Dus keek ik even op de site van edpnet: Daar kan je met de tool checken of je een fiber abo kan nemen, en inderdaad: Ik krijg de mededeling dat ik fibernet kan preorderen:
![Afbeelding](https://i.imgur.com/pMdBFvU.png)
Ik klik door. Daar kom ik echter in de flow terecht om een nieuwe edpnet klant te worden, terwijl ik al een bestaande edpnet klant ben. Dus besluit ik om even de helpdesk aan te spreken. Zij vertellen me dat het weergegeven aanbod enkel voor NIEUWE klanten is. Als ik als bestaande klant fibernet wil gebruiken zal ik bovenop de 50 euro activatiekost ook 495 euro moeten betalen, ook al heeft fiberklaar al (binnenkort) letterlijk fiber aan de muur tot binnenin mijn huis gelegd...
Kan iemand me vertellen waar dit bedrag in hemelsnaam voor is? Als edpnet tegenwoordig cadeautjes van 495 euro kan geven aan nieuwe klanten voel ik me wel wat beteuterd met de korting die ik als nieuwe klant op mijn modem kreeg vorig jaar. Het fiber abonnement is op zich een fantastische deal, maar met die instapkost is het goedkoper om eerst een jaar naar de concurrentie te gaan, televisie en gsm erbij te nemen, dan terug te komen naar edpnet voor de 495 euro korting, en aan het einde van de rit alsnog voordeliger uit te komen.