city trip Londen

Onderwerpen die nergens anders thuis horen en toch eerder technisch van aard zijn? Post ze hier!
cadsite
userbase crew
userbase crew
Uitgedeelde bedankjes: 311 keer
Bedankt: 710 keer
Recent bedankt: 6 keer
Provider
Te Koop forum
  • Citeer
  • Citeer
  • Topic 20 laatste posts samenvatting

Ik heb mijn dochters gezegd dat we nog een kleine vakantie gingen doen naast onze jaarlijkse kampeervakantie en ze kozen voor een midweek Londen. Zonder er eerst goed bij na te denken heb ik gezegd dat het ok is, dus nu hang ik er helemaal aan.

Het hotel is al geboekt, ik heb er eentje gevonden voor €940 voor 4 nachten ontbijt inbegrepen in het centrum, dus dat valt goed mee. Het vervoer is ook geregeld, met de auto naar Rijsel, daar de Eurostar naar Londen.

De uitstappen/bezienswaardigheden heb ik uitbesteed aan mijn oudste dochter, ze is volop bezig een mymaps van google te maken, dus dat komt ook goed.
Afbeelding

Het hotel is gereserveerd met credit card van argenta (limiet €1.250) en moet pas betaald worden bij aankomst. Die kaart is dus zo goed als opgebruikt bij aankomst. De trein tickets zijn al betaald, daar moet ik niet meer aan denken.

Nu komt dus de volgende stap. Ik overweeg om een CC van keytrade (ben ik reeds klant) aan te vragen, maar ik lees dat revolut ook interessant zou zijn. Wat zijn jullie ervaringen hiermee?
Wat met cash? Is het interessant om (veel?) cash mee te nemen?

Voor openbaar vervoer lees ik ook vanalles. Zowel de fiets als the tube. Beiden zouden met CC te betalen zijn, maar hoe doe je dat dan met kinderen? Ze hebben uiteraard zelf geen CC.
Joe de Mannen
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 523 keer
Bedankt: 673 keer
Recent bedankt: 2 keer
Provider
  • Citeer
  • Citeer

Je kan ook voor openbaar vervoer op voorhand een kaart kopen, maar ik meen me te herinneren dat het rekenen is of het voordelig is om het te doen.
J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
Goztow
Administrator
Administrator
Uitgedeelde bedankjes: 1673 keer
Bedankt: 1450 keer
Recent bedankt: 12 keer
Provider
Te Koop forum
  • Citeer
  • Citeer

Zorg ervoor dat je de visa regelt voor het gezin voor je vertrekt als je die nog niet hebt. Je mag een kleine honderd euro per persoon rekenen.
cadsite
userbase crew
userbase crew
Provider
Te Koop forum
  • Citeer
  • Citeer

Goztow schreef: 04 mei 2023, 09:56 Zorg ervoor dat je de visa regelt voor het gezin voor je vertrekt als je die nog niet hebt. Je mag een kleine honderd euro per persoon rekenen.
Dat staat inderdaad op de planning voor komend weekend. Toch bedankt om er mee aan te denken. :wink:
Gelukkig is het goedkoper dan €100/persoon. Het is €80 voor mij, en 2 x €45 voor mijn dochters. (en nog eens €36 voor de foto's)
CCatalyst
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 598 keer
  • Citeer
  • Citeer

cadsite schreef: 04 mei 2023, 09:44 Het hotel is al geboekt, ik heb er eentje gevonden voor €940 voor 4 nachten ontbijt inbegrepen in het centrum, dus dat valt goed mee. Het vervoer is ook geregeld, met de auto naar Rijsel, daar de Eurostar naar Londen.
Er is geen "visa" vereist als je minder dan 6 maanden blijft. Zie wel dat je allemaal een paspoort hebt. Dat is het boekje, en niet hetzelfde als de identiteitskaart.
cadsite schreef: 04 mei 2023, 09:44Nu komt dus de volgende stap. Ik overweeg om een CC van keytrade (ben ik reeds klant) aan te vragen, maar ik lees dat revolut ook interessant zou zijn. Wat zijn jullie ervaringen hiermee?
Revolut is prepaid, je kan maar uitgeven wat je erop hebt staan.
Keytrade is een kaart van uitgesteld debet, vast beschikbaar bedrag, op het einde van de maand alles terugbetalen. Wordt uitgegeven door Atos.
Ook al is het zeer onwaarschijnlijk dat je het nodig hebt, voor noodgevallen kan het nuttig zijn dat je een kaart hebt waarmee je onverwachte uitgaven op krediet kan betalen (hoe dat terugbetaald wordt is dan iets voor later). Sowieso zijn 2 kredietkaarten aan te raden op reis, en die van Argenta reken ik dan niet mee gezien het hele saldo weg is.
cadsite schreef: 04 mei 2023, 09:44Wat met cash? Is het interessant om (veel?) cash mee te nemen?
Is niet nodig in London. Misschien een klein bedragje afhalen aan een ATM van een bank daar.
cadsite schreef: 04 mei 2023, 09:44Voor openbaar vervoer lees ik ook vanalles. Zowel de fiets als the tube. Beiden zouden met CC te betalen zijn, maar hoe doe je dat dan met kinderen? Ze hebben uiteraard zelf geen CC.
Je zal een Oyster card moeten kopen voor elk van hen (ze staan niet op naam, maar er kan per kaart maar 1 persoon binnen, de volgende gaan de poortjes niet binnenlaten met dezelfde kaart). Dat werkt op alles van het OV, en ook op het geprivatiseerd vervoer: de treinen van private maatschappijen (mits traject in Londen blijft), de boten en de kabelbaan over de Theems (evenwel niet op die fietsen). Zo'n Oyster kaart kan je kopen aan de automaat van elk station, en je kan er dan ook een saldo opzetten.

Voor die fietsen kan je er 4 tegelijk huren met de app op dezelfde kredietkaart. Geen idee of dat aan de kiosk van het fietsstation ook kan.
Laatst gewijzigd door CCatalyst 04 mei 2023, 10:54, in totaal 1 gewijzigd.
Ratface
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 70 keer
Bedankt: 64 keer
  • Citeer
  • Citeer

Is Bonsai geen optie? Daar krijg je een gratis virtuele mastercard die gekoppeld is aan een zichtrekening naar keuze.

Dit zegt hun FAQ over betalingen met hun kaart in het buitenland:
Can I pay with bonsai Mastercard abroad?

Yes, for sure! However, always be aware that a merchant may charge you extra for paying with a foreign currency. bonsai will never charge you extra.
Hoe dit dan precies berekend wordt bij verschillende banken of merchants heb ik wel geen idee van...
cadsite
userbase crew
userbase crew
Provider
Te Koop forum
  • Citeer
  • Citeer

Bonsai heb ik ook staan, dat zag ik als mijn backup.
Inderdaad vergeten te vermelde.
Ratface
Premium Member
Premium Member
  • Citeer
  • Citeer

Misschien weet jij dan een antwoord op de vraag in mijn post :angel: ? Is misschien wel handig te weten voor iedereen.
cadsite
userbase crew
userbase crew
Provider
Te Koop forum
  • Citeer
  • Citeer

Ratface schreef: 04 mei 2023, 10:59 Misschien weet jij dan een antwoord op de vraag in mijn post :angel: ? Is misschien wel handig te weten voor iedereen.
Ik zal het je weten te zeggen na mijn trip, want ik heb het antwoord zelf ook (nog?) niet gevonden.
liber!
Elite Poster
Elite Poster
Twitter: nathan_gs
Uitgedeelde bedankjes: 277 keer
Bedankt: 97 keer
Recent bedankt: 1 keer
Te Koop forum
  • Citeer
  • Citeer

cadsite schreef: 04 mei 2023, 09:44 credit card van argenta (limiet €1.250) en moet pas betaald worden bij aankomst. Die kaart is dus zo goed als opgebruikt bij aankomst.
Je kan Argenta vragen voor een tijdelijke verhoging van je limieten, zeker als je ook spaargeld daar hebt.
stybola
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 9 keer
Provider
Te Koop forum
  • Citeer
  • Citeer

Zelf ben ik niet into kredietkaarten en dergelijke.
Maar, deze zomer gaan we naar Denemarken en bestelde ik een Binance mastercard. Dat werkt dan eigenlijk met cryptocurrency. Het leuke is, je stort er wat geld op (kan gewoon via overschrijving in euro) en je bent niet verplicht dit om te zetten naar crypto. Je bent dus niet afhankelijk van die wisselkoersen. Want je BTC-geld kan tegen je reisje al serieus geslonken zijn of gestegen. :-D

Bij mij staat er dus een bedragje op die kaart. Getest bij een geldafhaling in de gemeente hier vlakbij en het werkt.

Het is puur als test.

Het meest positieve voor mij, het kost mij geen geld als hij gewoon in mijn portefeuille blijft zitten. Geen maandelijkse kost enzo. Heel gemakkelijk alle uitgaven op te volgen via de Binance app. Het enige wat minder is, je zit met een 2% fee bij uitgaven. Maar eerlijk, liever dat (je weet ongeveer wat je te wachten staat) dan voorwaarden waar niemand aan uit geraakt.
Hoe ze de omzetting doen van Deense kroon naar euro, nog geen idee, vandaar de test.

Dit zal mijn eerste en misschien zelf één van de weinige keren zijn dat ik dat kaartje zal gebruiken. Handig om bij te hebben in nood maar voor mij geen dagdagelijkse must.

Ik haal ter plaatse sowieso wat 'kleingeld' af om ten alle tijden mobiel te zijn met wat cashgeld op zak. Al is het maar voor een noodgeval.
cadsite
userbase crew
userbase crew
Provider
Te Koop forum
  • Citeer
  • Citeer

liber! schreef: 04 mei 2023, 11:15 Je kan Argenta vragen voor een tijdelijke verhoging van je limieten, zeker als je ook spaargeld daar hebt.
Enkel als ik van green over ga naar silver of gold. Dat is inderdaad ook een te overwegen optie.
https://www.argenta.be/nl/bankieren/kre ... tml#aanbod

Als het geld mag kosten zou ik eerder overwegen om een keytrade gold te nemen.

Wat ik hier al leerde:
Cash is zo goed als niet nodig
fietsen kan met ons 3 op 1 kaart
bonsai was ik vergeten, dat staat nu terug op mijn lijstje
revolut is prepaid. Ik bekijk dit eens verder
Oyster kaart verder bekijken
liber!
Elite Poster
Elite Poster
Te Koop forum
  • Citeer
  • Citeer

cadsite schreef: 04 mei 2023, 11:30 Enkel als ik van green over ga naar silver of gold. Dat is inderdaad ook een te overwegen optie.
Dat is voor permanente verhoging, tijdelijke verhoging zou ik toch je bankkantoor voor contacteren.
cadsite
userbase crew
userbase crew
Provider
Te Koop forum
  • Citeer
  • Citeer

liber! schreef: 04 mei 2023, 11:35
cadsite schreef: 04 mei 2023, 11:30 Enkel als ik van green over ga naar silver of gold. Dat is inderdaad ook een te overwegen optie.
Dat is voor permanente verhoging, tijdelijke verhoging zou ik toch je bankkantoor voor contacteren.
Ik kan dat eens proberen, maar op de site staat dat het niet mogelijk is.
meon
Administrator
Administrator
Twitter: meon
Uitgedeelde bedankjes: 581 keer
Bedankt: 780 keer
Provider
  • Citeer
  • Citeer

CCatalyst schreef: 04 mei 2023, 10:24 Zo'n Oyster kaart kan je kopen aan de automaat van elk station, en je kan er dan ook een saldo opzetten.
De Oystercard kan je ook op de Eurostar zélf kopen, onderweg. Heb je iets te doen als je in de chunnel zit. Opladen zal je in St. Pancras aan een automaat moeten doen denk ik.
philippe_d
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 1001 keer
Bedankt: 3720 keer
Recent bedankt: 19 keer
Provider
  • Citeer
  • Citeer

Tegenwoordig kan je op de Underground (ook bovengrond trams/bus) contactloos betalen met je bankkaart of credit kaart (pay as you go).
Dus geen Oyster card nodig...

Je moet wel per reiziger een aparte kaart gebruiken (mag dezelfde rekening zijn).
Gewoon, net zoals de Oyster: inchecken op de gele kaartlezers ("touch in").
Niet vergeten uit te checken met dezelfde kaart ("touch out"), anders loopt de rit en de kosten door ...
Prijs: £2.80 (peak) of £2.70 (off peak) per rit (zelfde prijs als Oyster).
Met een maximum per dag.

Contactloos kan ook mobiel (Apple Pay, Google Pay, Samsung Pay, enz enz).
Maar natuurlijk altijd met dezelfde metode in- en uitchecken.

https://www.visitlondon.com/traveller-i ... ondon-tube
VoIP: EDPnet (gratis vaste lijn), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip.
Provider: EDPnet Fiber XS (150/50 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So. 3 Fritz!DECT toestellen
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 571 keer
Bedankt: 709 keer
Recent bedankt: 8 keer
Te Koop forum
  • Citeer
  • Citeer

cadsite schreef: 04 mei 2023, 11:37
Wie beslist, uw kantoorhouder of de site?
Wil je iemand kwaad maken, vertel hem dan leugens. Wil je iemand razend maken, vertel hem dan de waarheid.
cadsite
userbase crew
userbase crew
Provider
Te Koop forum
  • Citeer
  • Citeer

Dizzy schreef: 04 mei 2023, 13:54
cadsite schreef: 04 mei 2023, 11:37
Wie beslist, uw kantoorhouder of de site?
Dat weet ik niet hé. De kantoorhouder is wel een zelfstandige, maar hangt af van het hoofdkantoor. Dat hoofdkantoor dat de site opmaakt. Neen?
Goztow
Administrator
Administrator
Uitgedeelde bedankjes: 1673 keer
Bedankt: 1450 keer
Recent bedankt: 12 keer
Provider
Te Koop forum
  • Citeer
  • Citeer

Je kan op silver zetten voor een maand en dan terug dacht ik, even vragen aan je bank.
cadsite
userbase crew
userbase crew
Provider
Te Koop forum
  • Citeer
  • Citeer

Ik heb de vraag gesteld, ik hoor wel wat ze zeggen.
Is een debetkaart eigenlijk deftig te gebruiken daar? Ik heb er eentje van argenta en eentje van keytrade.
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Te Koop forum
  • Citeer
  • Citeer

De site is inderdaad centraal maar de kantoorhouders kunnen wel wat doen... als ze willen. Staat er op de website/app ook niet dat je het kantoor moet contacteren als je de limiet wenst aan te passen en je geen betalende rekening hebt? Dat wijst al op een mogelijkheid/afwijking via je kantoorhouder.

Argenta moet ook opletten want door al hun beperkingen wordt het aanbod van anderen interessanter als je toch moet betalen.
Wil je iemand kwaad maken, vertel hem dan leugens. Wil je iemand razend maken, vertel hem dan de waarheid.
Gray
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 372 keer
Bedankt: 156 keer
  • Citeer
  • Citeer

cadsite schreef: 04 mei 2023, 14:15 Ik heb de vraag gesteld, ik hoor wel wat ze zeggen.
Is een debetkaart eigenlijk deftig te gebruiken daar? Ik heb er eentje van argenta en eentje van keytrade.
Viel wel mee, enkel de oyster card (in de officieele automaten) weigerde hij om een of andere reden met een Argenta debet kaart (5 jaar geleden dus misschien is dit ondertussen verandert?

en vergeet ook niet als je ponden gaat halen uit de atm, je kiest om af te rekenen in local currency, niet omrekenen naar euros want dan rekenen ze er 20% service charge bij.
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Te Koop forum
  • Citeer
  • Citeer

Vroeger was Argenta goed voor reizigers want je kon vaak geld afhalen zonder kosten. Zo haalde ik gratis geld af in Equador. Dit hangt echter ook af van de bank waar je het geld afhaalt. Bij mijn laatste trip naar UK heb ik geen ponden afgehaald omdat ik er mee had van een bevriend koppel. De meeste dingen kon je met (Argenta) kaart betalen.
cadsite
userbase crew
userbase crew
Provider
Te Koop forum
  • Citeer
  • Citeer

Bijkomende vraag wat doe je met ponden die je over hebt?
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Te Koop forum
  • Citeer
  • Citeer

Londen lost dat gemakkelijk op gezien de prijzen :)

Anders, doorgeven aan de volgende.
cadsite
userbase crew
userbase crew
Provider
Te Koop forum
  • Citeer
  • Citeer

Afbeelding
on4bam
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 304 keer
Bedankt: 631 keer
Recent bedankt: 10 keer
Provider
  • Citeer
  • Citeer

Goztow schreef: 04 mei 2023, 14:14 Je kan op silver zetten voor een maand en dan terug dacht ik, even vragen aan je bank.
Klopt, Wij hebben dat onlangs ook gevraagd (Argentakaart is backup) en het zou geen probleem geweest zijn om silver te nemen en bij thuiskomst opnieuw naar green te gaan. Was uiteindelijk niet nodig omdat we een aantal hotels op voorhand betaald hebben zodat onze gewone voldoende limiet over had.

BTW, wat betreft niet kunnen betalen met de Argentakaart, in 2019 een paar keer gehad in Japan, de Belfius platinum werkte wel. In 2016 in Niuw-Zeeland ook een paar keer niet kunnen betalen met de Argentakaart, op de duur hadden we door dat het mede aan de NZ bank lag, het waren steeds dezelfde bankterminals die problemen gaven.
Bye, Maurice
https://on4bam.com
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Te Koop forum
  • Citeer
  • Citeer

Heb het ook gehad bij een reservering voor Canada. Hotel online geboekt maar even later melding dat kaart niet geldig was. Uiteindelijk is booking geannuleerd. Die limieten zijn een echte merde, zeker op reis als ze vaak een borgsom inhouden en je de kaart dus niet meer kan gebruiken. Dat is waarom wij veel kaarten hebben want anders is het niet echt werkbaar.
thmj
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
Bedankt: 15 keer
  • Citeer
  • Citeer

Langs de ene kant op reis.
Daarna probleem dit probleem dat, ja gratis giro rekeningen zeker.
En op reis het moest eens een halve Euro duurder zijn, blijf gewoon thuis veel goedkoper tripjes in Belgenland.
Netflix, gsm abbo, enz dat mag veel kosten.
Laatst gewijzigd door thmj 04 mei 2023, 15:55, in totaal 1 gewijzigd.
on4bam
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 304 keer
Bedankt: 631 keer
Recent bedankt: 10 keer
Provider
  • Citeer
  • Citeer

Het had toen bij ons niets met limieten te maken.
Bye, Maurice
https://on4bam.com
cadsite
userbase crew
userbase crew
Provider
Te Koop forum
  • Citeer
  • Citeer

thmj schreef: 04 mei 2023, 15:54 Langs de ene kant op reis.
Daarna probleem dit probleem dat, ja gratis giro rekeningen zeker.
En op reis het moest eens een halve Euro duurder zijn, blijf gewoon thuis veel goedkoper tripjes in Belgenland.
Mag het? Dat ik voor het eerst in 20 jaar eens voor 5 dagen buiten de Benelux/Frankrijk op reis ga?
Is het toegelaten? :roll:

Netflix? Heb ik niet.
GSM abbo? €10
Nog iets? Of wil je mijn hele boekhouding eerst zijn om te beslissen of ik op reis mag.

Man man man...
Veel onnozeler kan een reactie niet zijn.
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Te Koop forum
  • Citeer
  • Citeer

Alsof reisjes in Belgenland geen geld kosten.

Ben eens aan het kijken voor alternatieven maar de meeste gratis rekeningen zijn beperkt op leeftijd of er zijn andere beperkingen. Keytrade bank lijkt me nog het beste, gratis rekening en kredietkaart als je deze 12 keer per jaar gebruikt. Bij de gold en platinum zitten dan nog wat verzekeringen. Iemand ervaring mee?
BMaster
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 42 keer
Bedankt: 45 keer
  • Citeer
  • Citeer

Bonsai app werkt zeer goed in het buitenland... we hebben die in New York gebruikt een tijdje terug. Wat ze daar zeggen van die extra kosten, daar heb ik me niet mee beziggehouden, dus kan ik niet op antwoorden..
Ratface
Premium Member
Premium Member
  • Citeer
  • Citeer

Dizzy schreef: 04 mei 2023, 16:09 Alsof reisjes in Belgenland geen geld kosten.

Ben eens aan het kijken voor alternatieven maar de meeste gratis rekeningen zijn beperkt op leeftijd of er zijn andere beperkingen. Keytrade bank lijkt me nog het beste, gratis rekening en kredietkaart als je deze 12 keer per jaar gebruikt. Bij de gold en platinum zitten dan nog wat verzekeringen. Iemand ervaring mee?
Dat die upgrade kaarten verrekt moeilijk te krijgen zijn bij Keytrade en er geen transparantie is over de toekenningsvoorwaarden...
thmj
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
Bedankt: 15 keer
  • Citeer
  • Citeer

Reclame voor .......
Wie deze faciliteit krijgt dun gezaaid.
Eigen ervaring Kbc betalende en extra kaartjes inbegrepen.
Voor de rest veel bla bla. :cry:
BMaster
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 42 keer
Bedankt: 45 keer
  • Citeer
  • Citeer

Ratface schreef: 04 mei 2023, 17:30

Dat die upgrade kaarten verrekt moeilijk te krijgen zijn bij Keytrade en er geen transparantie is over de toekenningsvoorwaarden...
Om één of andere reden hebben ze mij van in het begin een Platinum gegeven. Geen transparantie inderdaad :-D Maar ervaring met die verzekeringen heb ik niet, ik heb ze nog niet nodig gehad (wel bekeken voor die New York reis, maar daarvoor leek het me toch te beperkt)
liber!
Elite Poster
Elite Poster
Te Koop forum
  • Citeer
  • Citeer

Ik heb lang ook een Europabank Mastercard gehad, standaard limiet van €2500 en geen kosten of verplichtingen (wel elke maand volledig te voldoen), limiet verhogen ging zeer vlot als je het bedrag erboven op een spaarrekening bij hen zet.
Taaner242
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 33 keer
Bedankt: 29 keer
Provider
Te Koop forum
  • Citeer
  • Citeer

Ben deze winter geweest met partner en 8-jarige geweest. Hebben geen cash afgehaald, overal met de kaart betaald.
Bus en metro kan je gewoon met een betaalkaart (debet of krediet). Kind mag mee met een ouder, daarvoor zijn er aparte poortjes waar je met 2 door kan.
Wel opletten dat je altijd met dezelfde kaart in- en uitprikt. Men hanteert automatisch beste prijs op het einde van een dag: indien maar 1 of enkele ritten prijs enkel tickets, indien meerdere prijs dagticket.
Kredietkaart van mijn vrouw lukte niet, gewoon omdat ze nog geen betaling mee had gedaan. Zij heeft haar gewone bankkaart gebruikt.

Aanvulling: als ik het mij goed herinner was de wisselkoers via de bankkaart wel iets slechter dan via de kredietkaart.
CCatalyst
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 598 keer
  • Citeer
  • Citeer

Taaner242 schreef: 04 mei 2023, 18:31 Kind mag mee met een ouder
Als in jonger dan 11 jaar dan. Ouder is ook betalend op metro, evenwel met een soort van korting maar je moet je daarvoor registreren met een Oyster card. Bus blijft wel gratis tot 16 maar dan verlies je ook veel meer tijd, ook tram is gratis maar die rijdt niet in de toeristische gebieden..
edwin.d
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 32 keer
  • Citeer
  • Citeer

Ik gebruik al jaren de Visa van Keytrade.
Ik heb de platinum gekregen( zonder te vragen) maar een goldkaart ga je zeker krijgen.

Handig is dat je de limieten zelf kan aanpassen.
Platinum staat standaard op 5000 Euro dacht ik, maar ik heb ze toch maar op 2500 gezet.
( kan naar 10.000 gezet worsen)

Onlangs een reisje geboekt, vliegtuig, huurauto en het hotel moest terplekke betaald worden.
Toen heb ik de limiet terug moeten verhogen anders was het maar nipt om het hotel nog te kunnen betalen.

Als je geld afhaald in het buitenland, rekens de buitenlandse bank vaak al kosten aan.
Dan nog eens de wisselkosten en een kost om in het buitenland geld af te halen.
Dus best alles rechtstreeks met de kaart betalen.

En Argenta is ook niet meer wat ze geweest zijn.
Onlangs vroeg schoonmoeder die ging geld afhalen in het kantoor of ze iets mocht vragen.

Het antwoord was....heb je een afspraak?

Mvg
Plaats reactie

Terug naar “Allerlei”