Ik kreeg onlangs een brief met de aankondiging dat het fiberklaar project in sint-niklaas zal worden uitgerold in onze straat en krijg de kans om kostenloos een aansluiting aan onze muur te krijgen. Goed nieuws, want ik zit bij edpnet, en edpnet biedt ook abonnementen via fiber aan.
Dus keek ik even op de site van edpnet: Daar kan je met de tool checken of je een fiber abo kan nemen, en inderdaad: Ik krijg de mededeling dat ik fibernet kan preorderen:
Ik klik door. Daar kom ik echter in de flow terecht om een nieuwe edpnet klant te worden, terwijl ik al een bestaande edpnet klant ben. Dus besluit ik om even de helpdesk aan te spreken. Zij vertellen me dat het weergegeven aanbod enkel voor NIEUWE klanten is. Als ik als bestaande klant fibernet wil gebruiken zal ik bovenop de 50 euro activatiekost ook 495 euro moeten betalen, ook al heeft fiberklaar al (binnenkort) letterlijk fiber aan de muur tot binnenin mijn huis gelegd...
Kan iemand me vertellen waar dit bedrag in hemelsnaam voor is? Als edpnet tegenwoordig cadeautjes van 495 euro kan geven aan nieuwe klanten voel ik me wel wat beteuterd met de korting die ik als nieuwe klant op mijn modem kreeg vorig jaar. Het fiber abonnement is op zich een fantastische deal, maar met die instapkost is het goedkoper om eerst een jaar naar de concurrentie te gaan, televisie en gsm erbij te nemen, dan terug te komen naar edpnet voor de 495 euro korting, en aan het einde van de rit alsnog voordeliger uit te komen.
Kosten overstap fiber
- Fallschirmjaeger
- Premium Member
- Berichten: 724
- Lid geworden op: 07 mei 2011, 14:46
- Uitgedeelde bedankjes: 25 keer
- Bedankt: 90 keer
Aansluiting van Fiberklaar is altijd gratis voor Sint-Niklaas (op dit moment). Andere steden hangt af van het aantal inschrijvingen op voorhand, al denk ik dat ze daar ook soepel in zijn
Die €495 is de prijs van Fiberklaar en ga je dan ook niet moeten betalen.
Andere prijzen zoals die €50 activatiekost, bepaalt Edpnet zel en heeft Fiberklaar niets mee te maken.
Die €495 is de prijs van Fiberklaar en ga je dan ook niet moeten betalen.
Andere prijzen zoals die €50 activatiekost, bepaalt Edpnet zel en heeft Fiberklaar niets mee te maken.
- Joachim
- ISP Staff
- Berichten: 472
- Lid geworden op: 24 nov 2004, 22:12
- Twitter: jslabbaert
- Locatie: Sinaai-Waas
- Uitgedeelde bedankjes: 107 keer
- Bedankt: 382 keer
De informatie die je blijkbaar gekregen hebt klopt dus niet, die €495 zal je niet moeten betalen (wij ook niet aan fiberklaar trouwens).
Mijn excuses hiervoor, we informeren onze medewerkers nogmaals over de regels hierrond.
Mijn excuses hiervoor, we informeren onze medewerkers nogmaals over de regels hierrond.
-
- Plus Member
- Berichten: 203
- Lid geworden op: 23 mei 2012, 20:18
- Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
- Bedankt: 11 keer
Bij mij in de gemeente Edegem zou fiberklaar ook fiber leggen als 20% van de huishoudens intekent bij één van de providers. Dus als het door zou gaan de uitrol van fiber en je hebt ingetekend bij één van de providers dan zou de installatiekost weg vallen. Nu was mijn vraag of ze dan ook fiber vanuit de kelder naar elk appartement trekken? Nu ligt er vanuit de kelder naar elk appartement een vvt kabel die naar de proximus intro loopt in de kelder.
- Joachim
- ISP Staff
- Berichten: 472
- Lid geworden op: 24 nov 2004, 22:12
- Twitter: jslabbaert
- Locatie: Sinaai-Waas
- Uitgedeelde bedankjes: 107 keer
- Bedankt: 382 keer
Normaal gaan ze tot in elk appartement een fiber trekken, maar de aannemer zal ter plaatse de situatie inschatten, en misschien wordt er een alternatieve oplossing aangeboden (elke situatie is anders).Wuter schreef:Nu was mijn vraag of ze dan ook fiber vanuit de kelder naar elk appartement trekken?
Bedankt voor de info, staarde me ook wel blind op die "preorder = korting" lijn.
Wat ik best doe is waarschijnlijk gewoon wachten tot de installatie gebeurd is en dan edpnet contacteren met de vraag om mijn abonnement te veranderen?
Wat ik best doe is waarschijnlijk gewoon wachten tot de installatie gebeurd is en dan edpnet contacteren met de vraag om mijn abonnement te veranderen?
- Joachim
- ISP Staff
- Berichten: 472
- Lid geworden op: 24 nov 2004, 22:12
- Twitter: jslabbaert
- Locatie: Sinaai-Waas
- Uitgedeelde bedankjes: 107 keer
- Bedankt: 382 keer
Eigenlijk niet, best gewoon bestellen. Wij geven de pre-orders door aan fiberklaar, en ik vermoed dat prio gegeven wordt aan klanten die reeds besteld hebben (maar eigenlijk weet ik dat niet). We gaan je sowieso niet laten betalen voor VDSL en Fiber tegelijk (tenzij je een overlap zou willen natuurlijk).
- Joachim
- ISP Staff
- Berichten: 472
- Lid geworden op: 24 nov 2004, 22:12
- Twitter: jslabbaert
- Locatie: Sinaai-Waas
- Uitgedeelde bedankjes: 107 keer
- Bedankt: 382 keer
Eigenlijk niet echt, je kan volgen wat Proximus op de planning staat heeft: https://www.proximus.be/wholesale/en/id ... y-map.htmlmisterjo schreef:Is er eigenlijk een overzichtelijk roadmap van fiberinitiatieven?
En bij fiberklaar is het minder duidelijk, er gaan blijkbaar steeds nauwe gesprekken met de gemeentes aan een beslissing vooraf, en soms schieten die gesprekken af. Ik zou ze volgen op facebook om daar de uitrol te volgen.
- cadsite
- Elite Poster
- Berichten: 4657
- Lid geworden op: 20 jan 2015, 16:10
- Locatie: Kortrijk
- Uitgedeelde bedankjes: 169 keer
- Bedankt: 344 keer
- Contacteer:
En ook dit klopt niet helemaal.Joachim schreef:https://www.proximus.be/wholesale/en/id ... y-map.html
Bij mij in de straat is proximus op dit eigenste moment bezig met glas aan de gevels te hangen en op de kaart staat die als "wit" gebied.
- Joachim
- ISP Staff
- Berichten: 472
- Lid geworden op: 24 nov 2004, 22:12
- Twitter: jslabbaert
- Locatie: Sinaai-Waas
- Uitgedeelde bedankjes: 107 keer
- Bedankt: 382 keer
Proximus is nooit echt fan geweest van deftige documentatiecadsite schreef:Bij mij in de straat is proximus op dit eigenste moment bezig met glas aan de gevels te hangen en op de kaart staat die als "wit" gebied.
Neen, we hebben ervoor gekozen dit niet te doen, we denken dat we hiermee onvoldoende service zouden kunnen verlenen naar onze klanten toe. Fiberklaar doen we voor die reden ook via Proximus, om op die manier een uniform aanbod in de markt te doen, maar ook om geen uitzonderingen te krijgen op niveau van helpdesk en support.buthead schreef:Werken jullie ook samen met The last mile? ( voor denderstreek en regio )
- buthead
- Elite Poster
- Berichten: 1690
- Lid geworden op: 10 jan 2016, 13:14
- Uitgedeelde bedankjes: 40 keer
- Bedankt: 68 keer
Bedankt voor de opklaring, dat is zeker en vast duidelijk en logisch.
laten we hopen dat px hier snel fiber aanlegt
laten we hopen dat px hier snel fiber aanlegt
Internet = PX FLEX pack
Telefonie/GSM = PX Mobiel
TV = PX pickx + Netflix + Disney+
Telefonie/GSM = PX Mobiel
TV = PX pickx + Netflix + Disney+