Aaah ok ja, kwas even niet mee.DidierS schreef:Edit: mijn euro valt! .
Ik bedoel fase als in tijd! Spoelen, warmen, drogen, … niet als in L1, L2, L3!
Bij ons momenteel ook Mono 40A. We gaan zien wat dat geeft met de EV volgend jaar.
Aaah ok ja, kwas even niet mee.DidierS schreef:Edit: mijn euro valt! .
Ik bedoel fase als in tijd! Spoelen, warmen, drogen, … niet als in L1, L2, L3!
Je bent mis, het eco programma van een vaatwasser duurt net langer... Je water wordt minder warm maw het heeft meer werk om uw vaat proper te krijgen oa.. Het minste verbruik op water en elektriciteit is het langste programma..Jack Daniels schreef:Verkort programma betekent lagere temperatuur. Betekent risico dat de vaat niet proper is. Ik spreek uit ondervinding. Handmatig afwassen is uiteraard een pak goedkoper en sneller. Hier boiler van 15 Liter onder de gootsteen. Kwartiertje of zelfs minder en water is meer dan heet genoeg. Verbruik 2000W max. Ik heb nergens gesproken over dezelfde hoeveelheid als een volgeladen vaatwasser, dat maak jij er van.
Ik heb hier nergens eco programma vermeld. Dat maak jij er van. Ik sprak over lagere temperatuur. Kan ik instellen. Eco programma kan ik ook instellen. Het ging mij over ingekort programma. En op lagere temperatuur doet ie er maar anderhalf uur over. En zijn sommige zaken niet proper.tom35 schreef:Je bent mis, het eco programma van een vaatwasser duurt net langer...Jack Daniels schreef:Verkort programma betekent lagere temperatuur. Betekent risico dat de vaat niet proper is. Ik spreek uit ondervinding. Handmatig afwassen is uiteraard een pak goedkoper en sneller. Hier boiler van 15 Liter onder de gootsteen. Kwartiertje of zelfs minder en water is meer dan heet genoeg. Verbruik 2000W max. Ik heb nergens gesproken over dezelfde hoeveelheid als een volgeladen vaatwasser, dat maak jij er van.
Wij laden de EV ofwel overdag op pure zonnestroom (en dan heb je geen last van het capaciteitstarief) of (eerder zelden, alleen bij hoogdringendheid) 's nachts aan 2.3 kW (en dan heb je ook geen last van het capaciteitstarief gezien je toch forfaitair 2.5 kW moet betalen en 's nachts schommelt ons huishoudelijk sluipverbruik maar tussen de 50 en 100 Wh.svermassen schreef:Bij ons zijn we naar 3 fasen gegaan wel om andere redenen.
Maar ook voor toekomstgericht.
Oorspronkelijk wilden we naar 63A mono, maar dat mocht van Fluvius niet.
Onze kast was al op 63A afgezekerd na de meter.
En dan was het enkel de studiekost en de vermogenverhoging.
Nu de ganse ombouw van de kast.
Alles hangt natuurlijk vanaf wanneer je je EV gaat laten terwijl je met andere zaken zoals wassen, koken, ...
Wat was de reden? Alles zit klaar voor 3fase hier, gewoon nog geen nood voor gezien, maar das wel duurder om daar naar over te schakelen dus ik doe het niet zolang het niet moet.svermassen schreef:Oorspronkelijk wilden we naar 63A mono, maar dat mocht van Fluvius niet.
Dat is de enige reden: een slinkse manier om veel geld binnen te harkenOrdon schreef:Slim g€zi€n natuurlijk zo'n capaciteitstarief goed wetende dat de ophanden zijnde elektrificatie het elektriciteitsverbruik onvermijdelijk zal doen toenemen.
Zie ook een eerder bericht van mij. Voor alle duidelijkheid: ik heb het geld om mijn nieuwe installatie volledig zelf te bekostigen. Ik heb er bewust voor gekozen om tweederde of drievierde van de investering vía een energielening te financieren. Voor het beetje intrest wat je betaalt ben je inderdaad beter om het zo te doen dan aan je spaarcenten te zitten. Even wat cijfermateriaal van mijn nieuwe installatie die er ligt sinds 10 mei:DidierS schreef:Het is natuurlijk weer enkel voor zij die het geld hebben om te investeren, I know,
De "afstraffing" van een piekverbruik zo lang laten doortellen zoals men nu voor ogen heeft, is er toch wel zwaar over.Ordon schreef:Een klein voorbeeldje. Een stoomhogedrukreiniger:
- Elektrisch vermogen motor: 8kW.
- Thermisch vermogen (brander op huisbrandolie): 120kW.
Wat was de reden? Alles zit klaar voor 3fase hier, gewoon nog geen nood voor gezien, maar das wel duurder om daar naar over te schakelen dus ik doe het niet zolang het niet moet.[/quote]svermassen schreef:Oorspronkelijk wilden we naar 63A mono, maar dat mocht van Fluvius niet.