Idiot speaking.Dizzy schreef: Neen, wie FB gebruikt als informatiebron is gewoon een complete idioot.
Ik volg een aantal kranten via facebook.
Ze zetten mensen tegen mekaar op, en je krijgt zaken te zien waarvan ze weten dat je gaat willen reageren.Dizzy schreef:Een veel groter probleem is dat FB niet alleen censureert maar ook bepaalde zaken kan beïnvloeden. Ze kennen ieders politieke voorkeur, seksuele voorkeuren en perversiteiten, beroep, collega's, vrienden en familie, werk,... en kunnen dat bespelen hoe zij dat wensbaar achten. Ze kunnen met de mentale gezondheid van mensen spelen en doen dat ook. Ze genereren angst, woede en haat voor meer reclameinkomsten en andere belangen.
Nogmaals, ik zie geen reclame of gesponsorde inhoud en ik zit geregeld op facebook.Dizzy schreef:Hoe meer je er op zet, hoe meer ze u ook kunnen sturen uiteraard. Iedereen krijgt echter reclame of gesponsorde inhoud want daar leven ze van.
Ze hebben een paar jaar geleden Oculus opgekocht. De VR bril lag er ook uit. Niet mogelijk om in Google Earth rond te lopen in VR...Splitter schreef:...
dan merk je toch best wel dat whatsapp net iets te hard geintegreerd is geraakt.
Ging dat over gegevens verzamelen? Volgens mij ging het over misbruik van een monopoliepositie om zo de eigen producten (IE, WMP, ...) voor te trekken. Na een rechtzaak kregen we toen Windows-N, dat nooit iemand gebruikt heeft.Pengu schreef:Begin jaren 2000 was het vooral Microsoft waarnaar gekeken werd als het om gegevens verzamelen ging.
Ze hadden 14 jaar nodig om de piek van in 1999 terug te halen en noteren nu (nominaal) op 6 keer de piek van toen.Op een bepaald moment is dat dan ingestort (samen met hun messenger) en horen we er nu niets meer over.
Dizzy schreef:Dat bedrijven reclame willen verkopen is op zich niet zo'n probleem maar men maakt steeds meer en steeds volledigere profielen op van mensen. Als bedrijven die profielen dan ook nog eens kunnen misbruiken door actief beïnvloeding toe te passen, dan begin je wel op glad ijs te komen.
Ik heb nog nooit deftige reclame gezien... zo goed werkt het dan toch allemaal niet volgens mij.Dizzy schreef:Dat bedrijven reclame willen verkopen is op zich niet zo'n probleem maar men maakt steeds meer en steeds volledigere profielen op van mensen. Als bedrijven die profielen dan ook nog eens kunnen misbruiken door actief beïnvloeding toe te passen, dan begin je wel op glad ijs te komen.
Dat is toch hetzelfde in magazines of zelfs op TV?DarkV schreef:[Ik vermoed dan ook dat die profilering sterk overhyped is, maar zolang die hype blijft bestaan willen adverteerders ervoor betalen zeker ?