Hij noemt haar geen Marokkaanse, maar Marokkaanse kuthoer.DarkV schreef:Ik zie in het filmpje eigenlijk niet echt welke nationaliteit de vrouw heeft maar een Marrokaanse vrouw (als ze dat is want dat zie ik dus niet)... Marrokaanse noemen is volgens mij geen racisme maar eerder de correcte aanduiding van haar nationaliteit. Dat de uitspraak alles behalve netjes is en weinig respectvol is (en dus meer zegt over de persoon zelf dan de vrouw) kan ik ten volle beamen maar racisme ?
Iemand van Antwerpen een Antwerpse dikke nek noemen is toch ook geen racisme ?
Door die combinatie impliceert hij dat het een met het ander te maken heeft of zelfs als oorzaak heeft. Dus wel racistisch.
Iemand Antwerpse dikkenek noemen is ook een vorm van discriminatie op basis van afkomst en cultuur, jawel toch wel. Hollandse gierigaard idem. West-Vlaamse boer idem. Waalse luierik idem. Het gaat hier over afkomst/cultuur associëren met negatief geladen aspecten of gedragingen die eigenlijk niet causaal verbonden zijn waardoor de associatie dus toevallig of willekeurg is.
Als een vrouw zegt dat ik een mannelijke klootzak ben, waarom doet ze dat? Kan ze mij niet gewoon klootzak noemen? Wat heeft het mannelijke ermee te maken? De reden om zoiets te vermelden is door te insinuëren dat mannelijke klootzak erger is dan algemene klootzak. Dat het mannelijke een extra saus van slechtheid is over de reeds negatieve benaming klootzak. Idem voor Marokkaanse kuthoer.
Maar soit, ik ben weer energie aan het steken in om 'van die vragen' te beantwoorden. Waar doel je op, DarkV? Wil je gewoon 'het spel' winnen door een moeilijke zet te plegen? Of was er iets niet duidelijk? Was het te moeilijk om dit antwoord zelf te bedenken? Of ben ik nu ook op de man aan het spelen?