Dizzy schreef:Ik link ze toch eerder aan het feit dat de meeste van die mannen loddervet zijn
![Wink :wink:](./images/smilies/icon_wink.gif)
De anderen moeten er meer moeite voor doen
“For every woman who burned a bra, there's a man burning to wear one.” - Veronica Vera
Tips voor beginners:
extra nodig, niets exotisch: deftige keukenweegschaal, maatbeker met bruikbare schaalverdeling. Voor de rest niks dat je normaal niet in huis hebt (mengkom, schoteltjes en lepel om af te wegen... raad af om het in bakvorm te doen, zelfs als weegschaal het kan).
Voor in oven te bakken gebruik ik broodvormen maar eigenlijk zijn die ook niet nodig
Gemaakte fout: zeer veel boeken met broodrecepten en bloemvarianten/dingen om erbij te gooien als je de smaak te pakken hebt
Om echt te besparen zou ik het niet doen, de <1€ broden van aldi/lidl ga je niet kloppen (en na wat wennen zijn die beter dan de goede broden van colruyt en carrefours
![Neutral :|](./images/smilies/icon_neutral.gif)
). Je krijgt echter betere kwaliteit, gemakkelijk te vergelijken met de betere bakker en zeer veel afwisseling mogelijk. Broodoven is (zolang je het effectief gebruikt) zeker niet het meest onbruikbare apparaat in een keuken (dat is hier misschien de microgolf
![Laughing :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)
)
Ik zie overigens graag de historische docu's van Ruth Goodman (BBC) en tijd terug hebben die ook de bakkerij onder handen genomen. Ook in de anderen duikt natuurlijk brood veel op. (2016 BBC Victorian Bakers, met Alex Langlands ipv Ruth Goodman maar denk dat dat toch de reeks was, zelfde stijl)