hardleerse telenet

Heb je vragen of opmerkingen over deze provider via de kabel? Post dan je vragen hier.
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 150 keer
Bedankt: 364 keer

Man wat kan telenet hardleers zijn :-D
januari 2019 stap ik over naar telenet omdat hardware van orange tv mij nie beviel.
Ondertussen hoor ik van familie en kenissen die geen problemen meer hebben, maar toch wilde ik bij telenet blijven ondanks hun zwak mobiel netwerk. vergelijkinhgwaar ik woon proximus 5 masten orange 7 telenet 2.Hun wigo beviel me, maar sinds paar weken haal ik nauwelijks 30 van download ipv 200 de upload is normaal. Met kabel iets beter laat ons zeggen 44. Ik bel naar telenet ze hebben een test gedaan niks aan de modem zegge ze, het ligt bij mij terwijl ik niks heb gewijzigd. Na paar keer bellen zeg ik ik wil gebruik maken van telenet helemaal mee, antwoord, bestaat niet meer en enkel voor klanten van 2 jaar of langer. Op den duur zou je aan alles twijfelen dus ik vraag iemand die werkt in IT (voordeel van een grote vriendenkring te hebben). Hij kijkt en test alles resultaat modem stuk ; terug bellen maar telenet houd voet bij stuk. Dus nu terug overgestapt naar orange, komen morgen, eens zien wat er nu zal gebeuren qua snelheid.
iphone 8+ : prox MUP
iphone 12 : max 512gb prox MUP
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb prox MUP
Dettie
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 39 keer
Bedankt: 66 keer

neem gewoon je modem mee naar een telenet centrum, zeg dat deze stuk is.

Ik heb al iedere keer voor al de personen die ik zo gestuurd heb. een nieuwe modem in de plaats gekregen. Dit natuurlijk zonder enige kosten ...
ITnetadmin
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 164 keer
Bedankt: 618 keer

Ook meegemaakt.
Mijn oudere tn modem negotieerde enkel nog 100mbps op zijn utp poort, terwijl dat oorspronkelijk een gbit poort was.
Vroeger geen issue, maar nu de abbos makkelijk 100 en 200mbps ondersteunen, ben ik dat toch ns gaan aankaarten in een tn center.
Ik heb wel moeten vragen achter een medewerken die iets van IT kende.
Ik had ook mijn huiswerk gedaan: getest op meerdee poorten van meerdere gbit switchen (miktrotik swos) met meerdere kabels, en de negotiated speeds gechecked; dezelfde poorten ook op andere gbit devices gehangen om te verifieren dat ze daar wel degelijk gbit mdix negotieerden.
Met wat uitleg erin geslaagd om een nieuwe modem mee te krijgen (wel met de uitdrukkelijke opmerking dat ze niks konden/mochten garanderen "just in case"); maar ik had dus gelijk, het lag aan de modem.

Dus
1) altijd bekabeld meten, rechtstreeks aangesloten op het toestel
2) altijd met meerdere kabels en pcs meten,dat ze niet kunnen zeggen dat het daaraan lag.
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster

Mij is het gewoon hun attitude. Het is nooit hun schuld.
ITnetadmin
Elite Poster
Elite Poster

Same here, hoor.
Waarom denk je dat ik mijn huiswerk gedaan had?
Om ze te overtuigen dat het probleem aan hun kant ligt moet je ze echt wel met de rug tegen de muur zetten.
Sylvester
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 36 keer
Bedankt: 182 keer

proximusboyke schreef:Mij is het gewoon hun attitude. Het is nooit hun schuld.
Eigenlijk begrijp ik het probleem niet zo goed. Waarom heb je het niet opgelost of laten oplossen? Waarom moet Telenet dan 'hardleers' zijn?

Nu speel ik eens advocaat van de duivel. Dat is toch normaal, stel u eens in hun plaats. Hoeveel klanten denk je dat er NIETS van kennen en menen dat het bij Telenet zit terwijl het niet zo is. Dat kan die helpdesk medewerker niet door die telefoon zien.

Het is nochtans heel eenvoudig, en ik begrijp niet dat je dat niet hebt gedaan.
Als je zeker bent dat het aan de modem of bij hun ligt, kan je twee dingen doen:
1. Je haalt zelf een nieuwe modem, kosteloos
2. Je zegt dat je een technieker wil. Men zal je erop wijzen dat de kosten voor jou zijn als blijkt dat het toch bij jou zit(intern netwerk), en dat lijkt me wel fair. Want als jij zeker bent dat het bij hun zit, zal je niks hoeven te betalen.

Wat wens je dan nog meer? Dat je waarschijnlijk toch niet zo zeker bent en dat Telenet langs komt om je te zeggen dat het probleem toch bij jou zit en niets aanrekent? Ik denk dat die tijd voorbij is.
Telenet houdt NIET voet bij stuk hoor.
Als er een probleem is, moet het opgelost worden, dat weten zij ook.

Voor alle duidelijkheid, dit geldt voor ALLE providers.
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster

Thuis kan ik zetten wie ik wil om de deur en al open te doen. Veelal zelf thuis,thuiswerk. Ik weet niet hoe het is in de rest van de winkels maar is nog altijd hetzelfde hier of 20 jaar geleden. 2 bedienden en 20 mensen in de winkel. 2 tal maanden ben ik moeten gaan om een nieuwe digicorder was toen ook mijn schuld, ik nam teveel op. Ik kwam daar toe en toevallig waren er computerproblemen ze konden zelfs nie binnen, mensen stonden in de gang van shoppingcenter. Ik heb daar een dikke 2 uur zitten wachten, nee dank u ik heb meer te doen op een zaterdag. Net smsje gekregen van telenet dat ze op 29/8 verbeteringswerken doen 7.30- 17 uur.

Dus mensen die dit lezen en centrum kuurne wonen die niks gekregen hebben bij deze weet je het :-D
Sylvester
Elite Poster
Elite Poster

Waar heb je het nu over?
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster

Sylvester schreef:Waar heb je het nu over?

awel dat ze zeggen ga met uw modem naar een winkel, tegen dagge een modem hebt ben je algauw 2.5 uur kwijt
Daarbij telenet heeft de mond vol van sevice tenslotte ge betaald genoeg dus mogen ze wel iemand sturen.
mailracer
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 224 keer
Bedankt: 318 keer

Als je de support wil zoals van zakelijke klanten, dan zal je ook betalen voor de SLA service die ermee gepaard gaat. Jij hebt een gewoon residentieel abbonement :roll: .Je had een probleem dat je kon oplossen op twee manieren : naar de winkel gaan, en binnen de drie uur had je een nieuwe modem, ofwel een technieker laten komen en enkele dagen zonder internet zitten. In plaats daarvan gaan we gewoon wat bashen op een provider.

Als je modem effectief defect was, had je dat niets gekost bij een interventie van hun.
JamesEarlGray
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 64 keer
Bedankt: 99 keer

Sylvester schreef:Nu speel ik eens advocaat van de duivel. Dat is toch normaal, stel u eens in hun plaats. Hoeveel klanten denk je dat er NIETS van kennen en menen dat het bij Telenet zit terwijl het niet zo is. Dat kan die helpdesk medewerker niet door die telefoon zien.
Het is nochtans heel eenvoudig voor Telenet om meningen van onwetende klanten naast zich neer te leggen en zélf te zien wat er scheelt en waar het probleem zit door analyse en tests.

Dat hebben ze niet eens willen doen, dus ze zijn wel degelijk in fout.

Dus het kan best zijn dat ze zich willen beschermen tegen ambetante klanten die niet weten waarover ze het hebben, maar dat mag NOOIT hun redelijkheid in de weg zitten.
timmermc
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 29 keer
Bedankt: 35 keer

Ik zou niet graag supportmedewerker zijn. Mensen die doorheen de dag met een ticketje aan je toonbank komen staan en allereerst hun ongenoegen uiten over de te lange wachttijd zelfs met hun nummer ticketje, en je daarna zachtzinnig de huid volschelden dat dit of dat niet werkt zoals ZIJ het zien of zouden willen.
Net alsof JIJ degene bent die de eigenaar, CEO of eindverantwoordelijke bent van het ganse Telenet gebeuren.
Aan zee schijnt de zon altijd...☀️
GuntherDW
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
Bedankt: 78 keer
Contacteer:

mailracer schreef:In plaats daarvan gaan we gewoon wat bashen op een provider.

Als je de support wil zoals van zakelijke klanten, dan zal je ook betalen voor de SLA service die ermee gepaard gaat. Jij hebt een gewoon residentieel abbonement :roll: .
Ach, ondertussen zijn we dat wel gewend van hem eigenlijk :D.
Kakken op alleman als we problemen hebben met andere providers, het mag het kleinste akkefietje zijn "ja dat hebt ge niet bij telenet hoor, ze zijn duur maar je betaalt voor kwaliteit. Die heb je niet bij andere providers hoor. Altijd maar goedkoper willen he".

Ik wil niet te hard op de man spelen maar hoe voelt het nu aan? Eerst TN zo hardhandig verdedigen en nu zelf naar een "goedkopere" provider over stappen (welke zelf eigenlijk ook nog altijd onder de ijzeren hand van TN zit). :lol:
JamesEarlGray schreef:Het is nochtans heel eenvoudig voor Telenet om meningen van onwetende klanten naast zich neer te leggen en zélf te zien wat er scheelt en waar het probleem zit door analyse en tests.
De eerstelijn helpdeskers weten vaak nog minder dan de persoon die hun opbelt, dus ik zou hun niet echt vertrouwen met die dingen. Veel kans dat ze het fout gaan aflezen en andere random issues gaan veroorzaken. Het is nu al vaak een rommeltje :P.
mailracer
Elite Poster
Elite Poster

Helpdeskmedewerkers zijn gebonden aan een flowchart, zodat ze gewoon niet meer mogen/moeten nadenken. Als het scherm zegt dat de modem in orde is door een zelf test, dan is dat volgens hun ook zo. Je moet het niet verder zoeken als dat, waarom ze soms zo brut overkomen.
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster

mailracer schreef:Als je de support wil zoals van zakelijke klanten, dan zal je ook betalen voor de SLA service die ermee gepaard gaat. Jij hebt een gewoon residentieel abbonement :roll: .Je had een probleem dat je kon oplossen op twee manieren : naar de winkel gaan, en binnen de drie uur had je een nieuwe modem, ofwel een technieker laten komen en enkele dagen zonder internet zitten. In plaats daarvan gaan we gewoon wat bashen op een provider.

Als je modem effectief defect was, had je dat niets gekost bij een interventie van hun.

vind ik niet, zo een service kan je verwachten van iemand die de helpt goedkoper is dan hen, maar van iemand die zoveel geld vraagt mag daar wat service tegenover staan en wilden enkel interventie doen op mijn kosten, omdat hun programma aanwees dat er niks fout was.
Ja guntherDW mens kan als eens verkeerd zijn.
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 104 keer
Bedankt: 313 keer

Dit verhaal is herkenbaar, in België mag je veel betalen maar niet teveel service in return verwachten. Zaken als een paar uur gaan aanschuiven wordt hier als een "oplossing" gezien :roll:

Mijn ervaring is dat je enkel wat bekomt als je serieus klaagt, anders sturen ze je met een kluitje in het riet. Mochten ze hun service telkens en gelijkmatig verhogen met de prijsstijgingen dan werden we dagelijks gemasseerd door een knappe jonge telecommedewerkster :lol:
Hoe krommer de tenen, hoe gevoeliger de schenen
mailracer
Elite Poster
Elite Poster

proximusboyke schreef:...... wilden enkel interventie doen op mijn kosten, omdat hun programma aanwees dat er niks fout was.
Daar heb je het dus mis. Ze hebben gezegd dat als er niets fout is bij Telenet en de fout is bij u te vinden, dan zal je de interventie moeten betalen. Je hebt enkel kosten als Het probleem bij u ligt omdat dat jouw verantwoordelijkheid is.

Dizzy, waar haal je eigenlijk vandaan dat er geen service werd verleent. een interventie was toch mogelijk, weliswaar met kosten als de oorzaak bij de klant ligt. Wat normaal lijkt toch. Of is een isp verantwoordelijk voor gans de bekabeling en apparatuur van een particulier ?
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster

mailracer schreef:Dizzy, waar haal je eigenlijk vandaan dat er geen service werd verleent. een interventie was toch mogelijk, weliswaar met kosten als de oorzaak bij de klant ligt. Wat normaal lijkt toch. Of is een isp verantwoordelijk voor gans de bekabeling en apparatuur van een particulier ?
Mijn opmerking ging niet enkel over dit geval maar was eerder algemeen. Veel aanrekenen maar zeker niet teveel in ruil bieden. Uren aan de telefoon hangen in eindeloze keuzemenu's om dan uiteindelijk iemand te krijgen die er weinig of niets van kent. Dan naar een winkel moeten stappen waar je nog eens in de rij kan staan, dat vind ik geen service.

Het is maar logisch dat je niet betaalt voor iets wat hun fout is. Ik heb het zelf meegemaakt dat de PX-modem kapot was. Na een test stuurde ze een technicus die hetzelfde vaststelde. De modem werd vervangen MAAR ik kreeg wel een rekening voor de interventie. Pas na protest liet men dit vallen terwijl ik dagenlang geen telefoon, tv of internet had. In plaats van de rekening te betalen heb ik dus een korting gevraagd en gekregen :lol: Dat bedoel ik met op je strepen staan of je bent gekloot.

Een 2e voorbeeld. Ineens kreeg de koper van mijn huis mijn rekeningen (+2 jaar na verkoop!). Mijn lijn werd afgesloten terwijl ik geen aanrekening kreeg. Opnieuw diverse keren bellen om dat geregeld te krijgen.

Een 3e voorbeeld. Mijn simcard van tablet laten vervangen omdat we een tegoed van 500MB hebben en dat niet meer altijd volstaat terwijl we een andere simcard hebben met meer data die we niet gebruiken. Vraag: wissel deze simkaarten om. Onmogelijk blijkbaar. Dan een nieuwe simcard in de tablet maar de medewerker kon dat niet registreren in de winkel. Zijn chef is dat moeten komen doen na diverse hopeloze pogingen. uiteindelijk was ik meer dan een uur in de winkel voor een prul dus.

Deze zaken gaan wat offtopic maar dat er weinig service is kan men dagelijks ervaren als Belgische telecom melkkoe.
ITnetadmin
Elite Poster
Elite Poster

Ik bel idd quasi nooit.
Ik doe mijn huiswerk, en ga dan naar een telenet center.
Daar vind ik (als ITer) meestal wel iemand aan wie ik het met hand en tand uitgelegd krijg, desnoods met veel gebaren of een tekening op papier.
Dat kan je uiteraard niet doen aan de telefoon.
Ook zijn helpdeskers vaak nog veel minder technisch aangelegd dan de verkopers in de winkel, en die laatste kunnen ook veel makkelijker afwijken van hun "script".
texarcanaa
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 7 keer

Kan deze (nutteloze) post niet gesloten worden, aangezien er ook geen probleem meer is?
Naast de eerste reactie van Sylvester en mailracer, is het weer een rondje "ik wil mijn gelijk halen" geworden...
philippe_d
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

Graag ...
Maar als we alle nutteloze posts zouden sluiten, dan wordt er weer geklaagd over censuur en favoritisme :-(.

Ben dat geklaag en gezaag hier eerlijk gezegd ook een beetje beu :oops: .
Blijkbaar is Userbase voor sommigen de enige uitlaatklep om hun frustraties kwijt te geraken ...
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
bollegijs
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 37 keer
Bedankt: 18 keer

philippe_d schreef: Ben dat geklaag en gezaag hier eerlijk gezegd ook een beetje beu :oops: .
Blijkbaar is Userbase voor sommigen de enige uitlaatklep om hun frustraties kwijt te geraken ...
Mss een teken dat er GRONDIG iets verkeerd loopt?
Sylvester
Elite Poster
Elite Poster

philippe_d schreef:
Ben dat geklaag en gezaag hier eerlijk gezegd ook een beetje beu :oops: .
Ik denk dat we hiermee ook op het doel van Telenet en andere providers kunnen schieten. Dat is een mooie verwoording van wat er hier én aan de telefoon met de helpdesk medewerker of aan de desk van het Telenet center vaak gebeurt.

Iedereen begint te bashen en te discussieren met die mensen. Het gevolg is dat je minder en minder van die persoon gedaan krijgt als je harder en harder roept. Dat heeft niks met die helpdesk medewerker of met de service van de provider te maken, maar met hoe een mens in elkaar zit.
We willen inderdaad allemaal ons gelijk krijgen.
Het probleem is dat velen gewoon niet op een rustige manier iets kunnen uitleggen en tegelijk luisteren naar wat de andere persoon zegt en bedoelt.

Het is nochtans heel simpel, even dit verhaal:
Ik heb zelf ook af en toe wel iets aan de hand gehad. Modem was defect, ook iets gelijkaardig. Ik haalde mijn snelheid niet. Ook ik was ervan overtuigd dat het de modem (of buiten) was. De helpdesk medewerker wist mij te vertellen dat alles in orde was. Ik weet dan als techneut dat ze niet verder kunnen kijken (testen) dan het WAN gedeelte en dat was goed.
Ik heb heel vriendelijk en duidelijk en kalm met die dame gepraat en uitgelegd dat ik toch een probleem heb. Uiteraard meldt men dan dat dat geen probleem is, ze sturen een technieker en de kosten zouden voor mij zijn als het probleem bij mij zit.
Die jonge technieker was ter plaatse en had direct gezien dat de modem inderdaad kapot was... Voila, case closed.
Ik ging nog een gesprek met hem aan en heb (nogmaals op een heel schappelijke koffieklets-manier) uitgelegd dat ik het spijtig vond dat die modem zo dicht getimmerd is en dat je weinig met die router kan doen in combinatie met mijn eisen voor mijn interne services thuis, ZONDER te vragen achter een modem-only. Hij stelde voor om even naar zijn cammionette te lopen en een andere modem te halen, op voorwaarde dat ik dan zelf mijn router moest voorzien en instellen. Geen probleem, na 5 minuten was alles gepiept met op de koop toe een modem die ik altijd al wilde, gratis dus!

In dit geval ben ik Telenet heel dankbaar. DIT is service, daarom betaal ik iets meer.

Maar dat wij teveel betalen is een ander verhaal, dat heeft niets hiermee te maken. Je kan niet zomaar stellen dat de provider maar alles gratis moet doen en alles grondig testen en en en en en....

Nee helaas werkt het zo niet in Belgenlandje....

Dat je zogezegd UREN moet aanschuiven aan de helpdesk en UREN aan de telefoon hangt, kan gebeuren, maar doorgaans is dat NIET zo, naar mijn ervaring. Ik heb ook al (met een digicorder) als tweede man direct aan de balie van het Telenet center kunnen aanschuiven, of gebeld en na 10 seconden al iemand aan de lijn had.

Wat de Topic-starter aan de hand gehad heeft weet ik niet, maar naar mijn gevoel had dit heel simpel opgelost kunnen worden zonder dit topic met bashing en frustraties.
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster

Oei, als er eens wat kritische info over de service van providers verschijnt is het ineens bashen :nono:

Je hoeft echt niet ver te zoeken om veel ergere ervaringen dan dit te vinden. Het is trouwens volledig in lijn met de inhoud van dit forum nl discussies over technische problemen.

Ik voel me trouwens niet aangesproken door het verweer want ik behandel de helpdeskmedewerkers en personeel van de "servicecenters" altijd beleefd en met respect, ook al slaan ze de bal vaak compleet mis. Het is hun fout immers niet dat ze onvoldoende opleiding en mogelijkheden krijgen om hun klanten wel goed te helpen. Een klapke doen met de medewerkers is inderdaad meestal leerrijk.

Ik neem ook geen contact met een provider om mijn frustraties te botvieren maar wel om een oplossing voor een technisch probleem te krijgen. Dan ben je blijkbaar een lastige zaag :roll: Jammer dat de providers dit zelf in de hand werken door enkel snel op te treden en compensatie te voorzien als men maar lastig genoeg doet.

Ik ben ook enkel en alleen nog bij Px omdat ze vaak alsnog iets voorzien en omdat het bij Telenet zeker niet beter is. Daar ging mijn kritiek eigenlijk over, dat je als klant enkel goed bent om te betalen en enkel op service mag rekenen als je lastig genoeg doet. Ik vind dat service een belangrijkere plaats verdient bij bedrijven die duurder zijn dan buitenlandse concurrenten die wel met concurrentie moeten leven ipv een feitelijk duopolie.

Nergens beweert er hier iemand dat providers alles gratis moeten geven, wel dat ze wat klantvriendelijker mogen zijn.

De wachttijd is afhankelijk van plaats maar vaak sta je toch in een rij, zeker op momenten dat een working class hero het center kan bezoeken. Service is een kost voor bedrijven en daarop besparen brengt meer op, zeker in een markt waarbij de klant weinig echte keuzes heeft.
kaarsenbril
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 43 keer

Ben ik dan de enige uitzondering ??

Ik hoef niks van service, ik wil enkel zo goedkoop mogelijk internet. Een horde service en telefoonmedewerkers drijft enkel maar de prijs van het produkt op en biedt, voor mij althans nul meerwwarde...
mailracer
Elite Poster
Elite Poster

philippe_d schreef: Blijkbaar is Userbase voor sommigen de enige uitlaatklep om hun frustraties kwijt te geraken ...
Mensen worden idd vaak wat pissig als ze geen internet meer hebben, alsof het het einde van de wereld is. :twisted: :oops:
Denk dat de internetverslaving veel in de hand werkt als dergelijk frustratie topics gestart worden en men mobiel moet werken. Nu eindigt deze post wss in het feit dat Telenet geen service bied/bood bij de topicstarter, terwijl dat dus wel zo was. Ik denk dat je nu gewoon het topic mag sluiten omdat het probleem verholpen is.
9livesuni
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
Bedankt: 72 keer

Gasten met tijd en oeverloos gelul zitten inderdaad beter bij Proximus. Daar kennen ze nog de kultuur van compensaties en extraatjes die van de kar vallen au tetes des clients. ( van horen zeggen )

De claim hier is dat Telenet van zijn eigenste procedure is afgestapt en dat interventies worden aangerekend ongeacht bij wie de fout ligt.

Die claim doet bij velen de wenkbrauwen fronsen. Het is enkel nog wachten op een bevestiging van deze claim door andere gedupeerden die Telenet klant zijn.
ITnetadmin
Elite Poster
Elite Poster

Ik denk niet dat telenet een kapotte modem op jouw rekening zou zetten.
Dat compenseren ze wel achteraf.
Het verbaast me wel dat ze hun eigen modems niet kunnen diagnoseren op afstand, blijkbaar, als ze dat niet kunnen zien.

Probleem is dat het heel moeilijk aan first liners uit te leggen is wanneer je een defect hebt dat geen volledige panne veroorzaakt.
Daar moet je niet onbeleefd voor zijn, doe ik nooit, want dat werkt toch averechts.
Ze escaleren echt niet graag naar second line, en ik heb van horen zeggen dat sommige second line diensten actief direct contact met de user mijden.
Dat is begrijpelijk, maar niet plezant als je als ITer een technische conversatie wilt voeren met iemand waarmee je niet met hand en tand moet proberen uitleggen wat je bedoelt.

Maar als je er iets van kent kan je beter je huiswerk doen en je voorbereiden en dan naar een center gaan.
Dan stellen ze dezelfde vragen en kan jij heel snel heel je interne netwerk schrappen van de verdachten lijst omdat je alles dubbel getest hebt, met verschillende kabels en toestellen zodat ze onmogelijk de fout op een onderdeel van je eigen netwerk kunnen pinnen.

En dan nog kan dat pijnlijk zijn, want soms zijn ze idd nodeloos koppig.
Toen ik bij TN een ruilkabel wou gaan halen omdat ze hun telefoonkabels met RJ10 (4P4C) hadden gefiched ipv RJ11 (6P4C, strikt technisch gezien RJ14) (zie mijn allereerste post op dit forum), kreeg ik dat met geen stokken uitgelegd aan de overigens vriendelijke dame, ook al had ik attributen bij (foute kabel en telefoon).
Haar reactie was "mss is uw telefoon verouderd?"en "de mijne hier heeft da ni". Nee, jongedame, RJ10 wordt gewoon niet gebruikt en RJ11 bestaat al decennia voor telefoons; en "den uwe" gebruikt RJ45 want is naw een VOIP lijn.
Als je dan na 10 min tegen een muur botsen een medewerker ziet passeren die iets van IT kent (ik herinnerde me dat nog van een vorig bezoek), die er 2 sec bijtrekt, een halve zin uitspreekt en hem in lachen doet uitbarsten ("serieus, hebben ze ne RJ10 gefiched?") en per direct een andere kabel meekrijgt, dan heb je soms toch wel zin om effe wat geduld te verliezen.

De moeite die je moet doen om je gelijk te halen (want ze gaan ervan uit dat de user dom is en niks weet terwijl hun briefing de enige echte in stenen stafels gebeitelde waarheid is) vind ik er soms toch wel wat over.
Okee, de user weet vaak niet waar hij over spreekt, maar een beetje openminded zijn zou toch wel mogen.

Ik zou wel luidop willen dromen van helpdesks die xkcd/806 compliant zijn; ze bestaan alvast hier en daar in het buitenland.
Senne
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 12 keer

9livesuni schreef:De claim hier is dat Telenet van zijn eigenste procedure is afgestapt en dat interventies worden aangerekend ongeacht bij wie de fout ligt. Die claim doet bij velen de wenkbrauwen fronsen. Het is enkel nog wachten op een bevestiging van deze claim door andere gedupeerden die Telenet klant zijn.
Mogelijk dat de medewerkers de spelregels niet goed overgebracht kregen? Hun procedure rond kosten bij een interventie lijken me inderdaad vrij duidelijk: https://www2.telenet.be/nl/klantenservi ... stel-niet/ (punt 4)
ITnetadmin schreef:Het verbaast me wel dat ze hun eigen modems niet kunnen diagnoseren op afstand, blijkbaar, als ze dat niet kunnen zien..
Diagnose die draait zal het vast wel analyseren, probleem is eerder dat die diagnose en logs door hun scriptje wat ze volgen wordt geïnterpreteerd en ze de resultaten niet letterlijk te zien krijgen. Zo voorkom je meteen 'foute' interpretaties van lijnwaardes etc. door de medewerkers in de ogen van Telenet, maar ze moeten ook vrij blind te werk gaan (= aflezen zonder nadenken, want je kan het toch niet staven).

Dat is ook de reden waarom ik het meestal gewoon via twitter doe, dan vragen ze het nog even bij een ander na als ze het zelf niet weten, zonder dat ik, als klant, dat weet.

Laatste keer dat ik belde slaagde de medewerker er zogezegd in om mijn modem uit te lezen terwijl ik hem volledig had ontkoppeld (coax, stroom, netwerkkabels etc..) omdat hij toch niet meer aan ging. Nadat ik hem "herstart" had en ik "nog steeds geen lampjes zag" wilde ze een technieker sturen. Dat was pas na het weekend, dus ik heb vriendelijk bedankt en ben naar de winkel gereden. 20 min later was allles in orde met de nieuwe modem.

Het was trouwens een power knopje dat afgebroken was binnenin de modem, semi bekend euvel bij de eerste reeks CBN modems. Ze zijn vrij snel overgeschakeld van druknopje naar een schuivertje.
proximusboyke schreef:Dus nu terug overgestapt naar orange, komen morgen, eens zien wat er nu zal gebeuren qua snelheid.
Snelheid/verbinding terug in orde nu? Ben wel benieuwd eigenlijk :-)
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster

Ik ben gisteren overgestapt maar kregen de modem niet geactiveerd. Ze hebben het opgelost door hier een flybox te zetten. Toen ik thuiskwam werkte alles en haalde ik terug mijn snelheid. En ik ben kalm gebleven tov telenet en ook via messenger paar keer, pas toen ik werd opgebeld door de kwaliteitsopvolging kon alles gratis zelfs moest het mijn eigen fout zijn daarom hebben we helemaal mee !!!(euhm bestond toch nie meer en zeker niet voor nieuwe klanten) En ik wil telenet niet bashen want op tv vlak is het een van de minst slechte :-D . Enja aan iedere provider is wel iets. Maar als je iedere maand 250 euro betaald verwacht ik wel dat ik geholpen zal worden als er een probleem is.en niet dat ik het zalf moet oplossen. Ieder zijn mening zeker :-D
splinterbyte
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 125 keer
Bedankt: 52 keer

ITnetadmin schreef:... en "den uwe" gebruikt RJ45 want is naw een VOIP lijn...
strikt genomen bedoel je 8p8c :p
ITnetadmin schreef:...Toen ik bij TN een ruilkabel wou gaan halen omdat ze hun telefoonkabels met RJ10 (4P4C) hadden gefiched ipv RJ11
zoiets had ik al lang zelf fixed ipv tijd te steken in transport/wachten ... :)
phil48
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 22 keer

Het probleem is dat het met die helpdesk'en en klantendiensten overal hetzelfde is.

Je schakelt bij Orange over van Dolfijn naar Koala (zonder aankoop smartphone of dergelijke, dus gewone procedure) en dan vind je in 'mijn Orange" dat je abonnement voortaan 25 euro kost (ipv 20, zoals op website staat). Dan bel je die klantendienst en dan zeggen ze "maak je geen zorgen, op het einde van de maand gaat er slechts 20 euro van je rekening". Zoooo moeilijk om dat even aan te passen op mijn account? :bang:

Je gaat naar een Telenet center (ik noem geen namen) en trekt een nummertje. Valt mee, je bent de vierde in de rij. Blijkt dat er maar één medewerker klanten bedient, de rest pakt dozen tv-boxen uit, loopt met gsm rond druk te doen of staat gewoon met twee te babbelen bij de koffiemachine, in het zicht van de wachtende klanten. Pas NA die koffie gaat de vriendelijke dame naar desk 2 en helpt de klanten verder.

Ooit bij TV Vlaanderen gezeten, al niet veel beter, om maar te zwijgen van het toemalig Belgacom, met hun flutlijntjes.
ITnetadmin
Elite Poster
Elite Poster

splinterbyte schreef:
ITnetadmin schreef:... en "den uwe" gebruikt RJ45 want is naw een VOIP lijn...
strikt genomen bedoel je 8p8c :p
Yup :-p
Ma strikt genomen is diene RJ10 ook gene echte RJ10 want ni gebruikt voor de lijn maar voor telefoonhoorns aan hun toestellen te koppelen :-)
splinterbyte schreef:
ITnetadmin schreef:...Toen ik bij TN een ruilkabel wou gaan halen omdat ze hun telefoonkabels met RJ10 (4P4C) hadden gefiched ipv RJ11
zoiets had ik al lang zelf fixed ipv tijd te steken in transport/wachten ... :)
Ik had recht op een kabel, en twas eentje van 10m ofzo, dusja, free cable is free cable ;-)
Grappigste is dat diene jong 7 (zeven!!!) self install dozen moest openen eer hij eentje tegenkwam waar de kabel RJ11 was en ni RJ10.

En @phil: Proximus is ni veel beter hoor.
Altijd understaffed.
Ga je zaterdag, ben je de vierde of vijfde wachtende, en kan je daar 20-30min staan wachten.
Ga je in de week, ben je eerste of tweede wachtende, maar werkt er geen kat, en kan je nog minstens 20min wachten.
9livesuni
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
Bedankt: 72 keer

Senne schreef: Mogelijk dat de medewerkers de spelregels niet goed overgebracht kregen?

Mogelijks, maar dat is in elke bedrijfstak een gegeven. Daar zou een bijzondere actieve UB’er eigenlijk geen hinder van mogen ondervinden.

Maar nu heb ik ook wel een wel zeer simpele vraag, 250 euro dat lijkt me wel een immens bedrag voor een wigo.
timmermc
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 29 keer
Bedankt: 35 keer

ITnetadmin schreef: Ga je zaterdag, ben je de vierde of vijfde wachtende, en kan je daar 20-30min staan wachten.
Ga je in de week, ben je eerste of tweede wachtende, maar werkt er geen kat, en kan je nog minstens 20min wachten.
Is het soms niet de bedoeling van de providers, om de klanten eventjes te ontmoedigen met een wachttijd.
Je hebt altijd klanten die 'hun kar keren' en in die wachttijd beslissen om eventjes zelf goed nog eens te kijken.
Ik heb er gekend die in de Proximus winkel kwamen om een nieuw rolletje faxpapier in hun machientje te stoppen, dus nooit de moeite namen om zich eventjes doorheen de manual van de fax te werken.

En eigenlijk is een forum altijd druk bezocht door mensen die zich niet geholpen voelen, die op onbegrip stuiten... Dan krijg je uiteraard dit soort topics, er zijn weinig forums waar niets anders dan enkel positieve ervaringen gedeeld worden.
Ik vind dat het best meevalt op userbase, er zijn erger. Soms wordt er ook een beetje te snel 'gezift' door de administrators want meestal is er één of andere poster in het verloop die toch weer alles 'on topic' brengt. Afsplitsen van postings kan soms ook het einde betekenen van een mooie discussie.
Aan zee schijnt de zon altijd...☀️
Area57
Starter Plus
Starter Plus
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 1 keer

timmermc schreef:
ITnetadmin schreef: Ga je zaterdag, ben je de vierde of vijfde wachtende, en kan je daar 20-30min staan wachten.
Is het soms niet de bedoeling van de providers, om de klanten eventjes te ontmoedigen met een wachttijd.
Je hebt altijd klanten die 'hun kar keren' en in die wachttijd beslissen om eventjes zelf goed nog eens te kijken.
Ik heb er gekend die in de Proximus winkel kwamen om een nieuw rolletje faxpapier in hun machientje te stoppen, dus nooit de moeite namen om zich eventjes doorheen de manual van de fax te werken.

En eigenlijk is een forum altijd druk bezocht door mensen die zich niet geholpen voelen, die op onbegrip stuiten... Dan krijg je uiteraard dit soort topics, er zijn weinig forums waar niets anders dan enkel positieve ervaringen gedeeld worden.
Ik vind dat het best meevalt op userbase, er zijn erger. Soms wordt er ook een beetje te snel 'gezift' door de administrators want meestal is er één of andere poster in het verloop die toch weer alles 'on topic' brengt. Afsplitsen van postings kan soms ook het einde betekenen van een mooie discussie.
Telecom operatoren willen de klant zo snel mogelijk kunnen helpen.
Het is niet de bedoeling om klanten zo lang mogelijk te laten wachten om ze te ontmoedigen, maar telecom operatoren moeten genoeg gekwalificeerde medewerkers hebben om dit te kunnen verwezenlijken. Het probleem is om de juiste personen te vinden die bereid zijn om flexibel te willen werken. Er staan altijd wel service-gerelateerde vacatures open bij de telecom operators.

Waarom uit men zijn frustratie eigenlijk op dit forum i.p.v. op het forum van de telecom operator zelf, via hun social media of klachtenformulier ?
mailracer
Elite Poster
Elite Poster

Area57 schreef:Waarom uit men zijn frustratie eigenlijk op dit forum i.p.v. op het forum van de telecom operator zelf, via hun social media of klachtenformulier ?
1 woord : Hardleers :wink:
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster

Koken kost geld. Wil men van service werkelijk een prioriteit maken dan investeert men daarin. Het is maw een keuze.

De reden waarom mensen eerder naar een forum gaan is omdat ze dat al kennen, het gebruiksvriendelijker is en meestal ook beter werkt. Vaak zitten er ook mensen van de providers die kunnen helpen, soms sneller dan naar een winkel stappen. Ik dacht dat mensen helpen met technische vragen één van de bestaansredenen is van UB maar ik ben blijkbaar verkeerd.
mailracer
Elite Poster
Elite Poster

Userbase is idd een forum waar je met je technische vragen terecht kan, maar niet om te zeggen hoe slecht sommige providers met hun klanten omgaan, daar kan deze community weinig tot niets aan doen. Buiten wat medeleven tonen omdat het grote wereldweb even niet doet wat er verwacht wordt. Als er dan mensen zijn die positief reageren omdat zij die problemen nog niet hadden en tevreden zijn bij die bepaalde provider, dan ben je plots een fanboy of noem maar op. Dat slaat dus ook nergens op.
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster

Ok dat is duidelijk, zeggen dat providers hun werk doen mag maar problemen in een bedrijfsonderdeel (customer support) van providers delen mag blijkbaar niet :roll:

Hoe er omgegaan wordt met problemen/kritiek zijn eerder een aanwijzing van de dieperliggende oorzaak van het probleem met service in de telecom. Uiteraard is het de schuld van de klant die ontevreden is en negeert men de oorzaken van de ontevredenheid. Problemen negeren is immers de beste manier om ze op te lossen, toch.
Plaats reactie

Terug naar “Telenet (Base, Chello, UPC)”