Energiemeter stopcontact
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 351 keer
- Bedankt: 153 keer
Deze zomer zou ik een digitale meter krijgen. Dan schaf ik me zo'n P1 meter aan van HomeWizard om het algemene verbruik en injectie op te volgen.
Ik zoek nog iets om een apparaat aan een stopcontact te meten. Ik heb nu wel zo'n simpel ding met LCD display, daar zie ik hoeveel er verbruikt is. Maar ik wil zien wat het verbruik is over 24u ofzo, hoeveel kw, enz..
Via wifi te benaderen.
Iemand tips?
Ik zoek nog iets om een apparaat aan een stopcontact te meten. Ik heb nu wel zo'n simpel ding met LCD display, daar zie ik hoeveel er verbruikt is. Maar ik wil zien wat het verbruik is over 24u ofzo, hoeveel kw, enz..
Via wifi te benaderen.
Iemand tips?
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 377 keer
- Bedankt: 343 keer
TP-link HS110, zo deed ik het voor ik overschakelde op Niko ingebouwde.
Als je ze niet update blijft cloud optioneel, als je wel update moet je mac adres doorgeven aan klantendienst zodat je een firmware krijgt die lokaal te benaderen blijft.
Als je ze niet update blijft cloud optioneel, als je wel update moet je mac adres doorgeven aan klantendienst zodat je een firmware krijgt die lokaal te benaderen blijft.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 65 keer
- Bedankt: 67 keer
Smartplugs met energiemeting: Shelly is via wifi / Fibaro is Z-wave of Homekit
https://shelly.cloud/products/shelly-pl ... on-device/
https://www.fibaro.com/nl/products/wall-plug/
https://www.fibaro.com/nl/products/wall-plug/
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 93 keer
- Bedankt: 104 keer
Serieus? Dacht dat ze die praktijken enkel in de UK hadden toegepast.MClaeys schreef:TP-link HS110, zo deed ik het voor ik overschakelde op Niko ingebouwde.
Hier dus ook enkele HS110's in gebruik, zeer tevreden over.
- heist_175
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 433 keer
- Bedankt: 856 keer
Wat?MClaeys schreef:TP-link HS110, zo deed ik het voor ik overschakelde op Niko ingebouwde.
Kan je dat wat toelichten?
Als je wat al dan niet update?
-
- Elite Poster
https://alerts.home-assistant.io/#tplink.markdownheist_175 schreef:Wat?MClaeys schreef:TP-link HS110, zo deed ik het voor ik overschakelde op Niko ingebouwde.
Kan je dat wat toelichten?
Als je wat al dan niet update?
Gezien je ze lokaal kan uitlezen kan je die grafiek extern plotten. Zelf deed ik het in Home Assistant, maar er zijn vast ook andere manieren. Geen idee of de app die functie voorziet. Ik zal als ik terug thuis ben men 3D printer nog eens aanzetten, daar hangt er nog 1 aan.ddd schreef:Geen grafiek van bv de voorbije 24 u?
-
- Plus Member
- Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
- Bedankt: 5 keer
Ik heb Wifi-stopcontacten van Nedis. Die geven een mooi overzicht per maand en per dag van wat het verbruik is. Ook het direct verbruik en dergelijke.
Zeer gebruiksvriendelijke app. Content van.
Zeer gebruiksvriendelijke app. Content van.
-
- Elite Poster
Dat is bij TP-link ook. Je ziet live het verbruik, of per dag, week en maand.
Plaats je die waarden in een externe tool kan je wel een grafiekje plotten. Over de periode die je wil. (kan ook netter dan deze, bvb in grafana of een andere styl van grafiek)
Geen grafiek dus, enkel het totaal. Plaats je die waarden in een externe tool kan je wel een grafiekje plotten. Over de periode die je wil. (kan ook netter dan deze, bvb in grafana of een andere styl van grafiek)
-
- Elite Poster
Home Assistant zet het in een database, maar kan in principe ook naar een bestand wegschrijven, bvb elke keer een noeuwe meetwaarde binnenkomt (nog niet getest).
En er zijn ook andere tools te vinden om deze uit te lezen dus die kunnen dat mogelijk ook. Geen ervaring met deze data in Excel.
En er zijn ook andere tools te vinden om deze uit te lezen dus die kunnen dat mogelijk ook. Geen ervaring met deze data in Excel.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 93 keer
- Bedankt: 104 keer
Dat blijkt enkel op UK modellen van toepassing te zijn? Of kijk ik ergens over?MClaeys schreef:TP-link HS110, zo deed ik het voor ik overschakelde op Niko ingebouwde.
https://community.tp-link.com/en/smart- ... pic/239364
- Joe de Mannen
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 487 keer
- Bedankt: 556 keer
Effe verder op dit onderwerp, is er niet iets wat je in de zekeringkast laat meten per kring.
ik denk bvb aan een zekering met ingebouwde meter.... of loop ik te ver vooruit nu...
J.
ik denk bvb aan een zekering met ingebouwde meter.... of loop ik te ver vooruit nu...
J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
- Joe de Mannen
- Elite Poster
Dat kost dan weer extra plek in de kast en... die is er niet.
J.
J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
-
- Elite Poster
Ik gebruik zowel boven als beneden in men zekering een Aeotec Home Energy Meter. Ze zijn er met 1, 2 en 3 klemmen. In mijn geval zijn het er 2 met 1 klem (mijn kast is 1 fasig), maar die met 3 klemmen kan 3 fasen afzonderlijk meten. Binnen in de kast was nog ruimte om deze weg te moffelen want is vrij klein. En anders hang je hem aan de buitenkant van je kast met enkel de kabeltjes naar binnen.
In mijn geval meet de ene klem wat binnenkomt van de straat en de andere wat binnen komt van de zonnepanelen.
In mijn geval meet de ene klem wat binnenkomt van de straat en de andere wat binnen komt van de zonnepanelen.
-
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 37 keer
- Bedankt: 18 keer
Ik heb die gekocht maar die kan je blijkbaar niet in stekker met aardingspool plaatsen? Mijn Nedis heeft 2 uitgangen maar geen ingang voor de aardingspool dus onbruikbaar. Kan nergens info vinden om die aan te passen. Spijtig wel.stybola schreef:Ik heb Wifi-stopcontacten van Nedis.
-
- Plus Member
- Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
- Bedankt: 5 keer
Ik kijk vanavond eens naar die van mij, ik dacht dat die dat wel hadden. Ik heb allesinds de stopcontacten die tot 16 A en 3500 W ofso gaan. Dus niet de kleine.bollegijs schreef:Ik heb die gekocht maar die kan je blijkbaar niet in stekker met aardingspool plaatsen? Mijn Nedis heeft 2 uitgangen maar geen ingang voor de aardingspool dus onbruikbaar. Kan nergens info vinden om die aan te passen. Spijtig wel.stybola schreef:Ik heb Wifi-stopcontacten van Nedis.
Die grotere hebben ook het voordeel dat er een knopje op zit voor mocht de verbinding wegvallen, die kan je dus manueel afleggen.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 88 keer
- Bedankt: 112 keer
Ik gebruik deze... https://m.blitzwolf.com/BlitzWolf-BW-SH ... p-412.html (louter foto ter illustratie want ik heb er van GoSund SP111... was iets van amper 10 euro per stuk per vier)
Kan je zelfs zonder problemen naast elkaar in een stekkerblok steken... zowel met Belgische als Nederlandse aarding.
Kan je zelfs zonder problemen naast elkaar in een stekkerblok steken... zowel met Belgische als Nederlandse aarding.
Laatst gewijzigd door DarkV 02 maa 2021, 16:29, in totaal 1 gewijzigd.
- Joe de Mannen
- Elite Poster
is er ook een aardingspin op de uitgang ? dat is niet zo duidelijk.DarkV schreef:Ik gebruik deze... https://m.blitzwolf.com/BlitzWolf-BW-SH ... p-412.html (louter foto ter illustratie want ik heb er van GoSund SP111... was iets van amper 10 euro per stuk per vier)
J.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
- Bedankt: 22 keer
DarkV schreef:Ik gebruik deze... https://m.blitzwolf.com/BlitzWolf-BW-SH ... p-412.html (louter foto ter illustratie want ik heb er van GoSund SP111... was iets van amper 10 euro per stuk per vier)
Verkopen ze bij amazon, inderdaad 39 euro voor 4. Lijkt me een goeie deal.
- devilkin
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 551 keer
- Bedankt: 341 keer
- Contacteer:
Die lijken identiek aan de Shelly Plug s. Knopje, design, alles gewoon.
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 88 keer
- Bedankt: 112 keer
Gewoon Google'n op GoSund SP111... bizar is echter dat in de commentaar dan steeds staat 2500W.bollegijs schreef:Iemand linkje naar de amazon deal?
Doe je hetzelfde bij bv. Bol.com dan staat er 3450W ? (maar aan een prijs die quasi dubbel is)
Wat verder zoeken gaf me https://www.sicomputers.nl/gosund-sp111 ... 90097.html (maar met transport kom je dan ook aan 17 euro/stuk).
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 35 keer
- Bedankt: 62 keer
Da's straf. Die Gosund SP111 zijn inderdaad dezelfde als de Shelly Plug S:
Maar dan voor minder dan de helft (want Shelly vraagt waanzinnig hoge verzendingskosten).
Dan is de vraag: kun je er de shelly software op flashen Tasmota kan over the air, maar de firmware van shelly?
Maar dan voor minder dan de helft (want Shelly vraagt waanzinnig hoge verzendingskosten).
Dan is de vraag: kun je er de shelly software op flashen Tasmota kan over the air, maar de firmware van shelly?
- Joe de Mannen
- Elite Poster
Hoeveel stopcontacten trek je meer dan 2500W ? dat zullen er niet veel zijn…
J.
J.
-
- Starter Plus
- Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
- Bedankt: 10 keer
Die GoSund SP111 / Blitzwolf SHP6 zijn niet geschikt om die opgegeven wattages lange tijd te trekken. Heb al weet van iemand bij wie zo'n plug is doorgebrand bij gebruik ism een wasmachine.
Als je teardown reviews bekijkt van die plugs door mensen met een electronica-achtergrond, dan hebben die ook de nodige twijfels over die wattage-rating afgaande op wat ze zien op het printplaatje
Als je teardown reviews bekijkt van die plugs door mensen met een electronica-achtergrond, dan hebben die ook de nodige twijfels over die wattage-rating afgaande op wat ze zien op het printplaatje
- Joe de Mannen
- Elite Poster
Een snelle search op youtube laat toch uitschijnen dat ge die Gosund kunt flashen, wat je er allemaal kan opflashen heb ik nog niet bekeken, maar iets is er mogelijk.
J.
J.