Dag allemaal,
Voor mijn eindwerk ben ik bezig met FreePBX en ben ik een telefooncentrale aan het opzetten.
Helaas zit ik momenteel vast bij het incoming en outgoing bellen.
Bij uitgaande oproepen krijg ik volgende melding: "All circuits are busy now..."
Bij inkomende oproepen krijgt de beller het volgende te horen "Beste klant, wegens werken aan onze telefoonverbinding..."
Ik heb ook al dit topic (https://userbase.be/forum/viewtopic.php?t=42815) bekeken, maar heb het hiermee niet kunnen oplossen.
Ik ben klant bij Weepee.
Alvast heel erg bedankt voor jullie hulp,
Seppe
FreePBX - probleem met incoming/outgoing bellen
-
- Starter
- Berichten: 5
- Lid geworden op: 28 mei 2019, 16:50
- Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
-
- Moderator
- Berichten: 19634
- Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
- Twitter: kriskenbe
- Locatie: Massemen - 91WET0
- Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
- Bedankt: 1003 keer
- Contacteer:
Heb je reeds contact opgenomen met WeePee zelf? Wat zeggen zij hierover?
Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
-
- Starter
- Berichten: 5
- Lid geworden op: 28 mei 2019, 16:50
- Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Weepee zegt dat ze geen gesprekken zien binnenkomen. Dus dat er een fout langs mijn kant met mijn configuratie is.
-
- Moderator
- Berichten: 19634
- Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
- Twitter: kriskenbe
- Locatie: Massemen - 91WET0
- Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
- Bedankt: 1003 keer
- Contacteer:
Op het eerste zicht zie ik niet veel fout. Maar voor alle duidelijkheid : waar draait deze pbx? In een datacenter ergens?
Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
-
- Starter
- Berichten: 5
- Lid geworden op: 28 mei 2019, 16:50
- Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Deze draait lokaal bij mij thuis.
-
- Moderator
- Berichten: 19634
- Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
- Twitter: kriskenbe
- Locatie: Massemen - 91WET0
- Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
- Bedankt: 1003 keer
- Contacteer:
OK. Zie je iets in de logs van freepbx dat er verbinding is met de server van weepee?
Je kan bvb eens Microsip (https://www.microsip.org/) installeren en kijken of dit werkt met de WeePee gegevens.
Je kan bvb eens Microsip (https://www.microsip.org/) installeren en kijken of dit werkt met de WeePee gegevens.
Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
-
- Starter
- Berichten: 5
- Lid geworden op: 28 mei 2019, 16:50
- Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Thx voor de tip!
Net getest met MicroSIP en hier krijg ik een time-out error, denk toch dat ik alle gegevens juist heb ingevuld...
Heb dit dus ook doorgespeeld aan Weepee, die het hopelijk morgen verder opnemen.
Net getest met MicroSIP en hier krijg ik een time-out error, denk toch dat ik alle gegevens juist heb ingevuld...
Heb dit dus ook doorgespeeld aan Weepee, die het hopelijk morgen verder opnemen.
-
- Starter
- Berichten: 5
- Lid geworden op: 28 mei 2019, 16:50
- Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Ondertussen getest met MicroSIP.
Blijkbaar was mijn extern IP adres geblokkeerd bij Weepee...
Ondertussen werkend gekregen met MicroSIP, maar jammer genoeg nog niet met de FreePBX.
Blijkbaar was mijn extern IP adres geblokkeerd bij Weepee...
Ondertussen werkend gekregen met MicroSIP, maar jammer genoeg nog niet met de FreePBX.
Werkt het al ondertussen?seppe.vriens schreef: Ondertussen werkend gekregen met MicroSIP, maar jammer genoeg nog niet met de FreePBX.
Ik draai ook freepbx thuis achter een edpnet connectie.
sinds de nieuwe google cloud servers van Weepee had ik gelijkaardige problemen.
Na veel trial en error en zoeken in de logs van mijn firewall en pbx, heb ik geleerd dat de nieuwe sip switchen van weepee gevoeliger zijn aan NAT issues terwijl de vorige Weepee switchen dat blijkbaar minder waren.
Ik gebruik nu volgende instellingen:
Outgoing PEER Details:
Code: Selecteer alles
username=xxxxxxxxxxxxx
type=peer&friend
trustrpid=yes
sendrpid=yes
secret=xxxxxxxxxxxxx
qualify=yes
nat=yes
insecure=port,invite
host=sip0-c.voice.weepee.io
fromuser=xxxxxxxxxx (= idem aan username)
fromdomain=sip0-c.voice.weepee.io
disallow=all
canreinvite=no
allow=ulaw&alaw
Code: Selecteer alles
type=user
secret=xxxxxxxxxxxxx
disallow=all
context=from-trunk
allow=ulaw&alaw
Code: Selecteer alles
username:[email protected]
Code: Selecteer alles
formaat 3221234567
SIP settings van Asterisk nakijken:
Code: Selecteer alles
- RTP Port Ranges instellen bvb 10000-20000
- Strict RTP = Yes
- NAT settings, protocollen en poorten nakijken
Op je firewall/router:
Code: Selecteer alles
- Inkomend: poorten 10000-20000/UDP (=de RTP poorten) forwarden (DNAT) van je externe interface (WAN) naar je interne IP (LAN) van je FPBX doos
- Uitgaand: alle traffiek die vanaf je FPBX doos (LAN) naar buiten (WAN) gaat moet via STATIC PORT (SNAT) gebeuren. Zoniet, vertaalt je firewall/router dit uitgaand naar random poort dewelke verschilt van hetgeen tussen de FPBX en de Weepee switchen wordt onderhandeld. Gevolg: na een paar seconden loopt de SIP traffiek in het 100d.
Sindsdien al een maand zonder issues, ook bij edpnet reconnects van de vdsl lijn en een nieuw WAN ip.
Voila, aangezien ik ook al veel uit dit forum heb gehaald, wou ik via deze alvast iets terug doen.
Succes ermee!