Hebben jullie ook problemen gehad om die toestellen te vinden? Ik woon in Zemst - volgens de Telenet brochure Kunnen V d B*rre en Kr**el alles leveren, Niets waar: Kr**el wil niets te hebben met Telenet Digitale TV en VdB hebben pas vanaf 07/09 Digiboxes (maar geen Kabeltuners (ze verdienen niets aan het verhuren van toestellen). Ze zullen pas vanaf 24/09 demonstraties in de winkel hebben.
Ik heb 03/09 overal gebeld en een Digibox in Mechelen gevonden (maar de dame wist niets over de omschakeling). Kabeltuners heb ik in Kapelle o/d Bos gevonden (hun 3 laatste) Wij zijn een Engels/Spaanstalig gezin en de Kabeltuner is een " must" - maar je verliest een SCART ingang op je TV toestel met een Kabeltuner. Een van onze TVs is 15j oud en zonder SCART. Het geeft nog altijd een perfecte beeld. Maar ik heb een J*hanssen SCART tot coax modulator moeten gebruiken om beeld te krijgen.
Het lijkt mij dat Telenet onvoldoende bevoorraad was met de nodige boxen (bijna overal uitverkocht of 'wij doen niet mee").
Surprise, surprise, in Kapelle o/d Bos, ze hebben mij gewaarschuwd ' laat je Digibox voor 13/09 niet activeren anders verlies je de Canal+ prijsvoordeel en je 25 euro (die wegvalt voor oude Canal+ digitaal abonnees)' Heeft iemand dat ergens in de documentatie van Telenet gezien? De Telenet Helpdesk is hopeloos - ik heb een hoop foute antwoorden gekregen. Niemand klijkt de echte situatie goed te kennen!
Over andere punten:
- ik heb alleen door Canal+ in Brussel gehoord dat de waarborg van 3000 oude BEFs wordt wat later terugbetaald. Nergens bij Telenet wist ze iets!
- Telenet hebben eerst een Kabeltuner, model CT-AD10 met een modulator aangeboden (docs via download). Eigenlijk is het een CD-SA10 geworden met scart. Te gemakkelijk om [u]een[/u] tuner te gebruiken voor een binnenhuis distributie?).
- De Digicorder komt pas in December uit (maar de verdelers spreken nu van februari). Je moet eerst 199 ballen neertellen voor een Digibox, maar als je later een Digicorder wilt, dan moet je nogges 299 ballen betalen! Er is geen woord gezegd van omruilen. Dit zijn volgens mij wanpraktijken!
- activatie van de interactieve diensten gaat maanden duren. Op 06/09 spraken ze van eind oktober ten vroegste.
- heb je geprobeerd om bij de Telenet Helpdesk binnen te krijgen? 40 minuten wachtijd en dan moest ik tussen 3 verschillende diensten geschakeld worden. UIteindelijk kreeg ik het nummer van Canal+ in Brussel om meer informatie te krijgen.
Ik kan alleen zeggen " wat een kl*terij". Als ik mijn taak in de luchtvaart zo onzorgvuldig en zonder te klanten correct informatie te geven was ik al lang aan het doppen!
![Cry :cry:](./images/smilies/icon_cry.gif)