Nog eventjes ernstig: ik vind dat gedoe over winter/zomertijd zwaar overdreven.
Sommigen doen precies alsof ze zullen doodgaan omdat er een uur verschil is.
Een paar dagen doet het raar en dan ben je daaraan gewoon, zo simpel is het.
Allez, hoeveel mensen nemen er niet het vliegtuig naar landen die in compleet andere tijdszones liggen?
En daar gaan ze vrijwillig naartoe, niemand die hen dat verplicht.
Als één uurtje verschil al zo'n gigantisch verschil maakt, dan zou ik verwachten dat er regelmatig mensen gerepatrieerd worden omdat ze naar Australië gevlogen hebben, en hun bioritme het tijdsverschil niet aankon.
Ter vergelijking : de Canarische Eilanden (Tenerife, etc.) en Portugal hebben allebei 1 uur verschil met ons, Groot-Brittannië ook.
Mensen stappen de vlieger in, of rijden de kanaaltunnel binnen, komen daar uit, en het scheelt 1 uur.
Het duurt misschien 1 of 2 dagen, maar dat ene uur verschil maakt niet zoveel uit.
Nooit heb ik iemand horen zeggen : "we zijn naar Londen geweest, maar last dat ik gehad heb van dat uur verschil..."
of "Ja, dat weer was echt aangenaam op Tenerife, alleen jammer dat ik heel de tijd onwel was, ahja, dat uur verschil hee..."
Maar o wee als het hier thuis is, we moeten ons horloge een uur verzetten, we gaan al bijna dood zeg.
Wist je trouwens dat "bioritme" pure pseudo-wetenschap is?
Het klinkt wetenschappelijk, maar er is geen bewijs van.
https://nl.wikipedia.org/wiki/Bioritme_(theorie)
Wat mij betreft doen ze ermee wat ze willen : zomeruur, winteruur, ...
Mij lijkt het vooral een truukje te zijn, om de mensen de illusie te geven dat ze inspraak krijgen.
Juncker wil de indruk geven dat er naar de mensen geluisterd wordt, maar dat doen ze alleen als het over futiliteiten gaat.
Als het een referendum over de Brexit gaat, dan heet het plots dat de burger verkeerd gestemd heeft.