quovadis schreef:1: opnieuw ken uw geschiedenis. Voorbeelden genoeg van oorlogen/geweld die gestart zijn omwille van het Katholieke geloof.
Vergelijking met de Middeleeuwen dus, we leven wel in 2021, niet ten tijde van de Kruisvaarten.
En daarbij, het moslimterrorisme en de moslimterreur is iets heel anders dan een klassieke oorlog.
quovadis schreef:2: wat heb ik iets onder de mat geveegd?
Apostasie bijvoorbeeld, daarover "vergeet" je steeds dat bij moslims daar de doodstraf opstaat.
quovadis schreef:3: waar wordt er er ook maar iets vergoeilijkt?
14 eeuwen moslimgeweld wordt onder de mat geveegd met als argument "jamaar de katholieken".
quovadis schreef:zoals al eerder is aangehaald: de Bijbel is wel maar het NT alleen.
Dat maakt niet uit, het gaat over de hoofdfiguur, en dat is Jezus, niet Mozes of al die anderen.
En Mohammed was een massamoordenaar, ik heb nog niet gezien dat u dat ook toegeeft, het is nochtans een geschiedkundig feit.
Dat noem ik dus onder de mat vegen.
quovadis schreef:En ik heb hier eerder al een link gepost waar blijkt dat 98% van de terreur aanslagen niet door Moslims worden gepleegd.
Ik geloof niets van die cijfers.
Wikipedia komt met heel andere cijfers: 70% van de terreurdoden zijn van islamitisch terrorisme.
Deze cijfers van Wikipedia :
Wikipedia schreef:In de 21e eeuw hebben islamitische terroristen wereldwijd een reeks van zware aanslagen gepleegd, waaronder de aanslagen op 11 september 2001 in de Verenigde Staten, waarbij 3000 mensen om het leven kwamen, en de aanslagen in Madrid van 11 maart 2004, waarbij 191 mensen om het leven kwamen. Islamitisch georiënteerde aanslagen van soennieten waren in 2011 volgens het National Counterterrorism Center, de officiële adviesraad aangaande antiterreurmaatregelen van de Verenigde Staten van Amerika, wereldwijd verantwoordelijk voor ongeveer 70% van alle terroristische moorden, dat jaar 12.533. Het NCTC rekent onder de slachtoffers ook militairen en politie mee; het aantal burgerslachtoffers bedroeg in totaal 6418. De slachtoffers zijn in grote meerderheid moslims, volgens het NCTC variërend tussen de 82% en 97% in de jaren 2007-2011. De helft van de doden viel in Afghanistan en Irak.[2]
(
https://nl.wikipedia.org/wiki/Islamitisch_terrorisme)
Sasuske schreef:Die kerel wil helemaal zijn straf niet ontlopen, in het artikel staat dat hij zelfs niet moeilijk gedaan heeft bij het ontslag. Echter, "ik" vond/vind het helemaal geen uitgemaakte zaak dat dit simpelweg racisme is. Als ik in zo een razernij zou zijn en compleet geprovoceerd wordt, dan zou ik ook kwetsende woorden roepen vermoedelijk. Moest het dan een blonde belgische zijn, dan is de kans groot dat ze "domme blonde" of "ni slim genoeg om het verschil ... blabla" te horen had gekregen. Ik durf ervoor wedden dat zelfs een woke moraalridder zoals jij daar geen enkel gevolg aan zou geven zoals hier (arrestatie & jobverlies).
Ik vraag mij af wat die werkgever met heel dat voorval te maken heeft, en sedert wanneer het normaal is dat men voor privé zaken ontslagen wordt.
Als er effectief racisme in het spel was, dan is dat toch aan een rechter om die man te veroordelen, en niet zijn werkgever?
Wat gaat het volgende zijn?
Dat iemand veroordeeld wordt door de rechtbank, zijn werkgever hem ontslaat, de bank hem verplicht in één keer zijn lening af te betalen, het ziekenfonds zijn ziektebriefjes niet meer terugbetaalt, enz... ?
Blijkbaar heb je meer rechten als verkrachter, want die worden maar één keer gestraft, ALS ze al gestraft worden...
MeentGeDatNu schreef:Nee, jij verzint dat niet, inderdaad. Maar je hebt je wat laten wijsmaken. Proficiat. Je bent er duidelijk een slimme, evenwichtige mens van geworden.
Jaja, MeentGeDatNu, met welgeteld deze ene post, lijkt mij een dubbelprofiel van iemand die wil doen alsof het om iemand anders gaat...
Ik heb zelfs een vermoeden over welke ruziemaker het precies gaat...
Als je gaat beweren dat wikipedia zomaar wat nonsens is, dan is je geloofwaardigheid 0,0.
Als je artikels over dergelijke onderwerpen post, worden die nagelezen door duizenden anderen, en als het niet klopt dan wordt het aangepast of verwijderd.
Bovendien, wikipedia was maar een fractie van wat ik opgezocht heb, ik heb ook interviews beluisterd van vrouwen die zich verzetten tegen het verplicht sluieren, tegen de onderdrukking van vrouwen in islam, enz.
Ontken je bijv. deze passage uit het artikel over Mohammed?
Wikipedia schreef:In March 624, Muhammad led some three hundred warriors in a raid on a Meccan merchant caravan. The Muslims set an ambush for the caravan at Badr. Aware of the plan, the Meccan caravan eluded the Muslims. A Meccan force was sent to protect the caravan and went on to confront the Muslims upon receiving word that the caravan was safe. The Battle of Badr commenced. Though outnumbered more than three to one, the Muslims won the battle, killing at least forty-five Meccans with fourteen Muslims dead. They also succeeded in killing many Meccan leaders, including Abu Jahl. Seventy prisoners had been acquired, many of whom were ransomed. Muhammad and his followers saw the victory as confirmation of their faith and Muhammad ascribed the victory to the assistance of an invisible host of angels. The Quranic verses of this period, unlike the Meccan verses, dealt with practical problems of government and issues like the distribution of spoils.
Is dat die Mohammed, die volgens de moslims de ideale mens is, en zijn voorbeeld dient nagestreefd te worden?
Hij en zijn bende gingen dus eventjes een karavaan aanvallen en
er op zijn minst 45 uitmoorden?
Ze namen er 70 gevangen, en
ruilden ze voor losgeld?
En de verzen uit die periode gaan over hoe je
oorlogsbuit moet verdelen?
Als je het artikel over "The Battle of Badr" dan opzoekt (die oorlogszuchtige meute heeft er wel meerdere gevoerd), dan lees je onder andere :
Wikipedia schreef:De Koran, of ten minste het deel ervan dat in de beginperiode van Mohammeds verblijf in Medina bestond, zou met de gewonnen Slag bij Badr zijn autoriteit vestigen en moslims zouden uit dankbaarheid voortaan in de maand ramadan vasten.
Moslims vasten dus niet zoals christenen om de dood van hun held te herdenken, maar om een veldslag te verheerlijken, het stelen van oorlogsbuit,
enz.
Ze verheerlijken dus geweld, en danken hun god daarvoor.
Hoeveel van de mensen die hier constant islam verdedigen, zouden dat weten?
Die denken ongetwijfeld van "ach, kijk, ze vasten, hoe vreedzaam".
U mag het ook in de Engelse versie van Wikipedia opzoeken, ook daar het gewelddadige verhaal van "The Battle of Badr", inclusief kaartjes met wat de positie van de troepen was. (
https://en.wikipedia.org/wiki/Battle_of_Badr)
Maar die hebben dat allemaal uitgevonden volgens u.
En u kunt die informatie ook terugvinden op andere sites.
Hier bijvoorbeeld (
https://isgeschiedenis.nl/nieuws/geschi ... de-ramadan).
ISGeschiedenis schreef:De instelling van de Ramadan is ook nauw verbonden met de Slag bij Badr op 17 maart 624 na Christus. Het was de eerste grote slag tussen de moslims, de volgelingen van Mohammed, uit de stad Medina, en een leger uit Mekka, op dat moment nog geen islamitische stad. Het zou de eerste overwinning zijn in Mohammeds strijd tegen de ‘heidense’ stammen van Mekka. Met een leger van 300 man viel Mohammed een karavaan aan die onderweg was van Syrië naar Mekka. Deze werd namelijk begeleid door Aboe Sufyan, de leider van de stam Qoeraisj. De karavaan werd echter beschermd door een leger van duizend man, drie keer groter dan de strijdmacht van Mohammed. Toch wisten zijn krijgers de overwinning te behalen, volgens hen omdat zij door een engelenleger bijgestaan werden. De dank voor deze goddelijke bijstand was van groot van belang voor het instelllen van de Ramadan. Dit is terug te vinden in de Soera De Koe 183-185.
Hier heb je de soera over "De buit", wat te doen met oorlogsbuit.
Dus waar Jezus zich bezig hield met blinden te doen zien, hield Mohammed zich bezig met het voeren van oorlog, met het seksslavinnen maken, enz. (bron :
https://koran.nl/soera-8-al-anfal-de-buit/)
de oorlogszuchtige koran schreef:(Gedenk de Slag van Badr) toen jullie je Heer om hulp smeekten en Hij (Mohammeds smeekbede voor) jullie verhoorde (en zei): “Ik zal jullie (leger) met duizend Engelen helpen, ieder achter de ander (elkaar volgend) in de rij.”
maar ook :
de wrede, oorlogszuchtige koran schreef:(Gedenk) wanneer jullie Heer de Engelen openbaarde: “Waarlijk, Ik ben bij jullie, houdt degenen die geloven standvastig. Ik zal een angst in de harten van de ongelovigen veroorzaken. Slaat dan hun hoofden af en slaat al hun vingers en tenen af.”
Snap je nu waar de barbaren van IS hun inspiratie halen (afhakken van hoofden)?
Als zij zich beroepen op de koran, dan liegen ze niet, dat boek is gewoon een recept voor bloedvergieten.
de onverdraagzame koran schreef:En weet dat wat jullie ook aan oorlogsbuit hebben verkregen; waarlijk één vijfde deel ervan is voor Allah, en voor de Boodschapper, en de naaste verwanten en de wezen, en de armen die bedelen en de reiziger; als jullie in Allah geloven en in wat Wij neer hebben gezonden naar Onze dienaar op de dag van het onderscheid, de dag dat de twee legers elkaar troffen – en Allah is tot alle dingen in staat.
En ook seksslavinnen (
https://koran.nl/soera-4-an-nisa-de-vrouwen/) worden door de koran goedgekeurd :
de slavendrijverij van de koran schreef:En degenen onder jullie die niet de middelen hebben om vrije gelovige vrouwen te huwen, mogen gelovige meisjes huwen die hun rechterhand bezitten (slavinnen).En Allah heeft de volledige kennis over jullie geloof. Jullie komen uit elkaar voort. Huw hen met de toestemming van hun eigen familie en geef hen de bruidschat die aan redelijke voorwaarden voldoet; zij moeten kuis zijn, niet overspelig of mannelijke vrienden hebben. En indien zij gehuwd zijn en (dan) overspel plegen is hun straf gelijk aan de helft van die van vrije vrouwen. Dit is voor degenen die bang is zijn godsdienst of zijn lichaam geweld aan te doen; maar het is beter voor jullie om zelfbeheersing te oefenen en Allah is de Vergevingsgezinde, de Genadevolle.
Je ziet dat de barbaren van IS hun waanzin wel degelijk op islam baseren.
Als dus naïeve kwieten komen beweren dat dat niet "de ware" islam is, dan zijn die ter kwader trouw, of ze zijn totaal onwetend.
Daaraan zie je dat islam van een heel ander kaliber is dan het christendom.
En dat soort zaken verklaart ook waarom IS bestaat, zij volgen het voorbeeld van hun "ideale mens".
Men zich vraagt zich steeds af vanwaar ze die inspiratie halen, wel, ze moeten maar naar hun voorbeeld kijken.
Ja, dan zeg ik, het was een massamoordenaar, en islam is een gewelddadige godsdienst.
Draai en keer het zoveel je wilt, je zult zo geen zaken over Jezus lezen in de bijbel, en over de historische figuur van Jezus is weinig geweten, maar ik heb nog nergens gelezen dat die zich bezighield met veldslagen, verdelen van buit.
Integendeel, volgens het verhaal wist hij dat hij zou verraden worden en dat hij zou sterven, maar hij verzette zich daar niet tegen.
De Koran, of ten minste het deel ervan dat in de beginperiode van Mohammeds verblijf in Medina bestond, zou met de gewonnen Slag bij Badr zijn autoriteit vestigen en moslims zouden uit dankbaarheid voortaan in de maand ramadan vasten.
MeentGeDatNu schreef:En ja, islamofobie is vaak een vorm van ersatzracisme. Mensen krijgen nu over het algemeen onder hun voeten als ze zeggen dat ze geen Marokkanen in hun straat willen, dus zeiken ze maar over islam.
Dat is een gedachtenproces, totaal fout en naast de kwestie, maar moslims doen elke kritiek af als "islamofobie", kwestie van de tegenstrever het zwijgen op te leggen zonder dat ze een tegenargument moeten verzinnen.
Ik heb al uitgelegd waarover het mij gaat, het gaat om het verdedigen van onze waarden en normen, zoals daar zijn : gelijkheid tussen man en vrouw, rechten van LGTBQ, scheiding van kerk en staat, enz.
Er was een tijd dat links die waarden verdedigde.
In Nederland hebben ze daar een mooi spotprentje van gemaakt met échte verkiezingsaffiches van de Groene partij daar :
Wat een verschil!
Dat zou toch moeten tot nadenken aansporen.
MeentGeDatNu schreef:Wie vecht er tegen ISIS? In Irak zijn dat 90% moslims. In Syrië zijn dat 80% moslims. Echte moslims, die de regels van hun geloof goed kennen en de woorden en het voorbeeld van Mohammed volgen.
Dat treft, want als ze een enquête doen, blijkt dat 70% vindt dat er maar één islam is, en iedereen die moet volgen, ze volgen dus allemaal de ware islam, en strijden dan tegen elkaar.
Maar euh, dat moslims elkaar al 14 eeuwen de kop inhakken, klopt.
Soennieten tegen sjiieten, en dan nog eens tegen de alawieten.
Op welke manier dat een bewijs van beschaving zou zijn, moet je mij maar eens uitleggen.
MeentGeDatNu schreef:Echte christenen, die de woorden en het voorbeeld van Jezus volgen. Echte atheïstische mensen, die hoewel ze niet de goddelijkheid van de boodschap van de profeten geloven hun voorbeeld ook volgen, omdat het een goed voorbeeld is -- en die, in tegenstelling tot u, het verstand hebben om zich degelijk te informeren over het geloof van hun zusters en broeders.
Oei, nu gaat moeial met de ene post niet alleen zich de pretentie aanmatigen om te zeggen wat die ene "ware" islam is, maar nog eens beweren wat de "echte" atheïst is.
Je doet mij erg denken aan andere gebruikers hier.
Iemand die een dubbelprofiel maakt omdat hij zijn gekende nickname niet onder de lage praat wil zetten die hij hier komt posten?
MeentGeDatNu schreef:Europees en Amerikaans belastingsgeld werd ondertussen gebruikt om "gemodereerde rebellen" te steunen (die later ook meestal koppensnijders bleken te zijn, met als grote uitzondering de Koerdische milities): dat geld, die wapens en die oh-zo-gemodereerden gebruikten hun nieuw gerief om te moorden, te vekrachten, en ISIS te versterken.
't Gekende liedje, als moslims al 14 eeuwen elkaars kop inslaan, dan is het de schuld van de Amerikanen...
Moslims sloegen elkaar al de kop in lang voor één Europeaan de Nieuwe Wereld ontdekte.
MeentGeDatNu schreef:Terwijl die moslims, christenen en atheïsten samen strijden tegen die moordenaars, speelt de VS de persoonlijke luchtmacht van ISIS (de laatste aanval op Kata'ib-e Hezbollah en Kata'ib-e Sayyed-e Shuhada, Iraakse milities die in Syrië zijn op vraag van de Syrische regering om te helpen in de strijd tegen ISIS, is het zoveelste perfecte voorbeeld). Dus volgens jouw haatlogica zijn alle Amerikanen daar schuldig aan, tenzij ze zich duidelijk -- en waar je bijstaat, of misschien via Wikipedia? -- er tegen uitspreken?
De haatlogica komt duidelijk van uw kant.
Wat is uw bedoeling?
Eventjes een dubbelprofiel maken, zodat uw ander profiel buiten schot blijft, en je dit topic om zeep kunt helpen?
Je bent doorzichtiger dan een stuk vensterglas.
MeentGeDatNu schreef:Islamofoben als jij hebben ideologisch meer gemeen met die Wahabbistische koppenkappende zotten dan met normale mensen.
Na de aanslagen op Zaventem heeft iedereen gegronde redenen om angst te hebben voor islam.
Dat is geen fobie, want dat is een onredelijke angst.
MeentGeDatNu schreef:Je verspreidt even veel bullshit en even veel haat als Saoedi-Arabië en hun goedgebetaalde verkrachters in Syrië, Irak en Afghanistan.
Wat is de bedoeling, een felle reactie uitlokken, om dan iets anders te forceren?
MeentGeDatNu schreef:Gelukkig zijn jullie in de wereld (misschien niet in het WIkipedialezende West-Europa, maar da's de wereld niet) gelukkig de minderheid. Blijf jij maar in België zeiken over islam, de volgende keer dat ik in het mooie, veilige en islamitische Iran ben zal ik hen nogmaals amuseren met verhalen over mijn Wikipedia-geïnformeerde landgenoten.
Nu nog iets van inhoud vertellen, in plaats van je opgeblazen grootspraak.