CCatalyst schreef:Mensen passen zich uiteindelijk altijd aan, maar het komt altijd wel met veel gezeur.
Inderdaad, het kost enorm gezeur om een politicus het geld goed te doen besteden.
Liever verbrassen ze het, om dan de belastingen weer te verhogen.
CCatalyst schreef:De dag dat robots zich ook kunnen aanpassen aan veranderende omstandigheden, zonder een programma te moeten volgen, gaat de mens onder doen ervoor, want robots zeuren niet.
Tenzij ze over artificiële intelligentie beschikken moet je ze wel iedere keer alles aanleren.
Op die manier zeuren ze wel, ze zijn dus niet flexibel.
Een mens zal met halve instructies zijn plan trekken, een computer of robot niet, die ga je
exact moeten zeggen hoe het moet...
CCatalyst schreef:Begrijp ik niet goed. Iedereen, wagen of niet, wordt gestraft om te gaan werken door de fiscus.
Onder het motto : het is erg, laat het ons nog wat erger maken...
CCatalyst schreef:Hier is het omdat je "met de wagen gaat werken", da's wel weer iets anders, en het is een straf die je kan vermijden. En het is een retributie, geen belasting.
Het interesseert mij geen zier welke naam ze er aan geven, taks, belasting, accijns, portemonneevlucht, ...
En vermijden kun je niet, of je zit de helft van de dag op het openbaar vervoer.
Dus neen, het is niet te vermijden.
En dat is natuurlijk ook de reden dat ze hem invoeren, brandstof kun je nog over de grens gaan tanken, maar die kilometers kun je niet verplaatsen.
CCatalyst schreef:Als je er mee akkoord gaat dat mensen die niet met de wagen naar het werk rijden geen inkomstenbelasting meer hoeven te betalen, en mensen die met de wagen naar het werk rijden wel, dan heb je hetzelfde resultaat als rekeningrijden, en verandert er niets voor je Fransman.
Ik weet niet zeker, maar denk niet dat hier Fransen werken, het zijn wel degelijk Walen.
En dan maar klagen dat Walen niet in Vlaanderen willen werken, als ze er dan een aantal hebben, gaan ze ze wel wegjagen met kilometerheffingen...
Heist_175 schreef:De onzin die hier staat is echt ongelooflijk
, puur op basis van logica.
Het is niet omdat 70% van de verplaatsingen met de auto gebeurt, dat ook 70% van de 385K
pendelaars met de auto komen.
Gisteren waren er cijfers van de drukste stations. In BXL-Noord en -Centraal stappen samen +/- 180K
reizigers op (en dan vergeet je alle kleinere stations zoals Schuman, Merode, Kapellekerk, Congres, ...).
Grappig dat je van logicafouten spreekt en er dan direct zelf een maakt.
Als er +- 180K reizigers opstappen, wie zegt dan dan dat alle reizigers pendelaars zijn?
Een bejaarde die beslist om eens naar Parijs te gaan in de week zit daar dus ook bij.
Een paar toeristen die hier de trein nemen ook.
Heist_175 schreef:Als je voor elke maatregel moet wachten tot er een draagvlak is, zou je wel eens lang kunnen wachten.
Daar heb je gelijk in.
Maar ik hoor dus niet waarom er geen wetgeving zou moeten komen die werknemers het recht geeft om bijv. één keer per week van thuis te werken (als dat technisch mogelijk is natuurlijk).
Tegelijk hoor ik wel heel de tijd zeggen dat we massaal zouden moeten thuiswerken.
Mijn voorstel, thuiswerk op vrijwillige basis vanuit de werknemers gezien, zou daar perfect op inspelen.
Wie het ziet zitten kan dan gewoon beslissen om 1 of meerdere dagen thuis te werken, en het gevolg zou een daling van het verkeer zijn.
Maar om de een of andere reden zijn alleen maatregelen interessant voor onze politici als ze voor extra belastingen zorgen...
Heist_175 schreef:Het principe "de vervuiler betaalt" is wél duurzaam, want het treft de vervuiler in de portemonnee. Zolang hij het niet voelt, zal hij geen actie ondernemen.
Zo'n systeem is alleen eerlijk als je ook een realistische mogelijkheid hebt om een alternatief te zoeken.
Als een verplaatsing van een half uur verandert in een van 1,5 uur of meer, dan heb je geen realistisch alternatief.
Dan is het gewoon een truuk om mensen plat te belasten.
En het bedenken van dat alternatief zou van de Overheid moeten komen, zij zijn verantwoordelijk voor de uitbouw van het openbaar vervoer, niet de werknemer die 's morgens naar zijn werk gaat!
Maar zoals zo vaak draait de politiek het om, de fout ligt niet bij hun gebrekkige ruimtelijke ordening, niet bij hun miezerige openbaar vervoer, neen de zwarte piet wordt bij de reiziger gelegd.
Zo is het natuurlijk makkelijk.
Heist_175 schreef:Als morgen drinkwater naar €0,1 per liter gaat, gaat overmorgen iedereen met een beetje waterput regenwater gebruiken voor de WC, hoewel ze vandaag gaan beweren dat er geen alternatief is. Het diftar principe heeft er in de voorbije jaren toch ook wel voor gezorgd dat we én minder afval hebben én meer sorteren (want 1kg PMD weggooien is goedkoper dan datzelfde PMD als restafval weg te gooien).
Op mijn appartement mag ik het dan wel vergeten, daar kan ik moeilijk een waterput bijmaken...
Dus opnieuw, mensen straffen die geen alternatief hebben.
Wat afval betreft, vaak is daar wel een alternatief. Ik ben niet verplicht in de supermarkt overal van die zakjes te nemen om mijn groenten of fruit in te verpakken, als ik wil kan ik ook zelf iets van thuis meenemen.
En bij sorteren blijf je nog altijd evenveel afval veroorzaken.
Het is dus een voorbeeld hoe de Overheid zelf zijn verantwoordelijkheid opneemt, zij hebben de industrie verplicht om het afval te verwerken.
Hier laten ze de gebruiker in de kou staan, met hun gebrekkig openbaar vervoer, en ze doen alsof er een alternatief is.
Heist_175 schreef:@ervaring met pendelen
Als het inhoudelijk moeilijk wordt, is het heel moedig om op de persoon te (proberen te) spelen.
Ik ben voorstander van een SKH, heb al heel mijn carrière een firmawagen met tankkaart, werk al heel mijn carrière op 45km afstand en kan niet wachten op de innovatieve alternatieven die de SKH gaat stimuleren. Dus kom niet af dat enkel mensen die onder de kerktoren leven/werken voorstander zijn van SKH, of enkel gepensioneerden ofzo
.
Als je dan zo'n voorstander van bent van minder verkeer, van het openbaar vervoer, waarom doe je dan je firmawagen niet weg?
Of waarom ga je dan niet dichter bij je werk wonen?
Een krommere logica kan ik mij niet voorstellen.
Heist_175 schreef:@meer mobiliteit
Pleiten voor méér mobiliteit betekent niet dat je moet pleiten voor meer auto's en dus vooral meer files.
Meer mobiliteit betekent meer OV, meer fietsinfrastructuur.
Maar eerst nog eventjes de middenklasse wat extra uitpersen, zeker?
Volgens de OESO is de middenklasse de meest belaste categorie, en een economist noemde die "het laaghangend fruit", makkelijkst te belasten dus.
En wat is er nog makkelijker te belasten dan kilometers?
Je kunt ze niet in het buitenland doen, of je moet ineens migreren.
Heist_175 schreef:Ik geef toe dat we geen feilloos wegennet hebben, maar als je beweert dat er niet geïnvesteerd wordt, leef je onder een steen.
Er worden trajectcontroles uitgerold, er worden grote infra-projecten opgezet, er wordt (naar mijn mening te weinig) geïnvesteerd in fietsinfrastructuur, zwarte punten worden aangepakt.
De kwaliteit van onze wegen is echt ondermaats, en zelfs wegen die pas opgeknapt zijn, zien er bijlange niet al te best uit.
Als ik aan de tunnel van Wevelgem kom, daar is heel dat stuk opgeknapt, toch is er een naad in de weg, en dat voel je als je erover rijdt.
Dat is dan pas heraangelegd...
En trajectcontrole doet niets aan de putten in de weg, straf dat je extra belastingvallen als verbetering van de weginfrastructuur rekent...
CCatalyst schreef:Accijnzen zijn de voorbije jaren zoveel verhoogd en ook dan was er "geen alternatief"; vandaag zijn er nog nooit zoveel wagens ingeschreven, dus het lijkt wel mee te vallen met dat alternatief.
Waarmee je dus toegeeft dat het wel degelijk om een platte belastingverhoging gaat, want je rekent erop dat ondanks de verhoging van de prijs, er nog meer wagens gaan bijkomen.
En dan maar beweren dat het is om het fileleed op te lossen...