city trip Londen

Onderwerpen die nergens anders thuis horen en toch eerder technisch van aard zijn? Post ze hier!
Flying
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 80 keer
Bedankt: 80 keer
Provider

Ik weet niet of het een goede toevoeging is, maar ik zit de laatste tijd vrij vaak in het buitenland en heb voor die reden een Revolut aangevraagd. Dit werkt ontzettend goed en kan ik ook koppelen aan Apple Pay wat ervoor zorgt dat ik met de Watch of iPhone kan betalen. Geen kaart nodig.

Je kan tijdens de week ook gratis valuta wisselen. Als je bijvoorbeeld ergens met USD gaat betalen, dan zet je de euro’s die erop staan om naar USD en vermijd je zo wisselkosten. Los van dat alles, is het handig om meteen meldingen te zien over uitgaven en een overzicht te krijgen.
Borromini
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 336 keer
Bedankt: 29 keer
Provider

cadsite schreef: 04 mei 2023, 09:44 Het hotel is gereserveerd met credit card van argenta (limiet €1.250) en moet pas betaald worden bij aankomst. Die kaart is dus zo goed als opgebruikt bij aankomst. De trein tickets zijn al betaald, daar moet ik niet meer aan denken.

Nu komt dus de volgende stap. Ik overweeg om een CC van keytrade (ben ik reeds klant) aan te vragen, maar ik lees dat revolut ook interessant zou zijn. Wat zijn jullie ervaringen hiermee?
Waarom niet gewoon de limiet van je bestaande CC tijdelijk ophogen? De meeste grootbanken bieden die optie. Bij KBC kan het bv. gewoon in de app. Heel handig voor op reis. Wil je speciaal voor een tripje naar Londen zo'n fintech frats nemen?
Wat met cash? Is het interessant om (veel?) cash mee te nemen?

Voor openbaar vervoer lees ik ook vanalles. Zowel de fiets als the tube. Beiden zouden met CC te betalen zijn, maar hoe doe je dat dan met kinderen? Ze hebben uiteraard zelf geen CC.
Véél cash zou ik niet meenemen, maar als je dochters zelfstandig dingen willen/mogen doen dan is dat zeker voor ticketjes etc wel handig. En misschien hier en daar een prul.

P.S. Op de Eurostar kan je in principe in het barrijtuig al de Oyster Cards voor de Londense metro aanschaffen. Dan heb je dat tenminste al. Dat is zo'n herlaadkaart met NFC. Je koopt de kaart aan met een bepaald krediet op, is het op, dan laad je bij aan de automaten, en dat werkt ongetwijfeld ook met CC.
CCatalyst schreef: 04 mei 2023, 10:24 Er is geen "visa" vereist als je minder dan 6 maanden blijft. Zie wel dat je allemaal een paspoort hebt. Dat is het boekje, en niet hetzelfde als de identiteitskaart.
Inderdaad. Een reispas is voldoende voor zo'n tripje, maar de ID-kaart is niét meer voldoende sinds een tijdje, met dank aan de Brexit.

Meteen ook de reden waarom veel schoolreizen Londen/de UK nu links laten liggen. Maar hé, Britannia rules the waves again :banana:
EDPnet Fiber XS 150/50 .:. Hardware: (OpenWrt 24.10 HEAD): MikroTik RB5009UG+S+IN ◌ ZyXEL GS1900-10HP PoE+ ◌ TP-Link EAP615-Wall (802.11ax) ◌ Netgear WAX202 (802.11ax) ◌ Netgear GS108T v3
sdecoster
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 20 keer
Provider
Te Koop forum

Ik zou een gratis Keytrade-visa aanvragen en meenemen naar Londen.
Heb die zelf ook (Gold gevraagd, Platinum gekregen, geen idee waarom).
Je kan makkelijk de limiet instellen met de app, beveiligingen (bvb. betalingen per werelddeel mogelijk maken).
Al overal gebruikt, ook in UK, zonder problemen.
In Belgie zijn geldafhalingen trouwens gratis met die kaart.
Verzekeringen: geen idee. Ooit in corona eens proberen een verblijf terugbetaald krijgen via de annulatieverzekering verbonden aan de kaart maar dat ging niet. Iets met kleine lettertjes.
ITnetadmin
userbase crew
userbase crew
Uitgedeelde bedankjes: 241 keer
Bedankt: 757 keer

Borromini schreef: 04 mei 2023, 22:24 Inderdaad. Een reispas is voldoende voor zo'n tripje, maar de ID-kaart is niét meer voldoende sinds een tijdje, met dank aan de Brexit.
Meteen ook de reden waarom veel schoolreizen Londen/de UK nu links laten liggen. Maar hé, Britannia rules the waves again :banana:
Klopt, maar dat is een keuze van de UK geweest.
Ze hadden er even goed voor kunnen kiezen om die te blijven aanvaarden.
ID aanvaarden is een reciprocaal systeem, maar aangezien de UK citizens geen IDkaart hebben, hadden zij er geen voordeel bij.
Ik ken nog scholen die het nog wel organiseren; het is wel iets meer werk en duurder voor de leerlingen, die nu allemaal een paspoort moeten aanvragen.

Soit, je moet dus niet panikeren over een visum, tenzij iemand in je gezin geen EU paspoort heeft.
De EU reist nog altijd visumvrij.

Op termijn komt er mogelijk wel een ETA requirement bij; dat is een e-visum zoals ESTA in de US.
Who will need an ETA
From 15 November 2023, you’ll need an ETA if you’re travelling to the UK and you’re a national of Qatar.
From 22 February 2024, you’ll need an ETA if you’re travelling to the UK and you’re a national of:
Bahrain
Jordan
Kuwait
Oman
Saudi Arabia
United Arab Emirates
More countries will be added to the scheme later.
De EU gaat ook een variant opstarten binnenkort (ETIAS als e-visum en EES om non-residents te registreren ipv de oude stempel in de paspoort).
CCatalyst
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 598 keer

Borromini schreef: 04 mei 2023, 22:24 Meteen ook de reden waarom veel schoolreizen Londen/de UK nu links laten liggen. Maar hé, Britannia rules the waves again :banana:
De Britten moesten altijd al een paspoort hebben om naar ons land te komen. Dat houdt de massa schoolreizen vanuit het VK richting "Flanders Fields" niet tegen, ook post-Brexit gaat die traditie verder. Maar voor de Vlaamse scholen maakt een paspoort het blijkbaar wat te complex. Dan maar weer naar Tsjechie ofzo, waar de alcohol goedkoop is, ook al gaan ze daar met de scouts/chiro al naar toe, en ook al zal de Angelsaksische cultuur ontelbaar keer meer invloed hebben op het leven van het gros van de leerlingen dan de Slavische cultuur. Gelukkig dat er nog ouders als cadsite zijn die dit dan kunnen opvangen, maar dat is niet aan iedereen (financieel) gegeven.
ITnetadmin schreef: 04 mei 2023, 23:00 Op termijn komt er mogelijk wel een ETA requirement bij; dat is een e-visum zoals ESTA in de US.
De EU gaat ook een variant opstarten binnenkort (ETIAS als e-visum en EES om non-residents te registreren ipv de oude stempel in de paspoort).
Klopt, UK zal dit vroeg of laat gaan vereisen. Ook puur wederkerig gezien de EU het eerder dan hen zal invoeren (en Britten zullen het moeten gebruiken). Natuurlijk, wij moeten dat al lang doen als we naar de VS of Canada gaan.

Het voordeel van de EES is dat dit wel mogelijk zal maken om de Schengen exit-controle - die malle maar dure officiële grenscontrole wanneer je de Schengenzone verlaat - af te voeren. De vervoerders zullen dan zelf de paspoorten controleren en aan de grenspolitie elektronisch rapporteren wie Schengen verlaat, zoals ze in de VS, Canada, of het VK al moeten doen (en dus ook als je de Eurostar/Shuttle richting Frankrijk neemt). Evenwel zal er nog wel een "they took our jobs!"-grenspolitiestakingkje of vijf moeten passeren voor die dan zinloze exit-controle afgeschaft kan worden. Let wel: dit staat los van de "juxtaposed" entry-grenscontroles die je wel aan beide zijden van de Eurotunnel hebt, de Britse grenscontrole aan Franse/Belgische zijde (meteen na de exit-controle) en de Franse grenscontrole aan Britse zijde. Die blijven uiteraard gewoon bestaan.
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 571 keer
Bedankt: 709 keer
Te Koop forum

Voor mij telt inderdaad vooral de limiet want die is erg krap bij Argenta en een eenmalige verhoging is ook niet voldoende als je vaker in het buitenland bent.

Ook de berekening van die limiet is onduidelijk, je weet bvb dat je nog niet aan 2.500 zit en toch wordt de kaart geweigerd ook al heb je veelvouden daarvan op je rekening. Dat is zeer frustrerend en vervelend als je ter plaatse telkens een andere kaart moet bovenhalen. Gisteren weer van dat in resto :(

Bij keytrade is het blijkbaar zo dat je de kaart 12 keer per jaar moet gebruiken of ze rekenen (stevige) kosten aan. Dat is normaal geen probleem maar je moet er wel rekening mee houden.
Wil je iemand kwaad maken, vertel hem dan leugens. Wil je iemand razend maken, vertel hem dan de waarheid.
Goztow
Administrator
Administrator
Uitgedeelde bedankjes: 1673 keer
Bedankt: 1450 keer
Provider
Te Koop forum

Je kan ook gewoon die 2,5 euro per maand betalen voor een hogere limiet natuurlijk ;).
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Te Koop forum

We hebben één kaart die door de WG betaald wordt maar ook daar kom je door limieten in problemen. Men is gewoon veel te strikt terwijl er geen enkel probleem is inzake saldo. Argenta wil geld vragen voor iets maar er hoort weinig extra bij, klanten die ergens voor betalen hebben terecht hogere eisen. Bovendien zijn ze dus ook niet de enige gratis aanbieder.

Persoonlijk ben ik van mening dat ik niet betaal om mijn geld aan een ander te geven. Zij gebruiken dat geld immers om winst te maken. Ik veronderstel dat ze daar capabel genoeg voor zijn want anders zit ik niet bij de juiste bank. Merk ook op dat ze momenteel veel winst maken door het grote verschil tussen wat ze geven als rente en de echte rente. Ik wil gewoon mijn geld gebruiken, mag dat nog of moet ik daarvoor verantwoording afleggen bij een bank?
Wil je iemand kwaad maken, vertel hem dan leugens. Wil je iemand razend maken, vertel hem dan de waarheid.
thmj
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
Bedankt: 15 keer

cadsite schreef: 04 mei 2023, 15:57

Man man man...
Veel onnozeler kan een reactie niet zijn.
Ikke ga op reis.?
Nu ja betaal zelf 8,25 € voor 2 mastercards gold per maand.
Reis annulatie verzekering inbegrepen.
Limiet zelf aan te passen van 1000 tot 5000 €.
Die kaarten zijn goedkoper dan telkens 3 % te betalen voor reis annulatie.
Gewoon kwestie van te weten wat iets kost.
Modbreak:
gelieve inhoudelijk te blijven
En och arme uw dochters.... mogen ook eens op reis.
duizend
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 172 keer
Bedankt: 328 keer

cadsite schreef: 04 mei 2023, 09:44 Nu komt dus de volgende stap. Ik overweeg om een CC van keytrade (ben ik reeds klant) aan te vragen, maar ik lees dat revolut ook interessant zou zijn. Wat zijn jullie ervaringen hiermee?
Wat met cash? Is het interessant om (veel?) cash mee te nemen?
Simpel cc Keytrade aanvragen, wel er aan denken om er minstens 12 keer per jaar mee te betalen.
Zal wel geen issue zijn zeker?
Iedereen gaat wel meer dan 12 keer per jaar naar de winkel.

Cash meenemen buiten de 100 euro die al jaar en dag ongebruikt in de gsmhoes zit, doe ik nooit, tenzij natuurlijk “den eventuele overschot” van een vorige reis.

@thmj
8,25 euro per maand betalen voor iets wat gratis is bij Keytrade.
Strak plan !
meon
Administrator
Administrator
Twitter: meon
Uitgedeelde bedankjes: 581 keer
Bedankt: 780 keer
Provider

Dizzy schreef: 05 mei 2023, 09:31 Ook de berekening van die limiet is onduidelijk, je weet bvb dat je nog niet aan 2.500 zit en toch wordt de kaart geweigerd ook al heb je veelvouden daarvan op je rekening. Dat is zeer frustrerend en vervelend als je ter plaatse telkens een andere kaart moet bovenhalen. Gisteren weer van dat in resto
Als je bvb een auto huurt wordt er een waarborg geblokkeerd op je CC. Je ziet dat niet in de app of in je afschriften, maar telt wel mee in dagelijks gebruik als beperking op de toegestane limiet...
Ratface
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 70 keer
Bedankt: 64 keer

Men krijgt echt niet zo gemakkelijk een gold kaart vast hoor bij keytrade. Laat staan een platinum....Volgens mij zijn toekenningsvoorwaarden dan serieus verstrengd.

Edit: ik vroeg zelf een tijd geleden direct een platinum kaart aan en deze werd geweigerd. Tegenvoorstel van Keytrade was zelfs geen gold, maar de classic.... Ik had toen echt wel een mooie som staan bij hen.
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Te Koop forum

Waar kan je info vinden over die voorwaarden van Keytrade want je hoort hier vanalles? Moet je een spaarrekening hebben of volstaat zichtrekening en wat is een mooie som?

Ik ben uit miserie bij Argenta zelf langsgegaan en inderdaad het waren de limieten. Eigenlijk is de basisrekening niet langer bruikbaar voor wie de kaart veel gebruikt of reist. Je zit al snel aan de limiet en dan moet je een andere kaart gebruiken. In feite duwen ze mensen naar andere banken want als je moet betalen ga je wel eens vergelijken. Een andere optie is de borg cash betalen en dan is de limiet wel nog beschikbaar.
Gray
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 372 keer
Bedankt: 156 keer

Taaner242 schreef: 04 mei 2023, 18:31
Aanvulling: als ik het mij goed herinner was de wisselkoers via de bankkaart wel iets slechter dan via de kredietkaart.
Vreemd, ik dacht dat het net omgekeerd was. :?
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Te Koop forum

Normaal is het zo dat je betaalt met kredietkaart en geld afhaalt met debet-kaart net door die tarieven. Het hangt wel af van de betrokken banken want er zijn dus grote verschillen. In sommige landen kan je maar beperkt geld afhalen en moet je dan telkens een som als kost betalen.
duizend
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 172 keer
Bedankt: 328 keer

Dizzy schreef: 05 mei 2023, 14:51 Waar kan je info vinden over die voorwaarden van Keytrade want je hoort hier vanalles? Moet je een spaarrekening hebben of volstaat zichtrekening en wat is een mooie som?
Nieuwe klant?

Klik op ‘deze kaart aanvragen’ en open eerst uw gratis rekening
Bezorg ons uw inkomensbewijzen -> nodig om uw kredietlimiet te bepalen
Zorg voor een rekeningsaldo van min. EUR 1000 (opgelet, dit geld wordt niet geblokkeerd)

Moeilijker is het niet.

Stel dat je “maar” het minimumkrediet van 1250 krijgt…
… dan zal het inkomensbewijs ook geenen vetten zijn zeker?
En kom je waarschijnlijk wel toe met €5000 limiet per maand.

Kaartje voor jezelf en voor je partner bij Keytrade en bij argenta.

En je hebt al 4 keer 1250 per maand…
Ook handig als er eens een kaartje niet meer werkt…
CCatalyst
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 598 keer

Dizzy schreef: 05 mei 2023, 14:51 Waar kan je info vinden over die voorwaarden van Keytrade want je hoort hier vanalles? Moet je een spaarrekening hebben of volstaat zichtrekening en wat is een mooie som?
Meer dan er op de website staat zal men u wel niet vertellen denk ik... Toekenningsvoorwaarden zijn notoir niet transparant.
Gray schreef: 05 mei 2023, 14:57 Vreemd, ik dacht dat het net omgekeerd was. :?
Binnen de eurozone maakt het niet uit als je betaalt met kredietkaart of bankkaart. Inzake geldafhalingen, is bankkaart altijd goedkoper.

Buiten de eurozone ziet het er wel anders uit en moet je echt kijken naar de tarieven van je bank. Betalen is bij de meeste banken (BNPPF, AXA, Europabank, ING, KBC, ...) goedkoper met kredietkaart, omdat men van het kredietkaartnetwerk geen toeslag mag aanrekenen bovenop de wisselkoerscommissie, wat men doorgaans wel doet als je betaalt met bankkaart (alhoewel het afhangt van het type rekening dat je hebt). Voor geldafhalingen mag men wel toeslagen aanrekenen op de kredietkaart en is de bankkaart doorgaans weer goedkoper, alhoewel je het best ook eens nakijkt. Het is bewust hoor, dat ze het zo complex maken :-) .
Taaner242
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 33 keer
Bedankt: 29 keer
Provider
Te Koop forum

Gray schreef: 05 mei 2023, 14:57
Taaner242 schreef: 04 mei 2023, 18:31
Aanvulling: als ik het mij goed herinner was de wisselkoers via de bankkaart wel iets slechter dan via de kredietkaart.
Vreemd, ik dacht dat het net omgekeerd was. :?
Nee hoor. Voor de zekerheid nog eens opgzocht, KBC bankkaart tov. KBC Mastercard kredietkaart:
dag 1 6,34 tov. 5,72
dag 2 5,41 tov. 4,81
dag 3 5,4 tov. 4,78
CCatalyst schreef: 04 mei 2023, 19:28 Taaner242 schreef: ↑20 uren geleden
Kind mag mee met een ouder
Als in jonger dan 11 jaar dan. Ouder is ook betalend op metro, evenwel met een soort van korting maar je moet je daarvoor registreren met een Oyster card. Bus blijft wel gratis tot 16 maar dan verlies je ook veel meer tijd, ook tram is gratis maar die rijdt niet in de toeristische gebieden..
Voor snelle verplaatsing is de metro uiteraard het gemakkelijst. Maar een ritje met de bus door de stad is ook leuk, zeker als je in een dubbeldekker van boven vooraan kan zitten. Verkeer viel zeer goed mee, veel minder druk dan vroeger.

Wireless betalen kan trouwens ook met de google- en apple pays van deze wereld. Voordeel is dat je geen Oyster card moet kopen. Ik denk dat je trouwens ook met de Oyster app kan betalen.
https://tfl.gov.uk/fares/how-to-pay-and ... as-you-go
Ratface
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 70 keer
Bedankt: 64 keer

duizend schreef: 05 mei 2023, 15:19
Nieuwe klant?

Klik op ‘deze kaart aanvragen’ en open eerst uw gratis rekening
Bezorg ons uw inkomensbewijzen -> nodig om uw kredietlimiet te bepalen
Zorg voor een rekeningsaldo van min. EUR 1000 (opgelet, dit geld wordt niet geblokkeerd)

Moeilijker is het niet.

Stel dat je “maar” het minimumkrediet van 1250 krijgt…
… dan zal het inkomensbewijs ook geenen vetten zijn zeker?
Ja, voor de classic is het niet moeilijk neen.... En met uw opmerking over inkomsten en geen vetten moet ik wel een beetje lachen. Assumpties enzo. Heb zonder enige twijfel direct een 'elite travel mastercard' gekregen bij Beobank met een 5K limiet, en ik moet er zelfs nog niet voor betalen ook, als commerciële geste. Dus zo triest zal het wel niet gesteld zijn met mijn inkomsten. Echter, bij keytrade ben ik zelfs niet goed genoeg voor een visa gold. Zoals ik al zei, niet transparant. En omdat het voor u van een leien dakje liep betekent niet dat dat nog steeds zo is.
Didymus
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 261 keer
Bedankt: 96 keer

Dizzy schreef: 05 mei 2023, 15:16 Normaal is het zo dat je betaalt met kredietkaart en geld afhaalt met debet-kaart net door die tarieven. Het hangt wel af van de betrokken banken want er zijn dus grote verschillen. In sommige landen kan je maar beperkt geld afhalen en moet je dan telkens een som als kost betalen.
Dit is een handige tool: https://www.spaargids.be/sparen/calcula ... lator.html
tdemeyer
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 25 keer
Bedankt: 45 keer
Provider

+1 voor Keytrade. Ik heb zelf een Gold sedert enkele jaren, daarvoor had ik een klassieke (weet even niet hoe die heet bij KT..). Die 'upgrade' kon ik makkelijk online regelen: extra kaart aanvragen, en an ontvangst de oude laten schrappen.

De Gold heb ik vooral genomen voor de hogere basislimiet: voorheen moest ik er iedere keer aan denken om voor het verlof de limiet tijdelijk te verhogen, iets wat overigens altijd relatief vlot lukte. Ik kan verkeerd zijn, het is te lang geleden, maar die verhoging was geloof ik altijd en automatisch beperkt in tijd (enkele maanden)

Als je 12 keer een verrichting doet is ze gratis. Ik los dat op door mijn OVH telefoonabonnement (automatisch) via de Visakaart af te rekenen.. Die 12 transacties heb ik dus al sowieso binnen :)
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Te Koop forum

Ik heb de voorwaarden ondertussen gevonden maar ze zijn inderdaad vrij vaag.

Voor een debetkaart moet je 50 EUR op rekening hebben, voor een kredietkaart spreekt men inderdaad over 1.000 EUR + onderzoek naar inkomen. Wat zal dat inhouden? Een loonbriefje?

Voor debetkaart gelden volgende limieten:
Afhalingen: 510 EUR per 24u en 1.260 EUR voor 7 dagen
Betalingen: 2.510 EUR per 7 dagen

Kosten afhalingen betalingen met debetkaart: binnen EU gratis, buiten EU: 2 EUR + 0,4% van opname + 1,4% commissie

Debetkaarten enkel in Europa tenzij tijdelijk door persoonlijke aanvraag (email) te wijzigen.

Voor kredietkaart:
Afhalingen: 620 EUR per periode van 4 dagen

Kosten kredietkaart: Betalingen binnen EU gratis, buiten EU: 1,4% commissie
opnames: 2 EUR + 0,4% van opname + 1,4% commissie

Kredietkaart is 1ste jaar gratis en nadien bij 12 keer gebruik per jaar, teller is online beschikbaar plus datum dat kaart niet meer gratis zou zijn.
gm123
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 63 keer
Bedankt: 116 keer

Is Wise al aangeraden? Gebruik dat nu al een tijdje als dagelijks betaalmiddel en bankrekening in het VK en dat werkt zeer goed, en is ik denk bij de goedkoopste qua kosten. Zelfde principe als Revolut denk ik: Euros naar overschrijven (je hebt je eigen IBAN), en als je betaalt met de Wise kaart (Google/Apple pay of fysiek) doet die automatisch de conversie aan de huidige wisselkoers, en de commissie is 0.47%. Denk niet dat er een Belgische kredietkaart is die dat goedkoper kan. De overschot schrijf je nadien gewoon terug over naar je Belgische rekening, hier betaal je wel 0.44e voor maar met de goedkopere wisselcommissie haal je dat er direct uit.
9livesuni
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 91 keer
Provider

Prepaid all the way

Handige apps, instant,

Curve revolut wise paysend …
Nocto
Starter Plus
Starter Plus

gm123 schreef:Is Wise al aangeraden? Gebruik dat nu al een tijdje als dagelijks betaalmiddel en bankrekening in het VK en dat werkt zeer goed, en is ik denk bij de goedkoopste qua kosten. Zelfde principe als Revolut denk ik: Euros naar overschrijven (je hebt je eigen IBAN), en als je betaalt met de Wise kaart (Google/Apple pay of fysiek) doet die automatisch de conversie aan de huidige wisselkoers, en de commissie is 0.47%. Denk niet dat er een Belgische kredietkaart is die dat goedkoper kan. De overschot schrijf je nadien gewoon terug over naar je Belgische rekening, hier betaal je wel 0.44e voor maar met de goedkopere wisselcommissie haal je dat er direct uit.
En ook niet oninteressant, wise geeft een cashback ( vergelijkbaar met getrouwheidspremie ) https://wise.com/help/articles/b8sVSdAz ... hback-work
Plaats reactie

Terug naar “Allerlei”