Kosten overstap fiber

Hier kan je alles kwijt over EDPnet
Plaats reactie
jimmyvh
Starter
Starter
Berichten: 21
Lid geworden op: 06 mar 2017, 12:59
Bedankt: 1 keer

Ik kreeg onlangs een brief met de aankondiging dat het fiberklaar project in sint-niklaas zal worden uitgerold in onze straat en krijg de kans om kostenloos een aansluiting aan onze muur te krijgen. Goed nieuws, want ik zit bij edpnet, en edpnet biedt ook abonnementen via fiber aan.

Dus keek ik even op de site van edpnet: Daar kan je met de tool checken of je een fiber abo kan nemen, en inderdaad: Ik krijg de mededeling dat ik fibernet kan preorderen:
Afbeelding
Ik klik door. Daar kom ik echter in de flow terecht om een nieuwe edpnet klant te worden, terwijl ik al een bestaande edpnet klant ben. Dus besluit ik om even de helpdesk aan te spreken. Zij vertellen me dat het weergegeven aanbod enkel voor NIEUWE klanten is. Als ik als bestaande klant fibernet wil gebruiken zal ik bovenop de 50 euro activatiekost ook 495 euro moeten betalen, ook al heeft fiberklaar al (binnenkort) letterlijk fiber aan de muur tot binnenin mijn huis gelegd...

Kan iemand me vertellen waar dit bedrag in hemelsnaam voor is? Als edpnet tegenwoordig cadeautjes van 495 euro kan geven aan nieuwe klanten voel ik me wel wat beteuterd met de korting die ik als nieuwe klant op mijn modem kreeg vorig jaar. Het fiber abonnement is op zich een fantastische deal, maar met die instapkost is het goedkoper om eerst een jaar naar de concurrentie te gaan, televisie en gsm erbij te nemen, dan terug te komen naar edpnet voor de 495 euro korting, en aan het einde van de rit alsnog voordeliger uit te komen.
Gebruikersavatar
Fallschirmjaeger
Premium Member
Premium Member
Berichten: 724
Lid geworden op: 07 mei 2011, 14:46
Uitgedeelde bedankjes: 25 keer
Bedankt: 90 keer

Aansluiting van Fiberklaar is altijd gratis voor Sint-Niklaas (op dit moment). Andere steden hangt af van het aantal inschrijvingen op voorhand, al denk ik dat ze daar ook soepel in zijn

Die €495 is de prijs van Fiberklaar en ga je dan ook niet moeten betalen.

Andere prijzen zoals die €50 activatiekost, bepaalt Edpnet zel en heeft Fiberklaar niets mee te maken.
Gebruikersavatar
Joachim
ISP Staff
ISP Staff
Berichten: 472
Lid geworden op: 24 nov 2004, 22:12
Twitter: jslabbaert
Locatie: Sinaai-Waas
Uitgedeelde bedankjes: 107 keer
Bedankt: 382 keer

De informatie die je blijkbaar gekregen hebt klopt dus niet, die €495 zal je niet moeten betalen (wij ook niet aan fiberklaar trouwens).

Mijn excuses hiervoor, we informeren onze medewerkers nogmaals over de regels hierrond.
Wuter
Plus Member
Plus Member
Berichten: 203
Lid geworden op: 23 mei 2012, 20:18
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 11 keer

Bij mij in de gemeente Edegem zou fiberklaar ook fiber leggen als 20% van de huishoudens intekent bij één van de providers. Dus als het door zou gaan de uitrol van fiber en je hebt ingetekend bij één van de providers dan zou de installatiekost weg vallen. Nu was mijn vraag of ze dan ook fiber vanuit de kelder naar elk appartement trekken? Nu ligt er vanuit de kelder naar elk appartement een vvt kabel die naar de proximus intro loopt in de kelder.
Gebruikersavatar
Joachim
ISP Staff
ISP Staff
Berichten: 472
Lid geworden op: 24 nov 2004, 22:12
Twitter: jslabbaert
Locatie: Sinaai-Waas
Uitgedeelde bedankjes: 107 keer
Bedankt: 382 keer

Wuter schreef:Nu was mijn vraag of ze dan ook fiber vanuit de kelder naar elk appartement trekken?
Normaal gaan ze tot in elk appartement een fiber trekken, maar de aannemer zal ter plaatse de situatie inschatten, en misschien wordt er een alternatieve oplossing aangeboden (elke situatie is anders).
jimmyvh
Starter
Starter
Berichten: 21
Lid geworden op: 06 mar 2017, 12:59
Bedankt: 1 keer

Bedankt voor de info, staarde me ook wel blind op die "preorder = korting" lijn.
Wat ik best doe is waarschijnlijk gewoon wachten tot de installatie gebeurd is en dan edpnet contacteren met de vraag om mijn abonnement te veranderen?
Gebruikersavatar
Joachim
ISP Staff
ISP Staff
Berichten: 472
Lid geworden op: 24 nov 2004, 22:12
Twitter: jslabbaert
Locatie: Sinaai-Waas
Uitgedeelde bedankjes: 107 keer
Bedankt: 382 keer

Eigenlijk niet, best gewoon bestellen. Wij geven de pre-orders door aan fiberklaar, en ik vermoed dat prio gegeven wordt aan klanten die reeds besteld hebben (maar eigenlijk weet ik dat niet). We gaan je sowieso niet laten betalen voor VDSL en Fiber tegelijk (tenzij je een overlap zou willen natuurlijk).
misterjo
Premium Member
Premium Member
Berichten: 670
Lid geworden op: 30 nov 2003, 13:23
Locatie: leuven
Uitgedeelde bedankjes: 22 keer
Bedankt: 16 keer

@joachim:. Is er eigenlijk een overzichtelijk roadmap van fiberinitiatieven?
Gebruikersavatar
Joachim
ISP Staff
ISP Staff
Berichten: 472
Lid geworden op: 24 nov 2004, 22:12
Twitter: jslabbaert
Locatie: Sinaai-Waas
Uitgedeelde bedankjes: 107 keer
Bedankt: 382 keer

misterjo schreef:Is er eigenlijk een overzichtelijk roadmap van fiberinitiatieven?
Eigenlijk niet echt, je kan volgen wat Proximus op de planning staat heeft: https://www.proximus.be/wholesale/en/id ... y-map.html

En bij fiberklaar is het minder duidelijk, er gaan blijkbaar steeds nauwe gesprekken met de gemeentes aan een beslissing vooraf, en soms schieten die gesprekken af. Ik zou ze volgen op facebook om daar de uitrol te volgen.
Gebruikersavatar
cadsite
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4657
Lid geworden op: 20 jan 2015, 16:10
Locatie: Kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 169 keer
Bedankt: 344 keer
Contacteer:

En ook dit klopt niet helemaal.
Bij mij in de straat is proximus op dit eigenste moment bezig met glas aan de gevels te hangen en op de kaart staat die als "wit" gebied.
Gebruikersavatar
buthead
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1690
Lid geworden op: 10 jan 2016, 13:14
Uitgedeelde bedankjes: 40 keer
Bedankt: 68 keer

Werken jullie ook samen met The last mile? ( voor denderstreek en regio )
Internet = PX FLEX pack
Telefonie/GSM = PX Mobiel
TV = PX pickx + Netflix + Disney+
Gebruikersavatar
Joachim
ISP Staff
ISP Staff
Berichten: 472
Lid geworden op: 24 nov 2004, 22:12
Twitter: jslabbaert
Locatie: Sinaai-Waas
Uitgedeelde bedankjes: 107 keer
Bedankt: 382 keer

cadsite schreef:Bij mij in de straat is proximus op dit eigenste moment bezig met glas aan de gevels te hangen en op de kaart staat die als "wit" gebied.
Proximus is nooit echt fan geweest van deftige documentatie :bang:
buthead schreef:Werken jullie ook samen met The last mile? ( voor denderstreek en regio )
Neen, we hebben ervoor gekozen dit niet te doen, we denken dat we hiermee onvoldoende service zouden kunnen verlenen naar onze klanten toe. Fiberklaar doen we voor die reden ook via Proximus, om op die manier een uniform aanbod in de markt te doen, maar ook om geen uitzonderingen te krijgen op niveau van helpdesk en support.
Gebruikersavatar
buthead
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1690
Lid geworden op: 10 jan 2016, 13:14
Uitgedeelde bedankjes: 40 keer
Bedankt: 68 keer

Bedankt voor de opklaring, dat is zeker en vast duidelijk en logisch. :-)

laten we hopen dat px hier snel fiber aanlegt
Internet = PX FLEX pack
Telefonie/GSM = PX Mobiel
TV = PX pickx + Netflix + Disney+
Plaats reactie

Terug naar “EDPnet (LaTribu)”