hardleerse telenet
-
- Elite Poster
- Berichten: 5891
- Lid geworden op: 28 okt 2011, 15:07
- Locatie: 'tstad
- Uitgedeelde bedankjes: 334 keer
- Bedankt: 253 keer
En dat lukt meestal wel omdat (vlaamse?) klanten niet mondig genoeg reageren igv problemen. Kordaat beslissen om van provider te veranderen gebeurt veel te weinig, bijgevolg krijgen we nog steeds die dure packs te slikken
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Red, Netflix/Disney+, IPTV, Astra1&2 FTA
-
- Elite Poster
- Berichten: 8446
- Lid geworden op: 28 jan 2012, 18:22
- Uitgedeelde bedankjes: 164 keer
- Bedankt: 618 keer
Belgen zijn nog vaak van mening dat loyaliteit moet beloond worden.
Herinner u het massaprotest tegen Telenet een paar jaar geleden.
Nieuwe klanten worden altijd beloond, bestaande klanten blijven in de kou staan.
Herinner u het massaprotest tegen Telenet een paar jaar geleden.
Nieuwe klanten worden altijd beloond, bestaande klanten blijven in de kou staan.
-
- Elite Poster
- Berichten: 5514
- Lid geworden op: 06 dec 2009, 13:28
- Locatie: Hier ter plaatse
- Uitgedeelde bedankjes: 104 keer
- Bedankt: 313 keer
Ik was ooit op een meeting van forumgebruikers bij een telecombedrijf. Daar verklaarde een manager doodleuk dat de Belgen graag betalen
Mondigheid is inderdaad een verschil met oa Nederland maar waar kan je ook heen? Veranderen is meestal enkel een andere naam op dezelfde factuur en een hoop gedoe bij de omschakeling. Logisch dat mensen dan maar blijven bij wie ze de minst erge vinden.
Wat is er mis met een beloning van loyaliteit? De providers komen er zelf mee af voor wie lucky is of als je erachter vraagt. Als je jaarlijks goed betaalt, mag er toch ook eens iets in return komen of is het enkel eenrichtingverkeer.
Mondigheid is inderdaad een verschil met oa Nederland maar waar kan je ook heen? Veranderen is meestal enkel een andere naam op dezelfde factuur en een hoop gedoe bij de omschakeling. Logisch dat mensen dan maar blijven bij wie ze de minst erge vinden.
Wat is er mis met een beloning van loyaliteit? De providers komen er zelf mee af voor wie lucky is of als je erachter vraagt. Als je jaarlijks goed betaalt, mag er toch ook eens iets in return komen of is het enkel eenrichtingverkeer.
Hoe krommer de tenen, hoe gevoeliger de schenen
-
- Elite Poster
- Berichten: 2798
- Lid geworden op: 17 apr 2019, 11:47
- Uitgedeelde bedankjes: 88 keer
- Bedankt: 112 keer
Op korte termijn kost het alleen geld... op lange termijn, tja daar hoef je niet van wakker te liggen als quasi monopolist.Dizzy schreef:Wat is er mis met een beloning van loyaliteit?
-
- Elite Poster
- Berichten: 1278
- Lid geworden op: 17 apr 2005, 02:18
- Uitgedeelde bedankjes: 339 keer
- Bedankt: 145 keer
Loyaliteit wordt nooit beloond, nergens.
Blijf je heel je leven bij dezelfde werkgever, tja dan loop je een pak geld mis.
Blijf je heel je leven bij dezelfde bank, verzekering of energieleverancier, ditto.
Blijf je heel je leven bij dezelfde madam... tja
Blijf je heel je leven bij dezelfde werkgever, tja dan loop je een pak geld mis.
Blijf je heel je leven bij dezelfde bank, verzekering of energieleverancier, ditto.
Blijf je heel je leven bij dezelfde madam... tja
-
- Elite Poster
- Berichten: 3131
- Lid geworden op: 18 apr 2013, 09:41
- Locatie: Leuven
- Uitgedeelde bedankjes: 352 keer
- Bedankt: 222 keer
Dat is nu eens niet helemaal waar...
Eneco: Jarenlange klanten krijgen verschillende cadeaus. Oa fietsbijstand in gans Europa (betaal daar op een ander toch behoorlijk wat geld voor), noodherstelling in huis, gratis slotenmaker als je buitengesloten bent, bijstand elektrische wagen, gedeeltelijke betaling factuur bij verlies van werk etc etc... Dat zijn opties die je krijgt na 3 maand, een jaar of meer dan 2 jaar.
ook bij KBC zijn er dergelijke gratis dingen die inbegrepen worden als je al enkele jaren klant bent.
Ook bvb Orange geeft mij 'meer' cadaus hoe langer ik klant ben. Telenet echter... Nah, enkel goed om te betalen en jaarlijks de prijs te verhogen.
Eneco: Jarenlange klanten krijgen verschillende cadeaus. Oa fietsbijstand in gans Europa (betaal daar op een ander toch behoorlijk wat geld voor), noodherstelling in huis, gratis slotenmaker als je buitengesloten bent, bijstand elektrische wagen, gedeeltelijke betaling factuur bij verlies van werk etc etc... Dat zijn opties die je krijgt na 3 maand, een jaar of meer dan 2 jaar.
ook bij KBC zijn er dergelijke gratis dingen die inbegrepen worden als je al enkele jaren klant bent.
Ook bvb Orange geeft mij 'meer' cadaus hoe langer ik klant ben. Telenet echter... Nah, enkel goed om te betalen en jaarlijks de prijs te verhogen.
-
- Elite Poster
- Berichten: 6659
- Lid geworden op: 20 jun 2016, 18:36
- Uitgedeelde bedankjes: 18 keer
- Bedankt: 386 keer
Nergens is misschien overdreven, maar idd niet in de corporate wereld. "Money talks, loyalty walks".Gray schreef:Loyaliteit wordt nooit beloond, nergens.
Reden is eigenlijk heel simpel: gebrek aan concurrentie. Ga eens gaan zien in de VS, tot een decennium geleden had je daar heel sterke loyaliteitsprogramma's bij bedrijven, maar de voorbije jaren zijn veel sectoren geconsolideerd tot enkele spelers, en het loyaliteitsprogramma is het eerste dat dan ferm ingeperkt wordt.
Een sector waar het nog steeds bestaat daar zijn kredietkaarten, de concurrentie speelt daar ook nog steeds heel hard + kredietkaarten zijn nu eenmaal ook erg winstgevend. Je zou eens moeten zien hoeveel Amerikanen aan cashback kunnen krijgen (4-5%) of aan airline miles/hotelpunten.
Een bank dan nog lol, dat is de laatste van wie je zoiets hier zou verwachten, ze keren het geld liever aan zichzelf uit. Wat geven ze dan wel als ik vragen mag? Iets meer dan een ticket voor Kinepolis of een korting voor Plopsaland?Slafes schreef:ook bij KBC zijn er dergelijke gratis dingen die inbegrepen worden als je al enkele jaren klant bent.
Nu dat Proximus Bizz Club opgedoekt heeft hebben ze ook geen enkele reden meer.Slafes schreef:Telenet echter... Nah, enkel goed om te betalen en jaarlijks de prijs te verhogen.
-
- Elite Poster
- Berichten: 3131
- Lid geworden op: 18 apr 2013, 09:41
- Locatie: Leuven
- Uitgedeelde bedankjes: 352 keer
- Bedankt: 222 keer
Moest het even opzoeken, want ze maken er precies nergens reclame voor...CCatalyst schreef:Een bank dan nog lol, dat is de laatste van wie je zoiets hier zou verwachten, ze keren het geld liever aan zichzelf uit. Wat geven ze dan wel als ik vragen mag? Iets meer dan een ticket voor Kinepolis of een korting voor Plopsaland?Slafes schreef:ook bij KBC zijn er dergelijke gratis dingen die inbegrepen worden als je al enkele jaren klant bent.
Comfortherstel aan huis in geval van nood. Oa, slotenmaker, technische hulp, kortom, wat ik bij Eneco eigenlijk ook heb. Heb ik eenmaal gebruik van gemaakt, technieker kwam aan huis voor de CV ketel, kon er helaas niet meteen wat aan doen, maar bon, als dat bij eender welke zelfstandige was geweest had de factuur zeker gevolgd. Slotenmaker alleen al laten langskomen en je bent 100+ euro kwijt. Mijn ex heeft er ook gebruik van gemaakt bij verlies van haar sleutel. Slotenmaker kwam langs, 2 veiligheidssloten gestoken die beter waren dan wat er in zat en de rekening was eveneens 0 euro. Het enige wat je er moet voor doen, is er aan denken. (zie mijn dubbele fietsverzekering via Eneco en Cycling Vlaanderen waarbij ik de laatste zal afzeggen vermits ik het eigenlijk gratis heb.)
Daarnaast ook korting op tickets voor de zoo, korting bij VAB bij controle van een wagen, korting op rijlessen en geen inschrijfkosten bij VAb en een aankoopbedrag ter waarde van 30 euro bij een preventiewinkel.