Oplossing ADSL2FIT outage

Nieuws omtrent telecom
Jeebee

Yep unlimited. Je zou denken dat de andere providers onmiddellijk wat moeite zouden doen om iedereen te helpen, niet dus... alleen edpnet doet iets, maar dan blijkbaar ook maar half werk, geeft ook geen vertrouwen om dan ook met edpnet verder te gaan !
Iemand eventueel een snelle - andere oplossing ?
Gebruikersavatar
AnD
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3824
Lid geworden op: 18 okt 2003, 12:29
Locatie: Hasselt
Uitgedeelde bedankjes: 393 keer
Bedankt: 87 keer

Wat moet ik nu doen, ik heb in het begin van de maand een brief (aangetekend) gestuurd naar A2F om te zeggen dat als mijn abo stopt dat ik dan weg wil bij hun en dat zou rond deze periode moeten zijn, ik heb ook al 3 maanden geen factuur meer gezien ?

Moet ik naar een andere ISP gaan of gewoon wachten en niets doen ?
Gebruikersavatar
kikker46
Pro Member
Pro Member
Berichten: 262
Lid geworden op: 29 mei 2004, 01:25
Locatie: Kikkerland

@ Jeebee

Je moet blijkbaar kiezen tussen 40 GB of een factuur die begint bij 159 €, zolang adsl2fit niets van zich laat horen teken ik niet.

Mvg,

Kikker
Gebruikersavatar
kikker46
Pro Member
Pro Member
Berichten: 262
Lid geworden op: 29 mei 2004, 01:25
Locatie: Kikkerland

@And

Zo snel mogelijk vragen aan adsl2fit. In feite hebben zij nog steeds jouw contract in handen.

Mvg,

Kikker
Jeebee

Niets tekenen inderdaad, maar ondertussen is het paasvakantie, en zitten we zonder connectie, iedereen heeft dan wat meer tijd om te surfen/online te gamen, sinds gisteren niets meer. Om maar te zwijgen van mensen die hun eindwerk moeten afwerken !

En dan is er toch een oplossing via EDPNET, en dan werkt het niet, eigenlijk wel typisch als je de hele A2F historie ziet, niets dat deftig werkt !
Jeebee

Ik zou eigenlijk eens willen testen met een andere (normale) account, maar ik kan wel begrijpen dat niemand hier zich wil voor opofferen...
hoklp

Welke reden kan ik inroepen om mijn adsl2fit contract éénzijdig op te zeggen zonder vergoeding te moeten betalen ?
Gast

Je kan van je contract vanaf geraken door de brief die vanavond gepost werd via email. Ze geven daarin duidelijk toe dat ze geen dienst kunnen verlenen.

Zij doen éénzijdige contractbreuk. Gewoon aangetekend briefje sturen waarin je noteert dat je de email ontvangen hebt, email bijvoegen in bijlage en ook noteert dat je volgens hun alg;verkoopswaarden weet dat zij contractbreuk plegen waardoor jij van alle contractuele verplichtingen verlost bent.
That's it! en een deftige provider zoeken
Gast

En hoe gaan we de gegevens krijgen om ons maandelijks verbruik te controleren? En wanneer we over onze maandelijkse limiet gaan, gebeurt de aanrekening dan ook zoals bij A2F, nl. het verbruikte betalen ... of volgens de EDPNET manier van volumeblokken bijkopen?
Sensei Zeon
Administrator
Administrator
Berichten: 4143
Lid geworden op: 15 sep 2002, 09:08
Locatie: Belgium, Haacht
Contacteer:

Goede vraag Guest, ik zet het bij het vragen topic.
Your Sensei sends his greetz, SeNsEi Ze0n

Afbeelding
ZMD

Aan alle gebruikers die niet weten welke provider te kiezen:

Volgens mij is het een goed idee bij EDPnet te gaan daar ge al uw voorwaarden behoud (de gelimiteerden toch) behalve dat de tele-meter nu glijdend word :? . Voor de rest lijken mij bij deze de problemen die we A2F hadden zo toch mooi opgelost te worden.

't Is natuurlijk wel het moment om een andere provider te nemen indien dat nog niet kon door de contract duur, maar zie niet echt een reden om nu nog te veranderen van provider, daar EDPnet wel beter zal zijn dan A2F, tenzij ge terug unlimited wilt surfen zoals bij RealDSL en andere ISP's.
marc67

dat faxnummer waarnaar je moet faxen 032349382 antwoord zelfs niet !??

hoe deden jullie dat ?
Nikolaas

marc67 schreef:dat faxnummer waarnaar je moet faxen 032349382 antwoord zelfs niet !??

hoe deden jullie dat ?



Faxen kan naar 03/2656711. Heb dit nummer via de edpnet helpdesk gekregen mbt de overschakeling en het bewuste document....
Nikolaas

Heb van een helpdeskmedewerker bij EDPNET vernomen dat de overschakeling a2f naar EDPNET wordt beschouwd als een nieuw jaarcontract onder de a2f voorwaarden. MAW : alle voor jou geldige A2f voorwaarden blijven nog 1 jaar geldig (op de glijdende 30 dagen limiet na veronderstel ik) daarna moet je opteren voor 1 van de dan gangbare edpnet formules.
Gast

Kan iemand zeggen of ADSL2FIT nu feitelijk stopt? Of lossen ze de problemen op en gaan daarna weer verder?

En wat met het 'overgangs' abonnement? Begrijp ik goed dat het na afloop van de reguliere termijn met Webvisie omgezet moet worden naar een normaal EDPNet abo (met lagere limieten ed.)?

Hans.
Gast

Op de allereerste plaats zou ik al de mensen op dit forum van harte willen bedanken!
Het is dankzij dit forum dat er heel wat gedupeerde Webvisie-klanten toch iets konden vernemen en nu terug online zijn.
Mooi werk!
Ook mooi is de vriendelijkheid en kennis van zaken van de mensen van EDPNET die zeer behulpzaam zijn.

Als ik het goed begrijp blijven de ab. van webvisie dus vanaf heden nog 1 jaar geldig onder de lopende voorwaarden? Als dat klopt zijn we allemaal goed af en kunnen we rustig uitkijken naar eventuele alternatieven. Of hebben we hiervoor maar 1 maand de tijd?
Barre
Starter
Starter
Berichten: 14
Lid geworden op: 10 okt 2003, 18:25

weet er iemand of er speciale voorwaarden zijn om over te schakelen?
op't eerste zicht ziet hun aanbod er exact hetzelfde uit, en qua prijs ook..
Sensei Zeon
Administrator
Administrator
Berichten: 4143
Lid geworden op: 15 sep 2002, 09:08
Locatie: Belgium, Haacht
Contacteer:

Volgens mij is alles hetzelfde op de glijdende limiet na.
Your Sensei sends his greetz, SeNsEi Ze0n

Afbeelding
Sensei Zeon
Administrator
Administrator
Berichten: 4143
Lid geworden op: 15 sep 2002, 09:08
Locatie: Belgium, Haacht
Contacteer:

We hebben nogmaals een officiele communicatie van webvisie ontvangen, de links staan bij in de startpost.

Bij deze is het dus bevestigd dat het om een nieuw jaarcontract gaat.
Your Sensei sends his greetz, SeNsEi Ze0n

Afbeelding
Gast

Op de formulieren vind je als uitgaande mailserver [email protected]...
Dit moet als vanzelfsprekend relay.edpnet.be zijn.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

Anonymous schreef:Kan iemand zeggen of ADSL2FIT nu feitelijk stopt? Of lossen ze de problemen op en gaan daarna weer verder?


Het moet je toch stilaan duidelijk zijn dat het EXIT, FINITO, GEDAAN is met A2F, en dat ze al hun klanten overdragen aan een bestaande ISP (krijgen ze waarschijnlijk nog wat centjes voor). Je hebt vanaf dan dus NIETS meer te zien met A2F.
Gast

r2504 schreef:
Anonymous schreef:Kan iemand zeggen of ADSL2FIT nu feitelijk stopt? Of lossen ze de problemen op en gaan daarna weer verder?


Het moet je toch stilaan duidelijk zijn dat het EXIT, FINITO, GEDAAN is met A2F, en dat ze al hun klanten overdragen aan een bestaande ISP (krijgen ze waarschijnlijk nog wat centjes voor). Je hebt vanaf dan dus NIETS meer te zien met A2F.


Nu wel na hun tweede communique.
Kikker

"Wij verontschuldigen ons voor dit ongemak buiten onze wil om en hebben er vertrouwen in dat wij de juiste internet-partner voor u gevonden hebben. Zelf zullen wij geen nieuwe aanvragen voor ADSL abonnementen meer aanvaarden. "

Finito

Mvg,

Kikker
Barre
Starter
Starter
Berichten: 14
Lid geworden op: 10 okt 2003, 18:25

wat moet ik nu doen als ik van mn a2f abbo afwil, en niet wil overschakelen naar edpnet?

nog steeds een aangetekende brief sturen naar a2f met opzegging abonnement? ze gaan me toch ni die opzegtermijn laten betalen in deze situatie zeker?

graag wat meer info hierover

alvast bedankt
Kikker

Inzake die maanden betalen, sprak de meneer aan de telefoon heel simpel. Daar heb ik geen zicht op meneer.

Mvg,

Kikker
Gebruikersavatar
kikker46
Pro Member
Pro Member
Berichten: 262
Lid geworden op: 29 mei 2004, 01:25
Locatie: Kikkerland

Dat antwoord kwam van de 0900. adsl2fit.

Mvg,

Kikker
Sensei Zeon
Administrator
Administrator
Berichten: 4143
Lid geworden op: 15 sep 2002, 09:08
Locatie: Belgium, Haacht
Contacteer:

De nieuwe bestelformulieren toegevoegd in de startpost.
Your Sensei sends his greetz, SeNsEi Ze0n

Afbeelding
canabeez
Plus Member
Plus Member
Berichten: 147
Lid geworden op: 18 dec 2003, 14:23

kikker46 schreef:Dat antwoord kwam van de 0900. adsl2fit.

Mvg,

Kikker


euhm lol? dus volgens A2F zou het wel eens kunnen dat ze willen
dat je de rest nog uitbetaald ofwa?

Dat zal dan wel dik tegen hun spreekwoordelijke rekker zijn!
Zij verbreken eenzijdig het contract, door het niet meer leveren van
een dienst. punt, nieuwe lijn.

contract vervalt, byebye a2F geen betalingen meer! (en voor de
zekerheid krijgen ze van mij een aangetekend schrijven)

greetz

Kevin
Terro
Member
Member
Berichten: 79
Lid geworden op: 25 maa 2004, 10:28

Dat mag je wel zeggen dat dat tegen hunnen rekker zal zijn ... Geen diensten = geen geld ... Eigenlijk nog een geluk dat het den 29ste gebeurd is en niet een weekje later of iedereen had al afgedokt voor april ...

Hmmmmmm als je het eigenlijk bekijkt, als je als klant uw contract vroegtijdig verbrak, moest men de resterende maanden toch nog betalen, gaat A2F nu de resterende maanden van ons contract aan ons betalen ? :lol: :lol: :lol:
Gast

Is Domiciliëring nu verplicht als ge per maand betaald?
Gast

iemand een idee wat er met mijn e-mail account gaat gebeuren ?
Net hetzelfde met de webruimte die ik had via mijn contract met net4all ?

Ik ben bijna 4 jaar klant bij hun, (voor ze met A2F begonnen) en er zat toen een webruimte van 20MB(members.net4all) bij, net zoals een gratis e-mail ([email protected])

GERT
Gazt

Volgens mij wist ADSL2FIT al een paar weken/maanden dat ze ermee gingen kappen, let op de datum van outage (toevallig einde van de maand).

Ze hebben volgens mij ook nog een bonus per klant die overstapt naar edpnet en dat is ook de reden waarom ik ook niet inga op het aanbod.

Eigenlijk is het een goeie zaak dat we van "de meest besproken adsl provider" van af zijn, de rotte appels moeten er nu éénmaal uit ...
Ik voorspel dat de mensen achter adsl2fit binnen een paar maanden gewoon een nieuwe bedrijfje opstarten andere naam en reputatie clean ...
Tae
Premium Member
Premium Member
Berichten: 520
Lid geworden op: 21 nov 2003, 16:20
Locatie: Antwerpen

Na ongeveer een maand kommer en kwel en na ong. 2 dagen afgesloten geweest te zijn van het internet, zie ik nu dat het afgelopen is met A2fit :roll:

Ach ja zo te horen hangde het toch al in de lucht heb ik gehoord van sommige bronnen hier op het forum :-)

Eerst en vooral wil toch ffe Userbase (en de crew bedanken) voor ons toch weer op te vangen in deze toch moeilijke dagen ( allee ja ik moet nu vandaag nog een oplossing zien te vinden voor mijn probleem) :evil: zoals dat de vorige keren ook al is gebeurd toen het weer donkere dagen waren met Adsl2fit.

Oke genoeg gezeverd over op actie.

Veel keus heb ik precies niet zo te zien !!!

Oftewel zet ik mijn abonnement verder met Edpnet oftewel stap ik over (denk ik toch of hebben ze dat ook weer zo geregeld dat het niet gaat).

Ik zou dus wel het liefst willen overstappen naar REALDSL, maar die 100 € excl. zie ik niet zo zitten en dan is het de vraag of mijn lijn snel in orde word gebracht of niet ???

Ook waar ik me zorgen over maak is dat ik geen contract breuk maak met over te stappen naar een andere ISP (volgens mij toch niet want A2F levert geen diensten meer ? dus ....).


Wat blijft er dan nog over Surfadsl 50gb, Versatel (maar 1mbit :s), etc. Er waren nog een paar andere die wel een limiet hebben maar daar niet consenquent in waren ???

Ik ben er nogaltijd niet uit met welke ISP , ik nu de zee mee wil ingaan ?!?! En veel tijd is ook weeral niet Pfffff :roll:

Alle hulp is meer dan welkom !!!
Gebruikersavatar
sunshinereggae77
Starter
Starter
Berichten: 7
Lid geworden op: 31 maa 2005, 18:35
Locatie: Riemst Limburg

Ik zal mijn 40 gb ook gaan missen voor dat bedrag want dat vindt je nergens meer.
Dus inderdaad als iemand tips heeft :lol:
Tae
Premium Member
Premium Member
Berichten: 520
Lid geworden op: 21 nov 2003, 16:20
Locatie: Antwerpen

Als ik goed heb kunnen lezen kan je dit nog wel met Edpnet maar alleen maar voor 1 jaar (of de resterende maanden van je contract van A2F) daarna is het volgens hun voorwaarden 15GB :-( ?
Sensei Zeon
Administrator
Administrator
Berichten: 4143
Lid geworden op: 15 sep 2002, 09:08
Locatie: Belgium, Haacht
Contacteer:

Idd Tae, maar het is altijd 1 jaar, niet voor de resterende maanden.
Your Sensei sends his greetz, SeNsEi Ze0n

Afbeelding
Hans

EDPNet werkte meteen met de aanpassing, maar nu heb ik toch wat problemen met pagina's te openen die eerst wel lukten.
Ook is de snelheid lager dan voorheen met ADSL2FIt (moet toegeven, laatste weken was het feest, 400 kbyte ...).

Hebben anderen ook zoiets voor?

Salukes.
Gast

Lap,

ik heb ook eens een paar dagen verlof, ligt adsl2fit eruit, niet dat we niets gewend waren het laatste jaar :).

Ik zit dus ook met het limietprobleem, eens je zoiets gewend bent, wil je er niet vanaf. En Skynet zie ik volledig niet zitten. Someone help!!

Da EDPNETshiat gebeuren ben ik niet gerust in.

tnx

Erik
Brillemans

Ik heb een eigen mailserver staan. Bij A2F stond poort 25 voor inkomend smtp verkeer open. Is dit bij EDPNet ook zo het geval? maw kan ik nog steeds mail verzenden/ontvangen via een eigen mailserver met het nieuwe jaarcontract?

Of is er een andere provider die poort 25 wel in beide richtingen heeft openstaan?

Brillie :eek:
Gast

Er staat dat EDPNET poort 25 open laat, maar als dit misbruikt wordt, en teveel van het netwerk vraagt wordt deze gesloten.

Mvg,

Kikker
Plaats reactie

Terug naar “Telecom nieuws”