[RealDSL] Ervaring-uitwisseling - Deel 3
hehe eindelijk
Ik moest 20 dagen voor ik eindelijk realdsl kon gebruiken.
eerste indrukken
mmm Ik heb een down van 280 kb's ongeveer, bij skynet was het 425 kb's,
even een aanpassing
Waar kan ik kan al mijn gegevens opvragen zoals bij Belgacom(zoals e-mail etc.?)
Ik moest 20 dagen voor ik eindelijk realdsl kon gebruiken.
eerste indrukken
mmm Ik heb een down van 280 kb's ongeveer, bij skynet was het 425 kb's,
even een aanpassing
Waar kan ik kan al mijn gegevens opvragen zoals bij Belgacom(zoals e-mail etc.?)
rsca schreef:hehe eindelijk
mmm Ik heb een down van 280 kb's ongeveer, bij skynet was het 425 kb's, even een aanpassing
RealDSL heeft een 3.3 Mbit sync, Skynet 4.6Mbit.
Met die 280kByte/sec mag je je gelukkig prijzen, ik ben momenteel al blij dat ik 50kByte/sec haal, met Skynet haalde ik ook 420kByte/sec
Waar kan ik kan al mijn gegevens opvragen zoals bij Belgacom(zoals e-mail etc.?)
Best zelf naar RealDSL bellen en daar alles aanvragen, uit eigen beweging geven ze dat blijkbaar niet.
Perkele schreef:Best zelf naar RealDSL bellen en daar alles aanvragen, uit eigen beweging geven ze dat blijkbaar niet.
Idd, heb ik ook gemerkt. Heb al aantal keer gemaild maar nog steeds geen antwoord. Ben vandaag in datacenter paar gasten van realroot tegengekomen, 'k had het hen beter eens persoonlijk gevraagd.
"Sir, we are surrounded." - "Excellent, we can attack in any direction!"
Die 179kByte/sec is een structureel probleem (lees: gecapt), ze kunnen momenteel niet bijna limietloos download (FUP) én volle snelheid leveren, hoewel ze dat wel op de site weergeven.
PS. FTP en pop3 liggen al heel de avond plat, de newsserver al weken.
- Bij ons halen de GeekDSL'ers effectief 420kb/s op een 3.3 mbit profiel.
PS. FTP en pop3 liggen al heel de avond plat, de newsserver al weken.
- poohbeer
- Pro Member
- Berichten: 321
- Lid geworden op: 23 mei 2005, 16:09
- Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Perkele schreef:Tenzij dit niet kbit is, is 420 kByte/sec theoretisch amper mogelijk op een 3.3Mbit profiel, in de praktijk haal je dat nooit.
PS. FTP en pop3 liggen al heel de avond plat, de newsserver al weken.
't is gewoon onmogelijk die 420kB/sec.. da's gewoon de theoretische limiet van de lijnsync die ze geven.
Er zijn hier een paar mensen die 300+ snelheden halen, de meerderheid heeft gewoon klachten over de snelheid. Na een mooi begin van 250 tot 290kB/sec zit'k tegenwoordig tussen 50kB/sec en 150kB/sec en da's écht wel ondermaats.
- poohbeer
- Pro Member
- Berichten: 321
- Lid geworden op: 23 mei 2005, 16:09
- Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Poll: Welke snelheid haal jij momenteel?
[*] 0 - 55 kByte/sec
[*] 55 - 105 kByte/sec
[*] 105 - 155 kByte/sec
[*] 155 - 205 kByte/sec
[*] 205 - 255 kByte/sec
[*] 255 - 305 kByte/sec
[*] > 305 kByte/sec
Tussenstand:
Resultaten
[*] 0 - 55 kByte/sec
[*] 55 - 105 kByte/sec
[*] 105 - 155 kByte/sec
[*] 155 - 205 kByte/sec
[*] 205 - 255 kByte/sec
[*] 255 - 305 kByte/sec
[*] > 305 kByte/sec
Tussenstand:
Resultaten
Goed idee van die poll, 'k ben eens curieus hoe RealDSL uit de providertest van Testaankoop gaat komen, die houden deze maand weer een meting: http://www.providertest.be
- poohbeer
- Pro Member
- Berichten: 321
- Lid geworden op: 23 mei 2005, 16:09
- Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Perkele schreef:Goed idee van die poll, 'k ben eens curieus hoe RealDSL uit de providertest van Testaankoop gaat komen, die houden deze maand weer een meting: http://www.providertest.be
Niet zo goed vrees'k. Voor deze prijs mag je toch wel fatsoenlijke snelheden verwachten. Kunnen ze die niet leveren dan kan je beter naar versatel gaan voor de veel lagere prijs. Tenzij je perse vast ip of dergelijks nodig hebben.
Anyway, hopelijk heeft realdsl voldoende te zeggen bij telenet zodat we snel het einde van deze groeipijnen te zien krijgen. Aangezien ze niks in eigen beheer hebben zal het nog een hele boterham worden om telenet zo ver te krijgen een en ander te upgraden... kan me wel niet echt inbeelden dat telenet voor 1 klant (realdsl) investeringen gaat doen als dit niet contractueel is vastgelegd.
Ben sinds 3 weken aangesloten en ben zeer ontvreden. Het werkt nu toch al 3 dagen, maar wel aan 50 kB/s. Beter iets dan niets. Op de nieuwsserver ben ik nog nooit geraakt, laat staan dat ik er binaries van download .
Veel beloven en weinig geven dat is wat realDSL doet. Ze willen waarschijnlijk snel veel leden maken, die dan minstens een jaar moeten betalen, en die dan weggaan omdat ze niet tevreden zijn.
Of is het een probleem van onderbemanning?? Hoeveel man werkt daar eigenlijk? Een BVBA is toch een één-persoonszaak. Niet? Dat in combinatie met de samenwerking met Belgacom en Telenet, en een slechte infrastructuur (hardware) zal waarschijnlijk de oorzaak zijn van het probleem. . Volgens mij kunnen ze de explosieve groei niet goed de baas.
Of hebben ze te veel geld uitgegeven bij RealRoot om die babes te betalen die zo mooi pronken op de realroot website???
De support daarentegen is ook niet echt van een hoog niveau moet ik eerlijk toegeven. Ik krijg geregeld een 'gewoon' antwoordapparaat aan de lijn. Dit is echt ongelofelijk.
Plegen ze geen contractbreuk als ze niet bieden wat ze wel op hun website zetten? Het is wel makelijk om een FUP op te stellen als iedereen maar kan surfen aan 50 Kb/s. Probeer maar eens een DVD filmke binnen te halen aan die snelheid. Dat duurt dagen. Misschien wel weken.
Ik heb er zo mijn vragen over en hoop dat TestAankoop er iets aan kan veranderen. Anders zal ik niet betalen zolang het niet werkt zoals het moet. Wie is de klant !!!!
Ik hoop toch dat er spoedig iets zal veranderen want mijn website is al dagen offline, ik krijg geen emails aan en ik surf zo traag als een vis. En dat zou me dan 43€ per maand kosten. De p*t op!
Ps Weet iemand waar ik terecht kan voor support als ik een domein heb geregistreerd via http://www.cheapass.be?
Veel beloven en weinig geven dat is wat realDSL doet. Ze willen waarschijnlijk snel veel leden maken, die dan minstens een jaar moeten betalen, en die dan weggaan omdat ze niet tevreden zijn.
Of is het een probleem van onderbemanning?? Hoeveel man werkt daar eigenlijk? Een BVBA is toch een één-persoonszaak. Niet? Dat in combinatie met de samenwerking met Belgacom en Telenet, en een slechte infrastructuur (hardware) zal waarschijnlijk de oorzaak zijn van het probleem. . Volgens mij kunnen ze de explosieve groei niet goed de baas.
Of hebben ze te veel geld uitgegeven bij RealRoot om die babes te betalen die zo mooi pronken op de realroot website???
De support daarentegen is ook niet echt van een hoog niveau moet ik eerlijk toegeven. Ik krijg geregeld een 'gewoon' antwoordapparaat aan de lijn. Dit is echt ongelofelijk.
Plegen ze geen contractbreuk als ze niet bieden wat ze wel op hun website zetten? Het is wel makelijk om een FUP op te stellen als iedereen maar kan surfen aan 50 Kb/s. Probeer maar eens een DVD filmke binnen te halen aan die snelheid. Dat duurt dagen. Misschien wel weken.
Ik heb er zo mijn vragen over en hoop dat TestAankoop er iets aan kan veranderen. Anders zal ik niet betalen zolang het niet werkt zoals het moet. Wie is de klant !!!!
Ik hoop toch dat er spoedig iets zal veranderen want mijn website is al dagen offline, ik krijg geen emails aan en ik surf zo traag als een vis. En dat zou me dan 43€ per maand kosten. De p*t op!
Ps Weet iemand waar ik terecht kan voor support als ik een domein heb geregistreerd via http://www.cheapass.be?
-
- Elite Poster
- Berichten: 964
- Lid geworden op: 17 sep 2005, 17:34
- Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
- Bedankt: 12 keer
Perkele schreef:Die 179kByte/sec is een structureel probleem (lees: gecapt), ze kunnen momenteel niet bijna limietloos download (FUP) én volle snelheid leveren, hoewel ze dat wel op de site weergeven.Bij ons halen de GeekDSL'ers effectief 420kb/s op een 3.3 mbit profiel.
Tenzij dit niet kbit is, is 420 kByte/sec theoretisch amper mogelijk op een 3.3Mbit profiel, in de praktijk haal je dat nooit.
PS. FTP en pop3 liggen al heel de avond plat, de newsserver al weken.
Ik vermoed ook zoiets , BGC zal zich wel aan't moeien zijn , ik vrees dat dit gaat eindigen in een a2f verhaal , eerst fup , daarna 40 gig ofzo.
IK wil in januari ook overstappen van telenet , eerst dacht k aan realdsl , maar gaat toch versatel worden denk k .
-
- Administrator
- Berichten: 4143
- Lid geworden op: 15 sep 2002, 09:08
- Locatie: Belgium, Haacht
- Contacteer:
- poohbeer
- Pro Member
- Berichten: 321
- Lid geworden op: 23 mei 2005, 16:09
- Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
SeNsEi Ze0n schreef:beatvader schreef:Een BVBA is toch een één-persoonszaak. Niet?
Een bvba is in de regel geen eenpersoonszaak maar een besloten vennootschap met beperkte aansprakelijkheid, er zijn uitzonderingen waar het wel een eenpersoonszaak is, maar meestal niet
bvba kan alles zijn en heeft vaak wel 1 persoon achter het stuur. Bvba zorgt er gewoon voor dat die persoon z'n aansprakelijkheid beperkt (what's in a name) wordt... als in z'n privespullen zullen niet snel verbeurt verklaart worden.
dopke schreef:... BGC zal zich wel aan't moeien zijn , ik vrees dat dit gaat eindigen in een a2f verhaal , eerst fup , daarna 40 gig ofzo.
't Is Telenet die hiervoor verantwoordelijk is, zij verzorgen de hardware en moeten nu een 'dure' upgrade doen aan het netwerk omdat RealDSL teveel succes heeft.
IK wil in januari ook overstappen van telenet , eerst dacht k aan realdsl , maar gaat toch versatel worden denk k .
Die keuze had ik ook, 'k heb voor RealDSL gekozen omdat die sneller was (3.3 Mbit <> 1 Mbit), in de praktijk is die op het moment trager dan Versatel. Misschien is tegen januari het netwerk voldoende ge-upgrade, ligt aan de grillen van Telenet en aan het contract dat RDSL met ze heeft.
-
- Elite Poster
- Berichten: 1636
- Lid geworden op: 28 okt 2003, 14:40
- Locatie: N.O.Limburg
- Uitgedeelde bedankjes: 27 keer
- Bedankt: 4 keer
Perkele schreef:'t Is Telenet die hiervoor verantwoordelijk is, zij verzorgen de hardware en moeten nu een 'dure' upgrade doen aan het netwerk omdat RealDSL teveel succes heeft.
Afhankelijk van wat de 2 partijen contractueel zijn overeengekomen.
En ik kan me niet voorstellen, met het gebeuren tussen webvisie en scarlet (ruzie) in gedachten, dat overbelasting door afnemer (rdsl) geen onderwerp daarin is.
Ook hier is de snelheid flink aan het teruglopen. Er is nog goed mee te werken en gelukkig is er vrijwel geen packetloss, maar de snelheid van 2550kb/s die ik tot een maand geleden altijd had, is niet meer.
Snelheid zit meestal tussen de 1400 en 2000 kb/s, ik ga zelden meer over de 2Mb/s heen en een enkele keer is het lager dan de 1400.
Maar wat erger is: over de laatste weken zie ik een duidelijke trend van zakkende snelheden, waar zal dat eindigen.
Wat ik vreemd vind is dat ik nauwelijks verschil zie in snelheden over de dag. Gewoonlijk wordt 'savonds toch het meest gebruikt en zouden snelheden dan het laagst moeten zijn.
Maar ook 'snachts of 'smorgens vroeg zijn de snelheden niet hoger dan in de avond.
Ze zijn ook niet dezelfde waarde, wat bij capping het geval zou zijn.
In ieder geval hou ik mijn evonet.be abo nog maar aan.
Ik wilde het opzeggen, maar met de gebeurtenissen van de laatste weken.....
- netdata
- Elite Poster
- Berichten: 1677
- Lid geworden op: 16 aug 2005, 11:28
- Twitter: wdhaeseleer
- Locatie: Turnhout
- Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
- Bedankt: 8 keer
- Contacteer:
dopke schreef:Gaat realdsl dan niet over de telefoonlijn ? , volgens mij vraagt belgacom gewoon teveel voor het verzette data verkeer , zodat ze moeten cappen .
Belgacom heeft in het verhaal van realDSL raar genoeg nauwelijks iets te maken. Als het op internet trafiek op neerkomt
Belgacom voorziet een ATM (ADSL) signaal tot aan de klant.
Alsook 'the last mile' tot in het data center van realDSL. (RealROOT)
Dit heeft nog steeds niets te maken met 'internet' wat belgacom eigenlijk doet (technische gezien) is ervoor zorgen dat klanten van belgacom via een DSL lijn tot in het datacenter van RealDSL geraken.
Wat realDSL met hun datacenter doet is hun zaak !
Dus als RealDSL (wat ze ook doen) contracten hebben lopen met Telenet verzorgt telenet de connectie tussen het RealDSL netwerk (in hun datacenter) tot op een internet exchange.
Dit is wat ik vermoed dat er gebeurd, dit lijkt me ook het meest logische.
Alle internet trafiek is geregeld door Telenet.
En belgacom heeft dus ook geen (of is toch niet de bedoeling) controle over de ineternet trafiek.
Ditch, je mag me verbeteren als ik fout ben hoor
Ik wil gewoon weten waar het fout loopt, sommigen halen altijd de volle snelheid, anderen zoals ik komen amper aan 50kByte/sec. Na de downtime van vorige week donderdag heeft het even normaal gewerkt, wss omdat er minder man was ingelogd, sinds maandagmorgen is't weer triestig.
Als Belgacom gewoon doorverbindt naar het datacenter van RealDSL zou iedereen eenzelfde lage snelheid hebben. Loopt het dan fout tussen de plaatselijke Belgacom centrale en het datacenter? Ik heb via mail vernomen dat Telenet het netwerk moet upgraden, verzorgen zij dan de verbinding tussen Belgacom en het RealDSL datacenter?
Als Belgacom gewoon doorverbindt naar het datacenter van RealDSL zou iedereen eenzelfde lage snelheid hebben. Loopt het dan fout tussen de plaatselijke Belgacom centrale en het datacenter? Ik heb via mail vernomen dat Telenet het netwerk moet upgraden, verzorgen zij dan de verbinding tussen Belgacom en het RealDSL datacenter?
- netdata
- Elite Poster
- Berichten: 1677
- Lid geworden op: 16 aug 2005, 11:28
- Twitter: wdhaeseleer
- Locatie: Turnhout
- Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
- Bedankt: 8 keer
- Contacteer:
Perkele schreef:Ik wil gewoon weten waar het fout loopt, sommigen halen altijd de volle snelheid, anderen zoals ik komen amper aan 50kByte/sec. Na de downtime van vorige week donderdag heeft het even normaal gewerkt, wss omdat er minder man was ingelogd, sinds maandagmorgen is't weer triestig.
Als Belgacom gewoon doorverbindt naar het datacenter van RealDSL zou iedereen eenzelfde lage snelheid hebben. Loopt het dan fout tussen de plaatselijke Belgacom centrale en het datacenter? Ik heb via mail vernomen dat Telenet het netwerk moet upgraden, verzorgen zij dan de verbinding tussen Belgacom en het RealDSL datacenter?
Telenet verzorgt de IP transits dwz dat telenet de verbinding met internet maakt.
Ik heb jammer genoeg geen weet van de juiste opstelling van realDSL.
Ik vermoed bepaalde dingen omdat ze mij het meest logische lijken.
waar het zou kunnen strop lopen is als het datacenter van RealDSL de users niet aan kan. (wat ik vermoed van niet)
Als de opstelling is zoals ik het vermoed dan gaat RealDSL ervoor zorgen dat iedere ADSL lijn (van belgacom) geconnecteerd wordt op Telenet.
als de bandbreede van Telenet ten einde is dan zakt de internet snelheid van iedere gebruiker van RealDSL.
Maar het zou ook kunnen dat jou DSL lijn (die van belgacom dus)
niet oké is waardoor je snelheidsverlies hebt.
Maar aangezien er heel wat mensen last van hebben vermoed ik niet dat er een probleem is met de connectie "klant - RealDSL" die Belgacom verzorgt
maar eerder de connectie "RealDSL - internet" die dan Telenet verzorgt.
ik zeg het nog eens is eerder gokwerk, maar denk dat ik er wel niet ver af zal zitten.
- Ken
- Elite Poster
- Berichten: 4229
- Lid geworden op: 04 apr 2005, 23:18
- Locatie: België
- Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
- Bedankt: 94 keer
Cain schreef:Occasionele surfers en zware gebruikers houden elkaar in evenwicht. RealDSL mikt op die laatste groep en kan dus niet compenseren. "Klopt," geeft Ransbottyn toe. "Maar ik heb in mijn situatie liever ervaren computerfreaks als klant dan beginnende internetters. Die downloaden misschien niet veel, maar doen wel vaak een beroep op de klantendienst. En dat is een enorme kostenpost."
Internet = Proximus Business Flex Fiber 1000/100 & back-up Telenet Business Fibernet 300/30 Mbps
Fixed phone = OVH VoIP Entreprise
Mobile= Destiny Mobile Unlimited + Samsung S21
TV = FTA IPTV + Netflix
Network = 100% MikroTik powered
Car = Tesla Model 3 (Team blue)
prodata schreef:Maar het zou ook kunnen dat jou DSL lijn (die van belgacom dus) niet oké is waardoor je snelheidsverlies hebt.
Maar aangezien er heel wat mensen last van hebben vermoed ik niet dat er een probleem is met de connectie "klant - RealDSL" die Belgacom verzorgt
maar eerder de connectie "RealDSL - internet" die dan Telenet verzorgt.
Mijn ADSL lijn is in orde, ik zit vlakbij de centrale en heb na de netwerkupgrade vorige week donderdag even de volle snelheid gehaald.
De snelheidsproblemen zijn 5 weken geleden begonnen en ik zie er voorlopig het einde niet van...
Ken Losfeld schreef:Cain schreef:Occasionele surfers en zware gebruikers houden elkaar in evenwicht. RealDSL mikt op die laatste groep en kan dus niet compenseren. "Klopt," geeft Ransbottyn toe. "Maar ik heb in mijn situatie liever ervaren computerfreaks als klant dan beginnende internetters. Die downloaden misschien niet veel, maar doen wel vaak een beroep op de klantendienst. En dat is een enorme kostenpost."
Voor een instelling van soft of modem zal ik ze niet bellen, dat zoek ik zelf wel uit, ze kunnen toch niet verwachten dat bij zoveel downtime en superlage snelheid de 'computerfreaks' niet gaan bellen.
Ze verwachten dat hun klanten veel downloaden, maar het netwerk kan nu de trafiek niet aan, dat hadden ze kunnen voorzien voordat ze extra abonnees aanvaardden.
-
- Elite Poster
- Berichten: 3868
- Lid geworden op: 20 maa 2004, 20:10
- Uitgedeelde bedankjes: 95 keer
- Bedankt: 48 keer
prodata schreef:Ditch, je mag me verbeteren als ik fout ben hoor
Klopt volledig
Ik heb vandaag mijn nieuwe realdsl abbo gekregen, ik heb wel zelf om 15:30 even met Karel gebelt voor de gebruikersnaam en password, tis wel de helft minder snel dat skynet, maar ik kan wel wat meer downloaden dan die irritante 10GB. Speed is 220 kb
Dat bedoel ik nu, ik zit weeral heel de week te schommelen tussen 0 en 75 kByte/sec, een nieuwe abonnee haalt gelijk 220 kByte/sec, waar ik al meer dan tevreden mee zou zijn.
Als er iets misgaat tussen het RealDSL datacenter en internet, de verbinding die door Telenet wordt verzorgd voor zover ik weet, dan zou toch iedereen dezelfde lagere snelheid halen?
Ik kan waarschijnlijk vragen liggen stellen tot ik een ons weeg, een degelijk antwoord krijg je toch niet van RealDSL zelf, ze maken enkel tickets aan bij externe bedrijven die ze dan weer sluiten zonder dat het probleem werd opgelost en zonder dat de klant werd gecontacteerd.
Als er iets misgaat tussen het RealDSL datacenter en internet, de verbinding die door Telenet wordt verzorgd voor zover ik weet, dan zou toch iedereen dezelfde lagere snelheid halen?
Ik kan waarschijnlijk vragen liggen stellen tot ik een ons weeg, een degelijk antwoord krijg je toch niet van RealDSL zelf, ze maken enkel tickets aan bij externe bedrijven die ze dan weer sluiten zonder dat het probleem werd opgelost en zonder dat de klant werd gecontacteerd.
- netdata
- Elite Poster
- Berichten: 1677
- Lid geworden op: 16 aug 2005, 11:28
- Twitter: wdhaeseleer
- Locatie: Turnhout
- Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
- Bedankt: 8 keer
- Contacteer:
Mijn speeds zijn ook wisselend
hierbij een grafiekje van 24 uur.
Per uurlopen er meerdere tests dus is niet echt slecht te noemen.
Enkel s"avonds
hierbij een grafiekje van 24 uur.
Per uurlopen er meerdere tests dus is niet echt slecht te noemen.
Enkel s"avonds
- Bijlagen
-
- RealDSL speed.gif
- (8.04 KiB) 124 keer gedownload
- poohbeer
- Pro Member
- Berichten: 321
- Lid geworden op: 23 mei 2005, 16:09
- Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
zertox schreef:Perkele: Regio turnhout snelheidsproblemen?
ik ben al tevreden klant van de 1e dag
hier ook turnhout en ook geen denderende snelheden. lees ronduit slechte snelheden als zit'k voorlopig wel weer rond de 100kB/sec en niet onder de 50.
-
- Elite Poster
- Berichten: 1636
- Lid geworden op: 28 okt 2003, 14:40
- Locatie: N.O.Limburg
- Uitgedeelde bedankjes: 27 keer
- Bedankt: 4 keer
De RDSL verbinding is weer gruwelijk vanavond.
Ik merkte dat m'n VOIP niet meer goed werkte en ontdekte dat er een packetloss van 20% is (100 seconden)!
En snelheden die ik bij A2F zelden had:
En het ligt niet aan m'n modemverbinding
Ik merkte dat m'n VOIP niet meer goed werkte en ontdekte dat er een packetloss van 20% is (100 seconden)!
En snelheden die ik bij A2F zelden had:
Code: Selecteer alles
dwn up kbit/s
24/Sep/2005 23:36 182 412
24/Sep/2005 23:24 221 414
24/Sep/2005 23:18 289 412
En het ligt niet aan m'n modemverbinding
Code: Selecteer alles
Reserved Bandwidth (kbit/s) up/down = 512 / 3360
Uptime = 3d 21:58
kBytes Tx/Rx = 92061 / 227285
Properties
Output Power (dBm) up/down = 12 / 20
Attenuation (dB) up/down = 21 / 43
Noise Margin (dB) up/down = 22 / 15
zertox schreef:Perkele: Regio turnhout snelheidsproblemen?
ik ben al tevreden klant van de 1e dag
Turnhout zelf en op dit forum zijn er nog 2 ander uit Turnhout die dezelfde problemen hebben. Da's nu al de 6de week zonder dat er ook maar iets aan gedaan wordt.
- netdata
- Elite Poster
- Berichten: 1677
- Lid geworden op: 16 aug 2005, 11:28
- Twitter: wdhaeseleer
- Locatie: Turnhout
- Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
- Bedankt: 8 keer
- Contacteer:
Voor de mensen die ook een mooi overzicht van hun provider wensen doe het volgende.
ps: Userbase Crew neem hier een voorbeeld aan
surf naar:
http://www.speedtest.nl
maak jou een profiel aan geen nood is een hollandse website maar eens een profiel aangemaakt gebruik je Belgische test servers...
Je start de test en vinkt aan dat je deze automatisch wilt laten lopen, om de 30 min bijvb.
Ik open 2 browsers en laat de test lopen om de 15 min.
Na een dag (of meerdere) kan een grafiekje bekijken van:
Jou upload snelheden
jou download snelheden
jou aantal connecties per minuut naar een server (delay op het netwerk)
als ook de reactie op ping tests
Ook kan je dit downloaden als een CVS file en zonodig verder mee beginnen te sleutelen.
Echt eens proberen...
ps: Userbase Crew neem hier een voorbeeld aan
surf naar:
http://www.speedtest.nl
maak jou een profiel aan geen nood is een hollandse website maar eens een profiel aangemaakt gebruik je Belgische test servers...
Je start de test en vinkt aan dat je deze automatisch wilt laten lopen, om de 30 min bijvb.
Ik open 2 browsers en laat de test lopen om de 15 min.
Na een dag (of meerdere) kan een grafiekje bekijken van:
Jou upload snelheden
jou download snelheden
jou aantal connecties per minuut naar een server (delay op het netwerk)
als ook de reactie op ping tests
Ook kan je dit downloaden als een CVS file en zonodig verder mee beginnen te sleutelen.
Echt eens proberen...
- NuKeM
- Content Editor
- Berichten: 5132
- Lid geworden op: 10 nov 2002, 00:55
- Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
- Bedankt: 156 keer
- Contacteer:
prodata schreef:ps: Userbase Crew neem hier een voorbeeld aan
Inderdaad, wij hebben dit alles ook al een hele tijd hoor (wel eens waar voor een beperkte groep testers), maar het is wat in verval geraakt door de jaren. Ik (man achter speedtest, db en grafiekjes) werk ondertussen en heb dus heel wat minder tijd dan vroeger. Meon de man die het allemaal wat zou overnemen is ondertussen ook aan het werken + is bezig aan de nieuwe website. Dus ja, we willen wel en zo moeilijk is het allemaal niet. We hebben alles in de database staan, van iedere geregistreerde gebruiker worden ongeveer al bijna 2 jaar lang de speedtestresultaten bijgehouden. Maar ja, de tijd (en soms ook de goesting natuurlijk, ik moet eerlijk zijn ) om zoiets deftig in elkaar te steken ontbreekt ons tot op heden
Maar er is hoop, meon zal de nieuwe site ooit wel afhebben en een groot onderdeel van die nieuwe site is gepersonaliseerd! Dit wil zeggen dat je je eigen speedtestgegevens kan beheren. De nieuwe speedtest is eigenlijk ook al een HELE tijd klaar (ftp downloads, uploads, pingtests over de hele wereld), enkel de DB en de php errond moeten nog aangemaakt worden (en ja, te weinig tijd hé).
MAAR, je hebt mij op een idee gebracht. Het is voor ons waarschijnlijk niet zoveel werk om iedere gebruiker zijn speedtestdata aan te bieden in bijvoorbeeld CVS-formaat zodat hij hier zelf verder mee kan puzzelen.
Ik ga hiervan een prioritair punt maken op onze agenda!
(ik heb vandaag goesting, dus misschien is het vandaag nog in orde )
NuKeM
- netdata
- Elite Poster
- Berichten: 1677
- Lid geworden op: 16 aug 2005, 11:28
- Twitter: wdhaeseleer
- Locatie: Turnhout
- Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
- Bedankt: 8 keer
- Contacteer:
NuKeM schreef:prodata schreef:ps: Userbase Crew neem hier een voorbeeld aan
Inderdaad, wij hebben dit alles ook al een hele tijd hoor (wel eens waar voor een beperkte groep testers), maar het is wat in verval geraakt door de jaren. Ik (man achter speedtest, db en grafiekjes) werk ondertussen en heb dus heel wat minder tijd dan vroeger. Meon de man die het allemaal wat zou overnemen is ondertussen ook aan het werken + is bezig aan de nieuwe website. Dus ja, we willen wel en zo moeilijk is het allemaal niet. We hebben alles in de database staan, van iedere geregistreerde gebruiker worden ongeveer al bijna 2 jaar lang de speedtestresultaten bijgehouden. Maar ja, de tijd (en soms ook de goesting natuurlijk, ik moet eerlijk zijn ) om zoiets deftig in elkaar te steken ontbreekt ons tot op heden
Maar er is hoop, meon zal de nieuwe site ooit wel afhebben en een groot onderdeel van die nieuwe site is gepersonaliseerd! Dit wil zeggen dat je je eigen speedtestgegevens kan beheren. De nieuwe speedtest is eigenlijk ook al een HELE tijd klaar (ftp downloads, uploads, pingtests over de hele wereld), enkel de DB en de php errond moeten nog aangemaakt worden (en ja, te weinig tijd hé).
MAAR, je hebt mij op een idee gebracht. Het is voor ons waarschijnlijk niet zoveel werk om iedere gebruiker zijn speedtestdata aan te bieden in bijvoorbeeld CVS-formaat zodat hij hier zelf verder mee kan puzzelen.
Ik ga hiervan een prioritair punt maken op onze agenda!
(ik heb vandaag goesting, dus misschien is het vandaag nog in orde )
Awel da zou nu is tof zijn za
dan moetek nie op een ander gaan
- NuKeM
- Content Editor
- Berichten: 5132
- Lid geworden op: 10 nov 2002, 00:55
- Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
- Bedankt: 156 keer
- Contacteer:
prodata schreef:Awel da zou nu is tof zijn za
dan moetek nie op een ander gaan
Ok, op http://www.userbase.be/forum/portal.php?show=speed kan je onderaan als je ingelogd bent je speedtestgeschiedenis downloaden (van de laatste 2 jaar) in het Excel .xls formaat. Er wordt momenteel nog gewerkt aan .CSV en andere exportformaten.
NuKeM
- netdata
- Elite Poster
- Berichten: 1677
- Lid geworden op: 16 aug 2005, 11:28
- Twitter: wdhaeseleer
- Locatie: Turnhout
- Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
- Bedankt: 8 keer
- Contacteer:
NuKeM schreef:prodata schreef:Awel da zou nu is tof zijn za
dan moetek nie op een ander gaan
Ok, op http://www.userbase.be/forum/portal.php?show=speed kan je onderaan als je ingelogd bent je speedtestgeschiedenis downloaden (van de laatste 2 jaar) in het Excel .xls formaat. Er wordt momenteel nog gewerkt aan .CSV en andere exportformaten.
mooi !
Komt er ook een functie zodat hij automatisch doorloopt? zo kan ik hem bijvb snachts ook laten lopen.
javascriptje erachter en tis gefixed