iddLukse schreef:Dus ripper, gij beweert da ge met 200KB/s dl per maand niet zoveel kunt downloaden as bij Skynet?
Onnozele kwast
Ge kunt er godverdomme meer mee downloaden as bij Skynet op een heel jaar.
Der zijn mensen die nooit tevreden zijn...
[RealDSL] Ervaring-uitwisseling - Deel 3
-
DaNi0
- Premium Member

- Berichten: 749
- Lid geworden op: 21 jun 2005, 13:45
- Locatie: Oostende
- Uitgedeelde bedankjes: 459 keer
- Bedankt: 28 keer
Mijn aanvraag is al 3 maand "lopende"
Er kwam altijd iets tussen (dit werkte niet, dat lukt niet) en hun feedback is ook allesbehalve perfect. Hun bereiken lukt enkel via telefoon en zelfs daar geraak je geregeld niet binnen.
Zijn we nu op een punt gekomen dat alles in orde is ... duurt het verdorie nogmaals 10 dagen voordat ze het werkelijk kunnen activeren. Ik kom gewoon zot !
Was het niet dat het voor een studentenkot en alles al geregeld was qua prijs ed, ik was al lang weg.
Er kwam altijd iets tussen (dit werkte niet, dat lukt niet) en hun feedback is ook allesbehalve perfect. Hun bereiken lukt enkel via telefoon en zelfs daar geraak je geregeld niet binnen.
Zijn we nu op een punt gekomen dat alles in orde is ... duurt het verdorie nogmaals 10 dagen voordat ze het werkelijk kunnen activeren. Ik kom gewoon zot !
Was het niet dat het voor een studentenkot en alles al geregeld was qua prijs ed, ik was al lang weg.
-
zertox
- Plus Member

- Berichten: 135
- Lid geworden op: 07 apr 2004, 09:06
- Locatie: Arendonk
- Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Heeft u sinds vorige week dinsdag nog problemen gehad om binnen te geraken? De lijnen zijn open tussen 9h en 18h.assessino schreef: Hun bereiken lukt enkel via telefoon en zelfs daar geraak je geregeld niet binnen.
Iemand problemen met mij te verstaan? ( Jonas )thaman schreef: Ivm ONVERSTAANBAAR persoon, daar share ik dezelfde mening over.
Opmerkingen zijn welkom
- netdata
- Elite Poster

- Berichten: 1677
- Lid geworden op: 16 aug 2005, 11:28
- Twitter: wdhaeseleer
- Locatie: Turnhout
- Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
- Bedankt: 8 keer
Jonas,
Allereerst proficiat met je nieuwe job bij RealDSL.
neen denk niet dat ik trobs heb met je te verstaan hoor.
Sugestie's zijn welkom? In welke zin
Want denk dat er structureel vanales fout gaat bij RealDSL maar eigenlijk vind ik dat niet zo erg zolang ik maar een Uptime krijg...
Allereerst proficiat met je nieuwe job bij RealDSL.
neen denk niet dat ik trobs heb met je te verstaan hoor.
Sugestie's zijn welkom? In welke zin
Want denk dat er structureel vanales fout gaat bij RealDSL maar eigenlijk vind ik dat niet zo erg zolang ik maar een Uptime krijg...
- poohbeer
- Pro Member

- Berichten: 325
- Lid geworden op: 23 mei 2005, 16:09
- Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
NOPE!paradaf schreef:ik zie al een paar weken geen commentaar meer....daaruit kan ik besluiten dat het gebruik van deze "provider" geen problemen meer oplevert en ik mij dus kan laten aansluiten zonder risico????
paradaf
Dat betekend dat wij deze provider nog even respijt geven zodat ie beloftes kan inwilligen. In december zouden we een serieuze netwerkupgrade krijgen namelijk.
Je kan momenteel trouwens niet eens inschrijven op de dienst als't goed is.
Ik betwijfel trouwens sterk of we dit jaar nog iets kunnen verwachten.. totaal NIETS horen van realdsl over vorderende plannen doet me vrezen.
Als je tevreden bent met trage upload en zonder vast ip adres dan zou'k eens naar de adsl diensten van versatel/tele2 kijken.
+ Geen pub of limiet whatsoever,
+ 4Mbps downstream,
+ geen extra belgacow abbo en 10 euro goedkoper (samen dus zowat 20 euro per maand)
+ gratis activatie tegenover 121,00 EUR bij realdsl
+ slechts 1 EUR extra indien geen domiciliering
- moet een router aankopen voor 80 EUR
- upstream slechts 256kbps
- geen vast ip adres
- vast nog wel iets dat'k ben vergeten
Laatst gewijzigd door poohbeer 08 dec 2005, 20:12, in totaal 2 gewijzigd.
-
Limburg
- Elite Poster

- Berichten: 1636
- Lid geworden op: 28 okt 2003, 14:40
- Locatie: N.O.Limburg
- Uitgedeelde bedankjes: 27 keer
- Bedankt: 4 keer
Zal ik onthouden!bjansens op Vr Dec 09, 2005 3:51 schreef:Jonas telefoneert gewoon graagThaMan schreef:Ja.... 2 ! En ze checken af en toe wel eens..
En Jonas... ik versta je zeer goed en je kwam ook spontaner over
- netdata
- Elite Poster

- Berichten: 1677
- Lid geworden op: 16 aug 2005, 11:28
- Twitter: wdhaeseleer
- Locatie: Turnhout
- Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
- Bedankt: 8 keer
En jij werkt precies graag (aan het uur te zien van de post ebjansens schreef:Jonas telefoneert gewoon graagThaMan schreef:Ja.... 2 ! En ze checken af en toe wel eens..
En Jonas... ik versta je zeer goed en je kwam ook spontaner over
- Ofloo
- Elite Poster

- Berichten: 5271
- Lid geworden op: 04 okt 2004, 07:36
- Locatie: BALEN
- Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
- Bedankt: 92 keer
maar jonas ook ze die geeft soms mail replys in het weekend dacht zelfs dat het zondag was en het was toch al vrij laat ze..prodata schreef:En jij werkt precies graag (aan het uur te zien van de post ebjansens schreef:Jonas telefoneert gewoon graagThaMan schreef:Ja.... 2 ! En ze checken af en toe wel eens..
En Jonas... ik versta je zeer goed en je kwam ook spontaner over![]()
)
-
ubremoved_539
- Deel van't meubilair

- Berichten: 29849
- Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
- Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
- Bedankt: 1972 keer
A2F heeft de mensen zo ook een gans jaar aan het lijntje gehouden (letterlijk en figuurlijk)... toch gek dat mensen nog steeds no naief blijven als het aankomt op de beloftes die providers maken. Jullie hebben blijkbaar veel over voor een FUP.poohbeer schreef:Dat betekend dat wij deze provider nog even respijt geven zodat ie beloftes kan inwilligen. In december zouden we een serieuze netwerkupgrade krijgen namelijk.
- netdata
- Elite Poster

- Berichten: 1677
- Lid geworden op: 16 aug 2005, 11:28
- Twitter: wdhaeseleer
- Locatie: Turnhout
- Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
- Bedankt: 8 keer
Jij praat overal erg nagatief over vind ik hoor.r2504 schreef: A2F heeft de mensen zo ook een gans jaar aan het lijntje gehouden (letterlijk en figuurlijk)... toch gek dat mensen nog steeds no naief blijven als het aankomt op de beloftes die providers maken. Jullie hebben blijkbaar veel over voor een FUP.
Ikzelf ben RealDSL klant en heb nauwelijks problemen hoor.
En ja ik geloof in RealDSL, simpel realDSL is van RealROOT, en realroot kom je zowat overal tegen
is een volwassen firma (allez ja als ge op hun IRC kanalen zit
DUs ja ik geloof dat zij een deftige netwerk upgrade doen.
trouwens ik kom je tegen op vele fora
- userbase
- digitale-televisie.be
- PUB
en ik lees alleen maar dingen als:
ja da geloof je toch nie
klacht neerleggen
stomme firma
e.d.
Breng liever een deftige discutie op gang ipv zo neerbuigend te doen over vele dingen...
zal dan nog enkele maanden wachten en dit forum aandachtig volgen. THX voor infopoohbeer schreef:NOPE!paradaf schreef:ik zie al een paar weken geen commentaar meer....daaruit kan ik besluiten dat het gebruik van deze "provider" geen problemen meer oplevert en ik mij dus kan laten aansluiten zonder risico????
paradaf
Dat betekend dat wij deze provider nog even respijt geven zodat ie beloftes kan inwilligen. In december zouden we een serieuze netwerkupgrade krijgen namelijk.
Je kan momenteel trouwens niet eens inschrijven op de dienst als't goed is.
Ik betwijfel trouwens sterk of we dit jaar nog iets kunnen verwachten.. totaal NIETS horen van realdsl over vorderende plannen doet me vrezen.
Als je tevreden bent met trage upload en zonder vast ip adres dan zou'k eens naar de adsl diensten van versatel/tele2 kijken.
+ Geen pub of limiet whatsoever,
+ 4Mbps downstream,
+ geen extra belgacow abbo en 10 euro goedkoper (samen dus zowat 20 euro per maand)
+ gratis activatie tegenover 121,00 EUR bij realdsl
+ slechts 1 EUR extra indien geen domiciliering
- moet een router aankopen voor 80 EUR
- upstream slechts 256kbps
- geen vast ip adres
- vast nog wel iets dat'k ben vergeten
-
ubremoved_539
- Deel van't meubilair

- Berichten: 29849
- Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
- Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
- Bedankt: 1972 keer
Je vergist je tussen negatief en realistisch. Je mag trouwens altijd m'n uitspraken controleren na een bepaalde tijd en je zal merken dat ik meestal weel heel dicht bij de realiteit zit.prodata schreef:Jij praat overal erg nagatief over vind ik hoor.
Omdat je goed bent in hosting ben je ook goed als providerprodata schreef:En ja ik geloof in RealDSL, simpel realDSL is van RealROOT, en realroot kom je zowat overal tegen is een volwassen firma (allez ja als ge op hun IRC kanalen zit)
Ik heb hier onlangs verschillende keren aan RealDSL gevraagd waar hun eigen netwerk is... buiten wat gelach en rond de pot draaien is daar nooit een deftig antwoord op gekomen (en ik weet wel waarom). Ik denk dat je dus de andere partij zal moeten verwijten geen deftige discussie te willen aangaan.prodata schreef:Breng liever een deftige discutie op gang ipv zo neerbuigend te doen over vele dingen...
- netdata
- Elite Poster

- Berichten: 1677
- Lid geworden op: 16 aug 2005, 11:28
- Twitter: wdhaeseleer
- Locatie: Turnhout
- Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
- Bedankt: 8 keer
Bwa kwee nie:Je vergist je tussen negatief en realistisch. Je mag trouwens altijd m'n uitspraken controleren na een bepaalde tijd en je zal merken dat ik meestal weel heel dicht bij de realiteit zit.
RealROOT netwerk door europa (en ja hoor het is een leased MPLS netwerk dus van EIGEN kan je niet spreken pffff !)
RealROOT als End provider voor telefonie
RealROOT als support and maintenece firma (zie www.fulladls.be)
RealROOT als ik hi-end betaal services (modules voor te betalen)
RealROOT als hosting bedrijf voor verschillende ZWAAR belaste sites !!
RealROOT als IP-trasit
Ik noem dat kunnen...
- Robbe
- El Robre

- Berichten: 2861
- Lid geworden op: 30 jun 2005, 22:45
- Twitter: infocaris
- Locatie: Kortrijk
- Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
... da zal waarschijnlijk wel afhangen van wat ze met het netwerk doen, en aangezien dat voor de moment van Belgacom is, zal het waarschijnlijk direct VDSL wordenrsca schreef:Hoe ziet de toekomst voor RealDSL eruit? Misschien ADSL 2 uitvoeren...![]()
Wil wel graag een reactie hebben van een Realroot werknemer:)
Code: Selecteer alles
filmpjes toevoegen met : [vimeo]code[/vimeo] en [youtube]code[/youtube]- Ofloo
- Elite Poster

- Berichten: 5271
- Lid geworden op: 04 okt 2004, 07:36
- Locatie: BALEN
- Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
- Bedankt: 92 keer
Dan zal belgacom zijn eigen mogen gaan haasten want edpnet begint al met adsl2 kan niet wachten om de resultaaten en specs te zien van het abonnement. 'k Hoop alleen maar dat het niet weer zo'ne porsche is zonder benzine.Robbe schreef:... da zal waarschijnlijk wel afhangen van wat ze met het netwerk doen, en aangezien dat voor de moment van Belgacom is, zal het waarschijnlijk direct VDSL wordenrsca schreef:Hoe ziet de toekomst voor RealDSL eruit? Misschien ADSL 2 uitvoeren...![]()
Wil wel graag een reactie hebben van een Realroot werknemer:)
hehe @DaNi0
Kan iemand mij uitleggen wat dit betekent=> User rdsl**** has 11 open sessions. (http://customer.realdsl.be/)
Ik heb maar 2 pc's staan die Internet gebruiken.
Kan iemand mij uitleggen wat dit betekent=> User rdsl**** has 11 open sessions. (http://customer.realdsl.be/)
Ik heb maar 2 pc's staan die Internet gebruiken.
- Robbe
- El Robre

- Berichten: 2861
- Lid geworden op: 30 jun 2005, 22:45
- Twitter: infocaris
- Locatie: Kortrijk
- Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
ik vermoed dat ze het dan eerder over verschillende processen hebben, die andere poorten bezigen bvb, zoals irc of sshrsca schreef:hehe @DaNi0
Kan iemand mij uitleggen wat dit betekent=> User rdsl**** has 11 open sessions. (http://customer.realdsl.be/)
Ik heb maar 2 pc's staan die Internet gebruiken.
Code: Selecteer alles
filmpjes toevoegen met : [vimeo]code[/vimeo] en [youtube]code[/youtube]- netdata
- Elite Poster

- Berichten: 1677
- Lid geworden op: 16 aug 2005, 11:28
- Twitter: wdhaeseleer
- Locatie: Turnhout
- Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
- Bedankt: 8 keer
kan 2 dingen zijn, of iemand gebruikt jou username en password op meerdere locatie's (onwaarschijnlijjk, maar het kan)rsca schreef:hehe @DaNi0
Kan iemand mij uitleggen wat dit betekent=> User rdsl**** has 11 open sessions. (http://customer.realdsl.be/)
Ik heb maar 2 pc's staan die Internet gebruiken.
Zal eerder de radius server zijn die iedere keer een nieuwe sessie voor jou opent, zolang je geen Fixed IP hebt is er geen probleem...
- netdata
- Elite Poster

- Berichten: 1677
- Lid geworden op: 16 aug 2005, 11:28
- Twitter: wdhaeseleer
- Locatie: Turnhout
- Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
- Bedankt: 8 keer
en blijft jou Fixed IP hetzelfde?rsca schreef:Ik heb een fixed ip
want ik heb da ook al eens gehad en dan veranderd uw IP per sessie die openstaat
ik heb ook 10 open sessies.. vroeger altijd 2 .. nu opeens 10 
maar mijn ip is nog nooit veranderd.. en heb geen geekdsl..dusjah
raar gedoe
btw offtopic.. wat is een radius server juist? allee k tis een server.. maar wat is zen functie?
maar mijn ip is nog nooit veranderd.. en heb geen geekdsl..dusjah
raar gedoe
btw offtopic.. wat is een radius server juist? allee k tis een server.. maar wat is zen functie?
- netdata
- Elite Poster

- Berichten: 1677
- Lid geworden op: 16 aug 2005, 11:28
- Twitter: wdhaeseleer
- Locatie: Turnhout
- Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
- Bedankt: 8 keer
radius = Remote Authentication Dial-In User ServiceTracer07 schreef:ik heb ook 10 open sessies.. vroeger altijd 2 .. nu opeens 10
maar mijn ip is nog nooit veranderd.. en heb geen geekdsl..dusjah
raar gedoe
btw offtopic.. wat is een radius server juist? allee k tis een server.. maar wat is zen functie?
Kan nakijken of een bepaalde user geautorizeed is om gebruik te maken van een bepaalde service (in dit geval het realroot netwerk)
- Ofloo
- Elite Poster

- Berichten: 5271
- Lid geworden op: 04 okt 2004, 07:36
- Locatie: BALEN
- Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
- Bedankt: 92 keer
huh hoe 10 ?? en nu 2 ?? Ik heb er altijd maar eentje ze..Tracer07 schreef:ik heb ook 10 open sessies.. vroeger altijd 2 .. nu opeens 10
maar mijn ip is nog nooit veranderd.. en heb geen geekdsl..dusjah
raar gedoe
btw offtopic.. wat is een radius server juist? allee k tis een server.. maar wat is zen functie?
-
EricdeBoer
- Starter

- Berichten: 11
- Lid geworden op: 05 jan 2006, 17:52
Aangezien het doel van deze thread is het uitwisselen van ervaringen, zal ik mijn ervaringen en daarmee advies hier verstrekken.
Hiervoor zat ik bij Belgacom/Skynet maar als verwende Nederlander sinds 2003 wonende in jullie schone Belgie (Dessel) werd ik al gauw zeer gefrustreerd door de limiet van 10GB en werd op een gegeven moment zat van het aankopen van de volumepacks en zelfs op de vingers getikt door Belgacom of ik niet elke keer de (bekende) truukjes uit wilde halen om de limiet te overschrijden. Ik had het gehad met ze en besloot na het goed doorlezen van dit forum de gok te wagen in sept. 2005. De overgang ging gezien de ervaringen hier eigenlijk dan vrij goed ik zat een paar dagen zonder internet met de overgang. Advies is hier wel initiatief nemen en bellen (toen nog Karel), wachten tot het geregeld is is niet slim.
Het regelen van de webruimte e.d. was een stuk moeilijker en duurde enkele maanden. Qua verbinding heb ik denk ik gezien de gemiddelde verhalen ook niette klagen meestal tussen de 200 en 250kb/s down en vrij standaard 50 up. Afgezien van kleine perioden drop outs (hoogstens een paar uur achtereen) heb ik meestal een stabiele verbinding.
Samenvattend kan ik zeggen dat wanneer een FUP erg belangrijk is, je genoegen kan nemen met een moeilijk bereikbare support een superhoge snelheid niet echt het belangrijkste is, je jezelf kan bestempelen als iemand die zich redelijk goed kan redden op pc gebied, je bij realdsl aan het juiste adres bent. Ben je een beginnend computergebruiker voor wie een uitstekende service van belang is en gegarandeerd altijd het internet wilt kunnen gebruiken, stel ik dat je beter bij Telenet of Skynet kan gaan zitten. Ik behoor tot de eerste groep en wanneer het allemaal zo blijft, blijf ik ook tevreden, alhoewel ik natuurlijk net als velen hier zeer graag een stabielere en snellere verbinding zou zien.
Ik hoop dat jullie er wat aan hebben.

Hiervoor zat ik bij Belgacom/Skynet maar als verwende Nederlander sinds 2003 wonende in jullie schone Belgie (Dessel) werd ik al gauw zeer gefrustreerd door de limiet van 10GB en werd op een gegeven moment zat van het aankopen van de volumepacks en zelfs op de vingers getikt door Belgacom of ik niet elke keer de (bekende) truukjes uit wilde halen om de limiet te overschrijden. Ik had het gehad met ze en besloot na het goed doorlezen van dit forum de gok te wagen in sept. 2005. De overgang ging gezien de ervaringen hier eigenlijk dan vrij goed ik zat een paar dagen zonder internet met de overgang. Advies is hier wel initiatief nemen en bellen (toen nog Karel), wachten tot het geregeld is is niet slim.
Het regelen van de webruimte e.d. was een stuk moeilijker en duurde enkele maanden. Qua verbinding heb ik denk ik gezien de gemiddelde verhalen ook niette klagen meestal tussen de 200 en 250kb/s down en vrij standaard 50 up. Afgezien van kleine perioden drop outs (hoogstens een paar uur achtereen) heb ik meestal een stabiele verbinding.
Samenvattend kan ik zeggen dat wanneer een FUP erg belangrijk is, je genoegen kan nemen met een moeilijk bereikbare support een superhoge snelheid niet echt het belangrijkste is, je jezelf kan bestempelen als iemand die zich redelijk goed kan redden op pc gebied, je bij realdsl aan het juiste adres bent. Ben je een beginnend computergebruiker voor wie een uitstekende service van belang is en gegarandeerd altijd het internet wilt kunnen gebruiken, stel ik dat je beter bij Telenet of Skynet kan gaan zitten. Ik behoor tot de eerste groep en wanneer het allemaal zo blijft, blijf ik ook tevreden, alhoewel ik natuurlijk net als velen hier zeer graag een stabielere en snellere verbinding zou zien.
Ik hoop dat jullie er wat aan hebben.
Even een kleine anecdote: toen ik overnam van Karel was er nog geen centrale tool voor het managen van realdsl gebruikers, en vereiste het regelen van webruimte het manueel invullen van een webformulier, maw, voornaam ergens opzoeken, copy, paste, achternaam opzoeken, copy, paste, etc... Wat al rap 10min of meer in beslag nam per gebruiker. Een van de dingen die ik geintegreerd heb was het regelen van webruimte, is met 1 druk op de knop in orde nuEricdeBoer schreef:Het regelen van de webruimte e.d. was een stuk moeilijker en duurde enkele maanden.


