philippe_d schreef:
Ben dat geklaag en gezaag hier eerlijk gezegd ook een beetje beu
![Embarassed :oops:](./images/smilies/icon_redface.gif)
.
Blijkbaar is Userbase voor sommigen de enige uitlaatklep om hun frustraties kwijt te geraken ...
Ik denk dat we hiermee ook op het doel van Telenet en andere providers kunnen schieten. Dat is een mooie verwoording van wat er hier én aan de telefoon met de helpdesk medewerker of aan de desk van het Telenet center vaak gebeurt.
Iedereen begint te bashen en te discussieren met die mensen. Het gevolg is dat je minder en minder van die persoon gedaan krijgt als je harder en harder roept. Dat heeft niks met die helpdesk medewerker of met de service van de provider te maken, maar met hoe een mens in elkaar zit.
We willen inderdaad allemaal ons gelijk krijgen.
Het probleem is dat velen gewoon niet op een rustige manier iets kunnen uitleggen en tegelijk luisteren naar wat de andere persoon zegt en bedoelt.
Het is nochtans heel simpel, even dit verhaal:
Ik heb zelf ook af en toe wel iets aan de hand gehad. Modem was defect, ook iets gelijkaardig. Ik haalde mijn snelheid niet. Ook ik was ervan overtuigd dat het de modem (of buiten) was. De helpdesk medewerker wist mij te vertellen dat alles in orde was. Ik weet dan als techneut dat ze niet verder kunnen kijken (testen) dan het WAN gedeelte en dat was goed.
Ik heb heel vriendelijk en duidelijk en kalm met die dame gepraat en uitgelegd dat ik toch een probleem heb. Uiteraard meldt men dan dat dat geen probleem is, ze sturen een technieker en de kosten zouden voor mij zijn als het probleem bij mij zit.
Die jonge technieker was ter plaatse en had direct gezien dat de modem inderdaad kapot was... Voila, case closed.
Ik ging nog een gesprek met hem aan en heb (nogmaals op een heel schappelijke koffieklets-manier) uitgelegd dat ik het spijtig vond dat die modem zo dicht getimmerd is en dat je weinig met die router kan doen in combinatie met mijn eisen voor mijn interne services thuis, ZONDER te vragen achter een modem-only. Hij stelde voor om even naar zijn cammionette te lopen en een andere modem te halen, op voorwaarde dat ik dan zelf mijn router moest voorzien en instellen. Geen probleem, na 5 minuten was alles gepiept met op de koop toe een modem die ik altijd al wilde, gratis dus!
In dit geval ben ik Telenet heel dankbaar. DIT is service, daarom betaal ik iets meer.
Maar dat wij teveel betalen is een ander verhaal, dat heeft niets hiermee te maken. Je kan niet zomaar stellen dat de provider maar alles gratis moet doen en alles grondig testen en en en en en....
Nee helaas werkt het zo niet in Belgenlandje....
Dat je zogezegd UREN moet aanschuiven aan de helpdesk en UREN aan de telefoon hangt, kan gebeuren, maar doorgaans is dat NIET zo, naar mijn ervaring. Ik heb ook al (met een digicorder) als tweede man direct aan de balie van het Telenet center kunnen aanschuiven, of gebeld en na 10 seconden al iemand aan de lijn had.
Wat de Topic-starter aan de hand gehad heeft weet ik niet, maar naar mijn gevoel had dit heel simpel opgelost kunnen worden zonder dit topic met bashing en frustraties.