Stroom van klachten over digitale ingreep Telenet

Ander computer/it/software/hardware nieuws.
Gast

al die zever en gezaag over digitale tv. Wie keek er nu ooit naar die zenders? enige zender die ik jammer vind dat er verloren gegaan is is nat geographic. voor de rest, ben blij dat ze weg zijn. kan nu rapper zappen :)
Als je die zenders toch wil, dan betaal je maar 49eur waarborg.
waarvoor al dat gezaag en geklaag, ooit moest de stap naar dig tv komen, en liever nu dan binnen een jaar. Ik neem voorlopig nog geen dig tv omdat er totale onzekerheid is over de decoders en hdtv enz.
bubbs
Pro Member
Pro Member

prodata schreef:
bubbs schreef: niet nodig... je plaatst de digibox op de distibutiekabel tussen je televisie en de wandcontactdoos. Je kunt nog altijd op je TV het kanaal zoeken waarop het signaal van je digibox ontvangen wordt, net zoals je een videorecorder op een televisie zonder scart aan zou sluiten.
Bubbs het ging in dit geval over de cabletuner.
deze is enkel uitgevoerd met een scart uitgang.
Moest het de digibox zijn heb je gelijk...
idd, my mistake, te snel gelezen :oops:
prodata schreef:
bubbs schreef: Wil je een programma uit het digitale aanbod opnemen, dan moet je digibox aanstaan.
Lees jou zin nog eens :wink:
digibox verzorgt de digitale kanalen logisch dus dat ie moet opstaan als je gaat opnemen :!:

voor het geval dat je bedoelde dat je met je video iets wenst af te spelen en je video is gekoppelt aan de digibox en de digibox aan de tv
zelfs in dit geval is het niet nodig de digibox aan te laten staan.
wat ik bedoelde is dat je een deel van de programmatiemogelijkheden van je video of dvdrecorder verliest. Mocht ik om 3 uur 's nachts iets van een digitaal kanaal willen opnemen, dan moet ik ervoor zorgen dat m'n digibox 's avonds voor ik naar bed ga aanstaat en op het goede kanaal is ingesteld, of gebruik maken van kunstgrepen zoals een tijdsschakelaar.
prodata schreef:
bubbs schreef: Bovendien bevat de digibox slechts één tuner, dus je kunt niet tegelijk een digitaal kanaal bekijken en een ander kanaal opnemen.
Is slechts half waar (al goed) je kan perfect iets opnemen met als bron de digibox. en met de tv tuner andere posten bekijken (weliswaar niet in digitaal geluid etc.
idd, maar ik kan niet tegelijk kijken naar en opnemen van verschillende zenders die enkel in het digitale pakket beschikbaar zijn. Misschien is dit nu niet zo'n probleem, aangezien de belangrijkste zenders nog analoog zijn te ontvangen, maar Telenet heeft al aangegeven dat in de toekomst nog meer zenders naar het digitale gedeelte zullen verhuizen. Ik wil binnen pakweg vijf jaar niet opgescheept zitten met een verouderde, duurbetaalde digibox met slechts één tuner, terwijl de meeste zenders enkel nog maar digitaal te ontvangen zijn.

In Nederland, waar er wel concurentie is tussen verschillende aanbieders van digitale TV (Casema, UPC,...) betaal je voor digitale televisie 7,5 a 10 euro per maand voor het basispakket, en krijg je de digitale ontvanger er vaak nog gratis bovenop ( http://www.casema.nl/portal/page?_pagei ... ema=PORTAL ). In België wil Telenet dat wij betalen voor een product dat hen toelaat om ons nog meer diensten te verkopen.
Laatst gewijzigd door bubbs 07 sep 2005, 13:39, in totaal 1 gewijzigd.
AureliuS
Starter
Starter

Anonymous schreef:enige zender die ik jammer vind dat er verloren gegaan is is nat geographic.
kijk nog eens goed op www.zenders.be , NGC is enkel van frequentie veranderd ...

kheb er ook tot gisteren over gezien :wink:
In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.
netdata
Elite Poster
Elite Poster
Twitter: wdhaeseleer
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 8 keer
Contacteer:

AureliuS schreef:
Anonymous schreef:enige zender die ik jammer vind dat er verloren gegaan is is nat geographic.
kijk nog eens goed op www.zenders.be , NGC is enkel van frequentie veranderd ...

kheb er ook tot gisteren over gezien :wink:
lees NOG eens goed :wink:

NGC doet aan timesharing

* Cartoon Network NL: dagelijks van 06.00 uur tot 21.00 uur
* National Geographic: dagelijks van 21.00 uur tot 06.00 uur
AureliuS
Starter
Starter

prodata schreef: lees NOG eens goed :wink:

NGC doet aan timesharing

* Cartoon Network NL: dagelijks van 06.00 uur tot 21.00 uur
* National Geographic: dagelijks van 21.00 uur tot 06.00 uur
merci voor de aanvulling :-)

dat ze aan sharing doen is ni zo erg, maar khad liever NGC vanaf 18 of ten laatste 19u gehad .... :-(
In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.
amyas
Starter Plus
Starter Plus

ik stap maar over indien digitaal als volgt is...

je betaalt maandelijks €12, en de zenders kies je zelf
bv:
elke post kost €0,40
je mag dus 30 zenders kiezen, dewelke jezelf verkiest.
uit een aanbod van 100-150 zenders

nu vindt ik het afzetterij, en ik vermoed dat het daar wel bij zal blijven.
Gast

je kan op rf gaan via rf ch 40 die je kan instellen via tv dat gaat zonder scart ook sukses
Blue-Sky
Erelid
Erelid

amyas schreef:ik stap maar over indien digitaal als volgt is...

bv:
elke post kost €0,40

Ja, dat is eens wensdroom van jou, een utopie dus. :cry:
Afbeelding
frisco
Member
Member

Nog meer nieuws in de soap:
Het nieuwsblad schreef:Digitale televisie van Telenet is nog geen week oud en het regent al klachten. Dat komt deels door onwetendheid van de klanten, maar bij Telenet zelf loopt ook een en ander fout. Abonnees die niet digitaal willen gaan maar toch al hun vertrouwde zenders willen houden, geraken nergens aan de benodigde kabeltuner.

Sinds 3 september biedt Telenet in grote delen van Vlaanderen aan 1,6 miljoen huishoudens de mogelijkheid tot digitale televisie. Om bandbreedte te winnen besloot de kabeldistributeur acht zenders uit het analoge aanbod (de 35 zenders waar u tot 3 september kon naar kijken) te schrappen: CNN, CNBC, BBC World, Arte, France 3, TCM, Tell-Sell en TVE. Tegelijkertijd werd besloten om de abonnementsprijs gelijk te houden.

Hoewel de beslissing van Telenet al langer bekend was, ondervinden kijkers nu pas dat ze acht zenders missen. Wie geen digitale televisie wil, kan met een cabletuner toch de acht zenders bekijken. Voor dit apparaat betaal je 50 euro waarborg. Aanvankelijk werd je na drie jaar automatisch eigenaar, maar gisteren kondigde Telenet, na opmerkingen van Test Aankoop aan, dat het bedrag onbeperkt een waarborg blijft. Probleem is nu dat je nergens aan zo¡'n kabeltuner kunt geraken. Telenet geeft toe dat er op dat vlak ,,een logistiek probleem bestaat (problemen met de leverancier van de kabeltuner) maar maakt zich sterk dat het euvel ,,vrijdag moet opgelost zijn.

Ongenoegen is er ook bij de inmiddels 15.000 fanaten die voor digitale tv hebben gekozen. Er zijn namelijk problemen met de activering. Die duurt tot een halfuur langer dan voorzien (volgens sommige van onze lezers zelfs veel langer). Wie een digibox aanschaft en die aanzet, krijgt voortaan op zijn tv-scherm de boodschap dat de eigenlijke activering wat langer kan duren. (MAC)
je kan blijkbaar zelfs niet aan zo een tuner ding geraken...
netdata
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

frisco schreef:Nog meer nieuws in de soap:
Het nieuwsblad schreef:Digitale televisie van Telenet is nog geen week oud en het regent al klachten. Dat komt deels door onwetendheid van de klanten, maar bij Telenet zelf loopt ook een en ander fout. Abonnees die niet digitaal willen gaan maar toch al hun vertrouwde zenders willen houden, geraken nergens aan de benodigde kabeltuner.

Sinds 3 september biedt Telenet in grote delen van Vlaanderen aan 1,6 miljoen huishoudens de mogelijkheid tot digitale televisie. Om bandbreedte te winnen besloot de kabeldistributeur acht zenders uit het analoge aanbod (de 35 zenders waar u tot 3 september kon naar kijken) te schrappen: CNN, CNBC, BBC World, Arte, France 3, TCM, Tell-Sell en TVE. Tegelijkertijd werd besloten om de abonnementsprijs gelijk te houden.

Hoewel de beslissing van Telenet al langer bekend was, ondervinden kijkers nu pas dat ze acht zenders missen. Wie geen digitale televisie wil, kan met een cabletuner toch de acht zenders bekijken. Voor dit apparaat betaal je 50 euro waarborg. Aanvankelijk werd je na drie jaar automatisch eigenaar, maar gisteren kondigde Telenet, na opmerkingen van Test Aankoop aan, dat het bedrag onbeperkt een waarborg blijft. Probleem is nu dat je nergens aan zo¡'n kabeltuner kunt geraken. Telenet geeft toe dat er op dat vlak ,,een logistiek probleem bestaat (problemen met de leverancier van de kabeltuner) maar maakt zich sterk dat het euvel ,,vrijdag moet opgelost zijn.

Ongenoegen is er ook bij de inmiddels 15.000 fanaten die voor digitale tv hebben gekozen. Er zijn namelijk problemen met de activering. Die duurt tot een halfuur langer dan voorzien (volgens sommige van onze lezers zelfs veel langer). Wie een digibox aanschaft en die aanzet, krijgt voortaan op zijn tv-scherm de boodschap dat de eigenlijke activering wat langer kan duren. (MAC)
je kan blijkbaar zelfs niet aan zo een tuner ding geraken...
jep telenet heeft slecht 15 tuners voorzien per telenet verder !!!!
ik ben op 3 sept mijn digibox gaan halen en de tuners waren al uitverkocht tot groot genoegen.

Mooi dat de waarborg niet vervalt das toch al positief.
J@kk£
Starter Plus
Starter Plus

Ofloo schreef:
amj2005 schreef:PS wat een heerlijke plug van vtm voor telenet, kan ook niet anders want vtm sponsert telenet ( zie hun hoofdpagina website) 8)
het zal wel anders om zijn zeker ?? en eigenlijk is dat gewoon zever eh frequentie band ligt van 0 - 860mhz voor tv en .. die kiekens gebruiken er iets meer dan de helft van .. de uhf is bijna niet benut.. er zijn nog zoon 32 kanalen over.. en toch durven ze 8 kanalen te schrappen !!!

tja de uhf heeft meer verlies ongev 4 keer zoveel.. maar dat zou geen probleem mogen zijn als ze hun versterkers scheef uit zetten ! toch niet met digitaal aangezien dat men daar minder last heeft van ruis.. neem ik aan.. ik zou het uitdrukken in db waardes maar in belgie werken ze met een ander waarde uitdrukking dan in nederland ..( dan dat ik gewoon ben :p )
Als telenet de hogere frequenties wil benutten dan kost het hun meer geld, want bandbreedte kost geld. Waarom ze deze manier hebben genomen is heel simpel. Een analoge zender neemt zomaar even 6,5Mhz in beslag waardat een digitale zender twee keer niets inneemt. Voor telenet is dit een zeer goede zaak omdat men zo op bandbreedte kan besparen en zodanig ook geld kan besparen. Het is ook zoals je zegt hoe hoger de frequentie band hoe meer men te maken krijgt met verliezen, daarmee is het ook niet interessant om in de hogere frequentiebanden te werken (Met digitale signalen zal dit nu geen probleem gaan vormen).
Digigtale zenders kunnen niet worden gestoord met de vorm dat als gevolg ruis veroorzaakt. Bij een digitale zender zal het zijn van ofwel heb je super goei beeld ofwel hebde helemaal niets.

Het TV-signaal Analoog + Digitaal ligt tussen volgende frequenties: 62.25Mhz - 399.25Mhz (hiertussen zit vanvoor ook nog de FM-Radio zenders + kanalen voor het luchtverkeer).

Voor de 62.25Mhz zit ook nog het upstream gedeelte voor internet en telefonie van Telenet EN achter de 399.25Mhz zit het downstream gedeelte voor Telenet internet en telefonie.

Conclusie:

Wat Telenet doet is niet slecht, het is eigenlijk super goed. Ze beperken zo dat er niet teveel bandbreedte wordt versmost en laten zo nog altijd plaats in de hoger gelegen frequenties voor eventueel hun internet Downstream gedeelte te verruimen.

Wat nu wel het geval is, Telenet heeft voor de digitale televisie heel wat moeten investeren. Men is nu overal alle coaxnetwerken dat in hun bezig is aan het vernieuwen, men is bezig met ALLE versterkers te vervangen en alle signaal problemen op de coaxlijnen te verhelpen.

Maar uiteindelijk is er natuurlijk op deze moment maar EEN iemand die van deze zaak beter wordt en dat is TELENET natuurlijk. Zij besparen bij het verbruik op bandbreedte + ze verdienen er zelfs nog eens dubbel (of meer) aan door de verkoop van de ontvangers en de verkoop van de tv-kanalen. Voor telenet is digitale televisie pure winst, want als je het beziet in bandbreedte kosten die analoge kanalen telenet meer geld dan de digitale kanalen.

Ik vind ook wel dat het op deze moment echt één en al afzetterij is en dat men gewoon de mensen wil leegzuigen. Zien hoelang de mensen dit nog kunnen volhouden, zeker in deze periodes nu de petroleum prijzen de pan uitzwieren.
stefke
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
Bedankt: 21 keer

Wat ik dus wel niet begrijp, er zijn kanalen verdwenen om plaats te maken voor digitale ...

Tot hier volg ik.....

Maar als ik dan een tv herprogrammeer (zenders opnieuw vastleggen) dan vind ik verscheidene keren het info kanaal van telenet terug met dat manneke die gaat lere om zijn posten goed te zette........... of dubbele posten ???

Dus waarom moeten er kanalen verdwijnen dan, ze hebben er nog genoeg over zo te zien....

Geld en nog eens geld dat is het meer niet...........Ze zijn ons gewoon geld uit ons zakke aan het kloppe. :twisted:
Okidoki

Ik wacht nog even af, en daar ik al bij Belgacom ben voor telefoon, internet, en gsm.(proximus is ook van Belgacom), en ik al jaren (30 ongeveer) tevreden ben van ze, (vroeger minder klantvriendelijk, maar toch degelijke service, en nu super klantvriendelijk) ga ik gewoon na een tijdje (en ik niet alleen) mijn telenet kabel opzeggen, (want daar zijn ze zo klantvriendelijk niet, weet je nog MixtiCs?? met Pascale Deboosere, (uitzending Jan v Rompaey) . .. en overschakelen naar Belgacom , die tenslotte nog altijd de grootste vennootschap is, en in feite ook het meeste kan bieden. Zij het niet direct, hetzij tegen half volgend jaar.
Groetjes allemaal.
Pi R²
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

prodata schreef:mooi plan...

weet je ook dat je geen enkele belgische post zal hebben...
in de 400 free-to-air zitten meer duitse-franse-arabische zenders dan echte deftige zenders...

radio tot daar aan toe.

zelfs de Nederlandse canal+ (via sat) is niet te krijgen als Belg (ook niet illegaal) :cry: )

ik zie dus niet echt een positief punt in sat waar jij het gaat voor gebruiken.
Op de satelliet zit BVN tv, das wa belgische en nederlandsen tv samen. En verder steek ik weer die ouwe 20-sprietige antenne de lucht in en tap ik af wa der allemaal in den ether komt. Kwaliteitsverlies zal minimaal zijn, de winst maximaal. :-D
Lang Leve Mijn Eigen! Het geheim voor een lang leven: niet stoppen met ademen
amj2005
Member
Member

silence is golden
Laatst gewijzigd door amj2005 01 okt 2005, 15:40, in totaal 6 gewijzigd.
qless
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
Bedankt: 127 keer
Contacteer:

Blue-Sky schreef:
amyas schreef:ik stap maar over indien digitaal als volgt is...

bv:
elke post kost €0,40

Ja, dat is eens wensdroom van jou, een utopie dus. :cry:
Dat is nu iets waar de kabel niet goed in is...Je kunt wat truckjes uithalen met een encryptie en decoder kaart zodat je niet alles krijgt (zoals telenet doet met zijn pluspakketten)

Voor echt meer dan 100 kanalen als keuze te kunnen aanbieden zal er naar IPTV moeten worden gegaan...juist zoals Belgacom doet, alleen dan wel met wat meer bandbreedte graag...
tonyt

Hebben jullie ook problemen gehad om die toestellen te vinden? Ik woon in Zemst - volgens de Telenet brochure Kunnen V d B*rre en Kr**el alles leveren, Niets waar: Kr**el wil niets te hebben met Telenet Digitale TV en VdB hebben pas vanaf 07/09 Digiboxes (maar geen Kabeltuners (ze verdienen niets aan het verhuren van toestellen). Ze zullen pas vanaf 24/09 demonstraties in de winkel hebben.
Ik heb 03/09 overal gebeld en een Digibox in Mechelen gevonden (maar de dame wist niets over de omschakeling). Kabeltuners heb ik in Kapelle o/d Bos gevonden (hun 3 laatste) Wij zijn een Engels/Spaanstalig gezin en de Kabeltuner is een " must" - maar je verliest een SCART ingang op je TV toestel met een Kabeltuner. Een van onze TVs is 15j oud en zonder SCART. Het geeft nog altijd een perfecte beeld. Maar ik heb een J*hanssen SCART tot coax modulator moeten gebruiken om beeld te krijgen.
Het lijkt mij dat Telenet onvoldoende bevoorraad was met de nodige boxen (bijna overal uitverkocht of 'wij doen niet mee").
Surprise, surprise, in Kapelle o/d Bos, ze hebben mij gewaarschuwd ' laat je Digibox voor 13/09 niet activeren anders verlies je de Canal+ prijsvoordeel en je 25 euro (die wegvalt voor oude Canal+ digitaal abonnees)' Heeft iemand dat ergens in de documentatie van Telenet gezien? De Telenet Helpdesk is hopeloos - ik heb een hoop foute antwoorden gekregen. Niemand klijkt de echte situatie goed te kennen!
Over andere punten:
- ik heb alleen door Canal+ in Brussel gehoord dat de waarborg van 3000 oude BEFs wordt wat later terugbetaald. Nergens bij Telenet wist ze iets!
- Telenet hebben eerst een Kabeltuner, model CT-AD10 met een modulator aangeboden (docs via download). Eigenlijk is het een CD-SA10 geworden met scart. Te gemakkelijk om [u]een[/u] tuner te gebruiken voor een binnenhuis distributie?).
- De Digicorder komt pas in December uit (maar de verdelers spreken nu van februari). Je moet eerst 199 ballen neertellen voor een Digibox, maar als je later een Digicorder wilt, dan moet je nogges 299 ballen betalen! Er is geen woord gezegd van omruilen. Dit zijn volgens mij wanpraktijken!
- activatie van de interactieve diensten gaat maanden duren. Op 06/09 spraken ze van eind oktober ten vroegste.
- heb je geprobeerd om bij de Telenet Helpdesk binnen te krijgen? 40 minuten wachtijd en dan moest ik tussen 3 verschillende diensten geschakeld worden. UIteindelijk kreeg ik het nummer van Canal+ in Brussel om meer informatie te krijgen.
Ik kan alleen zeggen " wat een kl*terij". Als ik mijn taak in de luchtvaart zo onzorgvuldig en zonder te klanten correct informatie te geven was ik al lang aan het doppen! :cry: :cry: :cry: :cry:
Ofloo
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
Bedankt: 92 keer

J@kk£ schreef:
Ofloo schreef:
amj2005 schreef:PS wat een heerlijke plug van vtm voor telenet, kan ook niet anders want vtm sponsert telenet ( zie hun hoofdpagina website) 8)
het zal wel anders om zijn zeker ?? en eigenlijk is dat gewoon zever eh frequentie band ligt van 0 - 860mhz voor tv en .. die kiekens gebruiken er iets meer dan de helft van .. de uhf is bijna niet benut.. er zijn nog zoon 32 kanalen over.. en toch durven ze 8 kanalen te schrappen !!!

tja de uhf heeft meer verlies ongev 4 keer zoveel.. maar dat zou geen probleem mogen zijn als ze hun versterkers scheef uit zetten ! toch niet met digitaal aangezien dat men daar minder last heeft van ruis.. neem ik aan.. ik zou het uitdrukken in db waardes maar in belgie werken ze met een ander waarde uitdrukking dan in nederland ..( dan dat ik gewoon ben :p )
Als telenet de hogere frequenties wil benutten dan kost het hun meer geld, want bandbreedte kost geld. Waarom ze deze manier hebben genomen is heel simpel. Een analoge zender neemt zomaar even 6,5Mhz in beslag waardat een digitale zender twee keer niets inneemt. Voor telenet is dit een zeer goede zaak omdat men zo op bandbreedte kan besparen en zodanig ook geld kan besparen. Het is ook zoals je zegt hoe hoger de frequentie band hoe meer men te maken krijgt met verliezen, daarmee is het ook niet interessant om in de hogere frequentiebanden te werken (Met digitale signalen zal dit nu geen probleem gaan vormen).
Digigtale zenders kunnen niet worden gestoord met de vorm dat als gevolg ruis veroorzaakt. Bij een digitale zender zal het zijn van ofwel heb je super goei beeld ofwel hebde helemaal niets.

Het TV-signaal Analoog + Digitaal ligt tussen volgende frequenties: 62.25Mhz - 399.25Mhz (hiertussen zit vanvoor ook nog de FM-Radio zenders + kanalen voor het luchtverkeer).

Voor de 62.25Mhz zit ook nog het upstream gedeelte voor internet en telefonie van Telenet EN achter de 399.25Mhz zit het downstream gedeelte voor Telenet internet en telefonie.

Conclusie:

Wat Telenet doet is niet slecht, het is eigenlijk super goed. Ze beperken zo dat er niet teveel bandbreedte wordt versmost en laten zo nog altijd plaats in de hoger gelegen frequenties voor eventueel hun internet Downstream gedeelte te verruimen.

Wat nu wel het geval is, Telenet heeft voor de digitale televisie heel wat moeten investeren. Men is nu overal alle coaxnetwerken dat in hun bezig is aan het vernieuwen, men is bezig met ALLE versterkers te vervangen en alle signaal problemen op de coaxlijnen te verhelpen.

Maar uiteindelijk is er natuurlijk op deze moment maar EEN iemand die van deze zaak beter wordt en dat is TELENET natuurlijk. Zij besparen bij het verbruik op bandbreedte + ze verdienen er zelfs nog eens dubbel (of meer) aan door de verkoop van de ontvangers en de verkoop van de tv-kanalen. Voor telenet is digitale televisie pure winst, want als je het beziet in bandbreedte kosten die analoge kanalen telenet meer geld dan de digitale kanalen.

Ik vind ook wel dat het op deze moment echt één en al afzetterij is en dat men gewoon de mensen wil leegzuigen. Zien hoelang de mensen dit nog kunnen volhouden, zeker in deze periodes nu de petroleum prijzen de pan uitzwieren.
ik ben zeker mee met je technische uitleg aangezien ik vroeger niks anders gedaan heb maar band 4 is volledig vrij en aangezien deze 25 db verliest op 100m tov 13 db op C12 voor de vhf is het waarschijnlijk niet gebruikt punt is als ze hun versterkers scheef uit zetten maakt dat niet uit aan gezien op een C3 je maar 3db verliest op 100m ! en 1 db op vhf aangezien ge inderdaad geen last hebt van ruis die er ongv 40 db onder moet liggen kan men bijna met een 20 db boost op de uhf wat gemakkelijk kan aangezien de ruis het digitaal signaal niet opblaast zoals bij analoog ! vind ik het maar een grote afrip ! en dat ze het hun eigen gewoon gemakkelijk hebben gemaakt, en gekozen hebben om hun zakken te vullen !

bv als de EV 100/100 uit staad dat ze het nu op 100/120 uitzetten klaar is kees !

tja is natuurlijk iets complexer aangezien dat alles dan terug gesweeped moet worden voor de retour enz.. maar dit hadden ze toch kunnen voorzien ! en die bandbreedte kost hun niks aangezien ze het net zo goed als volledig bezitten.. !!! het is gewoon niet gebruikt in belgie dat is al

en qua investering kost het ook niet zoveel als ze voordoen wat block converters ja ! die vervangen worden met een decoder dat is het hoop en al 9 RC's in belgie meer kan het niet zijn voor heel nl zijn er ongeveer 6 tja dat kost wel iets maar het is niet zo dat ze heel hun net ervoor hebben moeten ombouwen !

trouwens als het iets of wat modern net is dan zou het gewoon de modulator zijn waar beeld en geluid samengevoegd word wat gewoon wat pc'kes zijn ! inprincipe dus niks puilschill voor telenet
Ofloo
Elite Poster
Elite Poster

amj2005 schreef:To: Europese Commissie, Directoraat-Generaal Mededinging, afdeling C2 Media,

Dear Sir/Madam,

We like to put down a complaint about the following matter:

In Belgium we have cable television by Telenet which provides normally 34 channels.

In order to comply with the European measures of Digital Television, they (Telenet) have introduced a system which does the following:

To have more bandwidth they have taken out 8 channels of the present 34
but have not adapted the subscription fee from 34 to 26 channels
you still have to pay for 34 channels
when you want the old 8 channels back
you have to buy at a Telenet dealer shop
a cabletuner which restores the old 8 channels
the price is 49 euro and is called a guarantee or unlimited warrant
so when you return the tuner you can get your money back.
still it is an analog signal what you get.

Our question: is this correct according to European Guidelines of Cable Television?

Seeing your answer ASAP,

we will remain,

yours truly,

amj2005.
denk niet dat die gasten hier lezen :p tenzij je dit verstuurd hebt..
Blue-Sky
Erelid
Erelid

Ofloo schreef: denk niet dat die gasten hier lezen :p tenzij je dit verstuurd hebt..

Denk ik ook niet, men mag ook niet de indruk krijgen dat amj2005 spreekt in de naam van userbase!
amj2005 schreef:We like to put down
Afbeelding
netdata
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

Blue-Sky schreef:
Ofloo schreef: denk niet dat die gasten hier lezen :p tenzij je dit verstuurd hebt..

Denk ik ook niet, men mag ook niet de indruk krijgen dat amj2005 spreekt in de naam van userbase!
amj2005 schreef:We like to put down
jep volkomen mee eens.
spreek in je eigen naam :wink:
amj2005
Member
Member

silence is golden
Laatst gewijzigd door amj2005 08 sep 2005, 17:40, in totaal 1 gewijzigd.
To show compassion to the wicked is to oppress the righteous; to pardon oppressors is to tyrannize the oppressed.

-Sadi, "Gulistan"
Lukse
Premium Member
Premium Member

Check http://tweakers.net/nieuws/38875
Let bv. op:
Voor deze laatste decoder moest oorspronkelijk een waarborgsom van 49 euro betaald worden die na een jaar in een aankoopsom werd omgezet, wat betekent dat de decoder na het eerste jaar eigendom wordt van de gebruiker. Na een eerste protestgolf paste Telenet deze strategie aan, zodat de waarborgsom nu eeuwig geldig blijft en de gebruiker geen toestel hoeft aan te kopen; wanneer men zijn 'cable tuner' inlevert krijgt men de 49 euro terug.
Minister Freya Van Den Bossche van Consumentenzaken is inmiddels een onderzoek gestart naar de praktijken van Telenet. Bij het begin van het jaar betaalden de abonnees hun abonnementsgeld voor 35 zenders, terwijl daar negen maanden later nog slechts 26 zenders van overblijven, wat door velen als contractbreuk beschouwd wordt.
Afbeelding
Pi R²
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

Ons freya, kheb het altijd al een leutig mens gevonden. :-D
Ofloo
Elite Poster
Elite Poster

stefke schreef:Wat ik dus wel niet begrijp, er zijn kanalen verdwenen om plaats te maken voor digitale ...

Tot hier volg ik.....

Maar als ik dan een tv herprogrammeer (zenders opnieuw vastleggen) dan vind ik verscheidene keren het info kanaal van telenet terug met dat manneke die gaat lere om zijn posten goed te zette........... of dubbele posten ???

Dus waarom moeten er kanalen verdwijnen dan, ze hebben er nog genoeg over zo te zien....

Geld en nog eens geld dat is het meer niet...........Ze zijn ons gewoon geld uit ons zakke aan het kloppe. :twisted:
dat is ook waar maar hoeveel test beelden heb eentje is wel nodig voor een technieker .. wel het is niet echt nodig maar het is wel gemakkelijk..
poohbeer
Pro Member
Pro Member

prodata schreef: Mooi dat de waarborg niet vervalt das toch al positief.
Lol, tegen de tijd dat jij dat ding weer inlevert heeft Telenet jarenlang intresten over al die 50 eurokes gewonnen en krijg jij een omgerekend naar de dan geldende valuta iets aan de waarde van een tuttefrutbolleke terug. (zo'n ding die ge voor 5 BEF kon't draaien).
brooklyn
Elite Poster
Elite Poster

Pi R² schreef:Ons freya, kheb het altijd al een leutig mens gevonden. :-D
Onze Freya is weer veel te laat , ze wisten al maanden voordien dat er kanalen gingen wegvallen.
Afbeelding
PC1: Intel Core 2 Duo E6600 - 2GB DDR2 SDRAM PC6400 - ASUS P5B Deluxe - GeForce 8800GTS 320MB DDR3 - Western Digital 35GB Raptor - 3.1TB HD space
PC2: AMD3600 - 1GB DDR - ASUS A8N Deluxe - ATI 3850 -
Dvico Tvix 6500A user
Ofloo
Elite Poster
Elite Poster

poohbeer schreef:
prodata schreef: Mooi dat de waarborg niet vervalt das toch al positief.
Lol, tegen de tijd dat jij dat ding weer inlevert heeft Telenet jarenlang intresten over al die 50 eurokes gewonnen en krijg jij een omgerekend naar de dan geldende valuta iets aan de waarde van een tuttefrutbolleke terug. (zo'n ding die ge voor 5 BEF kon't draaien).
lol, volledig mee akkoord
Ofloo
Elite Poster
Elite Poster

amj2005 schreef:silence is golden
hmm, it is 'Eloquence is silver; silence is gold.' not golden
Pi R²
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

brooklyn schreef:
Pi R² schreef:Ons freya, kheb het altijd al een leutig mens gevonden. :-D
Onze Freya is weer veel te laat , ze wisten al maanden voordien dat er kanalen gingen wegvallen.
naar goeie gewoonte kunnen we pas een onderzoek instellen nadat de feiten zijn gepleegd éh... een moordzaak zonder lijk trekt ook op nie veel éh.
PowerSoft
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 1 keer

ik moet eerlijk toegeven dat ik de volledige thread niet heb gelezen maar ik ga ook nog even vermelden dat canalplus ook is overgenomen door telenet en wij bijna gedwongen worden over te stappen op het digitale aanbod prime genaamd. Al meerdere malen hebben wij contact proberen op te nemen maar niemand die ons te woord wil staan... ze zijn daar goe bezig, iedereen weet wel waar ze hun prime kunnen steken
Ofloo
Elite Poster
Elite Poster

PowerSoft schreef:ik moet eerlijk toegeven dat ik de volledige thread niet heb gelezen maar ik ga ook nog even vermelden dat canalplus ook is overgenomen door telenet en wij bijna gedwongen worden over te stappen op het digitale aanbod prime genaamd. Al meerdere malen hebben wij contact proberen op te nemen maar niemand die ons te woord wil staan... ze zijn daar goe bezig, iedereen weet wel waar ze hun prime kunnen steken
ik vind het eigenlijk beter dan canaalplus moet ik zeggen, op zijn minst is er toch iets te zien als je vergelijkt met canaal plus al die herhalingen werd een beetje veel de laatste tijd, maar herhalingen kunnen nog komen :p

weet nog goed dat ik 3 dagen achtereen rond hetzelfde uur naar canaalplus keek en dat er 3 keer het zelfde bezig was..

Maar vind dat men wel eens had mogen vragen of weet ik veel wat of wij de klant dit wel wou.. (contract verlengen of niet.. blah blah) aangezien ge er eigenlijk toch niet hetzelfde terug voor krijgt..
amj2005
Member
Member

silence is golden
Laatst gewijzigd door amj2005 01 okt 2005, 15:13, in totaal 2 gewijzigd.
To show compassion to the wicked is to oppress the righteous; to pardon oppressors is to tyrannize the oppressed.

-Sadi, "Gulistan"
amj2005
Member
Member

silence is golden
Laatst gewijzigd door amj2005 01 okt 2005, 15:09, in totaal 1 gewijzigd.

-Sadi, "Gulistan"
bubbs
Pro Member
Pro Member

Dat bakje gebruikt dus jaarlijks 61kWh, enkel in standby? Electrabel wrijft zich al in de handen...
X-2datop
Pro Member
Pro Member
Contacteer:

Weeral hetzelfde verhaaltje, in Nederland kan het, in België word je bedrogen waar je bij staat ...

Code: Selecteer alles

Abonnees van UPC die interesse hebben in digitale televisie, kunnen voortaan een gratis decoder krijgen. Tegen betaling, maandelijks te voldoen bij het abonnementsgeld, kan een abonnee desgewenst ook een exemplaar krijgen dat is voorzien van een harddisk, waarop maximaal 80 uur video kan worden opgeslagen. Wie al een gewone decoder heeft mag deze houden als hij er een met harddisk bestelt. Deze kan dan worden gebruikt voor een videorecorder of tweede tv-toestel.

UPC2Gebruikers van deze decoders kunnen kiezen uit twee digitale pakketten: een basispakket met 44 zenders voor 15,55 euro per maand, en een pluspakket met 74 zenders voor 19,95 euro. Het bedrijf zal samen met digitale televisie ook internet en telefonie gaan aanbieden. Wanneer de belangstelling aan de lage kant is zal UPC actief abonnees gaan benaderen met de vraag of ze interesse hebben. Om technische redenen zullen ongeveer 300.000 abonnees in Gelderland voorlopig nog niet aan de proef kunnen meedoen. UPC streeft er echter naar alle abonnees eind 2006 van een decoder te hebben voorzien.

Bron: Tweakers.net
Arrrgh ....
The best way to hack a digital network is an analogue phonecall !
Ofloo
Elite Poster
Elite Poster

weet je wat ik heb op dit moment geen digitaal nodig ben niet van plan weer een overpriced produkt te gaan gebruiken met internet vind ik dat je weinig keus hebt maar tv is een andere zaak !
amj2005
Member
Member

silence is golden
Laatst gewijzigd door amj2005 01 okt 2005, 15:10, in totaal 2 gewijzigd.

-Sadi, "Gulistan"
dopke

Volgens mij heeft telenet hier weer een smerige loer aan hun klanten gelapt. Diz 8 zenders schrappen hebben ze gewoon gedaan om weer eens 49 € van hun klanten te luizen (zij kope die toestellen in t groot aan, kosten mss nog geen20 € per stuk). En plaats op de kabel is er zat , geloof me maar.

Ben ik blij limburger te zijn :lol: . Interlectra laat z'n klanten tenminste vrij. Geen cable tuner toestanden hier :P .
Misschien nog een goeie tip voor telenet , zorg eerst da uw kabelnetwerk in gans vlaanderen up-to-date is zoals in limburg , investeer daar eerst in (Geldt ook voor BC natuurlijk :lol: ).
qless
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
Bedankt: 127 keer
Contacteer:

Collega's van mij in NL krijgen de decoder gewoon gratis....En er gaat bij hun geen enkele analoge zender af...terwijl ze er al 44 hebben!

Kabelprovider is een stichting zonder winstoogmerk...Je kunt daar zelfs kiezen uit 2 intenet providers via de kabel.

Dus het kan wel ...
Plaats reactie

Terug naar “Ander nieuws”