cadsite schreef: 04 mei 2023, 09:44
Het hotel is al geboekt, ik heb er eentje gevonden voor €940 voor 4 nachten ontbijt inbegrepen in het centrum, dus dat valt goed mee. Het vervoer is ook geregeld, met de auto naar Rijsel, daar de Eurostar naar Londen.
Er is geen "visa" vereist als je minder dan 6 maanden blijft. Zie wel dat je allemaal een
paspoort hebt. Dat is het boekje, en niet hetzelfde als de identiteitskaart.
cadsite schreef: 04 mei 2023, 09:44Nu komt dus de volgende stap. Ik overweeg om een CC van keytrade (ben ik reeds klant) aan te vragen, maar ik lees dat revolut ook interessant zou zijn. Wat zijn jullie ervaringen hiermee?
Revolut is prepaid, je kan maar uitgeven wat je erop hebt staan.
Keytrade is een kaart van uitgesteld debet, vast beschikbaar bedrag, op het einde van de maand alles terugbetalen. Wordt uitgegeven door Atos.
Ook al is het zeer onwaarschijnlijk dat je het nodig hebt, voor noodgevallen kan het nuttig zijn dat je een kaart hebt waarmee je onverwachte uitgaven op krediet kan betalen (hoe dat terugbetaald wordt is dan iets voor later). Sowieso zijn 2 kredietkaarten aan te raden op reis, en die van Argenta reken ik dan niet mee gezien het hele saldo weg is.
cadsite schreef: 04 mei 2023, 09:44Wat met cash? Is het interessant om (veel?) cash mee te nemen?
Is niet nodig in London. Misschien een klein bedragje afhalen aan een ATM van een bank daar.
cadsite schreef: 04 mei 2023, 09:44Voor openbaar vervoer lees ik ook vanalles. Zowel de fiets als the tube. Beiden zouden met CC te betalen zijn, maar hoe doe je dat dan met kinderen? Ze hebben uiteraard zelf geen CC.
Je zal een Oyster card moeten kopen
voor elk van hen (ze staan niet op naam, maar er kan per kaart maar 1 persoon binnen, de volgende gaan de poortjes niet binnenlaten met dezelfde kaart). Dat werkt op alles van het OV, en ook op het geprivatiseerd vervoer: de treinen van private maatschappijen (mits traject in Londen blijft), de boten en de kabelbaan over de Theems (evenwel niet op die fietsen). Zo'n Oyster kaart kan je kopen aan de automaat van elk station, en je kan er dan ook een saldo opzetten.
Voor die fietsen kan je er 4 tegelijk huren met de app op dezelfde kredietkaart. Geen idee of dat aan de kiosk van het fietsstation ook kan.