maken door ze te zeggen dat deze kaarten nu worden vervangen / uitgegeven en steeds meer klanten er last van gaan ondervinden anders.

Het tarief voor Mastercard debit zou even gunstig moeten zijn als maestro, dus ik verwacht wel dat dit een uitdovend probleem gaat zijn.

Ik woon zelf in een grensregio met dus veel maestro vroeger door de buitenlandse kaarten, je ziet dat die acceptatie daarom vrij hoog ligt.
Stroper
Elite Poster
Elite Poster
Provider

Ptoeneigh schreef: 08 jan 2024, 16:16 Als ik de tijd / kans heb probeer ik ze altijd erop attent te maken en te pushen om er werk van te maken door ze te zeggen dat deze kaarten nu worden vervangen / uitgegeven en steeds meer klanten er last van gaan ondervinden anders.

Het tarief voor Mastercard debit zou even gunstig moeten zijn als maestro, dus ik verwacht wel dat dit een uitdovend probleem gaat zijn.

Ik woon zelf in een grensregio met dus veel maestro vroeger door de buitenlandse kaarten, je ziet dat die acceptatie daarom vrij hoog ligt.
't Probleem is dat er nog altijd (vooral kleine zelfstandigen die niet in de grensregio of in een stad met veel toeristen wonen) winkels zijn die enkel Bancontact aanvaarden geen Maestro of Mastercard(Debit of Credit).
laurenssss schreef: 08 jan 2024, 14:47 Weten jullie toevallig of betalingen via curve/bonsai in aanmerking komen voor de 1% cashback actie van beobank of voor de 5 cent bonus per verrichting van Keytrade? Meestal als je geld over maakt via een andere betaalinstelling geldt dit namelijk niet.
Voor Bonsai/Keytrade, er is een cashback van € 0.05 per dag ver een overschrijving/domiciliëring naar dezelfde rekening.
Bonsai verrekent de betalingen via een domiciliëring, maar aangezien het allemaal naar dezelfde rekening is, is het wel beperkt, ook worden betalingen in het weekend, pas in de volgende week verrekend.
Als je dus zaterdag, met Bonsai, winkelt in Delhaize, een afhaalmaaltijd bestelt en zondag een treinticket koopt, dan zullen die 3 domiciliëringen allemaal dinsdag verwerkt worden en aangezien het dezelfde dag is slechts € 0,05 ipv. € 0,15 opleveren.
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 571 keer
Bedankt: 709 keer
Te Koop forum

Dat is toch een beetje foute promotie want ze zeggen per verrichting maar ze groeperen de verrichtingen. Soit, tegen 0,05 ga je er toch nooit veel van merken of je moet al een maniakale koopverslaving hebben.
Wil je iemand kwaad maken, vertel hem dan leugens. Wil je iemand razend maken, vertel hem dan de waarheid.
Stroper
Elite Poster
Elite Poster
Provider

Dizzy schreef: 08 jan 2024, 19:49 Dat is toch een beetje foute promotie want ze zeggen per verrichting maar ze groeperen de verrichtingen. Soit, tegen 0,05 ga je er toch nooit veel van merken of je moet al een maniakale koopverslaving hebben.
Dat zal eerder iets zijn misbruik te voorkomen, anders kan je ook een rekening bij een de andere bank openen en met een scriptje € 1 pingpongen tussen de 2 rekeningen. Ook is een harde begrenzing van maximum per maand(wel vergeten hoeveel).
(Heb toch elke maand minstens €1, wat mijn betaalde KBC-rekening toch een beetje goedkoper maakt.)
johann
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 17 keer
Bedankt: 43 keer
Provider

Ptoeneigh schreef: 08 jan 2024, 16:16
Zo eenvoudig is het niet. Ik heb ergens tarieven van Worldline zien passeren waarin een onderscheid wordt gemaakt tussen 'binnenlandse' Mastercard debit en andere. Vermits Curve een 'super premium debit card' is, zal die sowieso al niet onder de categorie van de binnenlandse kaarten vallen, en wellicht onder de duurste categorie van de businesscards, maar het fijne daarvan weet ik niet. In ieder geval is de ene debitkaart de andere niet, toch niet qua kosten voor de handelaar.
Ptoeneigh
Elite Poster
Elite Poster

johann schreef: 08 jan 2024, 23:34
Ptoeneigh schreef: 08 jan 2024, 16:16
Zo eenvoudig is het niet. Ik heb ergens tarieven van Worldline zien passeren waarin een onderscheid wordt gemaakt tussen 'binnenlandse' Mastercard debit en andere. Vermits Curve een 'super premium debit card' is, zal die sowieso al niet onder de categorie van de binnenlandse kaarten vallen, en wellicht onder de duurste categorie van de businesscards, maar het fijne daarvan weet ik niet. In ieder geval is de ene debitkaart de andere niet, toch niet qua kosten voor de handelaar.
Interessant dit, daar is dus nog werk aan de winkel.
Eigenlijk zou Europa hier ook meer achter moeten zitten.
Zeker boeven als Wordline staan belend om hun hoge tarieven en slechte service. (Franse mentaliteit).

Je ziet gelukkig steeds meer ondernemers overstappen naar alternatieven.
Ptoeneigh
Elite Poster
Elite Poster

Ik ben eens in de tarieven gedoken die handelaren moeten betalen om betaalkaarten te accepteren.

Wat blijkt: maestro kost even weinig als debit kaarten.
Credit kost altijd wat meer dus ik snap dat sommige winkels die liever niet zien.

Conclusie: Apple Pay gebruiken met een Debit visa of Mastercard van N26, Revolut of Curve kost ze even weinig als anders.

Er is geen reden om Mastercard Debit niet te accepteren.
Bijlagen
CVV
CVV
Worldline
Worldline
CCatalyst
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 598 keer

johann schreef: 08 jan 2024, 23:34 Zo eenvoudig is het niet. Ik heb ergens tarieven van Worldline zien passeren waarin een onderscheid wordt gemaakt tussen 'binnenlandse' Mastercard debit en andere. Vermits Curve een 'super premium debit card' is, zal die sowieso al niet onder de categorie van de binnenlandse kaarten vallen.
Jawel hoor, als je hier een Curve kaart krijgt is die officieel in Belgie uitgegeven, ook al gebeurt de verwerking elders (zolang het de EU is is het goed). Geldt voor kaartnrs beginnend met 532602, 537590, 537870, 557427, 557444. Je kan gerust "Super Premium Debit" kaarten uitgeven bij ons, ook voor consumenten.

Maar "Super Premium Debit" of gelijk welke segmentatie maakt in de EU niets uit, daar de tarieven gereguleerd zijn door de Europese Commissie en de commissie niet mag verschillen obv de segmentatie. In het buitenland - meeste landen buiten de EU - telt die segmentatie wel. Dat is ook de reden waarom je bij ons niet de echt goede rewardsprogrammas ziet zoals ze in het buitenland bestaan. De commissie mag in de EU ook niet verschillen voor twee schema's uitgegeven op dezelfde kaart (bijvoorbeeld Bancontact en Visa Debit), dus de handelaar betaalt idd evenveel commissie op beide.

Dit is helaas ook de reden waarom de grootbanken Bancontact nog niet snel zullen laten verdwijnen, ook al is Bancontact eigenlijk overbodig geworden. Als de EU de tarieven reguleert, is het des te voordeliger om je eigen netwerkje uit te baten waar je zelf controle over hebt en zonder dat een deel van de commissie naar Mastercard of Visa versluist. Configureer de terminals vervolgens zodanig dat ze steeds standaard Bancontact verkiezen bovenop Mastercard of Visa debit op dezelfde kaart en je behoudt de dominantie en je grootbank maakt veel meer winst. (Als kaarthouder heb je wel altijd het recht om het ander schema te kiezen als de handelaar het aanvaardt, maar het vereist extra handelingen en je moet ook weten hoe je dat moet doen).

Onthou: Bancontact bestaat vandaag niet langer als goedkoper alternatief tegenover andere debetnetwerken (wat veeeeel handelaars toch nog altijd denken), Bancontact bestaat vandaag als het meest winstgevende alternatief voor de grootbanken. Ook voor kaarthouders is Bancontact trouwens nooit de beste keus: geen enkele chargebackmogelijkheid, itt Visa of Mastercard Debit. Betaald met Bancontact maar niet ontvangen, en de handelaar betaalt niet terug? Geld kwijt! (tenzij je rechtbank ziet zitten)

Tenslotte bedoelt men met kaarten uitgegeven in het buitenland eigenlijk "kaarten uitgegeven buiten de EER". Let wel: betreft enkel commissie, niet eventuele muntconversie, wat binnen de EER wel kan natuurlijk.
Plaats reactie

Terug naar “Geldzaken”